[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ook dit kan bij j de rooy


road train

Recommended Posts

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Het zal allemaal te maken hebben met jullie soort werk en het 's nachts lossen en laden en verplaatsen van de auto tijdens de dagelijkse rust (!), 

Vergeet ook niet dat men ten alle tijden iedere beweging van de auto kan zien, ook al stond die tachograaf op 'out of scope

Daar heeft het ook mee te maken Pierre, en ja dat je alle bewegingen kan zien in de tacho is bekend.
Maar soms gaat het niet anders, en het risico is ook niet voor ons zelf, dat snap je natuurlijk wel.

Tis makkelijk roepen zoals iemand op merkte van dan ga je toch gewoon na je la/lo je rust maken, maar 
In de praktijk werkt het nu eenmaal nie zo dat alles gewoon is.
En zoals gezegd, de chauffeur loopt never het finaciele risco, en daar is de discusie mee begonnen
dat hij gewoon fff had moeten bellen ( al is het midden in de nacht ) en dan kon die gewoon via die noodpas betalen
en hoefde niet met zijn eigen pinpas te betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

 

Klopt, die ervaring heb ik ook gehad met een tautliner die speciaal gebouwd was voor een bepaalde lading waarvoor het dak 10cm omhoog moest. Onder het rijden brak de borgpen door een fabrikagefout maar ik kreeg wel de boete van de BAG. Gewoon aangevochten met een metallurgisch rapport en al het geld terug ontvangen.

 

 

Wat is een "metallurgisch rapport"?[mention=4521]HIT[/mention]

 

Klinkt wel deftig.

 

De metallurgische wetenschap bestudeert de natuur- en scheikundige gedragingen van metalen en legeringen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 minuten geleden zei volvofh12:

Wat is een "metallurgisch rapport"?

Een onderzoek naar waarom het metaal het had begeven. Er kwam uit dat het metaal niet de juiste hardheid had tov wat er op de bout stond aangegeven ipv 8.8 was het een 4.4 dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Pierre:

 

. Ook precies de reden als ik -of wij- met ADR de kanten van Strassbourg op moeten, altijd via België en Frankrijk gaan en nooit over Duitsland, ook al is dat korter. Puur vanwege de aanzienlijke kans op controle onderweg, 

Mwaah,die Belg ka er anders ook wat van hoor.

Bij mijn oud werkgever,Bas logistics gebeurde t net nadat hij Hereijgers overgenomenn had dat een van de Hereijgers chauffeurs controle kreeg in de omgeving van Leuven:

Geoeemiddag chauffeur,wat hebt u geladen??

Ik ben leeg meneer.

Mogen we evenb in de laadbak kijken?

Natuurlijk,komt u mee.

De chauffeur maakt de deur open,de agent kijkt en zegt:en die twee lege palleten daar waar geen spanband overzit???

Maar meneer twee lege paletten ,dat is toch geen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, niks mee te maken zunne 135 euri.

 

( echt gebeurt he,geen woord van gelogen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei Pierre:


Ik begrijp je boosheid en frustratie na het zien van die beelden, het is ook tenenkrommend om te zien.
Maar ik kan je één ding met een gerust hart zeggen; grootspraak of niet, maar dat ga jij daar zeker niet klaarmaken....:nee::D

Duidelijk dat je mij niet kent @Pierre geeft ook niet. maar de Nederlandse politie heeft in het verleden ook al eens wat beleefd toen ze een auto van mij dachten aan de ketting te kunnen leggen ivm  vermeende gladde banden op de BE oplegger. Ik heb nog wel even netjes naar ze gezwaaid. Dat dan weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is dan het probleem van de afzender volgens mij.
Nou nee. Chauffeur moet de gegevens van de transporteur invullen. Soms staat het voorgedrukt, maar als het in opdracht van een ander transport bedrijf is niet.

Moest een keer betalen omdat ik het telefoonnummer en emailadres niet had ingevuld, kost € 125. Maar kerel van de BAG vond het zelf ook wel erg overdreven, kon uiteindelijk € 25 betalen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In Duitsland letten ze niet alleen op zeilenopleggers hoor. Ben daarmee weliswaar ook meerdere keren mee aangehouden maar wat niet vaak een boete opleverde.

Maar wij reden ook veel tuinturf uit de grensstreek met Drenthe/Overijssel. Opdrachtgevers willen graag dat je minstens 60 kuub laad. Wat vaak al teveel is voor NL, laat staan D.

En ook al is het vlak bij de grens, het mag niet. De lokale Polizei weet ook precies waar de laad locaties zijn, én hoe lang de bult er al ligt. Is dat al een jaar ofzo is het droog en weegt minder dan een natte bult die pas 'gezet' is. Dus daarmee al de nodige munten ingeleverd daar en punten in retour.

 

Paar jaar geleden reed ik eens door Emlicheim met een Terberg 10X8. Dat soort auto's kennen ze daar helemaal niet, dus grote kans op controle.

Je mag daar met zo'n ding al bijna niks laden door z'n hoge eigen gewicht. Daarnaast rekenen ze het tot 4 asser zodat je totaal toegestane gewicht slechts 36 ton is.

 

Op de weegbrug zat er idd 5 ton teveel op. Dat moest er af, én er zat een 'gladde' band onder volgens hen. Afladen, en wiel wisselen. Paspoort en rijbewijs namen ze mee en ik moest maar bellen als alles in orde was. Dan kwamen ze wel weer langs.

Waar moet ik dat zand laten dan? Nou, ik moest maar een loonwerker bellen. 

 

Dan word het nog duurder dan het nu al is, dus ik vroeg aan de beheerder van de weegbrug (soort Duitse Welkoop) of hij interesse had in dat zand. Tja, je kunt het beter weggeven. 

Wel, achter de zaak hadden ze wat bakken, kiep het daar maar in. 

Intussen waren ze van de zaak ook gearriveerd met een wiel. Na wisselen onkel Polizei maar weer gebeld, kreeg daarna papieren terug zonder dat ze ook maar 1 x hadden gekeken of de lading nu wel ok was.  De band werd ook niet naar omgekeken. Al met al wel € 1500 lichter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Tja, als je wilt dat de regels worden nageleefd dan moet je controleren en in Nederland hebben we het woord ¨gedogen¨ uitgevonden en dat betekent dat je ineens niet meer zoveel en zo zwaar hoeft te controleren en kun je vel geld besparen uiteindelijk dus ik denk dat de uitvinder van dat woord beslist een econoom moet zijn geweest .😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei Ger-1957:

natuurlijk 

En toch kan ik dat verhaal geloven... Want veel jongere politieagenten kennen de rijbewijzenwet niet goed.

 

Ik mag met BE combi's tot het maximale TTM rijden, maar iemand die E na 2013 heeft gehaald ( ook vrachtautochauffeurs ) mogen dat niet. Dus ik mag een BE combi van 15t gewoon rijden, maar iemand die na 01-01-2013 zijn rijbewijs heeft gehaald mag maar een BE rijden van 7t.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei HIT:

 

 

Ik mag met BE combi's tot het maximale TTM rijden, maar iemand die E na 2013 heeft gehaald ( ook vrachtautochauffeurs ) mogen dat niet. Dus ik mag een BE combi van 15t gewoon rijden, maar iemand die na 01-01-2013 zijn rijbewijs heeft gehaald mag maar een BE rijden van 7t.

En kun jij daar de logica van verklaren ????????

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei HIT:

En toch kan ik ....knip knip...maar iemand die E na 2013 heeft gehaald ( ook vrachtautochauffeurs ) mogen dat niet. Dus ik mag een BE combi van 15t gewoon rijden, maar iemand die na 01-01-2013 zijn rijbewijs heeft gehaald mag maar een BE rijden van 7t.

Zoiets staat mij ook bij ja, ook trekker rijbewijs krijg je niet meer automatisch als je na een bepaalde datum je rijbewijs hebt gehaald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt.

 

Zoiets noemt men een overgangsregeling.

 

ook met die opgevoerde busjes/tekkertjes. Die gaan er vanzelf een keertje uit, althans de meesten dan. Maar vooral omdat het gros een Iveco Daily als basis heeft. En 15 ton met zo’n ding gaat vanzelf problemen (en hoge kosten) geven.

 

men had ze ook gelijk kunnen verbieden voor alle rijbewijsdatums. Maar dan wist men zeker dat er jaren lange rechtszaken waren gekomen, en waarna het europese hof zeer waarschijnlijk had besloten dat het onrechtmatig was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei iveco 35c17:

Ik werd niet aan de kant gezet, maar iemand die ermee reed wel,  En ja ik ben ernaar toe gereden en heb het hele spul weg gereden! En nee, ik had geen toestemming om er mee verder te rijden. En ja, ze hebben me laten rijden. was in 2008. En waar gebeurd.

 

@Pierre Lees je wel?  @HIT zit redelijk goed met zijn verhaal. En dat ik zonder toestemming ben weggereden klopt ook wel degelijk.  En waarom? nou ik heb gewoon niet gevraagd of het wel of niet mocht. Heb de sleutel overgenomen van diegene die aangehouden was.  Ding gestart en weg gereden. En ook nog even netjes gezwaaid naar de dienders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei HIT:

 

 

Ik mag met BE combi's tot het maximale TTM rijden, maar iemand die E na 2013 heeft gehaald ( ook vrachtautochauffeurs ) mogen dat niet. 

Daar word aan gewerkt ( door Europa) ,lees dit maat eens:

 

 

https://www.rijschoolpro.nl/rijschool/2018/02/16/nederland-overtreedt-met-regels-rond-aanhanger-opnieuw-eu-richtlijn/

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei europeaan:

Daar word aan gewerkt ( door Europa) ,lees dit maat eens:

Dit is al jaren bekend, maar er staat ook een fout in nl;

Citaat

Wie met een aanhangwagen/oplegger met een maximaal toegelaten massa van meer dan 3.500 kilogram wil rijden, heeft een rijbewijs C1E nodig”, aldus Bellot.

Het C1 rijbewijs is voor voertuigen tussen 3500kg en 7000kg, hierdoor zijn de door ons gebruikte combi's juist wel toegestaan. De EU is bezig deze aan te passen, nieuwe voertuigen met een TTM gelijk aan of lager dan 3500kg krijg je ook niet meer op kenteken met een hogere trekkracht dan 3500kg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik reed in de jaren 90 met een bakwagen in buurt van Dendermonde rond en ik moest aan de kant van de politie en ze lopen 3x rond de wagen en kijken naar alle banden, gelukkig allemaal in orde tot die agent naast mijn cabine stond en omhoog kijkt en vraagt:mag ik uw zendvergunning zien voor de 27mc.Kon ik dus niet laten zien en hij zegt:Dan moet ik de 27mc in beslag nemen.Over zoeken gesproken! De volgende dag was ik vrij en ik naar de PTT gebeld om een vergunning aan te vragen.Zegt die man:zZijn ze weer bezig in België.Ik vroeg gelijk of hij er een stuk of 30 op kon sturen zodat ik mijn collega's een plezier kon doen die ook regelmatig in België kwamen

 

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden