[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Corona controle


andremast

Vraag

  • Forumlid

Vanochtend bij losadres in tilburg vragenlijst in moeten vullen ivm corona.

Daarna ook nog temperatuur gemeten met een apperaatje bij mijn voorhoofd.

Op mijn vraag of dat wel in overeenstemming was met de wet op privacy,was de man gepikeerd en zei dat ik ook weg kon gaan.

 

Misschien meerdere collega's ervaring mee.

Gr andre

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Volgens de AVG mag het niet. Ze kunnen je in ieder geval niet verplichten om daaraan mee te werken. Daarmee zou je medische gegevens van jezelf aan een wildvreemde ter beschikking stellen. En wat gebeurt er dan met die gegevens? Heb je daar uitleg over gekregen?


Ze kunnen natuurlijk wel zeggen: "als je niet meewerkt kom je het terrein niet op".  

 

Straks gaan ze je ook nog om een SOA test vragen 😀

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Bij twee klanten in België mogen we niet meer binnen komen: de één moet je je sleutels inleveren (altijd al) dus mag je buiten wachten... of 'n oude inleveren natuurlijk 🤣 De andere draait geen productie maar is alleen DC: daar moet je bellen voor 'n dock, papieren achterin bij aan- en afvoer en ze kloppen als het klaar is. Het verbaast me niets als het ze goed bevalt en het definitief invoeren 😳

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 10-3-2020 om 17:46 zei Vledder:

Volgens de AVG mag het niet. Ze kunnen je in ieder geval niet verplichten om daaraan mee te werken. Daarmee zou je medische gegevens van jezelf aan een wildvreemde ter beschikking stellen. En wat gebeurt er dan met die gegevens? Heb je daar uitleg over gekregen?


Ze kunnen natuurlijk wel zeggen: "als je niet meewerkt kom je het terrein niet op".  

 

Straks gaan ze je ook nog om een SOA test vragen 😀

En bij temperaturen komen al je medische gegevens naarbovenLOL. Het zijn voorzorgmaatregelen om een eventueel ziek iemand eruit te kunnen vissen zodat er actie ondernomen kan worden. Denk je er wel eens bij na wat je onderweg allemaal vastpakt (op je swaffel na) en door wie dat allemaal nog meer is aangeraakt waaronder waarschijnlijk ook een corona geinfecteerde zonder dat die het nog weet. 

  • Like 4
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
41 minuten geleden zei bituum trapper:

En bij temperaturen komen al je medische gegevens naarbovenLOL. Het zijn voorzorgmaatregelen om een eventueel ziek iemand eruit te kunnen vissen zodat er actie ondernomen kan worden. Denk je er wel eens bij na wat je onderweg allemaal vastpakt (op je swaffel na) en door wie dat allemaal nog meer is aangeraakt waaronder waarschijnlijk ook een corona geinfecteerde zonder dat die het nog weet. Men roept het hier allemaal weg als onzin maar ff verder nadenken is moeilijk. 

 

Nee, niet "al je medische gegevens". Je lichaamstemperatuur is een medisch gegeven. En dat wordt gekoppeld aan je persoonsgegevens want je wordt geregistreerd bij aankomst. Dus dan legt een bedrijf vast of jij wel of niet ziek bent, door Corona of anderszins. En dat recht hebben ze volgens de AVG niet. 

We snappen allemaal waarom het gedaan wordt, maar de vraag was of het volgens de AVG mocht. Het antwoord is nee. Zelfs je baas mag het niet. Maar er mogen zoveel dingen van de AVG niet waar een normaal denkend mens niet bij kan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vanmorgen kwam ik bij Imperial ( ex v/d Anker) in Roosendaal.

Gemeld aan de receptie alwaar al een drietal chauffeurs stonden en bovendien een tiental arbeiders van een sociale werkplaats,die daar gedetacheerd waren.

Er zaten ook een viertal medewerkers van de firma aan de andere kant van de balie,waarvan het loket wagenwijd openstond.

Na te zijn aangemeld kreeg ik een dock toegewezen,daar aangekomen werd mij de toegang tot de loods ontzegd.

De ene IBC die ik moest laden werd door de heftruck achterop mijn auto gezet en kon ik terug voor de papieren.

OP mijn vraag of ze dit nu zelf ook niet een beetje overdreven vonden kreeg ik het antwoord dat dit "beleid"was.

Met één IBC is t geen probleem ,maar moet je er 10 laden word t wat anders,wie legt antislipmatjes/wie spant spanbanden? wie controleert de lading op evt schade? 

IK heb t mijn baas doorgegeven,wij laden daar veel onze eigen grondstoffen die daar in opslag zitten en rijden zowat iedere morgen een"soort "navette.

Je hebt gelijk zei hij,ik zal ze wel bellen,als ze er niet tevreden mee zijn brengen ze t zelf maar.

Hun chauffeurs ,die iedere avond bij ons laden ,worden ook niet uit de kantine verbannen als ze moeten wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gisteren was ik in Friesland zegt die man , waar woon jij. Ik Brabant, oh daar is dat virus begonnen ,je ziet er niet zo fris uit (bedankt) zeg tegen hem wil je die auto s nog anders neem ik ze wel mee trug nee los ze maar hoor . Gelost , zegt tie koffie chauffeurke lekker hoor, zegt die lul ja was niet zo bedoeld .

  • Like 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 10-3-2020 om 19:11 zei Marotrans:

Bij twee klanten in België mogen we niet meer binnen komen: de één moet je je sleutels inleveren (altijd al) dus mag je buiten wachten... of 'n oude inleveren natuurlijk 🤣 De andere draait geen productie maar is alleen DC: daar moet je bellen voor 'n dock, papieren achterin bij aan- en afvoer en ze kloppen als het klaar is. Het verbaast me niets als het ze goed bevalt en het definitief invoeren 😳

 

 

Zal me niets verbazen als we straks bij de DC buiten moeten gaan wachten tot men de wagen geladen heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Zo werkt dat... de ene grootgrutter verklaart je tor onderdeel van de nationale voedselvoorziening en 'n kleinere hangt dit op...

 

Gelukkig kun je daar redelijk ongezien tussen de docks tegen de gevel staan wateren. Men heeft vaak 'n uur nodig om tot 26 of 33 te tellen en soms moet je wàt.

IMG-20200311-WA0000.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Ik zou dit Direct aankaarten met de arbo dienst.

Deze regel is nagenoeg wettelijk NIET in de haak!

Ook een chauffeur heeft recht op de eerste lijns behoeftes. Ook op het werk!

Doet de baas hier niets mee, zou ik redenen zien om werkzaamheden bij deze klant te weigeren.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 minuten geleden zei Murphy:

Ik zou dit Direct aankaarten met de arbo dienst.

Deze regel is nagenoeg wettelijk NIET in de haak!

Ook een chauffeur heeft recht op de eerste lijns behoeftes. Ook op het werk!

Doet de baas hier niets mee, zou ik redenen zien om werkzaamheden bij deze klant te weigeren.

 

Aankaarten duurt te lang,ga naar de parking waar het personeel zijn auto's parkeert,zoek de dikste auto uit,laat je broek zakken en leg je keutel naast zijn linkerdeur.

Ik denk dat de boodschap dan eerder overkomt.

 

  • Like 2
  • Haha 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
25 minuten geleden zei Murphy:

Ik zou dit Direct aankaarten met de arbo dienst.

Deze regel is nagenoeg wettelijk NIET in de haak!

Ook een chauffeur heeft recht op de eerste lijns behoeftes. Ook op het werk!

Doet de baas hier niets mee, zou ik redenen zien om werkzaamheden bij deze klant te weigeren.

 

Laten ze wat van die Dixie s plaatsen problemen op gelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Marotrans:

Zo werkt dat... de eneIMG-20200311-WA0000.jpg

Met de huidige hamstertaferelen  lijkt het me simpel zat.

 

Of naar binnen om te schijten, of weg rijden en naar huis om te schijten. Ze zien je bij een hotel al aankomen......

 

Je wil je rommel hebben, of je wil het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 minuten geleden zei Dokus:


Natuurlijk.
Heb jij ooit een frisse Dixie gezien?
Ja misschien als die net geplaatst is maar anders niet. En hoe wil je je handen wassen in een Dixie waar geen stromend water is?


—- nulli cedo —-

 

Dan ben ik niet langs geweest, Dokus. :angel:

 

Stromend water kan ook geregeld, krijg je er 1 met een handwas. (als tie werkt). 

Is er een grote groep, kan er een losse handwas en een zeepdispenser geleverd worden ( zijn nu toch niet in gebruik door alle evenementen annuleringen). 

 

Ik had vandaag ook een adres dat een briefje voor de klanten en leveranciers had opgehangen.. Melden bij de roldeur achter en buiten blijven, daar kwam het op neer. 

 

Ik heb er een tlt neergezet. Geen idee of dat daarmee samen viel.. want er stond ook een kleine hoogwerker buiten.. dus misschien was het wel voor een (ver)bouwklus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
4 uur geleden zei Teddybeer:

Met de huidige hamstertaferelen  lijkt het me simpel zat.

 

Of naar binnen om te schijten, of weg rijden en naar huis om te schijten. Ze zien je bij een hotel al aankomen......

 

Je wil je rommel hebben, of je wil het niet.

Dat is het volgende probleem Jan...

 

Als ik op mijn strepen ga staan (wil tóch naar de WC of m'n sleutels níet inleveren omdat die tussen 20 andere bosjes op tafel liggen) word er gewoon niet gelost of geladen, kun je vertrekken en buiten de poort de discussie met de werkgever aan gaan. Zo ver zijn we al wel heen...

 

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Klopt vorige week donderdag bij een klant gelost niets aan de hand, vrijdag bij dezelfde klant bij aankomst, chauffeer u moet even wachten (wij lossen daar op tijdschema) want er is iemand ziek (wij lossen onder begeleiding) en vorvolgens kreeg ik handschoenen en een mondkapje, en ik moest het dragen en hun liepen zonder?

 En afgelopen woensdag en donderdag bij een 2 andere klanten gelost, loket open een vragenlijsten moeten invullen en vervolgens waren wel de loketten gewoon open?

 

Geen problemen gehad met toiletverbod.

 

Nou maar kijken wat de volgende week brengt, maandag laden en woensdag lossen Chateauroux, maar daar hebben we wel een mooie toiletruimte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
13 uur geleden zei Teddybeer:

Vanavond (dus eigenlijk gisteravond) een heel gesprek gehad met de beide heren directeuren.

 

Collega had vrijwel een soortgelijk voorval bij de hand gehad op losadres.

 

Maandag komen ze zelf de vracht halen......

Dat is het voordeel van een uniek product denk ik; het lijkt mij wel een zoete overwinning als chauffeur zijnde  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
21 uur geleden zei Teddybeer:

Met de huidige hamstertaferelen  lijkt het me simpel zat.

 

Of naar binnen om te schijten, of weg rijden en naar huis om te schijten. Ze zien je bij een hotel al aankomen......

 

Je wil je rommel hebben, of je wil het niet.


 

Gewoon dreigen dat je voor de deur gaat staan pissen of schijten en dan laten ze je over het algemeen wel binnen. Al regelmatig tegen de gevel van een kantoor staan pissen bij een bedrijf waar alles afgesloten is voor chauffeurs. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden