[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Beschikbaarheid


GTAKevin023

Recommended Posts

  • Forumlid
2 uur geleden zei Marotrans:

 

Ik ook niet, maar dat op bed liggen... :(

 

Nou ben ik niet zo'n overdag- slaper, maar vraag mij geregeld af wat dat toch is: bij geen enkel bedrijf kun je in de pauze of 'n leeg half uurtje naar bed, maar in de chauffeurswereld schijnt dat bijna te móeten... Men (in het algemeen) gaat gewoon te pas en te onpas op andermans beddegoed liggen of gooit het voor de rechter stoel bijvoorbeeld...

Vreemde gewoonte, maar dat zal aan mij liggen. 


 

Ja dat overdag slapen dat snap ik ook niet. Het wil wel eens een hele enkele keer voorkomen als ik vroeg begonnen ben op maandag dat ik FF een uurtje of 2 ga liggen tussen de middag maar dat komt zelden voor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei doemijnbest:

Het maakt ook verschil hoe je gelost of geladen wordt, b.v. in de Uk hoeven wij bijna nooit zelf te lossen of te laden en dan staat de tacho echt op pauze natuurlijk, de boardcomputer staat op laden en of lossen maar men weet donders goed waar je zelf al dan niet moet lossen en of laden maar wordt verder niet naar gekeken en wordt verrekend met de staffelpauzes/uren.


 

Dus jij wilt beweren dat Visbeen precies weet bij welke bedrijven je geladen en/of gelost wordt en dat dus helemaal gaat zitten uitpluizen? Jij hebt de tacho op rust staan en je boordcomputer op "werken" maar bij visbeen weten ze dat je dus eigenlijk met je voeten op het stuur ligt en rekenen dat dus als pauze. Maar verder was het wel een goed bedrijf om voor te werken toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
1 uur geleden zei schoenenreus:


 

Ja dat overdag slapen dat snap ik ook niet. Het wil wel eens een hele enkele keer voorkomen als ik vroeg begonnen ben op maandag dat ik FF een uurtje of 2 ga liggen tussen de middag maar dat komt zelden voor. 

Maar dan doe je dat in je 'eigen' auto toch?

Ik vind het eigenlijk van de zotte om m'n bed af te moeten halen etc wanneer je 'n dag vrij bent of 'n avond thuis overnacht; sommigen ploffen er gewoon op met 'n dienstje  van 8 tot 10 uur...

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
34 minuten geleden zei Marotrans:

Maar dan doe je dat in je 'eigen' auto toch?

Ik vind het eigenlijk van de zotte om m'n bed af te moeten halen etc wanneer je 'n dag vrij bent of 'n avond thuis overnacht; sommigen ploffen er gewoon op met 'n dienstje  van 8 tot 10 uur...

 
 

Ja dat klopt, ben het ook voor de volle 100% met je eens. Heb het al mee gemaakt met ritjes van 3 tot 4 uur dat ze het presteerde om het smeer onder je hoeslaken op je matras te smeren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
2 uur geleden zei schoenenreus:


 

Dus jij wilt beweren dat Visbeen precies weet bij welke bedrijven je geladen en/of gelost wordt en dat dus helemaal gaat zitten uitpluizen? Jij hebt de tacho op rust staan en je boordcomputer op "werken" maar bij visbeen weten ze dat je dus eigenlijk met je voeten op het stuur ligt en rekenen dat dus als pauze. Maar verder was het wel een goed bedrijf om voor te werken toch? 

Goed lezen knul 😉  Mijn baas weet inderdaad precies waar ik zelf of niet zelf moet laden en of lossen en ik krijg het laden en lossen gewoon betaald ook al zit ik met de benen op het stuur of doe ik een tukkie. De staffelpauze trekken die enigszins recht voor de werkgever en ik vind mijn baas een prima bedrijf.:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
1 uur geleden zei Marotrans:

Maar dan doe je dat in je 'eigen' auto toch?

Ik vind het eigenlijk van de zotte om m'n bed af te moeten halen etc wanneer je 'n dag vrij bent of 'n avond thuis overnacht; sommigen ploffen er gewoon op met 'n dienstje  van 8 tot 10 uur...

Nu even de andere kant Maarten, ik stap regelmatig op en heb mijn eigen spullen altijd bij me en WIL absoluut geen gebruik maken van de spullen van de vaste chauffeur omdat ik bang ben dat er wat mee gebeurd maar als ik af en toe zie dat een chauffeur gewoon alles achterlaat en ik er dagen achtereen mee weg moet dan worden gewoon alle spullen op een hoop in het bovenbed gelegd zonder verdere vervuiling etc of moedwillig dingen te vernielen. De chauffeur is altijd op de hoogte dat er iemand met zijn auto weer weg moet , dus van twee kanten...…………………. en dat MIJN auto, ach, dat is maar voor wat het waard is toch ?:ok:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Als ik 'n week vrij ben neem ik alle beddengoed en kleding mee en in de zomervakantie alles wat van mij is, vrij simpel. En dan leven ze zich maar uit 😇

Mijn tweede week alleen had ik 'n auto mee van iemand die alleen z'n shag en aansteker mee had genomen. Sta je daar met spul voor 'n week...

 

Wat ik bedoel is wanneer je 'n dag tussendoor vrij bent of cursus hebt zeg maar. En wat bij ons (en ws bij Appel ook) geregeld gebeurt één enkele avond door de week naar huis omdat je op standplaats eindigt en er een nachtchauffeur op komt.

 

Prima, mijn naam staat niet op de deur, maar moet er dan gewacht of gepauzeerd worden draai dan ff een stoel achterover ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Nou ja, iemand anders zijn spullen vervuilen of beschadigen is aso gedrag toch ? Maar het komt zeker wel voor als ik de verhalen moet horen, Ben blij dat ik nooit geen klachten hoor in ieder geval.😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu maak ik meestal dagen tussen de 12 ende 15 uur en ben ik over het algemeen voor 0.00 wel thuis. 
Maar in het verleden had ik vaak een rit die begon om14.00 tot een uurtje of 2 of 3 in de nacht.

Ik stapte dan op de wagen van een chauffeur die reed een rit van 3.00 tot 14.00.

Waarom zou de chauffeur die van 3.00 tot 14.00 werkt wel het bed mogen gebruiken en ik niet :confused:

Mijn kinderen waren nog jong, dus mijn dag begon om 7.00. Dan is het wel lekker als je rond 23.00 even een uurtje de ogen rust kan geven wanneer je van Hengelo naar Middenmeer moet. Daarna ben je weer als herboren.
De vaste chauffeur wist er van hoor en ik ga ook niet in ”zijn” bed leggen. Ik heb mijn eigen fleece dekentje mee om op het bed te leggen en mijn nekkussentje. Schoenen uit en jas over mij heen, standkachel aan.De vaste chauffeur heeft bovenbed om zijn spullen op te leggen...

 

Nu redden mijn kinderen zich wel, ik moet wel heel moe zijn als ik op bed wil leggen maar dat is eigenlijk niet nodig.

Ik rij meestal met een wagen waar de vaste chauffeur 4, 5 of 6 dagen mee weg is geweest.
Het werk gaat bij ons in een rooster 7 dagen in de week door. Die vaste chauffeurs halen meestal hun bed af.
Of soms leggen ze er een oude hoeslaken op, waar ik dus mijn fleece deken op leg als ik een rit heb waarvan ik voorzie dat het erg laat kan worden. Maar geloof me... ook tussen chauffeurs met een vaste wagen zitten viespeuken.

 

Maar dat bed is er niet voor niets. Zeker niet als ik later dan 3 uur thuis kom, een tijd dat er geen kip op de weg is is het best vermoeiend om langer dan 2 uur achter elkaar te moeten rijden.
 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei RobNiat:

Jíj hebt er geen last van Schoenenreus. Pierre, waar Lien op reageerde, ook niet. 
Lien zelf wel. Die werkt bij een bedrijf waar alles volgens de (soms eigen) regels moet. Daarom heeft zij gelijk als ze netjes binnen de lijntjes kleurt. Maar ik vind het slap om alles af te wentelen op de planning. En dat het noodzakelijk zou zijn om pauze te pakken tijdens laden, lossen of wachten. 
 

Zelf kies ik er ook liever voor om mijn tijd optimaal te gebruiken. En dat voor een werkgever die dat waardeert. 


Rob, mijn werkgever heeft afspraken met opdrachtgevers over pauzes dus wij worden geacht deze ook te nemen. 
Zeker bij de bedrijven waar afspraken zijn gemaakt komen we meestal wel tot een oplossing.

Bij deze bedrijven kun je wanneer het uitloopt later ook nog wel lossen omdat er 20 tot 24 uur per dag iemand is, of het blokuur wordt verschoven of er wordt met ritnummers geschoven. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei schoenenreus:


 

gelukkig geen last van, soms dagen dat ik op papier helemaal geen pauze heb. 


 


Heel stoer om dit hier op te schrijven.

Maar heb je je bedacht dat wanneer ze je tachograaf van afstand uit kunnen lezen, de kans dat ze je op heterdaad betrappen groter wordt? Of zal dat niet zo’n vaart lopen :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei doemijnbest:

Goed lezen knul 😉  Mijn baas weet inderdaad precies waar ik zelf of niet zelf moet laden en of lossen en ik krijg het laden en lossen gewoon betaald ook al zit ik met de benen op het stuur of doe ik een tukkie. De staffelpauze trekken die enigszins recht voor de werkgever en ik vind mijn baas een prima bedrijf.:ok:


 

Ik lees wel goed maar jij typt beroerd blijkbaar. Jij vind het dus normaal dat als jij bij een klant aan het dok staat en je wordt geladen of gelost dat dat als staffelpauze gerekend wordt? 
 

Je zegt zelf dat je baas precies weet waar je wel of niet geladen/gelost wordt, ondanks dat je dus je boordcomputer op "werken" hebt staan betaald je baas die dus niet. Dit alles onder de noemer van de staffelpauze die automatisch ingehouden wordt. Dus je laat je eigen graag bestelen daar komt het eigenlijk op neer, geen wonder dat je na je pensionering nog steeds moet bijbeunen om de eindjes aan elkaar te knopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Het gaat mij ook niet om het alleenrecht op dat bed, maar meer dat het normaal schijnt te zijn om op andermans spul te gaan liggen. Andersom vind ik dat net zo goor hoor, zie je mij niet doen. In m'n vrije weekend gaat m'n beddegoed mee naar huis om te ruilen met een schoon setje, de andere week afhankelijk of de auto wel of niet gebruikt wordt. Wel gebruiken = meenemen.

 

En verder vind ik het toch wel een verschil: slapen als in overnachten omdat je de hele week van huis bent of slapen in een pauze: denk dat dat bed toch primair bedoeld is voor overnachtingen; dat slapen in een pauze of verloren wachtuurtje gebeurt bijna alleen in het transport. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan kunnen ze wel weer terug gaan naar de dagcabine Marotrans.

Tja, het transport is onvoorspelbaar en op de meest idiote tijden om op die manier zo snel mogelijk zonder files van A naar B te komen.

Dat schakelen tussen privé en werk valt niet altijd mee. Bovendien lig ik niet graag in de vangrail.

Dat stuk A7 van Zaandam naar Middenmeer is een lang stuk na 1.00. Veel langer dan dat dat overdag is 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei doemijnbest:

Nu even de andere kant Maarten, ik stap regelmatig op en heb mijn eigen spullen altijd bij me en WIL absoluut geen gebruik maken van de spullen van de vaste chauffeur omdat ik bang ben dat er wat mee gebeurd maar als ik af en toe zie dat een chauffeur gewoon alles achterlaat en ik er dagen achtereen mee weg moet dan worden gewoon alle spullen op een hoop in het bovenbed gelegd zonder verdere vervuiling etc of moedwillig dingen te vernielen. De chauffeur is altijd op de hoogte dat er iemand met zijn auto weer weg moet , dus van twee kanten...…………………. en dat MIJN auto, ach, dat is maar voor wat het waard is toch ?:ok:
 

Volkomen mee eens,ik heb ik het verleden voor mijn oud werkgever nogal eens een koppeltje gedaan naar Luxemburg of Valenciennes 'snachts.

Als ik dan slaap kreeg,of 45 minuten pauze moest maken ( Etten leur -luxemburg v.v.zijn 8 rijuren) maakte ik ook gebuik van het bed,de chauffeur wiens auto het was wist dit en legde zijn slaapspullen zelf al op het bovenbed.

IK ga echt niet in een achterover gedraaide stoel hangen als ik een bed achter me heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
5 uur geleden zei europeaan:

IK ga echt niet in een achterover gedraaide stoel hangen als ik een bed achter me heb.

 

4 uur geleden zei iveco 35c17:

Ik ga ook echt niet op de stoel liggen slapen als er een matras achter me ligt. chauffeur zijn spul eraf, mijn slaapzakkie erop en knorren.

Nogmaals: 9 uur logisch, korte pauze vind ik 'n beetje vreemd... ik heb nog nooit een monteur of planner gezien die languit op een kantinetafel  ligt te pitten tussen 12 en 1230

 

Maar meerderen van jullie stellen thuis jullie bed ook beschikbaar aan gasten op een verjaardag die even inkakken dus? :D

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo is dat Marotrans. Het gaat om de lengte van de dagen, en het tijdstip van werken waar ze in andere beroepsgroepen geen last van hebben.

Even een uurtje plat is voor de verkeersveiligeid beter, voor mijn gezondheid  en voor mijn humeur de volgende dag. Als het niet hoeft dan neem ik mijn dekentje niet mee hoor.

Naar midden in de nacht een rondje lopen of een praatje maken onderweg om te ontspannen zit er niet in of voel ik me niet echt veilig bij.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Marotrans:

stellen thuis jullie bed ook beschikbaar aan gasten op een verjaardag die even inkakken dus?

Ja... 

 

Sterker nog, als ik bij iemand ben en ik voel me niet lekker, dan ga ik ook ff liggen.

Als het kan in een slaapkamer, maar desnoods in een ligbad of onderaan een trap. Dat laatste was minder slim. 🙈

 

Tegenwoordig kom ik niet meer op bezoek, tenzij ik weet dat ik onmiddellijk snel thuis ben. Zelden dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden