[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Duitser rijdt op energiedrankjes rij- en rusttijden volledig aan flarden


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Dat gezeik met die tacho:::

 

Duitser 27/1 aangehouden door Deense Politie.

 

In zes gevallen werd slechts een rustperiode van tussen de twee en vijf uur geregistreerd. Vier keer reed de chauffeur tussen de 16 en 22 uur, hoewel hij maximaal 10 uur had mogen rijden. Op dagen waar hij maximaal 4,5 uur had mogen rijden zonder pauze reed hij tussen de 7 en de 10 uur zonder pauze.

In totaal vond de politie maar liefst 28 overtredingen van de rij- en rusttijd. Bovendien betaalde hij geen wegenbelasting. 

In totaal kreeg de chauffeur een boete van 500.000 Deense Kronen, omgerekend bijna 67.000 euro. Deze boete wordt verdeeld onder de chauffeur en zijn werkgever.

Tevens nam de politie zijn rijbewijs én zijn vrachtwagen in beslag.

Op 23 juni 2020 moet de chauffeur voor de rechter verschijnen.

 

Bron: Transport Online

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
Op 5-3-2020 om 21:47 zei Schots en Scheef:

Vroeger in de schijventijd was dit normaal. Minstens 2 per dag... Toen deed je nog wat...

Gebeurde het of was het de norm ? Hoe bedoel je eerlijke concurrentie ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gebeurde het of was het de norm ? Hoe bedoel je eerlijke concurrentie ? 

Dat was de norm. Dagritjes van 1300 - 1500 km

 

Kopenhagen - Parijs 3x per week..

Maandag om 13 uur uit Kopenhagen wegrijden en dinsdagmorgen 8 uur Parijs lossen. En woensdag morgen weer in Kopenhagen.... Knettergek achteraf.

 

Mijn pa deed dagritjes Berlijn. Net achter Berlijn lossen, onder Berlijn laden en naar huis.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Schots en Scheef:

We gingen ook geen 80 he....

 

 

Dat hoorde ik vh weekend ook nog....(van een onafhankelijke en zeer betrouwbare bron).

130 had de man het over (maar dat was niet de hele dag zei ie erbij 🙂 )

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 
 
Dat hoorde ik vh weekend ook nog....(van een onafhankelijke en zeer betrouwbare bron).
130 had de man het over (maar dat was niet de hele dag zei ie erbij )
 
Groet Ron
Nee snachts lekker 110 schiet mooi op. Stekker erin en rust op de kaart

En zo knutselen en knooien dat de schijven altijd klopten. Was soms een puzzel maar kwam altijd uit.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb zo 8 maanden gereden bij een bedrijf. 

Dat is ook het enige bedrijf waar ik met slaande deuren ben vertrokken en achteraf heel mijn boekhouding qua uren bij de arbeidsrechtbank afgegeven heb.

 

Dag en nacht gaan met die banaan, 

Als je een boete kreeg zat de kans er dik in dat je er zelf voor opdraaide, 

Ik verdiende er minder dan bij het vorig bedrijf waar ik wettelijk reed. 

 

Laat mij maar wettelijk rijden, veel beter voor mijn gemoed en hart (en ik moet niet meer bijslapen in de weekends) 

  • Like 5
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
43 minuten geleden zei europeaan:

Dan komt er nog iets van 1200 km bij,maakt 8700 km/week.:(

Pwoah...

En ik vond 122,5 werkuren in de week, dik 5500 km, zondagmorgen tot zaterdagavond in een Berlingo al veel..

 

Let wel, die 122,5 uur, is niet alleen rijuren.

Tussendoor nog ff gesleuteld in Chaumont (fr), Yverdon les Bains (CH), Orzinuovi (IT), Bretagne (Fr), bijgeladen in Schoondijke (Zeeuw Vlaanderen), dan nog ff sleutelen in Husum (Dld), Hjorring (Dk), en Hornbaek (Dk/Sealland).

Was wel weer om 1 uur zaterdagavond in de kroeg.

Iedereen klagen dat ik naar koeiestront stonk, na 2 bier katsbezopen naar huis gelopen, geslapen tot maandagmorgen. Auto had broertjelief zondags al opgehaald.

Moeders boos, dat ik niet gedouched had voor het in bed stappen LOL

 

Groet Ron

  • Like 1
  • Haha 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Ik ken het. Maisoogst, veel uren en toch eigenwijs gaan stappen op zaterdagavond.  Resulteerde in 1 biertje over de hele avond. de helft voor het in slaap vallen aan de bar en de andere helft na het wakker worden en naar huis gaan 😂 Nog nooit zo een goedkope stapavond gehad. Ook nog nooit zo weinig beleefd trouwens op zo een avond.

  • Like 2
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Pierre:

Da's een koopje zeg ik!

Qua prijs misschien wel, maar als een "oud" rijbewijs omgezet wordt naar een puntenrijbewijs, heb je nog maar 1 punt over voor ze 'm intrekken. Ingevoerd in okt 2017...

 

Ik heb geprobeerd het wetsartikel op te zoeken, maar is me niet gelukt. Maar je krijgt bij dergelijke overtreding een punten rijbewijs, van 3 punten, waarvan er 2 worden ingetrokken voor een bepaalde periode. Lijkt me toch geen koopje...

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid




Ik heb geprobeerd het wetsartikel op te zoeken, maar is me niet gelukt. Maar je krijgt bij dergelijke overtreding een punten rijbewijs, van 3 punten, waarvan er 2 worden ingetrokken voor een bepaalde periode. Lijkt me toch geen koopje...
 
 


In Duitsland mag je 8 punten.... Vroeger waren er dat 18 ofzo. Boete systeem is aangepast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 18-3-2020 om 13:08 zei Pierre:

 

Ho ho, niet spannender maken dan het is! 

Het ging 5 keer in de week van Breda op en neer naar Rungis. Op vrijdag van Rungis door naar Bordeaux en terug Breda. Goed voor zo'n 5250 kilometer in de week. En dat dan met zo'n ouwe 110 super of een 2300 T.I. ... :D

In de tijd van de 110 super ( 1969) deed ik Rotterdam-Milaan in 10 dagen.

En kreeg bij terugkomst van de baas ook nog een enorme veer in mn reet omdat ik zo vlug terug was.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden