[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

NEXIT en Transport


Leidse glibber

Vraag

Recommended Posts

  • 0
Gast doemijnbest

Logistiek is 100% afhankelijk van de vraag in de markt naar spullen dus je kunt logistiek niet los zien van andere zaken denk ik. Je krijgt het complete pakket over je heen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Ik ook niet maar bedenk dat geen systeem perfect is en ook de EU is niet zaligmakend tenslotte maar misschien wel het beste van hetgeen er is.

We kunnen natuurlijk wel wat leren van het UK en niet in de valkuilen lopen waarin zij in zijn gelopen .

 

In principe begin je met niets en je zult voor je uittreding met ieder land waarheen je wilt exporteren een handelscontract moeten gaan maken en ook met landen van buiten de EU want nu wordt er gewerkt met EU contracten. Als je dat rond hebt dan heb je in principe de basis voor je economie op poten staan en moet je van daar uit verder bouwen. Afhankelijk hoe succesvol je bent met die handelscontracten is bepalend voor het negatieve of positieve effect van je uittreding. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
9 minuten geleden zei Leidse glibber:

Hoi Vledder,

alleen de logistiek idd, dus werkgelegenheid, export, import, e.d..

Maar , nogmaals, de logistiek is maar een schakeltje in het geheel en is dus mijn inziens niet te beoordelen zolang je de andere invloeden niet hebt vastgesteld. Geen vraag = Geen logistiek😏

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei doemijnbest:

Logistiek is 100% afhankelijk van de vraag in de markt naar spullen dus je kunt logistiek niet los zien van andere zaken denk ik. Je krijgt het complete pakket over je heen. 

Inderdaad het complete pakket.

 

Maar logistiek is naar mijn idee niet alleen afhankelijk vd vraag naar producten.  Concurrende tarieven van vliegvelden,  lonen van logistiek medewerkers, en verschillende belastingafdrachten van overheden zijn ook van grote invloed.  

De maakindustrie in Nederland heeft enorm te lijden onder de toegenomen globalisering. Er vind kaalslag plaats onder de middenklasse.

Minder import-transport en meer binnenlands transport van producent naar consument, daar zou de binnenlandse markt het meest mee gediend zijn. 

Lijkt me een goed motief waarom we naar een Nexit toe moeten.

 

Wie is het hier mee eens of juist niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Versta je onder import-transport het vervoer van b.v. een haven waar de container aankomt en naar het binnenland moet om gelost te worden of bedoel je dat deze container door naar b.v. Dsl gaat ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kun je mij uitleggen waarom een Nexit de positie van de Nederlandse maakindustrie zou verstevigen? 

 

Minder import-transport en meer binnenlands transport van producent naar consument, daar zou de binnenlandse markt het meest mee gediend zijn? Wat stel je je hier bij voor dan?? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoi Vledder,

na een Nexit krijgt Nederland de mogelijkheid meer te decentraliseren.  

Het is een kans productie en consumptie op een andere manier op elkaar af te stemmen. Door voorrang te verlenen aan binnenlandse productie. Kostprijsverhogende en kostprijsverlagende prikkels door een gemotiveerde overheid is een middel.

Transport zal altijd blijven bestaan natuurlijk, maar kan ongebogen worden.  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kunnen hier wel gaan speculeren maar er is niemand maar dan ook echt helemaal niemand die hier een zinnig antwoord op kan geven. Je kunt het nog zo door rekenen en weet ik wat allemaal nog meer maar dat is alleen maar gebaseerd op gebakken lucht. De enigste manier om erachter te komen of het goed of slecht uitpakt is door het te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
45 minuten geleden zei Leidse glibber:

Inderdaad het complete pakket.

 

Maar logistiek is naar mijn idee niet alleen afhankelijk vd vraag naar producten.  Concurrende tarieven van vliegvelden,  lonen van logistiek medewerkers, en verschillende belastingafdrachten van overheden zijn ook van grote invloed.  

De maakindustrie in Nederland heeft enorm te lijden onder de toegenomen globalisering. Er vind kaalslag plaats onder de middenklasse.

Minder import-transport en meer binnenlands transport van producent naar consument, daar zou de binnenlandse markt het meest mee gediend zijn. 

Lijkt me een goed motief waarom we naar een Nexit toe moeten.

 

Wie is het hier mee eens of juist niet?

Heel veel bedrijven gaan of zijn al met (deel van) productie uit NL weg......

bv Philips..... wat we hier nog hebben wil men al weg neem bv de  boeren.... 

kijk wat er via land en tuinbouw wordt geëxporteerd dat is een belangrijke grote bron van inkomsten die we niet kwijt mogen raken. Ondanks de perikelen van uitstoot. 

wat weg is komt niet meer terug!

We moeten zuinig zijn op wat we hebben anders worden we een duur land voor de Nederlanders. Kijk naar Cyprus of Zwitserland. Moeten (te) veel importeren en worden onbetaalbaar. 

transport zal (hoe dan ook) altijd blijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
57 minuten geleden zei Leidse glibber:

 

Minder import-transport en meer binnenlands transport van producent naar consument, daar zou de binnenlandse markt het meest mee gediend zijn. 

Lijkt me een goed motief waarom we naar een Nexit toe moeten.

 

Wie is het hier mee eens of juist niet?

Dus als ik je goed begrijp moeten Nederlanders,die door een Nexit misschien hun baan/inkomen verliezen ,méér gaan consumeren om logistiek Nederland aan de praat te houden.??

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei doemijnbest:

 

 

In principe begin je met niets en je zult voor je uittreding met ieder land waarheen je wilt exporteren een handelscontract moeten gaan maken en ook met landen van buiten de EU want nu wordt er gewerkt met EU contracten. 

Met je directe buurlanden (behalve het VK) kunje geen handelscontracten afsluiten als een Nexit zich doorzet,dan kun je alleen nog met "Brussel"onderhandelen.

En ik vraag me af of die op ons zitten te wachten als we ,zoals de Engelsen,alleen de krenten uit de pap willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Mensen die hun baan verliezen hebben minder te besteden en kunnen dus minder dingen kopen en zal er dus minder transport en logistiek nodig zijn. Transport is niet voor niets de eerste sector waar je een economische crisis aan kunt zien komen. Mijn ontgaat nog even het doel en ook de randvoorwaarden van deze discussie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er is een meneer Rutger van den Noort, geen onbekende in rechts nederland, die aangekondigd heeft deze denktank op te gaan willen zetten. Ik denk dat hij ook wel ziet dat het geroeptoeter van Baudet en Wilders over een Nexit weinig onderbouwd is en daar gaan ze nu over studeren.

 

Of misschien is Leidse Glibber wel het alias van meneer Van den Noort?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
45 minuten geleden zei Vledder:

Mooie blabla, maar hoe zie je dat concreet?

 

Dat we de MediaMarkt en de Action vol leggen met Nederlandse producten?

Door bewust te besteden en het liefst producten die in Nederland zijn gemaakt. Import blijft altijd nodig. Maar waarom bij H&# kopen als het product onder dwang in China is gemaakt. Dan maar iets meer uitgeven en een binnenlands product kopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Leidse glibber:

Door bewust te besteden en het liefst producten die in Nederland zijn gemaakt.

Ik snap waar je heen wilt, maar dat zouden we ook nu al kunnen zonder een Nexit. Maar ik weet zeker dat ook jij een TV koopt die dezelfde kwaliteit heeft maar wel goedkoper is en dan niet eens kijkt waar hij gemaakt wordt. 

In GB denkt iedereen nu heel makkelijk dat de regeltjes van Brussel hun alleen maar problemen oplevert. Dit komt vooral doordat Labor er een zooitje van heeft gemaakt, niet eens zozeer omdat men naar de gevolgen heeft gekeken van een Brexit. Nu al is bekent dat de gemiddelde Brit door de Brexit gemiddeld 17% duurder uit is met zijn dagelijkse inkopen door de importheffingen. 

 

Laten we vooral eens objectief naar de cijfers kijken van de laatste verkiezing waarom de conservatieven hebben gewonnen. Dat was niet vanwege hun verkiezingsbelofte maar vooral omdat Corbin niet duidelijk genoeg was over zijn visie met betrekking tot de Brexit. Wanneer Corbin dit wel was geweest en was gekomen met een werkelijke stellingname had de uitslag wel eens heel anders kunnen zijn. Bij de exitpolls zeiden 63% van de Britten niet voor niets dat Johnson de minst slechte keuze was, puur omdat ze uit die impasse weg willen. 

 

Nu terug naar NL, Antwerpen is nu al concurabel met Rotterdam en in veel gevallen zelfs goedkoper ( Losgestort en Bulk bijvoorbeeld ), dit zal bij een Nexit alleen maar toenemen. 

Maar nu komt de grootste klapper, het wegtransport.... Nu ontvangt de staat uit het potje van het Eurovignet ongeveer 102 miljoen de Dieselacijns en belasting op de brandstof zijn nog eens goed voor laten we zeggen 525 miljoen ( 1/4 van het totaal van 2100 miljoen ). Deze verliezen zullen toch weer moeten worden opgebracht om de rijksbegroting op order te krijgen. Verder kopen veel grote transport ondernemingen nu hun vrachtauto's in Nederland ondanks dat deze wel of niet in Nederland worden geproduceerd, wanneer de rest van de EU daar straks importheffingen op gaan heffen wordt het ineens weer interessanter om ze te kopen in Duitsland of Zweden ( Ook de DAF's die dan via de VS worden aangekocht ). Ook verliezen van deze verkopen zullen de markt raken want vrachtauto's in Nederland zullen duurder worden doordat ze niet meer zo groot worden ingekocht. Maar ook de importheffingen van Nederland maken de auto's weer duurder. 

 

3 uur geleden zei Leidse glibber:

Kostprijsverhogende en kostprijsverlagende prikkels door een gemotiveerde overheid is een middel.

Daar is ooit een liedje over gemaakt: "wie zal dat betalen......."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Leidse glibber:

Door bewust te besteden en het liefst producten die in Nederland zijn gemaakt. Import blijft altijd nodig. Maar waarom bij H&# kopen als het product onder dwang in China is gemaakt. Dan maar iets meer uitgeven en een binnenlands product kopen. 

De Nederlandse markt is te klein (geworden) om een Nexit te overleven. 60 jaar geleden kon dat nog wel, maar tegenwoordig moet je samenwerken als Europa om een handelsblok te kunnen vormen tegen China en/of de VS. Nederland is altijd een handelsnatie en doorvoerland geweest, daarom gaat een vergelijking met bv Zwitserland of Noorwegen niet op.

 

Engelsen, zeker de oude generatie, leven nog altijd in de oude wereldorde, waarin de UK een wereldmacht was. Dat is voorbij, komt ook niet terug, maar dat wil er bij hen niet in.

De stemverhouding liet dat ook zien. Jongeren waren voor Remain, ouderen voor Brexit.

Dat de conservatieven wonnen lag zeker ook aan Jeremy Corbyn. Die heeft Labour een slechte naam bezorgd met zijn ouderwetse, communistische idealen.

Ook al heeft Engeland een veel grotere binnenlandse markt dan de onze, ik denk dat ze nog grote problemen zullen krijgen. En dan met name de gewone man/vrouw daar.

En dan wil Schotland zich ook nog afscheiden. Want die zijn in grote meerderheid tegen Brexit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
16 minuten geleden zei HIT:

Ik snap waar je heen wilt, maar dat zouden we ook nu al kunnen zonder een Nexit. Maar ik weet zeker dat ook jij een TV koopt die dezelfde kwaliteit heeft maar wel goedkoper is en dan niet eens kijkt waar hij gemaakt wordt. 

In GB denkt iedereen nu heel makkelijk dat de regeltjes van Brussel hun alleen maar problemen oplevert. Dit komt vooral doordat Labor er een zooitje van heeft gemaakt, niet eens zozeer omdat men naar de gevolgen heeft gekeken van een Brexit. Nu al is bekent dat de gemiddelde Brit door de Brexit gemiddeld 17% duurder uit is met zijn dagelijkse inkopen door de importheffingen. 

 

Laten we vooral eens objectief naar de cijfers kijken van de laatste verkiezing waarom de conservatieven hebben gewonnen. Dat was niet vanwege hun verkiezingsbelofte maar vooral omdat Corbin niet duidelijk genoeg was over zijn visie met betrekking tot de Brexit. Wanneer Corbin dit wel was geweest en was gekomen met een werkelijke stellingname had de uitslag wel eens heel anders kunnen zijn. Bij de exitpolls zeiden 63% van de Britten niet voor niets dat Johnson de minst slechte keuze was, puur omdat ze uit die impasse weg willen. 

 

Nu terug naar NL, Antwerpen is nu al concurabel met Rotterdam en in veel gevallen zelfs goedkoper ( Losgestort en Bulk bijvoorbeeld ), dit zal bij een Nexit alleen maar toenemen. 

Maar nu komt de grootste klapper, het wegtransport.... Nu ontvangt de staat uit het potje van het Eurovignet ongeveer 102 miljoen de Dieselacijns en belasting op de brandstof zijn nog eens goed voor laten we zeggen 525 miljoen ( 1/4 van het totaal van 2100 miljoen ). Deze verliezen zullen toch weer moeten worden opgebracht om de rijksbegroting op order te krijgen. Verder kopen veel grote transport ondernemingen nu hun vrachtauto's in Nederland ondanks dat deze wel of niet in Nederland worden geproduceerd, wanneer de rest van de EU daar straks importheffingen op gaan heffen wordt het ineens weer interessanter om ze te kopen in Duitsland of Zweden ( Ook de DAF's die dan via de VS worden aangekocht ). Ook verliezen van deze verkopen zullen de markt raken want vrachtauto's in Nederland zullen duurder worden doordat ze niet meer zo groot worden ingekocht. Maar ook de importheffingen van Nederland maken de auto's weer duurder. 

 

Daar is ooit een liedje over gemaakt: "wie zal dat betalen......."

Zonder nexit besteed ik m’n geld al anders.

Die 17% importheffingen kunnen omlaag na Brexit.

Corbin is een draaikont wat betreft Brexit, de champagnecommunist!

Na een Nexit ia de vrijheid om zelf concurrende tarieven te hanteren groter. Na Nexit wordt dit niet meer door Brussel gedicteerd.

De zgn Eurovignet-verliezen zullen een verlies zijn voor de staat. Maar heb je wel eens bedacht dat we ‘de staat’ niet meer in deze hoedanigheid nodig hebben. 900.000 mensen werken in Ned bij de overheid. Naar mijn idee kan dat minder.

DAF vrachtwagens kunnen mogelijk goedkoper gekocht worden in Ned omdat belastingtarieven concurrerender kunnen worden. Beslissing ligt bij Nederland en niet meer bij Brussel. Brussel zorgt bewust voor scheefgroei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 minuten geleden zei Off-Roader:

De Nederlandse markt is te klein (geworden) om een Nexit te overleven. 60 jaar geleden kon dat nog wel, maar tegenwoordig moet je samenwerken als Europa om een handelsblok te kunnen vormen tegen China en/of de VS. Nederland is altijd een handelsnatie en doorvoerland geweest, daarom gaat een vergelijking met bv Zwitserland of Noorwegen niet op.

 

Engelsen, zeker de oude generatie, leven nog altijd in de oude wereldorde, waarin de UK een wereldmacht was. Dat is voorbij, komt ook niet terug, maar dat wil er bij hen niet in.

De stemverhouding liet dat ook zien. Jongeren waren voor Remain, ouderen voor Brexit.

Dat de conservatieven wonnen lag zeker ook aan Jeremy Corbyn. Die heeft Labour een slechte naam bezorgd met zijn ouderwetse, communistische idealen.

Ook al heeft Engeland een veel grotere binnenlandse markt dan de onze, ik denk dat ze nog grote problemen zullen krijgen. En dan met name de gewone man/vrouw daar.

En dan wil Schotland zich ook nog afscheiden. Want die zijn in grote meerderheid tegen Brexit.

Een Nexit en herstel van onze maakindustrie zal misschien wel een generatie duren, maar zoals het nu gaat, kan het niet langer. 

 

Remain is jong omdat ze kortgeleden geïndoctrineerd zijn op school.

 Ik heb er grote problemen voor over om eruit te stappen en vele Britten ook. De Britten krijgen hun visgronden terug, zeggenschap over landbouw, importtarieven worden gunstiger dus producten goedkoper. 

 

Binnen de EU is er een glijdende schaal omlaag gecreëerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 minuten geleden zei Leidse glibber:

Zonder nexit besteed ik m’n geld al anders.

En toch naar wat je in je portemonnee hebt, niet naar om waar het is geproduceerd. Verder zijn ook veel "Nederlandse" producten niet eens meer echt Nederlands. 

Bijv. veel onderdelen in de Phillips artikelen komen uit Polen, China ed. Maar ook bijna alle leds die verwerkt worden in de Nederlandse industrie komen uit Japan. En gebleken is dat samen afspraken maken meer oplevert als alleen. Een land met 16milj. inwoners heeft niet zoveel te eisen wanneer de producten hoewel duurder in inkoop nog steeds goedkoper zijn dan wanneer we ze zelf maken. Dat heeft weer te maken met de grondstoffen die Nederland niet heeft. 

12 minuten geleden zei Leidse glibber:

Die 17% importheffingen kunnen omlaag na Brexit.

Hoe denk je dat GB de gemiste inkomsten van Brussel gaat evenaren? En de opgelopen kosten van de producenten naar GB?

17 minuten geleden zei Leidse glibber:

Na een Nexit ia de vrijheid om zelf concurrende tarieven te hanteren groter.

Ja, en elfjes bestaan ook. Nee ff serieus hoe zie je dat? Gaan concurreren onder de kostprijs? Daar is nog geen enkel iemand beter van geworden. Enige dat we redelijk goedkoop nog kunnen produceren is landbouw en technologie,  maar ook die laatste zijn de Koreanen mee aan het inlopen. 

19 minuten geleden zei Leidse glibber:

Na Nexit wordt dit niet meer door Brussel gedicteerd.

Dus we exporteren dan niet meer naar de EU. Want net als met de grote landen zoals de VS zullen die de regeltjes van Nederland naast zich neerleggen en verderop winkelen. 

20 minuten geleden zei Leidse glibber:

De zgn Eurovignet-verliezen zullen een verlies zijn voor de staat.

En wie denk je dat hun daarvoor gaan belasten? Of Nee we sluiten weer meer staatsleningen af, waar we nu steeds minder aan hoeven betalen. MAW we leveren een winst van 31miljard in om weer voor 1.3 miljard ( alleen al voor 2020 ) extra te lenen. 

21 minuten geleden zei Leidse glibber:

Maar heb je wel eens bedacht dat we ‘de staat’ niet meer in deze hoedanigheid nodig hebben. 900.000 mensen werken in Ned bij de overheid.

Op sommige vlakken ben ik het met je eens, maar op veel vlakken juist niet. Eens, als het gaat om het wegstrepen van een hele bestuurlijk orgaan namelijk de regiobesturen en dat weer gewoon onder te brengen bij de provincie's. Eens, als het gaat om alle inhuur maar dan kom je gelijk op een puntje oneens want dat werk zal toch gedaan moeten worden en moeten er dus weer mensen bij. Dan twee overheidsorganen waar echt veel meer mensen bij moeten, 1) opsporing en gezag en 2) defensie ( zeker bij een Nexit ).

1) Op dit moment is het volgen van de regels al geen gewoonte, kijk alleen maar eens in onze sector als het gaat om roodkruisrijden en snelheid. Maar ook het smokkelen van waren die in Duitsland/Belgie goedkoper zijn zal weer onderdeel worden van het dagelijks leven. 

2) Dat heeft het verleden al uitgewezen, een kleine krijgsmacht loopt altijd risico. 

26 minuten geleden zei Leidse glibber:

DAF vrachtwagens kunnen mogelijk goedkoper gekocht worden in Ned omdat belastingtarieven concurrerender kunnen worden.

Je weet wie de eigenaar is van DAF? En DAF kan ijzer en andere grondstoffen uit de grond toveren? Dat DAF niet goedkoper kan hebben ze in het verleden al bewezen, daarom waren ze ook een van de aanzetters tot het kartel. 

28 minuten geleden zei Leidse glibber:

Brussel zorgt bewust voor scheefgroei.

Dat is wel heel naar jezelf gerekend. Als je puur gaat kijken naar de groei van andere landen om bij te komen bij onze standaard heb je gelijk. Maar dan sta je dus alleen open voor welvaart alleen voor ons, en niet voor iedereen. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden