[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

KLPD: Caravansnelheid 100 km/u


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid
Het is wel frapant.Hier wordt geklaagd over de (langzame) caravans en de personenwagens klagen over de (langzame) vrachtwagens.Wanneeer leren de mensen eens dat we met zijn allen over de zelfde strook asfalt moeten.

Mijn wagen rijd niet harder dan 84/85 en bevalt mij uitstekend,waarom?Ik hoef niet elke meter van de vangrail en de berm af te speuren naar een flitser en rij ook veeeeeeeel relaxter.En tijdverlies is er toch niet.

Helemaal gelijk edwin ik denk zelf ook dat het meer "tussen de oren "zit maar toch het blijft lastig als je met een sleurhut voor je op 79 a 80 km er niet omheen mag of kan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Helemaal gelijk edwin ik denk zelf ook dat het meer "tussen de oren "zit maar toch het blijft lastig als je met een sleurhut voor je op 79 a 80 km er niet omheen mag of kan

Maakt toch niet uit of je 80 of 85 Rijdt

80 km maakt voor de baas veel uit

Hebben de chauffeurs daar wel eens aan gedacht

Heb zelf mee gemaakt Emmen naar Lyon(FR)

Een auto 90 km en een auto 80 km

200 LTR verschil tijd net 10 minuten

Dat is toch veel Geld.

De Groette Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maakt toch niet uit of je 80 of 85 Rijdt

80 km maakt voor de baas veel uit

Hebben de chauffeurs daar wel eens aan gedacht

Heb zelf mee gemaakt Emmen naar Lyon(FR)

Een auto 90 km en een auto 80 km

200 LTR verschil tijd net 10 minuten

Dat is toch veel Geld.

De Groette Hwm

Nounou... 10 min is wel erg overdreven... :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tis van emmen naar lyon +-985km= ongeveer 13 rijuren.

dus in 1uur ongeveer 10km uit elkaar, en op een rit naar lyon is dat veel meer. 10 min geloof ik dus echt niet..

Doe het zelf maar is

En wat denk je van de kosten.

Daar zegt niemand niks over

En wat jij zegt klopt Maar wel uit het boekje

Maar de praktijk is anders

Maar de meeste willen dat niet zien.

Autobaan vrachtauto gemiddelt 70 km per uur

zit je beter.Is aan de hooge kant eerder 65 km per uur

De Groette Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Doe het zelf maar is

En wat denk je van de kosten.

Daar zegt niemand niks over

En wat jij zegt klopt Maar wel uit het boekje

Maar de praktijk is anders

Maar de meeste willen dat niet zien.

Autobaan vrachtauto gemiddelt 70 km per uur

zit je beter.Is aan de hooge kant eerder 65 km per uur

De Groette Hwm

Bij mij van huis uit is (zonder ADR) naar villefrance bij douane precies 10 rijuren. Met ADR en 80 km kom ik maar net aan macon.

En dat is niet volgens het boekje maar, werkelijkheid..

Met de kosten heb je wel gelijk.. die zijn ongetwijfeld veel lager.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij mij van huis uit is (zonder ADR) naar villefrance bij douane precies 10 rijuren. Met ADR en 80 km kom ik maar net aan macon.

En dat is niet volgens het boekje maar, werkelijkheid..

Met de kosten heb je wel gelijk.. die zijn ongetwijfeld veel lager.

Heb er zelf aan mee gedaan Emmen maastricht Gelijk

Konden niet snel rijden veel fille

Maastricht Nancy.Andere voor.Verschilde parkeer plaats gerust

Bij Metz hij in de Fille.Ik niet En dan is het verschil klein

Ander is een keer meer gestopt.Groote boodschap of wat anders

En naar de kosten zullen we toch naar moeten kijken En als de baas dat toe laat is een andere zaak.Het zijn zijn centen

Ik weet er zijn al bedrijven die er echt naar kijken

En zelfs chauffeurs van de auto hebben gehaald

hebben.Of een mooie brief thuis ontvangen hebben.

En mijn Daf was terug gezet naar 80 km En op de teller 81 km

Ik heb er ook van staan kijken dat het verschil zo klein was

De Groette Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb er zelf aan mee gedaan Emmen maastricht Gelijk

Konden niet snel rijden veel fille

Maastricht Nancy.Andere voor.Verschilde parkeer plaats gerust

Bij Metz hij in de Fille.Ik niet En dan is het verschil klein

Ander is een keer meer gestopt.Groote boodschap of wat anders

En naar de kosten zullen we toch naar moeten kijken En als de baas dat toe laat is een andere zaak.Het zijn zijn centen

Ik weet er zijn al bedrijven die er echt naar kijken

En zelfs chauffeurs van de auto hebben gehaald

hebben.Of een mooie brief thuis ontvangen hebben.

En mijn Daf was terug gezet naar 80 km En op de teller 81 km

Ik heb er ook van staan kijken dat het verschil zo klein was

De Groette Hwm

daar geloof ik nu eens niks van , als je dat geprobeerd hebt dan was het waarschijnlijk wel in het verlof geweest en in de zomer wanneer er een pak toeristen op de weg zitten. zoals ik het lees heb jij precies geen enkele keer gestopt, en de andere wel voor een grote boodschap te doen , dus moet je die tijd er ook al bij rekenen. En dat van die trekker zetten op 80 wil ik wel nog eens zien , het kan natuurlijk maar de baas zou van mij zelf mogen rijden aan 80 naar de bestemming

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
daar geloof ik nu eens niks van , als je dat geprobeerd hebt dan was het waarschijnlijk wel in het verlof geweest en in de zomer wanneer er een pak toeristen op de weg zitten. zoals ik het lees heb jij precies geen enkele keer gestopt, en de andere wel voor een grote boodschap te doen , dus moet je die tijd er ook al bij rekenen. En dat van die trekker zetten op 80 wil ik wel nog eens zien , het kan natuurlijk maar de baas zou van mij zelf mogen rijden aan 80 naar de bestemming

groetjes

Dat is geweest in September 2002 Ik heb 2 x gestopt En de ander 3 x gestopt.Gewoon met verkeer op de weg,

De tijd wordt berekent. Doe het zelf maar is .Dan kom je er wel achter

DE Groette Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wordt het niet eens tijd dat HWM.Klaassen zich ook eens voorstelt?

Als ik zo naar de tijden kijk dat hij hier op het forum post, zal hij niet veel aan het werk zijn. En toch weet hij overal wat van, heeft verschillende zeer belangrijke mensen ontmoet, en menige zaak zelf uitgeprobeerd ...

I wonder ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sjoeke
Wordt het niet eens tijd dat HWM.Klaassen zich ook eens voorstelt?

Als ik zo naar de tijden kijk dat hij hier op het forum post, zal hij niet veel aan het werk zijn. En toch weet hij overal wat van, heeft verschillende zeer belangrijke mensen ontmoet, en menige zaak zelf uitgeprobeerd ...

I wonder ...

geen slecht idee.Trouwens het valt me op dat de meesten dit hier wel doen of gedaan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wordt het niet eens tijd dat HWM.Klaassen zich ook eens voorstelt?

Als ik zo naar de tijden kijk dat hij hier op het forum post, zal hij niet veel aan het werk zijn. En toch weet hij overal wat van, heeft verschillende zeer belangrijke mensen ontmoet, en menige zaak zelf uitgeprobeerd ...

I wonder ...

We wachten maar eens af dan..

Ben eigenlijk wel benieuwd wat hij in het dagelijks doet..:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wordt het niet eens tijd dat HWM.Klaassen zich ook eens voorstelt?

Als ik zo naar de tijden kijk dat hij hier op het forum post, zal hij niet veel aan het werk zijn. En toch weet hij overal wat van, heeft verschillende zeer belangrijke mensen ontmoet, en menige zaak zelf uitgeprobeerd ...

I wonder ...

Dat wil ik best doen Heb het al een keer gedaan.

Een geluk ben met de vut.

En ik heb 32 jaar het stuur vast gehad

Doe nu vrijwilger werk bij de bond Dit hadden jonge mensen moeten doen

En ik mag wel eens met een bestuurder mee

En waarom zal ik het niet doen.Ik wil de andere kant ook wel eens zien

Ik lees alles wat met chauffeurs te doen heeft.Of transport

De Groette Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En weer effe on-topic. Ik rijd vrij veel met een paardentrailer en mag dna ook maar 80. Ik houd echter de raad aan die een KLPD politieagent ooit eens gaf. Rijd met de stroom mee. Als de vrachtwagens 80 rijden ga je 80 rijden, rijden ze 90 dan ga je 90 rijden. Zodoende zijn er wienig in haal manouvres nodig en wordt het verkeer een stuk rustiger. Voor de paarden in de trailer is het ook prettiger als ze niet om de haverklap een dreun opzij krijgen van de winddruk van een inhalende (of ingehaalde) vrachtwagen.

Het is al op meerder plaatsen aan getoond dat zeker in het drukke verkeer in Nederland een verschik tussen 85 km/uur en 95 km/uur bitter weinig uitmaakt.

In bergachtig terrein is het uiteraard anders, dan gaan de lading ende PK's uiteraard meetellen.

Enne die sleurhut trekkers, tjsa, die dingen staan 49 weken per jaar in een oude schuur of kas en dan gaan ze, vaak verkeerd beladen met uitgedroogde banden en een onervaren chauffeur op pad die dan braaf 80 rijdt omdattie bang is aangehouden te worden. En laat ik eerlijk zijn, voor sommige van die combinaties is 80 misschien nog wel te hard :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja goed he? Dat helpt best in de Ardennen :D

De vrachtwagen waar ik vandaag in mocht rijden (moest naar de APK) heeft zelfs ruimte voor 9 of 10 PK extra, haha.

@USAcandyman. Ik snap niet helemaal wat je met het "gebonden" staan van paarden bedoeld. Het paard staat op zijn eigen 4 beentjes in de trailer. Hij staat alleen aan zijn halster met een touwtje vast aan de trailer aan de binnenkant om te voorkomen dattie zou willen gaan omdraaien (en soms teveel "rotzooien" met het paard naast hem.

Waar het me om ging is als ik met mijn trailer braaf 80 op de rechterbaan zou sukkelen en er komt (zeker bij winderig weer) een grote vrachtwagen met pak 'm beet 90 langs, dan is dat geen prettig gevoel voor dat beest door de wind en de zuiging van de vrachtwagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat valt reuze mee, gewoon een beetje oplettend zijn.

Dit jaar nog geen enkele bekeuring gehad voor te hard rijden ... en toch doe ik dat ;)

Oke, in NL met de vrachtwagen veelal zo rond de 84km/uur ... na meetcorrectie krijg je daar dus geen post van uit Groningen.

Met de luxe naar huis ... dat wil wel eens wat veel harder gaan ... ff afkloppen ... ook hier geen boetes door domweg goed op te letten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden