[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Corona controle


andremast

Vraag

  • Forumlid

Vanochtend bij losadres in tilburg vragenlijst in moeten vullen ivm corona.

Daarna ook nog temperatuur gemeten met een apperaatje bij mijn voorhoofd.

Op mijn vraag of dat wel in overeenstemming was met de wet op privacy,was de man gepikeerd en zei dat ik ook weg kon gaan.

 

Misschien meerdere collega's ervaring mee.

Gr andre

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Unilever Rotterdam ook temperatuur gemeten, ik had 34.6 :confused:

 

Ik 37.1 bij Crown. Dus ik ben nog vrij normaal. 😆🙃

 

Maar al die maatregelen... misschien ook eens bekijken vanuit de kant van de opdrachtgevers?

Laten we zorgen dat de voedselindustrie in ieder geval op poten blijft. Daar zijn wij ook een schakel in.

In Italie ligt die op zijn gat en moeten ze veel inporteren, dat is niet echt wenselijk.

Voordat dat allemaal weer draait met genoeg mankracht :confused:

 

Dus om een telefoonnummer af te geven ipv in de kantine wachten lijkt mij niet verkeerd.

Een wc met de mogelijkheid om je handen te wassen mag niet ontbreken.

Daar is geen discussie over mogelijk.

Maar ik lees (uit de eerste hand) dat zelfs bij transportbedijven ze sluiten voor hun chauffeurs. Ongelovelijk :stom:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
25 minuten geleden zei lientje:

 

 

Maar al die maatregelen... misschien ook eens bekijken vanuit de kant van de opdrachtgevers?

Laten we zorgen dat de voedselindustrie in ieder geval op poten blijft. Daar zijn wij ook een schakel in.

In Italie ligt die op zijn gat en moeten ze veel inporteren, dat is niet echt wenselijk.

Voordat dat allemaal weer draait met genoeg mankracht :confused:

 

 

Maar alle industrie zit toch in elkaar geweven? De voedsel industrie heeft verpakking nodig en reinigingsmiddel etc en die toeleveranciers hebben ook weer hun eigen leveranciers nodig. Als er 1 schakel uitvalt omdat de arbeiders ziek zijn of het niet weg krijgen vanwege geen  transportmogelijkheden, hoe lang kan de productie dan nog door gaan? Hoe harder er geroepen wordt dat hamsteren niet nodig is , hoe meer zorgen ik mij maak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
1 uur geleden zei zoetwatermatroos:

 

Maar alle industrie zit toch in elkaar geweven? De voedsel industrie heeft verpakking nodig en reinigingsmiddel etc en die toeleveranciers hebben ook weer hun eigen leveranciers nodig. Als er 1 schakel uitvalt omdat de arbeiders ziek zijn of het niet weg krijgen vanwege geen  transportmogelijkheden, hoe lang kan de productie dan nog door gaan? Hoe harder er geroepen wordt dat hamsteren niet nodig is , hoe meer zorgen ik mij maak.

Ach, ook dat lost zichzelf wel (deels) op denk ik, het bijgaande artikel op Transport Online lezend... Leveranciers kunnen zo des te makkelijker kiezen wie ze droog laten vallen ;)

 

De Action gaat de leveranciers later betalen:

https://www.transport-online.nl/site/113095/action-betaalt-leveranciers-later-vanwege-coronacrisis/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
17 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

^^een halve zin , waardoor net de context  gemist wordt. Maar goed dat is het hele verhaal in het Corona gebeuren , of is het nu  Covid 19 of toch   Sars-cov2?  Achteraf zal blijken wat goed was.


het virus heet Sars-Cov 2, de ziekte die je ervan kunt krijgen Covid-19. 
vergelijk HIV (virus)!waar je Aids (ziekte) van kunt krijgen. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Het probleem word met de dag groter, ook hier in Nederland nu blijkt dat zelfs de Poolse aspergeplukkers niet kunnen en willen komen, allemaal dankzij de angst en maatregelen voor .....

.... Ze profiteren hier ook met z'n allen al jaren van al onze voorzieningen, laat ze nu hun steentje maar eens bijdragen aan onze economie. Wenst men niet mee te werken? Procedure stopzetten en gelijk buiten stampen!!

Je vergeet de grote groep beroepswerklozen die sinds ze de luiers volgescheten hebben hier nog nooit ene klap werk hebben uitgevoerd behalve hun handje ophouden elke maand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Vledder:


het virus heet Sars-Cov 2, de ziekte die je ervan kunt krijgen Covid-19. 
vergelijk HIV (virus)!waar je Aids (ziekte) van kunt krijgen. 
 

 

Dus dit kaartje https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6  zegt niets over mensen die besmet zijn maar over de mensen die ziek zijn?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

Dus dit kaartje https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6  zegt niets over mensen die besmet zijn maar over de mensen die ziek zijn?

 

 

 

Ja precies. Dit laat het aantal mensen zien waarvan is vastgesteld dat ze ziek (geweest) zijn van het virus. Het aantal besmette mensen is waarschijnlijk vele malen groter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 minuten geleden zei Vledder:

Het aantal besmette mensen is waarschijnlijk vele malen groter.

Logisch.

 

Als je niet iedereen met dergelijke symptomen test, maar ze gewoon laat uitzieken, mis je vanzelfsprekend een groot deel van de patiënten.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ maar de GGD voorman zegt dat het dan te berekenen is in hoeverre de populatie van besmette personen in NL zal stijgen.

 

Citaat

Weten we hoeveel mensen er in Nederland zijn besmet?

Nee. Volgens Sjaak de Gouw van de GGD moeten we ons niet blindstaren op de cijfers van het RIVM. Zeker is dat het er meer zijn dan uit die cijfers blijkt. "Er zijn waarschijnlijk ook veel mensen met lichte klachten, die gewoon thuis uitzieken en zich dus niet melden, maar misschien wel het virus hebben. Dit virus geeft namelijk bij 80 procent milde klachten", aldus De Gouw. Alleen mensen die koorts hebben wordt geadviseerd om de GGD te bellen.

Ook mensen die lichte klachten hebben en uit Noord-Italië komen worden niet getest. Dat geldt sinds vrijdag ook voor huisgenoten van mensen die het virus hebben en zelf klachten hebben, zelfs als dat koorts is.

Bron: datum: 11 maart 2020

Citaat

 

Citaat

“Op basis van de piramidescenario’s kunnen we berekenen dat er momenteel circa 6000 personen besmet zijn of zijn geweest met het coronavirus. Dat is 0,03% van de bevolking,” klinkt het.

Dat is meer dan zes keer zoveel als het aantal besmettingen dat het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft vastgesteld, al benadrukt die keer op keer dat het werkelijke aantal waarschijnlijk veel hoger ligt, omdat niet iedereen getest wordt.

 

De Gouw, die alle Nederlandse GGD’s vertegenwoordigt bij overleggen met de regering, vindt niet dat de scholen dicht moeten. “We moeten het echt niet doen, want het draagt niets bij aan de bestrijding en het heeft enorme maatschappelijke impact.  (..)

 

Hij vindt dus dat ook horeca en winkels gewoon open moeten blijven. Met de huidige maatregelen daalt het aantal mensen dat besmet wordt door één ziek persoon tot ver onder de 1. Doen we niets dan is dat cijfer ongeveer 2. “Daarom zijn op dit moment verdergaande maatregelen als sluiten van winkels, scholen en horeca niet nodig.”

 

Bron: https://www.welingelichtekringen.nl/gezond/1611965/ggd-directeur-er-zijn-nu-6-000-nederlanders-besmet-met-het-coronavirus.html

 

Jammer dat die beste man, kennelijk, te weinig invloed binnen de groep van deskundigen heeft om zijn redenatie leidend te laten zijn..  Vind ik dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 10-3-2020 om 16:59 zei andremast:

Op mijn vraag of dat wel in overeenstemming was met de wet op privacy,was de man gepikeerd en zei dat ik ook weg kon gaan.

 

 

Dat is het dus niet, maar dat was al wel duidelijk:

 

Hier nog een kort en bondige uitleg:

 

Citaat

En nee, ook los van de AVG mag je werknemers (of klanten) niet temperaturen natuurlijk

(..)  Kennelijk hebben een hoop mensen het in hun hoofd gekregen dat het temperaturen van bezoekers van je pand (dus personeel, maar ook zzp’ers en klanten) een nuttig idee is vanuit preventie.  (..) Voor u verder leest: wat denkt u zelf?

 

Eh nee, je blijft als werkgever uit de lichaamsopeningen van je personeel. Het lijkt me vrij logisch dat dat iets is dat een goed werkgever gewoon niet doet. Dan kun je honderd redenen hebben om iets te willen weten, de lichamelijke integriteit van mensen wint gewoon van jouw zakelijk belang.

 

(..)

Het idee achter een temperatuur nemen is dat je bezig bent met een diagnose stellen, en dat is nou eenmaal iets dat voorbehouden is aan artsen.

(..)
Iemand ziek verklaren die zich zelf gezond vindt, dat kan haast niet. Naar huis sturen preventief kan, maar dat is vrijstellen van werk dus je verzekering of UWV gaan niets betalen

 

Bron: https://blog.iusmentis.com/2020/03/12/en-nee-ook-los-van-de-avg-mag-je-werknemers-of-klanten-niet-temperaturen-natuurlijk/

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
15 uur geleden zei jean3:

 doen ze bij Schenker Tilburg ook.

 

Was gister bij XPO in Tilburg maar daar was men juist heel vriendelijk en kon er zelfs naar het personeelstoilet, werd nergens moeilijk over gedaan. 

Even later in Nieuwegein hing er een brief op de deur dat als je je handen wilde wassen of naar het toilet moest je dat maar in een openbare gelegenheid zoals een pompstation moest gaan doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
52 minuten geleden zei Durashift:

nee, je blijft als werkgever uit de lichaamsopeningen van je personeel


 

Uit de lichaamsopening :eek:

Hoe oud is dit bericht? anno 2020 richt men een laserstraal op je.

Het moet niet gekker worden nee 😄

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
54 minuten geleden zei Durashift:

^^ allebei XPO?

 

Want XPO, da's toch grotendeels voor AH?

 

AH zou coulant zijn voor de chauffeurs, las ik elders.

Werkt in opdracht van o.a. Albert Heijn, maar is 'n zelfstandig bedrijf met eigen regels.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heb vrijdag ff een dagje distri NL gedaan en mocht bij DSM Delft lossen. Stond bij de portiersloge een kerel in vol ornaat (plastic overall, handschoenen aan, mondkapje voor) met temperatuurmeter klaar en naast hem een bord met de namen van een aantal landen. Temperatuur was goed maar toen kwam de vraag of ik in 1 van die landen was geweest..vroeg welke periode (afgelopen 2 weken) en wees er 4 aan....kreeg direct een rode kaart en mocht zelfs geen halve stap richting de balie maken LOL 

  • Like 1
  • Haha 5
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

zo dacht ik ook hoor ! je kunt het maar weer kwijt zijn voor die dag en is altijd weer spannend waar het de volgende dag gaat gebeuren. toch echt wel spannend he dat chauffeursvak  😆

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij een bedrijf in Veghel kon ik wel naar de WC, maar de zeeppompje was leeg en er hing een stoffenhanddoekautomaat....
In de kantine zelf waren de tafels uit elkaar gezet met elk 1 stoel erbij dat wel, maar in het rookhok stonden stoelen dicht bij elkaar.
Veghel, het epicentrum van de Corona in Nederland:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden