[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Pluimveetransport


Bassie73

Recommended Posts

  • Forumlid
Citaat

Voor het bepalen van de temperatuur ter plaatse wordt gebruik gemaakt van de app van het KNMI: ‘Het weer in Nederland’

 

Denk dat het dus op NL betrekking heeft.


Verder geldt dit bij de diverse soorten pluimveetransport:

Citaat


Na laden zo spoedig mogelijk vertrekken en gedurende de rit geen onnodige tussenstops maken. Tevens files ontwijken

 

 

Nu kan je een (verplichte) stop ivm rij- of rusttijd (arbeidstijd besluit vervoer) niet als 'onnodig' bestempelen.. alleen .. had je dat met wat 'creativiteit' niet voor kunnen zijn?

M.a.w... zorg dat je met 4,5 uur rijtijd op de klok van het boerenerf vertrekt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat jou baas het aardig bij het rechte eind heeft, wanneer er file staat en het is boven een bepaalde Tempratuur kun je ook Rijkswaterstaat/politie bellen om onder begeleiding over de vluchtstrook er voorbij te rijden. 
 

Of die grens al bij 27 graden ligt dat durf ik niet te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei schoenenreus:

Ik denk dat jou baas het aardig bij het rechte eind heeft, wanneer er file staat en het is boven een bepaalde Tempratuur kun je ook Rijkswaterstaat/politie bellen om onder begeleiding over de vluchtstrook er voorbij te rijden. 
 

Of die grens al bij 27 graden ligt dat durf ik niet te zeggen.

Ik denk niet dat zijn baas het bij het rechte eind heeft,maar dat dit een gevalletje 561/2006 art 12 is.

 

Artikel 12

Mits de verkeersveiligheid niet in gevaar komt en teneinde een geschikte stopplaats te kunnen bereiken, mag de bestuurder afwijken van de artikelen 6 tot en met 9, voorzover zulks nodig is om de veiligheid van personen, van het voertuig of van zijn lading te waarborgen. De bestuurder moet uiterlijk bij aankomst op een geschikte stopplaats aard en reden van een dergelijke afwijking met de hand aantekenen op het registratieblad of op een afdruk van zijn controleapparaat of in het dienstrooster.

 

Niet dat je dan van een controleur direct gelijk zult krijgen,maar als je de zaak voor laat komen kan een rechter er in meegaan en je geheel of gedeeltelijk gelijk geven.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei europeaan:

Ik denk niet dat zijn baas het bij het rechte eind heeft,maar dat dit een gevalletje 561/2006 art 12 is.

 

Artikel 12

Mits de verkeersveiligheid niet in gevaar komt en teneinde een geschikte stopplaats te kunnen bereiken, mag de bestuurder afwijken van de artikelen 6 tot en met 9, voorzover zulks nodig is om de veiligheid van personen, van het voertuig of van zijn lading te waarborgen. De bestuurder moet uiterlijk bij aankomst op een geschikte stopplaats aard en reden van een dergelijke afwijking met de hand aantekenen op het registratieblad of op een afdruk van zijn controleapparaat of in het dienstrooster.

 

Niet dat je dan van een controleur direct gelijk zult krijgen,maar als je de zaak voor laat komen kan een rechter er in meegaan en je geheel of gedeeltelijk gelijk geven.

 


 

Zoals ik het lees gaat dat niet over het vervoer van levende have. Dat is meer voor als jij bewaakt zou moeten parkeren of zoiets dergelijks. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei europeaan:

Ik denk niet dat zijn baas het bij het rechte eind heeft,maar dat dit een gevalletje 561/2006 art 12 is.

 

Artikel 12

Mits de verkeersveiligheid niet in gevaar komt en teneinde een geschikte stopplaats te kunnen bereiken, mag de bestuurder afwijken van de artikelen 6 tot en met 9, voorzover zulks nodig is om de veiligheid van personen, van het voertuig of van zijn lading te waarborgen. De bestuurder moet uiterlijk bij aankomst op een geschikte stopplaats aard en reden van een dergelijke afwijking met de hand aantekenen op het registratieblad of op een afdruk van zijn controleapparaat of in het dienstrooster.

 

Niet dat je dan van een controleur direct gelijk zult krijgen,maar als je de zaak voor laat komen kan een rechter er in meegaan en je geheel of gedeeltelijk gelijk geven.

 


Dat artikel 12 is wat we noteren op het printje als we een een keer over de 4.30 rijtijd gaan, of over de 10 rijuren.
Maar denk dat het niet in alle landen geacepteerd word.

Zelf over de vluchtstrook rijden is niet toegestaan, ( doe het zelf ook wel eens, maar beter 112 bellen)
Heb het 2 keer meegemaakt, onder begleiding RWS langs de file op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei schoenenreus:


 

Zoals ik het lees gaat dat niet over het vervoer van levende have. Dat is meer voor als jij bewaakt zou moeten parkeren of zoiets dergelijks. 

Het gaat over het in veiligheid stellen van personen ,voertuig of lading.

En volgens mij zijn die kakelaars gewoon lading.

 

6 uur geleden zei Kiepenboer:


Dat artikel 12 is wat we noteren op het printje als we een een keer over de 4.30 rijtijd gaan, of over de 10 rijuren.
Maar denk dat het niet in alle landen geacepteerd word.

Zelf over de vluchtstrook rijden is niet toegestaan, ( doe het zelf ook wel eens, maar beter 112 bellen)
Heb het 2 keer meegemaakt, onder begeleiding RWS langs de file op.

Dat t niet overal geaccepteerd word klopt,maar als je wel een printje hebt met de opmerking w.b. art 12 sta je,als je het voor zou laten komen,een stuk sterker als je voor een rechter staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden