Spring naar bijdragen

Wat merk jij van het Corona virus ?

Recommended Posts

Dat je als chauffeur de klos bent, je mag wel blijven werken maar eten in een restaurant gaat een probleem worden. Vanaf maandag 16/3 kun je in België niet meer terecht bij Marlo , Joost en ongetwijfeld nog wel meer resto's.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 470
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik merk dat het bij ons ook wel rustiger is, ik mag nog niet klagen qua werk. Eten in Frankrijk is alleen een drama, verplicht aan de ping zeg maar.   Deze week volmaken tot een woensda

Was deze al langs gekomen?    

En dan mijn bijdrage,op het moment merk ik weinig van het Corona virus,alle vluchten en waren vol vanuit Griekenland en vanaf zondagavond word er schijnbaar helemaal niet meer gevlogen dus moeder de v

Posted Images

• Forumlid
2 uur geleden zei Domino:

Al dat volk in de supermarkten beseft zeker niet dat ze het zo alleen maar erger maken..... 

Schijnt hier nu ook bingo te zijn met besmettingen... zal straks zien op de site van het RIVM of diegene raak zat. 

Nou ja, met zo'n karretje d'r voor heb je al wel gauw een metertje afstand. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators
5 uur geleden zei PietS:

Dat je als chauffeur de klos bent, je mag wel blijven werken maar eten in een restaurant gaat een probleem worden. Vanaf maandag 16/3 kun je in België niet meer terecht bij Marlo , Joost en ongetwijfeld nog wel meer resto's.

Collega zat gisteravond aan z'n tijd in Herentals: daar kon je anders een magnetron gebruiken en nu ook niet natuurlijk...

Hij kon net binnen de 15 uur aan de Ringweg komen waar wel vaker chauffeurs staan te overnachten e dacht naar de McDonalds te gaan: gesloten!  

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators

We hebben ook maatregelen getroffen...

De voordeur van de bus blijft dicht, volk gaat maar achter binnen.

De voorste rijen stoelen zijn afgetaped, krijgen de bus toch niet vol.

Contante betalingen worden niet meer aangenomen. Betalen is dus nu niet meer noodzakelijk.

Alles om die ene meter voor de chauffeur te garanderen…...

Maar, de chauffeurs worden in het rijtje van 15 genoemd als MAATSCHAPPELIJK BELANGRIJKE beroepen en wij hoeven voorlopig niet te rekenen op vrij…..

Evenals de regel dat als je van buiten het Noorden komt (DK;S,FIN) je nu als inwoner 14 dagen in karantene moet. Ook wij zijn daar voor vrijgesteld….

Gaan dit soort maatregelen wel werken?????

O, ja... nog eentje...

De scholen gingen donderdag al dicht, maar de klassen 1,2,3,4 gingen tot het weekend wel door omdat de ouders "problemen met de opvang" konden krijgen…..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators

Update:

Vanaf maandag zijn de luchthavens en zeehavens gesloten. Dat betekend dat er geen ferry's meer varen tussen Zweden, Denemarken, Duitsland en Noorwegen!!! (Colorline, Fjordline, DFDS, STENA) De roro vrachtschepen (puur trailers/vracht) worden vooralsnog wel binnengelaten.

(voor de ferry's reeds onderweg weet ik het ff niet….)

Ook worden de grenscontrolle's opgevoerd.

Hier krantenartikel

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Gaat lekker allemaal.. 

Ik snap het niet hoor.. vandaag bij het boodschappen doen ook: contante betaling liever niet.. en dan toch.. zónder handcontact..

Dit terwijl de kassa medewerker nét ervoor al 'mijn' producten in de hand heeft gehad vanwege de scanner.. :confused:

Contant betalen kan ook zonder handcontact.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators

Afbeelding kan het volgende bevatten: de tekst 'Omdat de chauffeurs, onze BIKKELS van de weg zijn, die gewoon als laatste aan de gang moeten blijven in deze virusperiode denken wij graag met ze mee. Wanneer wij genoodzaakt zijn om te sluiten, krijgt u van ons dezelfde service die u gewent bent alleen dan doormiddel van een Tot die tijd zijn wij gewoon geopend.' 

Sommigen snappen het wel! 

Dit is van De Oude Ketting in Boxtel, of je daar nou wel of niet graag komt doet nu even niet ter zake denk ik. Als echt alle restaurants etc. dicht gaan (las hierboven dat Temse en Joost al dicht zijn bijvoorbeeld, McDonalds Herentals ook zelfs) wordt het lastig overnachten... Eten, douchen en sanitair ontspannen is ook altijd wel prettig (zo niet noodzakelijk) als je 'n paar dagen onderweg bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
58 minuten geleden zei Marotrans:

Sommigen snappen het wel! 

Dit is van De Oude Ketting in Boxtel, of je daar nou wel of niet graag komt doet nu even niet ter zake denk ik. Als echt alle restaurants etc. dicht gaan (las hierboven dat Temse en Joost al dicht zijn bijvoorbeeld, McDonalds Herentals ook zelfs) wordt het lastig overnachten... Eten, douchen en sanitair ontspannen is ook altijd wel prettig (zo niet noodzakelijk) als je 'n paar dagen onderweg bent.

Ping ;) :p

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators
16 minuten geleden zei Ger-1957:

Ping ;) :p

Als je die hebt wel ja... 

Ik heb er wel eens over zitten denken, maar mezelf kennende kom ik dan de auto amper nog uit. Voor zo af en toe een noodgevalletje zoals nu vind ik het ook nogal een uitgave 😉

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
5 minuten geleden zei Marotrans:

Als je die hebt wel ja... 

Ik heb er wel eens over zitten denke 😉

Nu zou het mooi uit komen Maarten, maar Ik heb er geen. Dus ga ik wat eerder aan de kant om ergens te eten, en da n verder 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
2 uur geleden zei Durashift:

Gaat lekker allemaal.. 

Ik snap het niet hoor.. vandaag bij het boodschappen doen ook: contante betaling liever niet.. en dan toch.. zónder handcontact..

Dit terwijl de kassa medewerker nét ervoor al 'mijn' producten in de hand heeft gehad vanwege de scanner.. :confused:

Contant betalen kan ook zonder handcontact.

Bij Jumbo scan je zelf de producten voor je ze in de winkelwagen legt,bij de kassa tik je vervolgens alleen je pincode in,wel zo hygienisch natuurlijk ( hoewel de vakkenvuller er meestal ook met zijn tengels aanzit,maar dat zie je dan weer niet)

Soms krijg je een steekproef,dan moet de medewerker een tiental producten scannen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Ben benieuwd of er nog steeds mensen zijn die denken dat het allemaal onzin is?

Of dat het eigenlijk wel goed is om maar wat van die oudjes op te ruimen en het op de koop toenemen dat jongeren daardoor op de Intensive Care belanden?

hier twee filmpjes van een Nederlandse vrouw in Italië 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Ben benieuwd of er nog steeds mensen zijn die denken dat het allemaal onzin is?

Ik zeg niet dat het onzin is,maar je krijgt wel veel informatie wat elkaar (tegenspreekt)voor wat betreft de ernst vd situatie.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei Vledder:

Of dat het eigenlijk wel goed is om maar wat van die oudjes op te ruimen en het op de koop toenemen dat jongeren daardoor op de Intensive Care belanden?

Ik weet zeker dat we dit niet moeten willen!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
32 minuten geleden zei andremast:

Ik zeg niet dat het onzin is,maar je krijgt wel veel informatie wat elkaar (tegenspreekt)voor wat betreft de ernst vd situatie.

Het wordt pas echt ernstig als jij of een dierbare niet wordt geholpen op het IC omdat hij/zij te oud is.

Tja, verder... ik denk dat er aardig wat mensen thuis zullen zitten volgende week wat veel geld kost als ze in loondienst zijn en anders is het voor eigen rekening.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor als de nood werkelijk aan de man komt, biedt ik mijn douche en wc aan voor alle chauffeurs die daar behoefte aan hebben.

Ik ken iemand in het centrum van Parijs, niet bereikbaar met een auto, laat staan een vrachtauto, maar ik kan hen vragen of zij hun sanitair ook ter beschikking willen stellen voor chauffeurs.

Bij mij in de buurt is het mogelijk voor vrachtauto's om te blijven staan. (geen honderden).

Ik zit te denken hoever mijn netwerk reikt. Indonesië heeft geen nut.

Vraag mijn email als je gebruik wil maken van mijn aanbieding. 

Misschien kan men aangeven waar men behoefte heeft aan sanitaire voorzieningen,

dan kan ik gerichter zoeken in mijn netwerk.

En op zich is het misschien een idee om elkaar op die manier te helpen?

Oh ja, ik heb een magnetron... :ja:

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Lief aanbod.

Maar ik denk dat binnenkort op het vervoer van levensmiddelen etc na het transport nagenoeg tot stilstand gaat komen. Kan iedereen thuis blijven.

.

• Like 1
  • Thanks 1
Link naar bericht
Deel via andere websites