[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

KLPD: Caravansnelheid 100 km/u


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid
Nee, hoor, 87 km/h is de limit, daaronder krijg je niets.

Bij trajectcontrole is het een ander verhaal. daarbij hou je rekening met de maximaal toegestane afwijking én de verplichte 3 km/h correctie.

Inderdaad je hebt gelijk.

Typefoutje mijnerzijds (ik zou het anders ook niet weten .. vlaag van verstandsverbijstering? ;)) ... 83 - 3 meetcorrectie = 80 = geen bon

84 - 3 = ook geen bon

De boetetarieven zijn er voor snelheidsoverschrijdingen vanaf 7 km/u. In uw geval is er dus geen boetebedrag van toepassing.

Tarieven snelheidsovertredingen

U heeft aangegeven:

  • U reed met een vrachtauto.
  • U reed op de autosnelweg.
  • U reed met een snelheid van 87 km/u.
  • De maximaal toegestane snelheid ter plaatse was 80 km/u.
  • U heeft de maximumsnelheid dus met 7 km/u overschreden.

Van deze snelheidsoverschrijding wordt een wettelijke meetcorrectie van 3 km/u afgetrokken; voor de berekening van het boetebedrag wordt dus uitgegaan van een overschrijding van de snelheid met 4 km/u.

Het boetebedrag:

  • Het boetebedrag: € 19,-.
  • Dezelfde overtreding binnen de bebouwde kom: € 26,-.
  • Dezelfde overtreding buiten de bebouwde kom: € 21,-.

http://www.verkeershandhaving.nl/?s=127
Uhhh Friesland (niet dat ik daar trots op ben) maar de geschenkbonnen komen uit Leeuwarden ;)

Kun je nagaan hoe lang geleden dat is ... :) dat ik post uit die omgeving heb gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Administrators
Inderdaad je hebt gelijk.

Typefoutje mijnerzijds (ik zou het anders ook niet weten .. vlaag van verstandsverbijstering? ;)) ... 83 - 3 meetcorrectie = 80 = geen bon

84 - 3 = ook geen bon

http://www.verkeershandhaving.nl/?s=127

Kun je nagaan hoe lang geleden dat is ... :) dat ik post uit die omgeving heb gekregen.

Maar nou kan ik het misschien fout lezen, maar onderaan staat toch echt een boetebedrag van €19... Geschonken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast midweek
Maar nou kan ik het misschien fout lezen, maar onderaan staat toch echt een boetebedrag van €19... Geschonken?
Nee, hoor, 87 km/h is de limit, daaronder krijg je niets.

Bij trajectcontrole is het een ander verhaal. daarbij hou je rekening met de maximaal toegestane afwijking én de verplichte 3 km/h correctie.

dan zou je de teller onder de 87 moeten houden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
en wij maar braaf 83 rijden.....

Doe ik steeds vaker veiligheidshalve, en het gaat ook nog steeds goed! Maarre... zelfs vandaag, ritje noorden, steeds meer streepjesrijders. Twee auto"s verder rij je dan 77, is ook niets! Gelukkig mag je vanaf Staphorst gewoon inhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Meneer Klaassen praat wel leuk maar heeft heeft verstand van zaken is iemand nog niet op gevallen dat hij praat over 1000 km afstand gaan wij even uit van een gemiddeld gebruik van 3,3 liter dus hebben wij het over 300 liter verbruik van een gemiddelde auto, dus is 200 liter erbij 500 liter verbruik bij 1000 km = 1 op 2 dus durf ik hier te zeggen dit klopt weer eens niet HWM. Ik ben zelf bewust bezig met het verbruik van mijn auto en ik hou zelfs rekening met mijn gewichten. Ben voorbeeld vorige week afgegaan met 41 ton totaal dan 14 ton gelost in Marseille en 9 ton gelost in Milaan en leeg teruggekomen via de Simplon en dan kijk is naar mijn lijstje die ik elke week bij hou. Kan helaas dat lijstje niet hierheen kopieren.

Zo heb ik eens een rit naar Barcelona, 2 weken achter elkaar gedaan met de ene week 90 en de ander week 80 afgetankt bij dezelfde Shell in Spanje daar zat nog geen 30 liter verschil in.

Grt Johan

Vergeet niet ik heb nog niet eens over gemiddeld iets gezegd

Ik moet er bij zeggen heb zelf altijd in de top 10 gezetten van 900 auto"s

En altijd met 40 ton en niet meer omdat we Franse chauffeurs hadden

Jij wilt je gelijk hebben van mij krijg je dat Daar heb ik geen probleem mee

Ga maar is naar scania daar reken ze het wel voor.Ik weet het omdat ik er aan mee gedaan heb.Kan jou wat anders zeggen Arhem appeldoorn

scania 420 20 chauffeur verschil 20LTR.hoe komt dat dan.

Rotterdam bulk naar Barcalona zijn er bij 2,2 en er zijn ook van 3.2.

Vergeet niet ik heb het verbruik van veel scania auto"s de lijsten

voor mij liggen.Ga maar is een dag bij scania zuinig rijden doen

Daar leggen ze het jou wel uit Jou baas kan dat zo aanvragen

Wij bij Vos moesten ieder jaar een dag naar school.

Zelfs opdat vliegveld bij goch moesten wij een sleep curcus doen

De Groette Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klaassen ik vind toch dat jij veel gedaan hebt hoor, en dat van scania daar

Ga maar is naar scania daar reken ze het wel voor
op papier is dat toch mooi hoor , maar realiteit dat is iets anders , die testrijders zijn het zelfste , je moet zus en zo doen voor te rijden maar als ze een molhoop zien zou de wagen dan liever terug keren dan erop te gaan.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

BEKEURING BIJ ???

Maar nou kan ik het misschien fout lezen, maar onderaan staat toch echt een boetebedrag van €19... Geschonken?

Je hebt een stukje over het hoofd gezien vrees ik.

Bij 83 inderdaad geen bekeuring en op die website (boetelijst) kun je het een en ander nagaan.

Vanaf 87 km/uur krijg je volgens dat boeteprogramma inderdaad een bekeuring.

Je kunt dus in de praktijk gerust 86 km/uur rijden op je teller. MAAR is die teller ook helemaal in orde ... want een tachograaf mag ook een afwijkingspercentage hebben (2% meen ik) dus als jij 86 op je teller hebt rij je dan in werkelijkheid ook 86 of 87 a 88? Dan heb je pech en krijg je alsnog post vanuit Leeuwarden.

Rekening houdend met een eventuele afwijking van je tachograaf rijdt ik altijd zo rond de 85km/uur. In Nederland. In het buitenland Frankrijk en België waar wel 90 gereden mag worden pas ik mij natuurlijk daaraan aan.

*** Wat brandstofverbruik & tips betreft ... ik denk dat dat een mooie nieuwe discussie zou zijn. ***







Brandstofverbruik


Ik heb jaren geleden eens meegedaan aan die zuinig rijden wedstrijd van Trucks. Je reed dan met drie verschillende wagens en zo ook een aantal andere kandidaten. Die cijfers verbruik, gemiddelde snelheid parcours etc werden dan met elkaar vergeleken.

Toch is dit niet helemaal eerlijk want van rit tot rit verschillen de FACTOREN: oa drukte verkeer, mensen die te voet willen oversteken, de een komt een trein tegen de ander kan de overweg gewoon passeren.

Kortom verbruik is heel moeilijk te vergelijken in de praktijk.

Wil je een echt nuttige praktijkmeting kunnen doen dan zul je met twee wagens achterelkaar moeten blijven rijden .. die dan dus hetzelfde traject volgen, met dezelfde belading etc etc ... en dan nog niet heb je identieke omstandigheden gecreeerd --- de ene trailer hangt er wellicht wat soepeler achter dan de ander (je zult dus beide combinatie goed moeten uitlijnen om die verschillen proberen op te heffen).

En of je zuinig rijdt of niet hangt niet alleen af van je maximum snelheid!!!

Het hangt er veel meer vanaf hoe jij optrekt & je auto laat uitrollen daar waar dat kan ... daarmee bespaar je m.i. veel meer mee aan brandstof dan enkelt en alleen naar de max. snelheid kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
BEKEURING BIJ ???

Je hebt een stukje over het hoofd gezien vrees ik.

Bij 83 inderdaad geen bekeuring en op die website (boetelijst) kun je het een en ander nagaan.

Vanaf 87 km/uur krijg je volgens dat boeteprogramma inderdaad een bekeuring.

Je kunt dus in de praktijk gerust 86 km/uur rijden op je teller. MAAR is die teller ook helemaal in orde ... want een tachograaf mag ook een afwijkingspercentage hebben (2% meen ik) dus als jij 86 op je teller hebt rij je dan in werkelijkheid ook 86 of 87 a 88? Dan heb je pech en krijg je alsnog post vanuit Leeuwarden.

Rekening houdend met een eventuele afwijking van je tachograaf rijdt ik altijd zo rond de 85km/uur. In Nederland. In het buitenland Frankrijk en België waar wel 90 gereden mag worden pas ik mij natuurlijk daaraan aan.

*** Wat brandstofverbruik & tips betreft ... ik denk dat dat een mooie nieuwe discussie zou zijn. ***

Brandstofverbruik



Ik heb jaren geleden eens meegedaan aan die zuinig rijden wedstrijd van Trucks. Je reed dan met drie verschillende wagens en zo ook een aantal andere kandidaten. Die cijfers verbruik, gemiddelde snelheid parcours etc werden dan met elkaar vergeleken.

Toch is dit niet helemaal eerlijk want van rit tot rit verschillen de FACTOREN: oa drukte verkeer, mensen die te voet willen oversteken, de een komt een trein tegen de ander kan de overweg gewoon passeren.

Kortom verbruik is heel moeilijk te vergelijken in de praktijk.

Wil je een echt nuttige praktijkmeting kunnen doen dan zul je met twee wagens achterelkaar moeten blijven rijden .. die dan dus hetzelfde traject volgen, met dezelfde belading etc etc ... en dan nog niet heb je identieke omstandigheden gecreeerd --- de ene trailer hangt er wellicht wat soepeler achter dan de ander (je zult dus beide combinatie goed moeten uitlijnen om die verschillen proberen op te heffen).

En of je zuinig rijdt of niet hangt niet alleen af van je maximum snelheid!!!



Het hangt er veel meer vanaf hoe jij optrekt & je auto laat uitrollen daar waar dat kan ... daarmee bespaar je m.i. veel meer mee aan brandstof dan enkelt en alleen naar de max. snelheid kijken.

Kan nog wat anders zeggen Moest laatst wat op halen voor mij zelf

wat ik gekocht had.Ik dacht pak mijn auto.Een groote aanhanger er achter

Zo"n huif aanhanger 3,5 ton kan laden. Moest er mee Naar Utrecht.

Dat heb ik geweten op en neer Venray Utrecht was 55 LTR benzine

er door met veel windt Moet er bij zeggen licht 200 pk in.Hier aan kun je zien wat windt doet.En zo is het met een vrachtwagen ook

Ik denk dat de chauffeur er zelf heel veel aan kan doen.

De Groette Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan nog wat anders zeggen Moest laatst wat op halen voor mij zelf

wat ik gekocht had.Ik dacht pak mijn auto.Een groote aanhanger er achter

Zo"n huif aanhanger 3,5 ton kan laden. Moest er mee Naar Utrecht.

Dat heb ik geweten op en neer Venray Utrecht was 55 LTR benzine

er door met veel windt Moet er bij zeggen licht 200 pk in.Hier aan kun je zien wat windt doet.En zo is het met een vrachtwagen ook

Ik denk dat de chauffeur er zelf heel veel aan kan doen.

De Groette Hwm

Aan wat? aan de wind???Lijkt mij stug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en als je ze voorbij gaat beginnen ze soms te slingeren

Daarvoor moet je ze nog niet voorbij gaan. :D

Ik heb al regelmatig een caravan zien "slingeren", toen ik vandaag terug kwam van Frankrijk zag ik weer ééntje zwaar slingeren over de weg.

Maar deze keer vond ik het echt wel overdreven hoe die caravan deed ( hij had 2 rij vakken nodig voor terug recht te komen ) en niemand was die aan het voorbij steken, iedereen moest beginnen uitwijken en de vrachtwagens erachter moesten hard in de remmen gaan.

Ik reed er zo een 100 meter achter en dacht "oh nee, die andere auto's en vrachtwagens, dat is raak". Gelukkig kon iedereen de caravan ontwijken en gebeurde er niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast midweek
Even een eindje terug in de hele thread..

Ik vond het eigenlijk wel grappig dat in dat paardentrailerverhaal blijkt dat bij de USA-candyman zelfs de PAARDEN zonder GORDEL rijden...

spanbandje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Gast Cortrans
De auto's van Deli zijn ook allemaal afgesteld op 85 km (Jammer joh) maar het is wel een ergenis als er weer een sleurhut voor je zit die streep 80 rijd en wanneer heb je dat volk voor je ?........... inderdaad bij een inhaalverbod

Ook bij ons, Hema logistiek zijn de auto's begrenst op 84 (als je geluk hebt), dat is zo makkelijk als je naar Luxemburg (via de Ardennen) of Frankrijk moet.

LOL

Dus als "jullie" weer eens achter me zitten, kom er maar langs hoor.LOL

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Nee joh! Hij had gewoon die achterlijk grote aanhanger thuis moeten laten!

Vindt ik ook, op deze manier ben je bezig met "brood roof" van de transport sector.LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden