[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Veiligheid en regels bij klanten onderweg


albertvv

Vraag

  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

 

Er wordt zeker met een elektrische, sta, pallettruck beladen?

Die schijnen nogal snel te slijten aan de onderkant als die telkens de knip tussen klep en laadbak moeten maken..

Op zich ook wel beter voor je eigen knieën, natuurlijk.

Een EPT verslijt snel doordat ze, ook op vlakke vloer in de loods, met de lepels op de laagste stand rijden. Ook bij het rijden zonder pallet moet je de lepels iets omhoog stellen om overmatige slijtage te voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Valt wel mee Rob. De accu blijft op dezelfde hoogte dus het zwaarte punt veranderd niet als je de lepels iets omhoog zet. Ik werk elke dag met een lange pompwagen (gaat zelfs mee op reis zodat we nooit zonder zitten} 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Dat volk op die DC's is vreselijk veiligheidsgeil, gemaakt door hogerhand, er zijn zelfs landelijke competities binnen dezelfde ketens. Eerder hoorde je er nooit wat over, echt niet.

 

Maar met die EPT's iets van de grond rijden ben ik het roerend eens: dan kun je ook normaal een gesprek voeren én de oploopwieltjes slijten niet zo hard zodat je niet alle planken opvreet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
1 uur geleden zei Pierre:

Als we het over de oploopwieltjes hebben en de EPT's laag over de grond. Ik ken er één bij in Delfgauw die letterlijk helemaal uit zijn stekker gaat en van achter uit de hal komt aanvliegen als hij hoort dat je te laag met zo'n apparaat over de klep de trailer inrijd. Iets met Gall&Gall...:D

Vertel mij wat... tegenwoordig los ik daar niet veel meer maar ik ken 'm. Luister je niet dan mag je met de hand gaan lossen zegt men. Eerlijk gezegd heb ik zelf ook een hekel aan die (onnodige) herrie dus rijd altijd iets omhoog.

 

ADR heb ik weinig mee van doen, helmen alleen bij AH Geldermalsen maar die verstrekken ze zelf incl. haarnetje.

Maar Appie verlangt al wel hoge werkschoenen, verbiedt hoodies en telefoons om eens wat te noemen. Bij de Action moet je 'n wit hesje aan, verstrekken ze zelf gewassen en wel :ok:. Bij ID logistics sta je ook 15 min bij de portier met je rijbewijs en krijg je een hesje met docknummer; die kun je zo rechtop in de hoek zetten :eek:. Bij de grote brouwerijen en zuivelconcerns mag je ook (twee)jaarlijks die harde politiefilm kijken en een toets afleggen etc. etc.

 

Vrij beroep...

  • Haha 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Pierre:

 

Maarten, prijs je gelukkig en tel je zegeningen. Zolang je nog niet met geveterde veiligheidsschoenen, geen oranje maar een groen vest, geen blauwe maar een gele helm op je kuub, een bril op je neus en met paspoort, rijbewijs, ADR-certificaat en veiligheidsinstructies in je zakken het aanmeldformulier moet invullen, een film moet gaan zitten kijken, een test moet afleggen, na een half uur aanmeldprocedure de geldende bedrijfsregels voor gezien moet ondertekenen en met een beetje pech ook nog ADR en voertuigcontrole krijgt is er vooralsnog weinig aan de hand, op het dragen van een oranje hesje na...

Uh..... dit komt mij heel bekend voor. 
helm op, gehoorbescherming, veiligheidsbril, handschoenen, hoge geveterde werkschoenen, reflecterende hesje of jas, bij opdrachtgever computercursus veilig werken, VCA, Lmra CPI, En dan nog op laadadressen bij “derden” allerlei afwijkende toegangsregels............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
55 minuten geleden zei roadtrain:

Uh..... dit komt mij heel bekend voor. 
helm op, gehoorbescherming, veiligheidsbril, handschoenen, hoge geveterde werkschoenen, reflecterende hesje of jas, bij opdrachtgever computercursus veilig werken, VCA, Lmra CPI, En dan nog op laadadressen bij “derden” allerlei afwijkende toegangsregels............

Schei uit hou op, wij hebben ook zo'n laadplek waar je verplicht een helm, bril en geveterde veiligheidsschoenen moet. Om vervolgens na aandocken je sleutels in te leveren bij het loket en in je auto te wachten tot ze klaar zijn.

Veiligheid is goed maar het gros van de regels bij een bedrijf zijn bedacht door iemand die wel de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei albertvv:

 

Veiligheid is goed maar het gros van de regels bij een bedrijf zijn bedacht door iemand die wel de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt

Niets met veiligheid te maken maar schijnveiligheid. Puur indekken tegen schadeclaims..... en geen verantwoordelijkheid willen nemen voor eigen tekortkomingen.....
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid



Bij de grote brouwerijen en zuivelconcerns mag je ook (twee)jaarlijks die harde politiefilm kijken en een toets afleggen etc. etc.
 
Vrij beroep...


Tsja hetzelfde als bij de chemiebedrijven.
Een collega heeft weleens een (near mis formulier ingevuld)daar was dat bedrijf niet gecharmeerd van.(al geven ze dat niet toe)
Collega lang te boek gestaan als (zijkerd)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
16 uur geleden zei Marotrans:

Dat volk op die DC's is vreselijk veiligheidsgeil, gemaakt door hogerhand, er zijn zelfs landelijke competities binnen dezelfde ketens. 

Of ze veiligheidsgeil zijn weet ik niet maar als je niet met dit spel mee doet dan merk je dan in je portomonaie ( lees bonus) of je krijgt gewoon de zak. Als een chef ziet dat jij iets onveiligs ziet en je rapporteert het niet dan ben je de klos, of je krijgt een target dat je  zoveel near misses moet rapporteren en anders moet je dat maar even uitleggen waarom  je het niet gehaald hebt. Dus het ¨naaien ¨ligt op de loer immers. En als je net iemand treft die net te horen heeft gekregen dat hij meer moet doen aan veiligheid en je knipoogt verkeerd dan ben je gewoon de klos en idd locaties worden met elkaar vergeleken zowel nationaal als internationaal bij een multinational.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
11 uur geleden zei albertvv:

Schei uit hou op, wij hebben ook zo'n laadplek waar je verplicht een helm, bril en geveterde veiligheidsschoenen moet. Om vervolgens na aandocken je sleutels in te leveren bij het loket en in je auto te wachten tot ze klaar zijn.

Veiligheid is goed maar het gros van de regels bij een bedrijf zijn bedacht door iemand die wel de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt

 

5 uur geleden zei roadtrain:

Niets met veiligheid te maken maar schijnveiligheid. Puur indekken tegen schadeclaims..... en geen verantwoordelijkheid willen nemen voor eigen tekortkomingen.....
 

 

25 minuten geleden zei andremast:

Kortom veiligheid is 'big bussines'

 

13 minuten geleden zei Teddybeer:

Alleen als het hun uitkomt.

 

 

Oftewel: gecreëerde baantjes waar men vooral zelf zéér zuinig op is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

dat  zijn mensen die ze aangenomen hebben...

die moeten de veiligheid verhogen...

die moeten met iets komen...

anders zijn ze overbodig...en mogen dan een andere baan zoeken....

 

tenminste  .... dat denk ik ....

waarom zou je anders bijv....een helm op moeten zetten...

omdat er mischien een vogel op je kop kan schijten...

:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
57 minuten geleden zei Pierre:

 

Een helm op bij AH Geldermalsen? Dat ga jij niet menen, serieus? :zegtniets:
 

Ja. Als je buiten lege pallets gaat laden krijg je die bij de portier mee.

 

Heb je dan een trailer zonder trapje bij je en vraag je de heftruckchauffeur om een lift dan krijg je die niet; op straffe van een officiële waarschuwing mag hij die niet geven. Er wordt van pallets een trapje gebouwd, en na het laden nogmaals zodat je er weer uit kunt.

Bij de CHEP in Tiel moet je ook een helm op overigens.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Lamb Weston in Broekhuizenvorst ook en je wilt idd niet weten wat voor onzin  deze Willie Wortels allemaal uitdenken . als ze die er eens zouden uitschoppen wat zou het dan toch een stuk verbeteren qua veiligheid want nu is het pure indekkerij en als het management het waagt om zo'n Wille Wortel project te weigeren en er gebeurd later wat dan heeft die manager echt wat uit te leggen. In de UK zijn ze nog veel verder en moet je bijna overal je sleutels van je auto inleveren en kun je geen bakje koffie meer zetten ( officieel LOL) hahaha, maar ze controleren ook daarop. Men begint nu ermee dat je dus niet meer in je cabine mag blijven zitten tijden het lossen en of laden, zo ook bij Amazon in Lille.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 minuten geleden zei Pierre:

 

Amazon Lauwin-Planque...
Daar kwam ik voor het eerst toen het er nog maar net stond. Toen al werd je onder begeleiding naar het dock gedirigeerd, moest je je sleutels direct afgeven en kon je daar een uur of wat in het wachthok gaan zitten niksen totdat men gelost had en ze de papieren terug kwamen brengen. Dat is nog steeds niks veranderd, overigens gebeurt dit zo bij iedere Amazon in Frankrijk.
Een kleuterschool is er niks bij...

 

Dat is bij sommigen in Nederland ook al zo. Sleutels inleveren anders wordt er niet gelost. Argument is dat een sufkop te vroeg van het dok afgegaan was (tijdens het laden) en de heftruck naar beneden gelazerd was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat lijkt mij dan nuttig voor de order pickers. Met laden en lossen op het perron heb je toch niks te maken met die stellingen?

 

54 minuten geleden zei Vledder:

Sleutels inleveren anders wordt er niet gelost. Argument is dat een sufkop te vroeg van het dok afgegaan was (tijdens het laden) en de heftruck naar beneden gelazerd was. 

 

Als een lokatie zoiets meemaakt, kán ik mij dat wel voorstellen.

Wat is nou makkelijker: sleutel in laten leveren door de chauffeur OF het risico nemen dat er ooit nog zoiets gebeurd (zeker met de arbeidsmigranten in DC en de mogelijke taalbarrières ) en dus een hele riedel van arbeidsinspectie, verzekeringsvraagstukken, materieelkosten én menselijk leed op het terrein krijgen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
45 minuten geleden zei roadtrain:

Ja.... stellingen zijn torenhoog... als een deel van een pallet omlaag komt op je hoofd.

Die pallets staan buiten opgestapeld, jij staat in je oplegger met een pompkar.

 

Op zich heb je wel een punt, de reachtrucks zitten kooien op maar orderpickers (en in sommige DC's chauffeurs) lopen gewoon zo rond...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
2 uur geleden zei doemijnbest:

Lamb Weston in Broekhuizenvorst ook en je wilt idd niet weten wat voor onzin  deze Willie Wortels allemaal uitdenken . 

Breek mij de bek niet open... Bij Mondelez in Herentals moet je een rvs keg voor een trailerwiel zetten en een knop daarop indrukken, anders kunnen ze binnen niet eens de deur open krijgen. Andersom: als men die keg binnen niet vrij geeft krijg jij 'm niet weg en dat ding is zo lomp dat je er echt niet overheen komt als je dat zou willen. Toch moet je sinds een tijdje ook je sleutels inleveren anders gebeurt er helemaal niets... laden en lossen wordt gedaan en je komt de hal niet in. Maar het duurt nog wel eens een tijdje daar, bij de Scania hield ik de afstandsbediening in de zak maar bij de Benz wil dat niet. Zolang ik nog geen oude sleutel gevonden heb lever ik de sleutels van m'n Kia in en je hoort er niets over :D

 

Friesland Campina Maasdam heeft de snelheid van de ept's teruggedraaid naar kruipsnelheid omwille van de veiligheid, maar vraagt wel naar de reden van de vertraging na het laden... Het is een geautomatiseerd DC waar je bij het laden pallets van een rollerbaan afhaalt die drie of vier meter vóór het laaddock eindigt. De handel komt door elkaar naar beneden qua hoogte; zet geen klein friemelpalletje even op het gemarkeerde voetpad achter de docks langs want "men kan er niet langs", blijft wachten tot je ruimte maakt en je kunt een uitbrander verwachten... Waar het ding dan moet staan is niet hun probleem.

 

AH draait proef met een gemechaniseerd DC in Zaandam: ept's moet je haast meetrekken na een bepaald punt in de vloer, ook volautomatisch geregeld. Vooruit de machine in kan ik inkomen, maar terug naar de auto? Waanzin... doodmoe word je er van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Klopt hoor, ik ben ook wel een paar x in Maasdam geweest, wat een gedoe is dat zeg, ben echt verbaasd dat iemand dat uit kan denken. Ik kom ook wel eens bij Ola in Hellendoorn en daar hebben ze een systeem waarin je achterwielen niet meer kunnen gaan rijden en dus geblokkeerd zijn. Hoe verzint men het en het is geen wonder dat alles  zo duur is in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Sleutels inleveren..altijd lachen. Al druk ik voor het uitzetten van de motor de stopknop in dan blijft de auto zakken als er zwaar geladen word of overdreven veel in gereden word met de heftruck.

Al een aantal keren de vraag gekregen of ik de auto op de juiste hoogte kon laten..jawel geef de sleutels maar..dat mag niet..oke dan blijf je maar onderuit rijden..hier heb je de sleutels en regel het.LOL Mercedes staat zo wie zo bekend om de slappere achtervering maar door de lengte van mijn achteroverbouw is het nog extremer. Alleen bij draaiende motor kan ik de auto op gelijke hoogte houden, gros van de klanten mag ik dit nu dus ook doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden