[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Schuiven met uren


Danny1988

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik heb in de afgelopen 3 maanden gezien dat mijn werkgever uren verschuift handmatig van 130% naar 100%.
Omdat ik in de ene week niet genoeg uren had om aan de 40 uur te komen, hebben ze dit naar 100% uren verschoven.
De 30% van de overuren is in lucht opgegaan.
Bij werkgever aangekaart, maar nog altijd geen antwoord op.
Is dit volgens de wet? ,of zou ik een procedure tegen mijn werkgever kunnen starten?
Aangezien het ondertussen al oploopt, en aangezien ik best bij de werkgever wil blijven werken.
Maar als ik zie hoe ze met mijn uren omgaan, dan zie ik het niet zo best in voor hun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

10 minuten geleden zei Schots en Scheef:

Nee mag niet. Staat iets over in de cao.
 

 

Bedankt voor de reactie, ik vondt het al zo raar dat ze met handmatige correcties opeens beginnen te werken.

Weten jullie onder welk lid dit staat in de cao?
Want over de afgelopen 3 maanden begint het aantal uur toch wel redelijk fors op te lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
54 minuten geleden zei Danny1988:

 

 

Bedankt voor de reactie, ik vondt het al zo raar dat ze met handmatige correcties opeens beginnen te werken.

Weten jullie onder welk lid dit staat in de cao?
Want over de afgelopen 3 maanden begint het aantal uur toch wel redelijk fors op te lopen.

 

 

Artikel 27
Definities overuren
1. Overuren zijn uren, niet liggend op zaterdag en/of zondag, waarmee de diensttijd van 40 uur in de week wordt overschreden.

 

Dus niet 80 uur in de 2 weken of 160 uur in de 4 weken.
Uren die je maakt boven de 40 uur in een week zijn overuren. 

 

Artikel 33 gaat over de vergoeding van uren op zaterdag en zondag

Cao Beroepsgoederenvervoer 2017-2019 (2).pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goedemorgen,

Dit is al allemaal een stuk duidelijker.
En zal ook de salarisstroken van de afgelopen 3 maanden door iemand van de vakbond laten controleren.

Zodra ik die uren heb gecompenseerd gekregen.
Dan zal ik ook direct opzoek gaan naar een andere werkgever, omdat er genoeg andere bedrijven staan te springen om chauffeurs.

Want het vertrouwen naar deze werkgever is naar 0% gedaald als het gaat om betalingen.

 

 

10 uur geleden zei Schots en Scheef:

Nee mag niet. Staat iets over in de cao.
 

 

Bedankt voor de reactie, ik vondt het al zo raar dat ze met handmatige correcties opeens beginnen te werken.

Weten jullie onder welk lid dit staat in de cao?
Want over de afgelopen 3 maanden begint het aantal uur toch wel redelijk fors op te lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
47 minuten geleden zei Pierre:

 

Dan heb je de afgelopen maanden behoorlijk zitten slapen als je het mij vraagt, en ben je schromelijk laat met verhaal halen. Echter, altijd beter laat dan nooit.

 

Opschrijven, uren noteren, weekoverzichten en loonstrook direct controleren en er gelijk bovenop zitten als het niet klopt. Ik kan het niet vaak genoeg herhalen...
 

 

 

Het is niet zozeer liggen slapen, het feit is dat ik mijn werkgever heb vertrouwd, omdat alle uren netjes betaald werden in de eerste 3 jaar.
In december had ik al een gesprek met mijn werkgever waar de overuren gebleven waren.
De gene die over de uren gaat kon dit niet zeggen hoe het kwam, zei sturen me door naar de administratie.
En van de administratie was er schijnbaar iemand ziek, en was er een vervanger.

Dus zodoende is er al een hele tijd overgegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Danny1988:

Goedemorgen,

Dit is al allemaal een stuk duidelijker.
En zal ook de salarisstroken van de afgelopen 3 maanden door iemand van de vakbond laten controleren.

Zodra ik die uren heb gecompenseerd gekregen.
Dan zal ik ook direct opzoek gaan naar een andere werkgever, omdat er genoeg andere bedrijven staan te springen om chauffeurs.

Want het vertrouwen naar deze werkgever is naar 0% gedaald als het gaat om betalingen.

 

 

 

Bedankt voor de reactie, ik vondt het al zo raar dat ze met handmatige correcties opeens beginnen te werken.

Weten jullie onder welk lid dit staat in de cao?
Want over de afgelopen 3 maanden begint het aantal uur toch wel redelijk fors op te lopen.

Heb je geen rechtsbijstand die kunnen je ook helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 1-2-2020 om 11:18 zei RobNiat:

 

En je weet het: wie het onderste uit de kan wil die krijgt het deksel op zijn neus...

 

 

Of werk van een nieuwe medewerker, die dacht van ik schuif wel ff wat. 

 

Dacht een nieuwe van de administratie bij ons ook ............. Jammer joh. Ik trek me waffel wel los. Zij dacht dat dit zo kon. Werd terug gefloten en iemand kon alles overnieuw doen. Maar er waren genoeg collega's die zoiets hadden van ach ja nou, moet je daar achter aan. die 2 of 4 uur......... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb mijn salarisstroken laten nakijken door een juridisch adviseur van de vakbond.
En ze hebben mij ook nog in gelijk gesteld, Werkgever heeft uren niet volgens de cao betaald.

Dus was er gelijk een mailtje naar de werkgever, dat er geen bal van klopte over 3 maanden.
Met minimaal 24 uur per maand die verschoven was.
Heb ze dan ook direct laten weten, dat als er geen duidelijkheid over kwam. 
Ik alle werkzaamheden zou staken tot die uren op me rekening zouden staan.

En opeens was het van sorry sorry we hebben een "foutje" gemaakt, 3 maanden structureel uren schrappen noem ik eerlijk gezegt geen foutje meer. 
Wij moeten ons aan alle wetten en regels houden op de weg, en hun denken dat ze niet volgens een cao hoeven te betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden