[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Verplichte uitrusting


Mike94

Vraag

  • Forumlid

Goedendag allen,

 

het past eigenlijk beter in het wetgeving kopje, maar het gaat om meerdere landen, dus ik dacht dat t beter was om m hier neer te zetten. 
Heeft iemand een idee wat de extra verplichte uitrusting is in België, Duitsland en Frankrijk?


ik weet dat tln een landendocumentatie heeft, maar ik ben geen lid van tln😂 verder is ie nergens te vinden op internet. 
 

Ik dank u allen alvast😃

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
31 minuten geleden zei Mike94:

Goedendag allen,

 

het past eigenlijk beter in het wetgeving kopje, maar het graag om meerdere landen, dus ik dacht dat t beter was om m hier neer te zetten. 
Heeft iemand een idee wat de extra verplichte uitrusting is in België, Duitsland en Frankrijk?


ik weet dat tln een landendocumentatie heeft, maar ik ben geen lid van tln😂 verder is ie nergens te vinden op internet. 
 

Ik dank u allen alvast😃

Wat bedoel je met "extra verplichte uitrusting"

Noem eens een voorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

- Zichtbaarheidskleding gekeurd

- Alcoholtester in Frankrijk/Spanje en Italië ( wordt idd niet op gecontroleerd, maar niet hebben kan 180€ kosten )

- Gevarendriehoek ( Een lamp is niet genoeg volgens de Duitse wetgeving )

- Verbanddoos gekeurd en gevuld ( wordt niet op gecontroleerd geen pleisters kan in Duitsland 100€ boete opleveren )

- Denk aan het oprollen van je spanbanden, verkeerd opgeruimd kunnen ze in Duitsland een boete voor geven ( met de haak binnenin de spanband is niet juist )

- Lading in de cabine ( veel pakketbezorgers doen het ) is in België en Duitsland verboden

- Een advies voor als je ook naar wintergebieden gaat, neem voor alle wielen sneeuwkettingen mee. Het ene land vind twee om de buitenste aangedreven wiel genoeg, het andere land wil dat je voor alle wielen ( incl. reserve ) een ketting bij je hebt. 

 

Maar in het derde landenboek kan je alles in vinden, en anders gewoon hier vragen 🙂 forumleden genoeg die graag helpen💪

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
7 uur geleden zei HIT:

 

- Denk aan het oprollen van je spanbanden, verkeerd opgeruimd kunnen ze in Duitsland een boete voor geven ( met de haak binnenin de spanband is niet juist )

 

De rest kan ik allemaal wel in meegaan, maar deze?? 

Het lijkt mij vrij logisch dat je goed op voorbijgangers etc. let voordat je gaat gooien als ze zo opgerold zijn :rolleyes: maar het scheelt een hoop gerammel als je ze in de trekker opbergt!

Vrij land toch, dat Duitsland...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
De rest kan ik allemaal wel in meegaan, maar deze?? 
Het lijkt mij vrij logisch dat je goed op voorbijgangers etc. let voordat je gaat gooien als ze zo opgerold zijn :rolleyes: maar het scheelt een hoop gerammel als je ze in de trekker opbergt!
Vrij land toch, dat Duitsland...
Heb ook liever de haak aan de buitenkant.... Makkelijker met laden. Haak vast het rolletje achter de plank. Pallets erin, rolletje erover.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
16 uur geleden zei HIT:

 

- Denk aan het oprollen van je spanbanden, verkeerd opgeruimd kunnen ze in Duitsland een boete voor geven ( met de haak binnenin de spanband is niet juist )

 

 

 

Heb je ook een verwijzing naar een wetsartikel,waarin e.e.a. duidelijk omschreven staat?

Of heb je deze aan de stamtafel gehoord?

Ik geloof er n.l. geen ene moer van.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zelf de boete voor gekregen in 2013,  was mbt tot de algemene veiligheid. Ik had een trailer aangekoppeld die een ander had gelost. Kostte mij 125 start boete en 25 voor elke volgende spanband kostte mij toen 200 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
58 minuten geleden zei HIT:

Zelf de boete voor gekregen in 2013,  was mbt tot de algemene veiligheid. Ik had een trailer aangekoppeld die een ander had gelost. Kostte mij 125 start boete en 25 voor elke volgende spanband kostte mij toen 200 euro.

Op welk wetsartikel is dit gebaseerd dan?

In jouw lezing zou je dus ook een boete kunnen krijgen voor een gladde of lege reservebank,terwijl die helemaal niet verplicht is.

Ik ben ook regelmatig gecontroleerd in Duitsland,maar nog nooit bekeurt op uitrustingstukken die op dat moment niet in gebruik waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Denk dat @HIT gewoon ¨gepakt¨is door een algemeen kapstokartikel  net zoals je die in Nederland ook hebt zoals b.v. het is gevaar brengen van de algemene verkeersveiligheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Heb je ook een verwijzing naar een wetsartikel,waarin e.e.a. duidelijk omschreven staat?
Of heb je deze aan de stamtafel gehoord?
Ik geloof er n.l. geen ene moer van.
Vroeger hadden we een klant in Hamburg, daar moest je de spanbanden en hoeken klaar leggen voor het laden. 13 banden en ratels en 26 hoeken. En 2 strepen matten over de chassisbalken.

Zaten de haken niet aan de buitenkant werd je niet geladen. Heb heel wat mensen daar banden opnieuw zien oprollen. Waren meer klanten die dat graag zagen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei RobNiat:

Andremast slaat hiermee volgens mij de spijker op de kop. Al geloof ik ook niet dat je onderweg bekeurd kan worden op ondeugdelijke spanmaterialen die ongebruikt in de kist liggen. Dat lijkt mij ook een broodje aap verhaal. 
 

Overigens is dat de enige juiste manier om een spanband over de lading te werpen. Zonder schade aan lading en toevallige voorbijgangers. En op deze manier hoef je maar een keer om te lopen. Gooien, aanhaken en aan de andere kant de spanband in de spanner frotten en opspannen. 
 

Lagen de spanbanden bij Harm misschien los -ongezekerd- achterin de oplegger?

Ik rijdt met een kastenwagen en span alleen pallets of ibc,s af die enkel staan,ik hoef dus nergens iets overheen te gooien.

Hoe doe je dat overigens als je een spannend tegen de wind in over een lading wilt gooien?

 Dan kun je beter  de haak als werpgewicht hebben lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden