[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

KLPD: Caravansnelheid 100 km/u


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid

KLPD: Caravansnelheid 100 km/u

door Jouke Schaafsma/telegraaf

AMSTERDAM - Caravanrijders krijgen steun uit onverwachte hoek. Korps Landelijke Politie Diensten (KLPD) is voorstander van een verhoging van de maximumsnelheid voor caravans, die nu op 80 km/u ligt.

De verkeerspolitie zal dan ook niet extra controleren op te hard rijdende auto's met caravan nu voor velen de vakantie is aangebroken. Een vrijbrief is dat niet, waarschuwt KLPD, want het gaat nog wel mee in de normale surveillance. Op dit moment ergeren zowel vrachtwagenchauffeurs als caravanbezitters zich aan elkaar omdat de vrachtwagens doorgaans net iets harder rijden of willen rijden. ANWB en transportorganisatie TLN en EVO klaagden daarom over de snelheidslimieten voor de sleurhut. "Ook wij krijgen geregeld klachten van caravanrijders die zich opgejaagd voelen door vrachtwagenchauffeurs. Een verhoging van de maximumsnelheid naar 100 km/u is daarvoor een redelijke oplossing", zegt woordvoerder Frans Zuiderhoek namens KLPD. "We gaan ook zeker niet extra op snelheid controleren van caravans."

KLPD vindt wel dat op een of andere manier zeker gesteld moet worden dat de combinatie een hogere snelheid aan kan. "Bijvoorbeeld door een apk voor caravans."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Wat de KLPD en de caravan rijders even voor het gemak vergeten ... dat als zij streep 80km/uur op hun tellertje rijden, ze in werkelijkheid niet boven de 75km/uur uitkomen.

Het is dus niet zo dat in alle gevallen de vrachtwagenchauffeur harder kan of willen dan is toegestaan voor het vrachtverkeer.

Overigens ben ik van mening dat ook in NL de max snelheid voor het vrachtverkeer op 90km/uur moet komen te liggen netzoals in Frankrijk en België. In Dland wordt 88km/uur (80 + 10%) gedoogd.

In NL krijg je een bon met 83km/uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jammer weer zo'n zinloze en discriminerende oplossing:

De meeste caravanrijders hebben geen ervaring met de caravan en ''durven'' daarom al niet vaak harder........ Of zijn zo zwaar en kunnen niet harder.

Straks sukkelen de vrachtwagens nog met 80km/u over de weg en iedereen jast je voorbij (van mij mogen ze) Immers wie rijdt er nog 80..ook de bussen komen je voorbij of je stilstaat (de meesten hebben geen 100km/u vergunning maar daar wordt volgens mij helemaal niet naar gekeken.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De KLPD waait dus met alle winden mee??? :D

Klpd flitst caravans die 100 rijden evengoed

anp | Gepubliceerd op 07 juli 2007, 13:49

Laatst bijgewerkt op 07 juli 2007, 13:57

DRIEBERGEN - Het Korps landelijke politiediensten (klpd) heeft automobilisten met een caravan zaterdag gewaarschuwd dat de maximumsnelheid op 80 kilometer per uur blijft liggen. Het korps ontkende voorstander te zijn van een hogere snelheid voor caravans.

Het Klpd liet weten dat overtredingen van mensen die met de caravan op vakantie gaan in de normale surveillance worden meegenomen. Bestuurders lopen daardoor kans om vanaf 87 kilometer per uur te worden bekeurd. ,,Het zou spijtig zijn als de eerste vakantiefoto van de Verkeerspolitie komt'', aldus een woordvoerder.

Het Klpd ontkrachtte daarmee een artikel in De Telegraaf van zaterdag, waarin werd gesteld dat het korps voor een verhoging van de maximumsnelheid is. Brancheorganisaties Bovag en Focwa lieten al weten voorstander van een dergelijke verhoging te zijn, omdat dat de doorstroming in het verkeer zou bevorderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mja, maar ook in Nederland (hoorde net dat TNT vrachtwagens vastgezet gaan worden op 85 km per uur)

De auto's van Deli zijn ook allemaal afgesteld op 85 km (Jammer joh) maar het is wel een ergenis als er weer een sleurhut voor je zit die streep 80 rijd en wanneer heb je dat volk voor je ?........... inderdaad bij een inhaalverbod

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Wat de KLPD en de caravan rijders even voor het gemak vergeten ... dat als zij streep 80km/uur op hun tellertje rijden, ze in werkelijkheid niet boven de 75km/uur uitkomen.

Het is dus niet zo dat in alle gevallen de vrachtwagenchauffeur harder kan of willen dan is toegestaan voor het vrachtverkeer.

Overigens ben ik van mening dat ook in NL de max snelheid voor het vrachtverkeer op 90km/uur moet komen te liggen netzoals in Frankrijk en België. In Dland wordt 88km/uur (80 + 10%) gedoogd.

In NL krijg je een bon met 83km/uur.

Dat is inderdaad het punt, ook zonder caravan of zo achter de auto. Met name Franse, Italiaanse en Japanse auto's zouden een teller-apk moeten ondergaan!

En naar mijn idee, hier in NL hang iets achter een auto (ook dikke Volvo's etc) en de bestuurder wordt meteen het braafste jochie van de klas!! Waarom toch..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb een grondige hekel aan die caravans , ze moesten die mannen verbieden van op de autosnelweg te komen , of alleen maar's nachts tussen , 22.00u een 6.00 u 'smorgens want die mannen rijden veel te traag , en als je ze voorbij gaat beginnen ze soms te slingeren , en 's avonds nemen die altijd parkings in beslag die normaal gezien voor vrachtwagens zijn . Wat ik mij altijd heb afgevraagt , waar staan al die caravans als ze niet op verlof zijn in nederland want als je een caravan ziet is het een nederlander maar buiten het verlof zie je die kasten nergens staan , waar stallen ze die in de winter ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik heb een grondige hekel aan die caravans , ze moesten die mannen verbieden van op de autosnelweg te komen , of alleen maar's nachts tussen , 22.00u een 6.00 u 'smorgens want die mannen rijden veel te traag , en als je ze voorbij gaat beginnen ze soms te slingeren , en 's avonds nemen die altijd parkings in beslag die normaal gezien voor vrachtwagens zijn . Wat ik mij altijd heb afgevraagt , waar staan al die caravans als ze niet op verlof zijn in nederland want als je een caravan ziet is het een nederlander maar buiten het verlof zie je die kasten nergens staan , waar stallen ze die in de winter ???

Naast het huis soms, maar in de meeste gevallen ergens in een boerenschuur of iets dergelijkse (schijnbaar valt daar wel wat geld mee te verdienen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel frapant.Hier wordt geklaagd over de (langzame) caravans en de personenwagens klagen over de (langzame) vrachtwagens.Wanneeer leren de mensen eens dat we met zijn allen over de zelfde strook asfalt moeten.

Mijn wagen rijd niet harder dan 84/85 en bevalt mij uitstekend,waarom?Ik hoef niet elke meter van de vangrail en de berm af te speuren naar een flitser en rij ook veeeeeeeel relaxter.En tijdverlies is er toch niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Henk 68

En zo is het allemaal wat , het grootste probleem wat ik met caravanrijders heb is dat ze op "mijn"parkeerplaats staan als ik me 3 kwartier moet maken.:kill:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden