[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Beentjes Veldhuizen & Kuma Transport failliet


Recommended Posts

Gast doemijnbest
4 uur geleden zei RobNiat:

Enne, ‘Kuma’? Ik dacht eerst aan een Turk. Maar toen las ik dat de baas Kuiper heet. Waarschijnlijk is zijn vrouw de andere helft. 
 

Nooit van gehoord. En toch 28 (?) werknemers. 

Maar 2x failliet in 14 maanden is ook wel een prestatie toch ?😎

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Schots en Scheef:
10 uur geleden zei RobNiat:
Enne, ‘Kuma’? Ik dacht eerst aan een Turk. Maar toen las ik dat de baas Kuiper heet. Waarschijnlijk is zijn vrouw de andere helft. 
 
Nooit van gehoord. En toch 28 (?) werknemers. 

Veel met 3 chauffeurs 2 auto's

 

zal wel inclusief Kuma Expeditie BV zijn. Ook failliet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/157243/Transportbedrijf-uit-Nieuw-Amsterdam-failliet-80-mensen-staan-op-straat

 

Doordat het bedrijf grote schulden heeft, raken tachtig mensen hun baan kwijt, volgens curator Sybrand Rissik van advocatenkantoor Strix in Roden. "Het gaat om twee vennootschappen, Kuma Transport en Kuma Expeditie, die beide in dezelfde tak van sport werkzaam waren." Er is een schuld van 2,3 miljoen euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

"Als oorzaak hebben zij opgegeven de heftige concurrentie met buitenlandse transportbedrijven, met name afkomstig uit Oost-Europa, die door lagere lonen veel lagere prijzen kunnen aanbieden. De klanten kiezen voor deze lagere prijzen", licht de curator het faillissement toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei tstle:

"Als oorzaak hebben zij opgegeven de heftige concurrentie met buitenlandse transportbedrijven, met name afkomstig uit Oost-Europa, die door lagere lonen veel lagere prijzen kunnen aanbieden. De klanten kiezen voor deze lagere prijzen", licht de curator het faillissement toe.

 

Waarom dan niet uitvlaggen? Dat NL personeel raakt z'n baan toch wel kwijt dus als je als ondernemer zijnde zelf verder wilt (omdat je geen alternatieven hebt) dan beter "witte platen" erop.

 

En nu niet allemaal boos worden, de Vossen, Jan de Rijks, KLG's  en (blauwe) Versteijnen's van deze wereld doen het net zo en daar hoor ik hier eigenlijk nooit iemand over.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei tstle:

Kwestie van tijd dat de Oostblokkers Nederlands gaan leren en zelf de klanten gaan opzoeken...

 

Bij Girteka is dat al zo: de mensen die in LT op kantoor zitten hebben hun opleiding in NL/B/D/Fr/Sp gehad en spreken die taal dan ook vloeiend. Als jij als NL/D/Sp klant naar Girteka belt of mailt word je in je eigen taal te woord gestaan. Dat hebben ze gewoon goed gedaan.

 

Morgen 20 koelers in NL? 30 in Frankfurt? Of 50 in Valencia? Geen probleem, die wagens staan er gewoon. Kunnen wij, ook al heb je 500 wagens niet tegenop.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
26 minuten geleden zei EJD:

 

Waarom dan niet uitvlaggen? Dat NL personeel raakt z'n baan toch wel kwijt dus als je als ondernemer zijnde zelf verder wilt (omdat je geen alternatieven hebt) dan beter "witte platen" erop.

Dat specialisme kunnen ze niet, 😋😉🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei EJD:

 

Bij Girteka is dat al zo: de mensen die in LT op kantoor zitten hebben hun opleiding in NL/B/D/Fr/Sp gehad en spreken die taal dan ook vloeiend. Als jij als NL/D/Sp klant naar Girteka belt of mailt word je in je eigen taal te woord gestaan. Dat hebben ze gewoon goed gedaan.

 

Morgen 20 koelers in NL? 30 in Frankfurt? Of 50 in Valencia? Geen probleem, die wagens staan er gewoon. Kunnen wij, ook al heb je 500 wagens niet tegenop.

 

.

Dat klopt, maar helaas kunnen wij ook niet op tegen die Europese ontwikkelingssubsidies waarmee ze die wagenparken betalen. Legale concurrentievervalsing noem ik dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar even serieus.

 

Kuma is in 2016 opgericht. In 2018 ging Kuma Logistics failliet. Schuld 800.000. Nu gaan de andere 2 bedrijven failliet. Schuld 2.3 miljoen. 
Dus in 4 jaar tijd 3 miljoen schuld opgebouwd.

Ben je dan goed bezig?? Allemaal de schuld van de concurrentie?

  • Like 8
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden