Spring naar bijdragen

Tijd om mij voor te stellen.

GDT
 Share

Recommended Posts

• Forumlid

Hallo allen die de tijd nemen dit lezen.

Mijn naam is Marcel en ik wilde dit jaar maar beginnen om mij toch maar even netjes voor te stellen hier op het Forum na toch al een tijdje het e.e.a. gelezen en ook gereageerd te hebben.

Mijn naam is Marcel het schijnt dat ik halverwege 1965 ergens uit de klei ben getrokken, ben getrouwd en vader van 3 dochters.

GDT is een Engelse afkorting en heeft iets met GRUMPY te maken, want smorgensvroeg voor de koffie en mijn eerste peuk wil je mij niet tegen komen.

Na het grootste deel van mijn arbeidstijd in de bouw te hebben gewerkt als elektromonteur, waarvan de laatste 19 jaar als ZZP er in de installatie techniek, was ik het spuug zat met al dat gezeik.

Net voor de bouwvak van 2019 een goed gesprek met moeders de vrouw te hebben gehad, hoe verder (qua werk), hebben we budget vrij gemaakt voor het halen van het C rijbewijs met code 95.

In 2 maanden tijd de benodigde papieren gehaald en sinds kort werkzaam in de transportsector op de bakwagen.

Nu nog een beetje randstad, maar wel met de intentie om ook het stukje E erachteraan te plakken het zij via de werkgever en anders betaal ik het zelf wel, en dan Benelux te gaan rijden met een combinatie het zij trekker oplegger of bakwagen met hanger, maakt mij niet veel uit nl.

Heb mij destijds op het Forum aangemeld om zoveel mogelijk leesvoer bij mekaar te krijgen en om mij goed te oriënteren m.b.t. de hedendaagse zaken die met de transportzaken te maken hebben, en heb er gelukkig een hoop over gevonden.

Voor dat ik met het rijbewijs ging beginnen wist ik al donders goed dat het leven van chauffeur niet altijd rozengeur en maneschijn is en er ook geen roze wolk is waar je op kunt leven.

Ik hoop de laatste 13 jaar nog met plezier dit werk te blijven doen wat ik eigenlijk al veel eerder had moeten gaan doen.

mvgr,

GDT

851760070_GrumpyTrucker.thumb.png.c988cac90e82bc508a5a98f8df13a13d.png

• Like 10
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

@GDT

Allereerst van harte welkom. 

Negentien jaar als ZZP-er in de bouw, installatietechniek. Ik kan me zo voorstellen dat je het gezeik en de nonchalance in de utiliteitsbouw zat bent. Gadverredamme, wat een mentaliteit heerst er op bouwplaatsen. Flikker je auto maar in de weg, donder je afval maar overal neer en noem maar op. Kutterige uitvoerders zo uit de schoolbanken. Helmplicht, toegangscontrole en wat dies meer zij. Bahbah.

Deze zomer ben ik nog een paar keer ingehuurd om lichtmasten te zetten in een woonwijk in aanbouw, ik had het in een paar dagen wel weer gezien. Tarieven maken niet alles goed, dat weet ik. Maaruh je ZZP tarief in jouw geval van een tientje of 4 per uur inruilen voor een d-schaal in loondienst? Dan boer je toch wel ettelijke duizenden per maand achteruit dunkt me!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei the duke:

@GDT

Allereerst van harte welkom. 

Maruh je ZZP tarief in jouw geval van een tientje of 4 per uur inruilen voor een d-schaal in loondienst? Dan boer je toch wel ettelijke duizenden per maand achteruit dunkt me!

THX

Tuurlijk moet je inboeten, maar de rust die ik nu in mijn kop en lijf heb weegt niet meer op tegen de Euries, en als je op een gegeven moment alleen maar met een K.. gevoel 's ochtends vroeg de deur uit gaat en weer met een chagrijnige kop thuis komt is het tijd om te stoppen.

Ik moet toegeven dat ik wel moet wennen dat je niet meer alle beslissingen zelf moet nemen, en dan bedoel ik als er problemen zijn met lossen of zo dat je de opdrachtgever gaat bellen met de vraag van en wat nu, dat mogen ze nu voor mij doen.

En wat de uren betreft maakt het ook niks uit die maakte ik toch al, want als eigen baasje stopt het ook niet met 40 uur in de week (gemiddeld 2x zoveel) en als je dat dan weer tegen het uur tarief zet ga je ook schrikken van wat er overblijft, en wat dacht je van die dievenbende in Den Haag.

Als je een lekkere omzet gedraaid hebt weten die je ook wel te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei GDT:

THX

En wat de uren betreft maakt het ook niks uit die maakte ik toch al, want als eigen baasje stopt het ook niet met 40 uur in de week (gemiddeld 2x zoveel) en als je dat dan weer tegen het uur tarief zet ga je ook schrikken van wat er overblijft, en wat dacht je van die dievenbende in Den Haag.

Als je een lekkere omzet gedraaid hebt weten die je ook wel te vinden.

Ok gemiddeld 80, ik maak er even 60 van tegen een tarief van 37,50. Dat doe je een week over 47 per jaar. Dat maakt een ruime ton. Van dat bruto geld kun je een busje rijden, wat afschrijven en wat op de zaak kopen. Stel even dat je 75000 voor belasting overhoudt en je 50 procent belasting betaalt dan heb je nog steeds een ruime 3100 per maand. 

En zoveel belasting als ik zeg betaal je niet. Just saying.

Ik wil de moed niet in je schoenen laten zinken maar dat vrachtwagenrijden zoals de meesten hier op het forum doen, ga ik in ieder geval niet meer doen. 

Ik ben ook ZZP-er en ik kan het donders goed voorrekenen. Bij een goed tarief en voldoende werk en goede betalingsmoraal verdien je gewoon stukken meer als een simpel chauffeurtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites