[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Volvo introduceert elektrische FMX voor de bouw


Recommended Posts

  • Forumlid
Leuk voor buurtwerk. Maar op de langere afstanden en zware gewichten zie ik dat nog niet zo gauw. Lng proef bij ons al na twee weken opgegeven.......
Waarom precies? Zag dat Gé Simons ook bluk rijdt met LNG auto's, had daar ook mijn vraagtekens bij. Jullie rijden toch relatief korte afstanden, dus tanken zal het probleem niet zijn.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei volvofh12:
7 uur geleden zei roadtrain:
Leuk voor buurtwerk. Maar op de langere afstanden en zware gewichten zie ik dat nog niet zo gauw. Lng proef bij ons al na twee weken opgegeven.......

Waarom precies? Zag dat Gé Simons ook bluk rijdt met LNG auto's, had daar ook mijn vraagtekens bij. Jullie rijden toch relatief korte afstanden, dus tanken zal het probleem niet zijn.

Wij rijden relatief lange afstanden...... En dat worden er meer omdat we bepaalde producten van verder weg moeten halen. 
Ook de loscompressor moet aangedreven worden. De opdrachtgever en zijn klanten moeten dan bereid zijn te investeren in stroompunten tbv laden en evt lossen. 
lng proef is in ons werk na 2weken al beëindigd. Te duur en lastig met tanken. Kost ons een hoop flexibiliteit.  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tot dat je hoort wat die kost, Dan wil je wel graag met je dieseltje verder bij de aannemers, want die willen er geen cent meer voor betalen. Nu zal dit in utrecht misschien een eis zijn maar dan nog verrekken ze het om meer te betalen.

 

Collega van mij heeft pas een electrisch aangedreven minigraver getest. mooi ding. iedereen enthousiast  uitvoerders e.d. alleen toen kwam het. ding kost 3 x zoveel als een diesel minigraver van dezelfde tonnages . En toen zagen ze het nu er niet meer van in want wie gaat er nu 3x zoveel per uur betalen als we nog steeds de diesels kunnen inhuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
  • Forumlid
3 uur geleden zei Vledder:

ZIjn er hier eigenlijk forumleden die elektrisch rijden?

Zulke lang verlengsnoeren zijn er niet🙈

 

maar serieus: gewicht x afstand is zo beperkt dat voor mij de meeste klanten niet bereikbaar zijn zonder een of meerdere keren bij te moeten laden onderweg.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten geleden zei roadtrain:

Zulke lang verlengsnoeren zijn er niet🙈

 

maar serieus: gewicht x afstand is zo beperkt dat voor mij de meeste klanten niet bereikbaar zijn zonder een of meerdere keren bij te moeten laden onderweg.  

 

ze geven 300 km actieradius op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
37 minuten geleden zei roadtrain:


niet veel he…..

En dan moet de Compressor nog ruim half uur draaien per lossing. 

 

 

fabriekslucht misschien, of een losse agregaat compressor op diesel😜

 

groeten martje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

Zulke lang verlengsnoeren zijn er niet🙈

 

maar serieus: gewicht x afstand is zo beperkt dat voor mij de meeste klanten niet bereikbaar zijn zonder een of meerdere keren bij te moeten laden onderweg.  

Niet te moeilijk denken, gewoon ff een kilometer of 20 over de prorailbaan en ondertussen opladen aan de bovenleiding 😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Vledder:

 

ze geven 300 km actieradius op.

We weten allemaal het verschil met wat de leverancier opgeeft (onder de meest gunstige situatie) en de werkelijkheid.

Wie van ons hier redt het met 300 km per dag?

Ik zit al op 400 tot 500 km per dag gemiddeld, en dan heb ik gelukkig verder geen stroom nodig voor het laden/lossen.

Nee, leuk voor stadsdistributie misschien  maar verder (voorlopig) een flop nog.

Kijk maar naar een elektrische personen auto als Tesla, haalt vlak 500 km (volgens opgave) die mag een caravan trekken van 1400 kg of zo, haalt dan nog net de 200 km, leuk voor de vakantie naar Italië, kun je 7x onderweg stoppen om stroom te tappen….

Je vakantie is al voorbij als je aankomt, kun je gelijk weer terug😜

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In de stad op stroom en buiten de stad op Diesel.

Nu zal het allemaal wel goed zijn voor de toekomst hoor, bij AH in Zaandam kunnen die wagens supersnel opladen. Maar hadden ze niet beter eerst het stroomnet in NH aan kunnen passen op de vraag :stom:

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei RobNiat:

“ja, maar we staan ook nog eens een half uur te draaien om te lossen”) Beter is het om te zoeken naar oplossingen.

“Wij” zijn geheel afhankelijk van de klanten. Die “moeten” stroom(punt) beschikbaar willen stellen……

 

het zou zo kunnen moeten zijn dat de auto zo is ingericht dat je ook alleen maar 220 of 380 nodig hebt en daar mee kunt opladen en Compressor kan aandrijven. Hoef je alleen je verlengsnoer maar uit te rollen. 
 

dan hebben wij nogal wat werk bij klanten met mobiele installaties die of geen of weinig stroom zelf hebben. 
wordt dan ook weer uitdaging voor de planning. Ritje Velsen - Hoogkerk vv moet je al tussendoor keer laden. 
heb nog geen laadstation voor vrachtauto’s gezien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb al wat ervaring met “lucht van klanten” en werkt op zich prima en lekker stil. Maar die hebben dit uit eigenbelang (vanwege nachtelijke lossing en de daarbij ontstane geluidsoverlast) dus niet uit milieuoverwegingen.  
 

zelf supporting is beter. Kun je ook makkelijker even verder weg staan als er obstakels zijn. 

en kan je volstaan met verlengsnoer.

 

wat betreft afstand: zijn niet altijd   viceversaritten vaak ook rondritten en dan moet je wel landelijk Incl deel Duitsland en België dekking hebben. 
of dat nou bij laden lossen of onderweg is. 

 


 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

je zou eigenlijk denken; met de invloed van kou op de prestaties van batterijen en met alle waterkrachtcentrales die ze in Scandinavie hebben dat Volvo eerder voor waterstofaandrijving zou kiezen dan voor batterijpakketten. 

 

Ik snap dat Scandinavie maar een klein deel van hun markt is, maar toch.

Of zit daar een andere logica achter? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei lientje:

In de stad op stroom en buiten de stad op Diesel.

Nu zal het allemaal wel goed zijn voor de toekomst hoor, bij AH in Zaandam kunnen die wagens supersnel opladen. Maar hadden ze niet beter eerst het stroomnet in NH aan kunnen passen op de vraag :stom:

Inderdaad. En dat voor heel Nederland. Ik heb al meer dan tien jaar geleden de functie voor het bijladen en afgeven van elektriciteit voor elektrische wagens (dus dat je kunt instellen morgen om 07:30 wil ik wegrijden, mijn accu moet dan 60% vol zijn, energienetwerkbeheerder: in de tussentijd mag je bijladen of afnemen wat je wilt) moeten vertalen, als een grote speler als de VAG-groep daar toen al mee bezig was heb je als netwerkbeheerder liggen slapen (of je denkt: als ik lang genoeg wacht en dan zeg: "oh, wat een verrassing, alles gaat elektrisch rijden", dan krijg ik als netbeheerder wel extra geld van de overheid).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden