[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ook dit kan bij j de rooy


road train

Recommended Posts

  • Forumlid
14 uur geleden zei iveco 35c17:

Deze toevallig?  Chauffeur mag een dagje gaan slapen, totdat zijn collega komt overladen. Wel creatief laden van de Rooij.

Bij De Rooij maken hun handen wat hun ogen zien,enn denken ze alleen in oplossingen,niet in problemen.

Die polizist zegt tegen de chauffeur dat er twee van de 4 afgeladen moeten worden,het zou mij niks verwonderen dat De Rooij `snachts meteen andere transporter komt en ze alle vier meeneemt,en de polizei de ander morgen slechts de lege auto ziet die ze dat rijverbod gegeven hebben.

  • Like 2
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij De Rooij zijn ze idd creatief ja. en net wat Pierre al aangeeft in Duitsland is het al gauw niet goed volgens de BAG.

 

Zo staat er ook ergens op youtube een filmpje van een bulgaar die oude kleding ofzo heeft geladen in big bags,  kleding is onder het rijden ingezakt daarmee in de zeilen gaan drukken met als gevolg dat hij  te  breed is geworden, laten ze die bulgaar die zijkant ook nog openmaken met als gevolg dat een paar van die big bags er ook nog uitvallen. T was net of ze het erom deden. En het arme mannetje moest maar zien dat ie ze dr weer in kreeg. pas toen die echt met zijn ziel onder zijn armen stond hielpen ze hem nog even. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Pierre Idd die bedoel ik. die man staat gewoon te shacken , Bij mij was die boswachter niet zover gekomen {mag je zien als grootspraak, maar ik weet voor mij zelf wel beter}  Ik had hem de hele prut die er door zijn toedoen uitgevallen is mooi op die parking achtergelaten, en als mijnheer de boswachter dat anders wou hebben dan had  die vanaf het begin een handje kunnen helpen. Sterker nog ik had hem voordat ik de zijkant los had gemaakt al gewaarschuwd dat als het zover mocht komen hij ook de handschoentjes aan kon doen. 

 

Ze menen daar in de mof echt dat ze boven alles verheven zijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^Ten eerste zou ik al helemaal niet meer met die zeilebakken rond willen tuffen, als je ziet wat een gekloot het is met al die &%# spanbanden die erover moeten tegenwoordig.
Zeilebakken zijn voor bepaalde ladingen helemaal niet geschikt, vooral die Tjech met zijn kleding balen.
Die ouwe Duitser op 27.35 heeft wel gelijk dat het dus tegenwoordig nergens meer over gaat en dat men de realiteit is verloren.

Maar als chauffeur moet je gewoon bij het laden al de afweging maken of iets kan of niet.
bv dus die Tjech had met laden met een trailer zonder zijborden al kunnen weten dat dat problemen zou kunnen geven.

Heb zelf altijd het idee>>> dat je auto er zo normaal mogelijk uit moet zien onderweg ( vooral met zeileopleggers ) en de politie geen aanleiding geven om je voor een controlle mee te nemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 uur geleden zei Pierre:

Een Sloveen waar mogelijk het dak achter los is geschoten tijdens het rijden -wat iedereen kan overkomen- en daardoor aan één kant zijn trailer 4.04 mtr is. In plaats van zo'n man te wijzen op het probleem en deze zijn mankement te laten verhelpen om gelijk zijn weg te kunnen laten vervolgen, zetten ze zo iemand nog een nacht of langer stil totdat er €2983- is betaald. We praten over vier hele centimeters...:rolleyes:

 


 

Ik weet uit ervaring dat dit soort boetes door een rechter meteen vernietigd worden en de boete dus terug betaald wordt. Neemt natuurlijk niet weg dat het een hoop tijd en moeite kost. 
 

Een groot deel van de boetes in Duitsland worden succesvol aangevochten omdat de polizei en BAG wat te fanatiek is in hun onderzoeken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iedereen loopt te mauwen over zeker weten dat je gecontroleerd wordt in Duitsland met ADR, ik heb 16 jaar met ADR rondgereden van allerlei klasses en ben in Duitsland nog nooit aangehouden met ADR alleen 1 keer in Belgie in al die jaren. Wordt je niet gewoon bang geluld aan de grote verhalentafels in de bekende vreetschuren of maken jullie jezelf zo bang?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

psst, @Pierre zo kan je ook quoten 😉

55 minuten geleden zei bituum trapper:

. Wordt je niet gewoon bang geluld aan de grote verhalentafels in de bekende vreetschuren of maken jullie jezelf zo bang?

Ik ben met een tankoplegger nog nooit staande gehouden, maar met een tuatliner meermaals. En elke keer was het na zoekwerk toch weer goed, maar aangegeven werd ook dat ik werd gecontroleerd vanwege ADR. 

 

1 uur geleden zei schoenenreus:

Ik weet uit ervaring dat dit soort boetes door een rechter meteen vernietigd worden en de boete dus terug betaald wordt. Neemt natuurlijk niet weg dat het een hoop tijd en moeite kost. 

Klopt, die ervaring heb ik ook gehad met een tautliner die speciaal gebouwd was voor een bepaalde lading waarvoor het dak 10cm omhoog moest. Onder het rijden brak de borgpen door een fabrikagefout maar ik kreeg wel de boete van de BAG. Gewoon aangevochten met een metallurgisch rapport en al het geld terug ontvangen.

 

1 uur geleden zei schoenenreus:

Een groot deel van de boetes in Duitsland worden succesvol aangevochten omdat de polizei en BAG wat te fanatiek is in hun onderzoeken. 

Daar ben ik het niet mee eens, en dat kan ook niet het oordeel zijn van de rechters. Indien dit wel het geval is dan zijn de rechters de wet aan het ondermijnen. 

Zelf denk ik dat er minderongevallen in Duitsland gebeuren juist door deze rigoureuze manier van controleren en handhaven.  Hier in Nederland waar veel minder wordt gecontroleerd zie ik nog vaak genoeg chauffeurs gaan rijden met bigbags zonder planken en/of spanbanden. Zelfs staalrijders met rollen staal die niet vastgezet worden in de coilgoot. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
33 minuten geleden zei HIT:Daar ben ik het niet mee eens, en dat kan ook niet het oordeel zijn van de rechters. Indien dit wel het geval is dan zijn de rechters de wet aan het ondermijnen. 

 

 


De rechters ondermijnen de wet niet maar leven hem juist na. Er lopen tussen de polizei en de BAG teveel figuren rond die hun eigen wetgeving er op na houden en dus bekeuren voor overtredingen die geen overtredingen blijken te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei schoenenreus:

Er lopen tussen de polizei en de BAG teveel figuren rond die hun eigen wetgeving er op na houden

Het spijt mij,maar dat geloof ik niet. Bij elke overtreding moet men een feitcode noteren dat breng dus dat eert een wet bij hoort. Verder wordt alles tot in de puntjes gedocumenteerd.

Wat wel zo is is dat tegenwoordig voor alles geschreven wordt terwijl rechters anders mogen beslissen een recht dat de dienders niet meer hebben in Duitsland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei schoenenreus:


 

Ik weet uit ervaring dat dit soort boetes door een rechter meteen vernietigd worden en de boete dus terug betaald wordt. Neemt natuurlijk niet weg dat het een hoop tijd en moeite kost. 
 

Een groot deel van de boetes in Duitsland worden succesvol aangevochten omdat de polizei en BAG wat te fanatiek is in hun onderzoeken. 

We hebben allemaal een pasje ( credit card ) van transport in nood bij.
Bij extreme boetes kan je daar mee betalen nadat je contact met je werkgever hebt gehad en hij de card vrij geeft om de boete te betalen.

Leuke anekdote >> maand of 7 geleden in Frankrijk en nog jonge chauffeur van een jaar of 21 word aangehouden te controlle bij de peage.

Was bij de losboer aangekomen en auto op losplek gezet en gelost.
Gelijk pas eruit en op out of scope en daarna nog een paar keer de auto verplaatst op het terrein van de boer.
Zijn rust vol gemaakt 9 of 11 uur.
Kreeg onderweg dus een boete van 4000 en tikte die gelijk af met zijn eigen pinpas.

Nou dat de werkgever daar niet gelukkig van word kan ik me voorstellen toe hij een dag na het voorval verzocht werd om fff 4000 over te maken voor de boete,

Die pas van tansport in nood heb je niet voor niets bij want na betaling gaan hunnie de boete aan vechten en 99 van de 100 keer word dat bedrag een stuk minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei bituum trapper:

Iedereen loopt te mauwen over zeker weten dat je gecontroleerd wordt in Duitsland met ADR, ik heb 16 jaar met ADR rondgereden van allerlei klasses en ben in Duitsland nog nooit aangehouden met ADR alleen 1 keer in Belgie in al die jaren. Wordt je niet gewoon bang geluld aan de grote verhalentafels in de bekende vreetschuren of maken jullie jezelf zo bang?

Aan je avatar foto rijdt je bij een gerenomeerd bedrijf ( of hoe je dat ook schrijft ) en die staan mischien wel goed bekend, dus 
van controlle onderweg minder last.

Behalve dan die ene die jarenlang met chocolade naar Stockholm reed via Trelleborg en op elke rit zijn kist vol had met sterke drankLOL

Die zijn ze in Trelleborg nog niet vergeten, want die chauffeur verdiende met zen smokkel meer dan aan salaris:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 minuten geleden zei Kiepenboer:

We hebben allemaal een pasje ( credit card ) van transport in nood bij.
Bij extreme boetes kan je daar mee betalen nadat je contact met je werkgever hebt gehad en hij de card vrij geeft om de boete te betalen.

Leuke anekdote >> maand of 7 geleden in Frankrijk en nog jonge chauffeur van een jaar of 21 word aangehouden te controlle bij de peage.

Was bij de losboer aangekomen en auto op losplek gezet en gelost.
Gelijk pas eruit en op out of scope en daarna nog een paar keer de auto verplaatst op het terrein van de boer.
Zijn rust vol gemaakt 9 of 11 uur.
Kreeg onderweg dus een boete van 4000 en tikte die gelijk af met zijn eigen pinpas.

Nou dat de werkgever daar niet gelukkig van word kan ik me voorstellen toe hij een dag na het voorval verzocht werd om fff 4000 over te maken voor de boete,

Die pas van tansport in nood heb je niet voor niets bij want na betaling gaan hunnie de boete aan vechten en 99 van de 100 keer word dat bedrag een stuk minder.

Kan je beter de pas laten zitten, en over de schreef gaan ,is goed koper als eruit halen en op auto scoop rond rijden,:ja: 

 

En Pierre houd ook van deze lange teksten 😡

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Citaat....(lukt niet bij mij dus dan maar zo):

Gelijk pas eruit en op out of scope endaarna nog een paar keer de autoverplaatst op het terrein van de boer.
Zijn rust vol gemaakt 9 of 11 uur.”

 

dit snap ik dus niet.... maak na het laden/lossen gewoon 9 uur ipv de boel te belazeren. Scheelt een hoop geld en stress. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:


Tankwagens bij v.d. Lee en Verduyn met bitumen 99-3257 .........maar specifiek over het ladingzekeren m.b.t. zeilenwagens met ADR-stukgoed in of door Duitsland, zoals wij doen...;)

Bij vd Lee en Verduyn heb ik meer gereden als alleen Bitumen en Pek wat trouwens onder hetzelfde UN nummer valt, in de winter werd ik uitgecharterd en wat er maar achter kon reed ik mee rond. Bij P&O werd meer rondgereden als alleen staal dus van ladingzekeren in het ADR was ik mij zeer goed van bewust,  Maar toch, stukgoed of niet, of ik heb altijd geluk gehad of ze dachten bij het zien van een rood/gele "teveel schrijfwerk"LOL

 

PS, mijn ADR is nu verlopen en twijfel zeer hard of ik 'm nog weer zal gaan halen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden