[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

5G in 2020, vrachtwagenchauffeurs overbodig


Leidse glibber

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Teddybeer:

Ik zou graag eens een autonome vrachtwagen willen zien in “mijn” werk. 😂😂😂😂

In jou werk wordt toch ook veel met GPS gewerkt.

Bijna iedereen denkt in mijn werk zal het wel mee vallen maar let op over minder dan 10 jaar gaat het ook daar werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Teddybeer:

Ik zou graag eens een autonome vrachtwagen willen zien in “mijn” werk. 😂😂😂😂

In mijn werkzaamheden zie ik nog steeds niet een oosteuropeaans bedrijf het werk doen, laat staan een computer 🤣🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Leidse glibber:

Wordt er in de toekomst gelost en geladen door wharehouse medewerkers bijvoorbeeld? En dat de auto’s chauffeurloos van A naar B rijden? Of dat de lange afstanden autonoom gereden gaan worden?

Misschien moet jij ook een eigen topic krijgen. Kun je daar al je vragen/opmerkingen in kwijt .;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei HIT:

In mijn werkzaamheden zie ik nog steeds niet een oosteuropeaans bedrijf het werk doen, laat staan een computer 🤣🤣

 

Mijn eerste kennismaking met bedrijven uit het oosten die ons werk overnamen, dat waren de grasmaaiers langs de A7 in Noord-Holland.

 

 

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 minuten geleden zei lientje:

 

Mijn eerste kennismaking met bedrijven uit het oosten die ons werk overnamen, dat waren de grasmaaiers langs de A7 in Noord-Holland.

 Dat klopt,  maar ook dat veranderd alweer. En zeker wanneer men in het Nederlands  de cursus  veilig werken langs de weg moet doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei ELZEN106:

In jou werk wordt toch ook veel met GPS gewerkt.

Bijna iedereen denkt in mijn werk zal het wel mee vallen maar let op over minder dan 10 jaar gaat het ook daar werken.

Tuurlijk zal er wel het een en ander kunnen (en gaan) worden over genomen door “autonome” voertuigen. Maar zolang wij heel vaak op plaatsen komen waar geen gps weet of er wel een weg/pad of karrespoor ligt ben ik daar nog niet zo bang voor.

 

Natuurlijk kan je de coordinaten laten inmeten zoals dat gebeurt op grote wegenbouw projecten. Maar dan komt er nog zo iets bij kijken als “terrein lezen” en sporen zoeken of dichtrijden om een volgende vracht er ook nog weer door te kunnen komen.

 

Maar ik zie nog niet gebeuren dat veel mensen de GPS coordinaten van hun achtertuintje laten inmeten om door te geven waar dat containerbakje moet staan, of waar dat vrachtje zand moet liggen. Laat staan dat een autonoom voertuig die bak afnet, er optrekt of afliert.

 

En dat is voor 80 % mijn werk.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Teddybeer:

Tuurlijk zal er wel het een en ander kunnen (en gaan) worden over genomen door “autonome” voertuigen. Maar zolang wij heel vaak op plaatsen komen waar geen gps weet of er wel een weg/pad of karrespoor ligt ben ik daar nog niet zo bang voor.

 

Natuurlijk kan je de coordinaten laten inmeten zoals dat gebeurt op grote wegenbouw projecten. Maar dan komt er nog zo iets bij kijken als “terrein lezen” en sporen zoeken of dichtrijden om een volgende vracht er ook nog weer door te kunnen komen.

 

Maar ik zie nog niet gebeuren dat veel mensen de GPS coordinaten van hun achtertuintje laten inmeten om door te geven waar dat containerbakje moet staan, of waar dat vrachtje zand moet liggen. Laat staan dat een autonoom voertuig die bak afnet, er optrekt of afliert.

 

En dat is voor 80 % mijn werk.......

Nee jan, gij blijft dat gewoon doen, voor een onbemande auto is dat werk van geen optie.:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

autonome vrachtwagen moet je zien als volgt, (vgls mij) bv. er staat een autonome trekker bij Schenker in Tilburg die word aangekoppeld door een dokwerker die ook de deuren sluit en het hele geval in een bepaald rijvak zet.

dan drukt hij op een groen knopje en de computer in een kantoor stuurt de auto zonder chauffeur naar bv. UPS in Acht en komt daar weer in een bepaald rijvak.

auto word daar afgehaald door dokwerker en die doet de deuren weer open en zet hem voor een dok om te loss/lad.

 

daarna weer door de dokwerker in een rijvak gezet weer gereed voor de volgende rit.

 

en dit moet je dan in het groot en op langere afstand zien. en dit zou wel eens toekomst kunnen zijn.

 

 

9 uur geleden zei road train:
  • 9 uur geleden zei road train:

    Nee jan, gij blijft dat gewoon doen, voor een onbemande auto is dat werk van geen optie.:nee:

     

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 uur geleden zei Teddybeer:

Ik zou graag eens een autonome vrachtwagen willen zien in “mijn” werk. 😂😂😂😂

 

Ik ook, en dan ook graag even autonoom de kraan bedienen, werk opnemen, plan bedenken etc. Blijf ik wel in de werkplek, beetje repareren en nieuwe dingen bedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zoals uit die artikelen uit logistiek.nl blijkt willen ze die autonome vrachtwagens voorlopig alleen in gaan zetten voor frequente ritten tussen vaste punten, zoals bijvoorbeeld tussen 2 distributiecentra. 

 

Een beetje zoals die robots bij de RWG maar dan over de openbare weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei jean3:

autonome vrachtwagen moet je zien als volgt, (vgls mij) bv. er staat een autonome trekker bij Schenker in Tilburg die word aangekoppeld door een dokwerker die ook de deuren sluit en het hele geval in een bepaald rijvak zet.

dan drukt hij op een groen knopje en de computer in een kantoor stuurt de auto zonder chauffeur naar bv. UPS in Acht en komt daar weer in een bepaald rijvak.

auto word daar afgehaald door dokwerker en die doet de deuren weer open en zet hem voor een dok om te loss/lad.

 

daarna weer door de dokwerker in een rijvak gezet weer gereed voor de volgende rit.

 

en dit moet je dan in het groot en op langere afstand zien. en dit zou wel eens toekomst kunnen zijn.

 

 

 

 

Ja zoiets. Maar of het een groen knopje is? Daarover moet nog overlegd worden in de ondernemingsraad. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Vledder:

Zoals uit die artikelen uit logistiek.nl blijkt willen ze die autonome vrachtwagens voorlopig alleen in gaan zetten voor frequente ritten tussen vaste punten, zoals bijvoorbeeld tussen 2 distributiecentra. 

 

Een beetje zoals die robots bij de RWG maar dan over de openbare weg.

Denk dat die nooit aankomt.....

zie andere weggebruikers zulke rare stunts uithalen......

en zo een auto komt misschien niet eens de weg op bij een drukke weg: waar wij soms een beetje opdringen zal deze zijn beurt af wachten want een computer kan niet improviseren zoals wij dat doen.....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
41 minuten geleden zei roadtrain:

zo een auto komt misschien niet eens de weg op bij een drukke weg: waar wij soms een beetje opdringen zal deze zijn beurt af wachten want een computer kan niet improviseren zoals wij dat doen.....

 

Jawel, want door sensor springt het stoplicht op groen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 minuten geleden zei roadtrain:

Duitsland en internet, tja ut komt nog wel un keer.

Wij maken cmr,s op de Iphone, en printen die gelijk ut.
Vervolgens mailen we die, en komen bij la/lo adres plus opdrachtgever en kantoor.

Maajaa dan sta je daar in de rimboe achter aan ut te laden, pffffffffft weer geen bereik

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden