[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het trolleybus idee


Recommended Posts

  • Forumlid

Goh, de proef is niet succesvol. Het wordt gestopt. :zegtniets:

 

De wasdraad én masten worden volgend jaar weer verwijderd. 190 miljoen euro door het putje. :stom:

 

Citaat

Nach Informationen der „Tagesschau“ hat der viel beachtete Test mit Oberleitungs-Lkw zu ernüchternden Ergebnissen geführt. Experten zweifelten aber bereit 2019 am Sinn der Technik. 190 Millionen Euro wurden bislang versenkt - und die erste Strecke wohl bald abgerissen.

 

(..)

 

Unterm Strich haben die drei Teststrecken an der A1 zwischen Lübeck und Reinfeld, an der B462 im Murgtal bei Rastatt und der A5 den Steuerzahler bislang 191 Millionen Euro gekostet. Baden-Württemberg zieht im nächsten Jahr den Stecker und baut die Masten wieder ab.

 

 

 

Vertaling:

 

Citaat
Volgens informatie van de "Tagesschau" leidde de veelbesproken test met bovenleidingvrachtwagens tot ontnuchterende resultaten. 
Maar al in 2019 twijfelden experts aan de zin van de technologie. Tot nu toe is er 190 miljoen euro verzonken - 
en de eerste lijn zal waarschijnlijk binnenkort worden afgebroken.

(..)

Het komt erop neer dat de drie testroutes op de A1 tussen Lübeck en Reinfeld, op de B462 in de Murg-vallei bij Rastatt en 
de A5 de belastingbetaler tot nu toe 191 miljoen euro hebben gekost. Baden-Württemberg trekt volgend jaar de stekker eruit en haalt 
de masten weer uit elkaar.
 

 

https://www.focus.de/auto/news/dafuer-hatte-man-2000-diesel-lkw-kaufen-koennen-desaster-mit-ansage-elektro-lkw-mit-oberleitung-entpuppen-sich-als-mega-flop_id_201432050.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

Goh, de proef is niet succesvol. Het wordt gestopt. :zegtniets:

 

De wasdraad én masten worden volgend jaar weer verwijderd. 190 miljoen euro door het putje. :stom:

En daarom hebben ze dat stuk op de A5 net uitgebreid? :stom:

Van mij mogen die krengen meteen weg..of een meter hoger mij om het even. Ik moet nu meestal op de 2e baan rijden omdat je niet hoger mag zijn dan 4.15 mtr ivm met eventuele stroomoverdracht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Durashift:

Goh, de proef is niet succesvol. Het wordt gestopt. :zegtniets:

Dat is met zoveel proeven zo, daar zijn het dan ook proeven voor. Dat een hoop mensen (en dan vaak de concurrent) roepen dat ze dat al wel wisten is ook niets nieuws. Op het gebied van elektrificering worden telkens weer verkeerde aannames gedaan, zo is het aandeel "groene" stroom al in 2018 op het peil gekomen waarvan gedacht werd dat het pas in 2025 zou komen, hier in Nederland hebben de netbeheerders helemaal liggen slapen op dat punt. Maar ook in de wagens zelf is het aandeel e-wagens veel groter dan eerder voorspeld werd en maken die wagens ook nog eens meer kilometers. Met alle nieuwe technieken en de snelheid waarmee deze marktklaar zijn is het niet verwonderlijk dat dat trolleybus-idee een kort leven was beschoren (zeg ik, met de kennis van nu; ik vond het zelf eerst ook een goed idee, maar Scania zelf is ook al veel verder met hun e-wagens dan ze zelf hadden gedacht in 2019, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ nou ja, een beetje logisch nadenken is niet verkeerd, denk ik.

 

Een heel snelwegennet volhangen met wasdraad en vrachtwagens in zowat heel Europa voorzien van een stroomafnemer.. dát klonk ook 10 jaar geleden niet realistisch. Vind ik.

 

Dit geld had (deels) toch wel gebruikt kunnen worden om snelladers voor vrachtverkeer aan te leggen, zodanig dat afkoppelen niet nodig is. Ook fijn voor de EV vakantieganger met caravan of ondernemer met EV bedrijfsbus en aanhanger. Toch?

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden