[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

2x Gevalletje handrem vergeten


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

image.png.0f03f1a2dfb63e83be88c53ff815ab8d.png

 

In Kandel Duitsland. Dwars over 2 rijbanen tegen een betonnen wand. Verder geen schade. 

 

In Birkenfeld was het wat heftiger. Daar ging een met asfalt beladen vrachtwagen er zonder chauffeur vandoor en rolde ruim 100 meter naar beneden. Na een boom omgereden te hebben kwam de wagen tegen de gevel van een woonhuis en uiteindelijk tegen de garage tot stilstand. De schade beloopt hier een 6-cijferig bedrag. 

 

Bron: https://www.presseportal.de/blaulicht/pm/137462/4537861

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn 'breek het lijntje niet' piept inderdaad vanaf 60 km/h..

 

Maar, de botspreventie werkt ook bij lage snelheden.. 20 km/h.. gisteren nog 'getest'.

 

(terwijl ik een uurtje daarvoor nog van een collega moest horen dat dat systeem pas vanaf 30 km/h zou werken + dat het op zo'n nieuwe TGE wél uitschakelbaar is via de BC..

(maar goed, da's een terug-gekeurd ding.. :zegtniets: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
46 minuten geleden zei Durashift:

Misschien (deels) uitgeschakeld?

Of niet in de goede hoek.. waardoor het systeem niet ingegrepen heeft?

 

Zou kunnen, maar daarom vind ik dit ook interessant. Contact uit is automatisch handrem erop. Contact is aan, dus geen handrem is mogelijk. De ABA5 van mercedes werkt al vanaf heel lage snelheid en kan voertuig stilzetten bij objectdetectie. En toch is dat niet gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Lijkt mij dan niet echt handig, want als je moet manouvreren (bij lage snelheid) kan het wel echt wel eens om millimeter werk gaan en als dan zo'n systeem begint te zieken, kom je nooit op de plaats...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden