Spring naar bijdragen

Geen applaus voor de chauffeurs.

Dokus
 Share

Recommended Posts

• Forumlid

Om eerlijk te zijn vond ik het een beetje een loze actie om met z’n allen buiten te gaan staan klappen voor de mensen die door werkten in de zorg.
Ik vond het een beetje bezopen omdat er veel meer mensen doorwerken, waar je verder niets over hoorde.

Ik moet nu echter bekennen dat ik miszat met mijn idee dat het een loze actie was.
Ik reed net namelijk op de A28 en ter hoogte van Leusden zag een groot spandoek aan de viaduct hangen met daarop de tekst “chauffeurs bedankt“ en ik moet toegeven dat ik dat wel kon waarderen.

—- nulli cedo —-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Moeten wij nu echt steeds bedankt worden voor ons werk? Een beetje als een piloot op een charter vlucht die applaus krijgt bij de landing?

Je krijgt toch elke maand je salaris overgemaakt? Net als elke arbeider? Waarom zijn wij zo speciaal?

Nee hoor. Wij zijn net zo onmisbaar als een ieder. Haal je maar niks in je hoofd. 

• Like 9
  • Thanks 1
  • Sneu 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
53 minuten geleden zei RobNiat:

Moeten wij nu echt steeds bedankt worden voor ons werk? Een beetje als een piloot op een charter vlucht die applaus krijgt bij de landing?

Je krijgt toch elke maand je salaris overgemaakt? Net als elke arbeider? Waarom zijn wij zo speciaal?

Nee hoor. Wij zijn net zo onmisbaar als een ieder. Haal je maar niks in je hoofd. 

Rob heeft liever gevarengeld dan applaus :banaan:

• Like 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Over maand of 3 staat rob ook weer in Nederland :ja:  en gaat op pad met z'n gele rakker :ja: en sleurt tie jou kamper naar nl als je toevallig ergens mee panne komt te staan dokus en dan ben je dr blij mee.

^^
Laten we eerst maar eens afwachten of de kamper dit jaar nog uit de stalling gehaald wordt.
Het zou mij niets verbazen als de Corona ellende langer duurt dan het seizoen.

—- nulli cedo —-
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei Dokus:

^^
Laten we eerst maar eens afwachten of de kamper dit jaar nog uit de stalling gehaald wordt.
Het zou mij niets verbazen als de Corona ellende langer duurt dan het seizoen.

—- nulli cedo —-

Ja klopt, hoorde ik vdweek ook dat mensen hun camper niet op konden halen uit de stalling voor onder houd bij de dealer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
4 uur geleden zei Dokus:

Ik vond het een beetje bezopen omdat er veel meer mensen doorwerken, waar je verder niets over hoorde.

Ja, er werken gewoon veel beroepsgroepen door.. niet alleen de zorg, maar die hebben het wel zwaarder (lijkt mij) door alle beperkende maatregelen, niet ziek kunnen worden, en meer arbeidsuren moeten maken (schat ik zo in) dan, bijvoorbeeld, een metselaar die  gewoon  weer een muurtje metselt op een werkdag.

Maar ja, die metselaar is ook niet misbaar... want er is (nog wel) een huizentekort. En zo kan je altijd de cirkel wel rond maken, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Ik ga nu hetzelfde zeggen als over Veteranendag ( ik word elk jaar netjes uitgenodigd maar bedank ervoor ) Ik deed mijn werk. 

Ook de mensen die men nu graag extra respect voor wil.... doen hun werk. Ik heb meer respect voor de buren van hulpbehoevenden die elkaar normal links laten liggen en nu een helpende hand toesteken. Of die vreemdeling die de boodschappen doet voor een ander..... Dat zijn helden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
5 uur geleden zei road train:

Over maand of 3 staat rob ook weer in Nederland .

Ik hoop het wel Road Train. Ik hoop echt dat dan alles weer een beetje normaal is en dat iedereen gewoon op vakantie kan. 

Tot die tijd beperk ik me wel tot gele rakkers hier op het strand. Voorlopig ga ik helemaal nergens naartoe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

^^  e.e.a is wel geboekt natuurlijk.. maar zijn alle zomervakanties van de gezinnen al wel volledig betaald?

Ik denk dat als veel mensen er nog onderuit kunnen.. dat misschien wel gaan doen? Kunnen het geld beter gebruiken.. wellicht blijven de scholen wel langer dicht... en wordt het daadwerkelijk langer lesgeven en opoffering van een deel van de zomervakantie?

Ik zie het somber in.. vooral het effect NA deze eerste weken..  hoe is het gedrag van de mensen?

Gaan die dalijk nog onbevangen naar festivals etc (als die gehouden mogen worden)?

Bijvoorbeeld.. lekker hutje mutje in een Lowlands tent gaan staan??

Nou ja, de jeugd misschien wel.. maar anderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

^^ Op het internet ging al een brief rond , van een niet nader te noemen transportbedrijf, dat het vakantiegeld niet in mei wordt uitbetaald (maar later) en al het verlof is ingetrokken omdat men verwacht dat het extreem druk wordt als dit over is.  En geloof niet dat dit voor de zomer over is. Ik ben echt benieuwd hoe lang mensen  een lockdown respecteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 20-3-2020 om 18:03 zei RobNiat:

De helden.....

Op Facebook zag ik een chauffeur 'oreren' dat ze wel mooi aan het begin van de voedselketen stonden. Als je zoiets stoms kunt zeggen verdien je op zéker geen applaus.

Sjonge jonge..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
42 minuten geleden zei the duke:

De helden.....

Op Facebook zag ik een chauffeur 'oreren' dat ze wel mooi aan het begin van de voedselketen stonden. Als je zoiets stoms kunt zeggen verdien je op zéker geen applaus.

Sjonge jonge..........

Misschien bedoelde hij de gehaktbal in de plaatselijke chauffeurs restaurant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites