[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Overzicht rij en rusttijden


roadtrain

Recommended Posts

  • Forumlid

Dat van die 2 uur rijden dan kwartier rust en dan 2.30 rijden en dan weer een half uur ken ik wel.

Maar ik ken er die aan de achterkant van het hok laden en dan naar voren rijden en daar
een bon maken en ff ouwehoeren en een kwartiertje er op zetten na 1 minuut rijtijd
Vervolgens een rit van 8 rijuren voor de boeg en dan halverwege een half uurtje rust nemen.

Is dat legaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei Kiepenboer:

Dat van die 2 uur rijden dan kwartier rust en dan 2.30 rijden en dan weer een half uur ken ik wel.

Maar ik ken er die aan de achterkant van het hok laden en dan naar voren rijden en daar
een bon maken en ff ouwehoeren en een kwartiertje er op zetten na 1 minuut rijtijd
Vervolgens een rit van 8 rijuren voor de boeg en dan halverwege een half uurtje rust nemen.

Is dat legaal?

Een bon maken is werken dus niet legaal. Ff ouwehoeren en evt een bakkie doen kan als pauze gezien  worden. Denk dat jouw voorbeeld een beetje “grijs” is. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
52 minuten geleden zei roadtrain:

Een bon maken is werken dus niet legaal. Ff ouwehoeren en evt een bakkie doen kan als pauze gezien  worden. Denk dat jouw voorbeeld een beetje “grijs” is. 
 

Het gaat erom dat er 1 minuut gereden word en dan de tacho 1 kwartier op pauze staat en vervolgens 8 uur gereden word met een half uur pauze ertussen.
Dus lees alleen ff ouwehoeren.

Die 8 uur rijtijd en die 3 kwartier die de auto stil staat is zowiezo werktijd voor de uren die uitbetaald word, want geladen heb je tenallertijde de zorg voor de dieren.
Die pauze is voor je tacho.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat van die 2 uur rijden dan kwartier rust en dan 2.30 rijden en dan weer een half uur ken ik wel.

Maar ik ken er die aan de achterkant van het hok laden en dan naar voren rijden en daar
een bon maken en ff ouwehoeren en een kwartiertje er op zetten na 1 minuut rijtijd
Vervolgens een rit van 8 rijuren voor de boeg en dan halverwege een half uurtje rust nemen.

Is dat legaal?
Ja.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
45 minuten geleden zei schoenenreus:

100% legaal al weet die agent ook best wat er aan de hand is en hoe het spelletje gespeeld wordt alleen hij kan het niet bewijzen en dus niks aan de hand.

Denk dat Oom agent wel ff verder kijkt of hij je niet ergens op kan pakken en ga je alsnog voor het minste voor gaas. Tenminste als ik agentje was zou ik niet aan die verleiding voorbij kunnen gaan.🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
24 minuten geleden zei andremast:

Klopt

Al zie ik het nut er niet van in,als je zo krap zit in je tijd,is misschien de planning niet helemaal goed.(sommige rekenen alleen de rijtijd in hun planning)

Andre, het heeft niet zozeer met tijdgebrek te maken, maar vooral in de zomerdag als je vol geladen bent en het is een rit die niet
perse dubbelbemand hoeft wil je zo kort mogelijk stil staan ivm warmte ontwikkeling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^Optie is dubbelbemand, wat vaak ook gebeurd wanneer de rijtijd van 10 uur overschreden word.

Geloof niet dat  daar ontheffingen voor bestaan, maar kleine rijtijd overschrijding word vaak een printje gemaakt met vermelding Artikel 12 van EU561/2006
Met aanvulling Live animals 
Word meestal geacepteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei andremast:

Klopt

Al zie ik het nut er niet van in,als je zo krap zit in je tijd,is misschien de planning niet helemaal goed.(sommige rekenen alleen de rijtijd in hun planning)

Als je .smorgens nuiet eerst een kwartier aan de koffieautomaat gestaan had ,en gewoon na 4,5 rijuur 3 kwartier maakt,had je een kwartier langer op je nest kunnen liggen,win/win dus.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden