Forumlid roadtrain Geplaatst 4 mei Forumlid Share Geplaatst 4 mei Heb al wat ervaring met “lucht van klanten” en werkt op zich prima en lekker stil. Maar die hebben dit uit eigenbelang (vanwege nachtelijke lossing en de daarbij ontstane geluidsoverlast) dus niet uit milieuoverwegingen. zelf supporting is beter. Kun je ook makkelijker even verder weg staan als er obstakels zijn. en kan je volstaan met verlengsnoer. wat betreft afstand: zijn niet altijd viceversaritten vaak ook rondritten en dan moet je wel landelijk Incl deel Duitsland en België dekking hebben. of dat nou bij laden lossen of onderweg is. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Vledder Geplaatst 4 mei Auteur Forumlid Share Geplaatst 4 mei je zou eigenlijk denken; met de invloed van kou op de prestaties van batterijen en met alle waterkrachtcentrales die ze in Scandinavie hebben dat Volvo eerder voor waterstofaandrijving zou kiezen dan voor batterijpakketten. Ik snap dat Scandinavie maar een klein deel van hun markt is, maar toch. Of zit daar een andere logica achter? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Eeweep Geplaatst 4 mei Forumlid Share Geplaatst 4 mei 2 uur geleden zei lientje: In de stad op stroom en buiten de stad op Diesel. Nu zal het allemaal wel goed zijn voor de toekomst hoor, bij AH in Zaandam kunnen die wagens supersnel opladen. Maar hadden ze niet beter eerst het stroomnet in NH aan kunnen passen op de vraag Inderdaad. En dat voor heel Nederland. Ik heb al meer dan tien jaar geleden de functie voor het bijladen en afgeven van elektriciteit voor elektrische wagens (dus dat je kunt instellen morgen om 07:30 wil ik wegrijden, mijn accu moet dan 60% vol zijn, energienetwerkbeheerder: in de tussentijd mag je bijladen of afnemen wat je wilt) moeten vertalen, als een grote speler als de VAG-groep daar toen al mee bezig was heb je als netwerkbeheerder liggen slapen (of je denkt: als ik lang genoeg wacht en dan zeg: "oh, wat een verrassing, alles gaat elektrisch rijden", dan krijg ik als netbeheerder wel extra geld van de overheid). 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid RobNiat Geplaatst 5 mei Forumlid Share Geplaatst 5 mei 18 uur geleden zei Vledder: je zou eigenlijk denken; met de invloed van kou op de prestaties van batterijen en met alle waterkrachtcentrales die ze in Scandinavie hebben dat Volvo eerder voor waterstofaandrijving zou kiezen dan voor batterijpakketten. Ik snap dat Scandinavie maar een klein deel van hun markt is, maar toch. Of zit daar een andere logica achter? Ik zie elektrische auto’s als voorloper van waterstof auto’s. Een soort vingeroefening. Straks blijft de aandrijving gelijk. Maar wordt het accupakket vervangen door een mini waterstofcentrale. Voordat het zover is heeft men de aandrijving geperfectioneerd. 4 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Quincy Geplaatst 6 mei Forumlid Share Geplaatst 6 mei Op 3-5-2022 om 17:40 zei Dokus: Ik rij al elektrisch sinds 2013. op de fiets 🔌🚲 Weet je hoeveel keer vervuilender die is dan een gewone fiets? Laatst toevallig een heel stuk over zitten lezen. Ik fiets nog steeds gewoon en blijf dit zo lang mogelijk doen. Wel komt er een elektrische auto, ik heb zelf behoorlijk wat zonnepanelen dus dat loont Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Mebo 07 Geplaatst 6 mei Forumlid Share Geplaatst 6 mei Dat zal mij een zorg zijn , zolang er nog gevlogen en gevaren word met EURO - 6 kan dat van mijn elektrische fiets er ook wel bij! En als ik elektrisch wil rijden ga ik wel naar de kermis. 3 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Dokus Geplaatst 6 mei Forumlid Share Geplaatst 6 mei 1 uur geleden zei Quincy: Weet je hoeveel keer vervuilender die is dan een gewone fiets? Laatst toevallig een heel stuk over zitten lezen. Ik fiets nog steeds gewoon en blijf dit zo lang mogelijk doen. Wel komt er een elektrische auto, ik heb zelf behoorlijk wat zonnepanelen dus dat loont Mijn vrouw gaat meestal met de fiets naar haar werk. Dat is 25 kilometer enkele reis, dus 50 kilometer per dag en dan 4 dagen in de week. Met zulke afstanden is elektrisch fietsen ect wel prettig. Toen zij pas elektrisch fietste was het echt niet niet leuk om samen een stuk te fietsen, vandaar dat ik ook maar een elektrische heb aangeschaft. voor die drie kilometer die ik naar het werk fiets zou een elektrische niet nodig zijn, maar ik ben er wel lekker vlot. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid lientje Geplaatst 6 mei Forumlid Share Geplaatst 6 mei 2 uur geleden zei Dokus: voor die drie kilometer die ik naar het werk fiets zou een elektrische niet nodig zijn, maar ik ben er wel lekker vlot. En je loopt niet het risico dat je twee keer tegenwind met windkracht 5 of meer moet fietsen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Off-Roader Geplaatst 8 mei Forumlid Share Geplaatst 8 mei Een NL wegenbouwer heeft ook een elektrieke Volvo. Omdat de opdrachtgever (overheid) dat graag wil. Het ding rijd slechts uiterst korte stukjes, is feitelijk onbruikbaar. Staat meestal gewoon aan de kant. Een bedrijf hier in de buurt heeft een elektrische minikraan aangeschaft, speciaal voor een grote klus voor een gemeente. Die eisten dat, anders kregen ze het werk niet. Die kraan werkt van 7 uur tot rond de middag, dan is de accu leeg. Komt de rest van de dag niet meer aan het werk..leuk voor de machinist, lekker halve dagen werken! Overigens is er op die klus geen netstroom, dus word hij geladen met een aggregaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid RobNiat Geplaatst 8 mei Forumlid Share Geplaatst 8 mei Alles van horen zeggen zeker? @Off-Roader? 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Off-Roader Geplaatst 8 mei Forumlid Share Geplaatst 8 mei 39 minuten geleden zei RobNiat: Alles van horen zeggen zeker? @Off-Roader? Nee hoor, die Volvo is van ik meen Dura Vermeer. En de eigenaar van die minikraan ken ik heel goed, kom ik vrijwel dagelijks. Ging om een klus in Coevorden. Dat het ding via een aggregaat opgeladen werd vond de gemeente niet zo leuk, die hadden liever dat de kraan elke avond naar de thuisbasis ging om daar opgeladen te worden. Echter: het vervoer heen en weer, elke dag, moet per vrachtwagen uiteraard. En dat was ook niet echt de bedoeling. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Quincy Geplaatst 11 mei Forumlid Share Geplaatst 11 mei Op 8-5-2022 om 20:12 zei Off-Roader: Een NL wegenbouwer heeft ook een elektrieke Volvo. Omdat de opdrachtgever (overheid) dat graag wil. Het ding rijd slechts uiterst korte stukjes, is feitelijk onbruikbaar. Staat meestal gewoon aan de kant. Een bedrijf hier in de buurt heeft een elektrische minikraan aangeschaft, speciaal voor een grote klus voor een gemeente. Die eisten dat, anders kregen ze het werk niet. Die kraan werkt van 7 uur tot rond de middag, dan is de accu leeg. Komt de rest van de dag niet meer aan het werk..leuk voor de machinist, lekker halve dagen werken! Overigens is er op die klus geen netstroom, dus word hij geladen met een aggregaat. Moet je er een hele goede machinist op zetten die in een ochtendje doet wat een ander op een hele dag doet. Maar het klopt dat het opladen van dat soort machines een uitdaging is maar er zijn oplossingen voor maar ook dat kost wat. Zo zijn er externe accupakketten die zo'n acuu op kunnen laden. Maar het is vooral slecht dat een opdrachtgever eist dat het "groen" gebeurt maar dat ze het niet faciliteren. Beetje gemiste kans. Dan zijn ze in de (toren) kranen wereld iets verder. 2 van de grootste leveranciers bieden kranen aan die probleemloos op bouwstroom kunnen draaien. 32 ampere is genoeg en dat is voor de meeste bouwplaatsen geen probleem. 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Erwin 75 Geplaatst 11 mei Forumlid Share Geplaatst 11 mei 4 uur geleden zei Quincy: Moet je er een hele goede machinist op zetten die in een ochtendje doet wat een ander op een hele dag doet. Maar het klopt dat het opladen van dat soort machines een uitdaging is maar er zijn oplossingen voor maar ook dat kost wat. Zo zijn er externe accupakketten die zo'n acuu op kunnen laden. Maar het is vooral slecht dat een opdrachtgever eist dat het "groen" gebeurt maar dat ze het niet faciliteren. Beetje gemiste kans. Dan zijn ze in de (toren) kranen wereld iets verder. 2 van de grootste leveranciers bieden kranen aan die probleemloos op bouwstroom kunnen draaien. 32 ampere is genoeg en dat is voor de meeste bouwplaatsen geen probleem. Heb er maar even je hele verhaal bij gepakt. Ten eerste die hele goede machinist zit meestal al op zoon wagen of machine, om er het meeste rendement uit te halen. Ten tweede je hebt tot een bepaalde hoogte gelijk. De opdrachtgever moet voor een betere naleving zorgen of toezicht dat men zich aan de voorwaarden houdt. Maar het opladen in het veld blijft en is een probleem, vooral als je ergens met de machine in een afgelegen of onbereikbaar gebied staat. Denk b.v aan een machine die op draglineschotten een eind in het veld staat. Dan kun je wel een extern accupakket meenemen, maar die zal ook opgeladen moeten worden. En bij mij weten is er nog geen pakket waar ik een week lang stroom van kan tappen aan het eind van de dagelijkse werkzaamheden. Dat ze in de bouw verder zijn met de torenkranen klopt maar dat is een stationere machine. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid trieftol Geplaatst 12 mei Forumlid Share Geplaatst 12 mei Volgend jaar wordt er bij ons een electrische volvo met autolaadkraan geleverd als het goed is. Hij is besteld. 3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Durashift Geplaatst 14 mei Forumlid Share Geplaatst 14 mei Kunnen jullie mooi in de binnensteden mee gaan hengelen. In Naarden (industrieterrein) staat een elektrisch aangedreven MAN 'bots' / IM voertuig van De Jong Zuurmond. Heb hem al eens een keer op de A1 thv Laren gespot bij een incident. Prima zaak, volgens mij, zo'n EV voertuig dat regionaal rijdt en dat niet continue hoeft te doen. Ze hebben een ander EV exemplaar voor o.a. inzet in de winterdienst. 3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid trieftol Geplaatst 14 mei Forumlid Share Geplaatst 14 mei 40 minuten geleden zei Durashift: Kunnen jullie mooi in de binnensteden mee gaan hengelen. Dat is wel de insteek. Komt alleen niet zo'n hele grote kraan op, dat kon niet ivm met totaal gewicht. Komt bij ons ook een nieuwe 95tm bij die electrisch word ,maar deze komt op een diesel aangedreven motorwagen. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid HendrikJansen Geplaatst 14 mei Forumlid Share Geplaatst 14 mei Op 8-5-2022 om 20:23 zei RobNiat: Alles van horen zeggen zeker? @Off-Roader? Die vrachtwagen kan ik geen oordeel over geven, maar die elektrische minigraver is idd compleet ruk. Met de middag stil idd omdat de accu leeg is. Ding elke dag naar huis slepen om op te laden. Concullega van eerder heeft er 1 op demo gehad maar had na een week zijn buik er wel vol van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Durashift Geplaatst 21 mei Forumlid Share Geplaatst 21 mei Cornelisse in Elst (Utrecht) is er wel druk mee, hebben zelfs een elektrische graafmachine (Doosan). https://www.facebook.com/pg/CornelisseElst/posts/?ref=page_internal Die wordt ook (protoype) bij Ploegam gebruikt. Citaat (..) Accucapaciteit en opladen "Op dit moment kan ik bijna twee dagen draaien met een accupakket, maar we zijn niet volop aan het scheppen. Ik kan me voorstellen dat wanneer je wel echt de hele dag aan het scheppen bent, de accu dan wat sneller leeg is. Je merkt dat de accu ook sneller leegloopt, als je veel rijdt van klus naar klus. Maar ook dan verwacht ik er nog steeds zeker een dag mee te draaien. Aan het einde van mijn werkdag stop ik gewoon de stekker erin en hij laadt op. (..) Kracht zoals het hoort "De machine doet echt wat je van een mobiele graafmachine mag verwachten. De kracht doet niets onder voor een diesel. Het is wel even wennen en het gevoel pakken, maar het draait echt fijn. Het is het eerste prototype en het is veelbelovend. Deze machine maakt de overstap van diesel naar elektrisch aantrekkelijk." (..) https://www.ploegam.nl/nieuws/een-fijne-machine-die-soms-zelfs-fijner-draait-dan-een-diesel 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Erwin 75 Geplaatst 22 mei Forumlid Share Geplaatst 22 mei Op 22-5-2022 om 00:35 zei Durashift: Cornelisse in Elst (Utrecht) is er wel druk mee, hebben zelfs een elektrische graafmachine (Doosan). Er zijn meerdere bedrijven die er druk mee zijn. Die hebben een consortium opgericht. De bouwplaats van morgen. Ze gaan allemaal in de praktijk meemaken en onderzoeken wat de voor en nadelen van elektrisch t.o.v diesel is. De eerste elektrische machine is al geleverd bij weijtmans. Bij mijn werkgever wordt hij verwacht rond de bouwvak. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.