[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wat gaan we merken na de corona crisis


kiepenboer

Vraag

  • Forumlid

Er is al en topic van> wat merk jij van de corona crisis.

Maar wat erna??

Eerlijk gezegd ben ik bang dat de Nederlandse pensioenpotten aangesproken worden.
Daar zit om en nabij 1400 miljard euro in.
Dit is in principe van alle die pensioen opgebouwd hebben en die er nu voor betalen en voor die die er nog voor gaan betalen.

Nederland zit bij de top in de wereld qua pensioen kapitaal en dat weet men in Brussel ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
17 uur geleden zei dieselsnuivertje:

Zo stellig zou ik het niet willen zeggen.

Mijn schoonzus en de vrouw van mijn zoon werken allebei in een ziekenhuis.

Allebei in een ander ziekenhuis, ze hebben beiden veel extra gewerkt ook met coronapatienten, maar beide krijgen die 1000 euro niet  omdat hun werkgevers het hun niet willen uitbetalen. 

 

Die werkgevers willen dat natuurlijk liever zelf houden?

Het geld wat de mensen op de werkvloer zo gegund wordt zal wel weer ergens in de top blijven hangen.

Zo ziek is de zorg wel 🤢
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Dat heet tegenwoordig marktwerking en wat schaars is dat krijgt het meeste en die managers denken dat ze schaars zijn dus tel uit je winst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
23 uur geleden zei dieselsnuivertje:

Zo stellig zou ik het niet willen zeggen.

Mijn schoonzus en de vrouw van mijn zoon werken allebei in een ziekenhuis.

Allebei in een ander ziekenhuis, ze hebben beiden veel extra gewerkt ook met coronapatienten, maar beide krijgen die 1000 euro niet  omdat hun werkgevers het hun niet willen uitbetalen. 

 

^^^ is dat dan al definitief zo besloten?

 

Volgens mij moet e.e.a nog uitgewerkt worden.

 

Basisprincipe:

 

Citaat

(..)

Voorafgaand aan de aankondiging van de zorgbonus is achter de schermen veel overlegd. Een verkenner overlegde namens het ministerie met 17 vertegenwoordigers uit de zorg over de uitvoering ervan. De conclusies: er moest een bonus uitgekeerd worden die "generiek en substantieel" is. De sociale partners kwamen uit op een bedrag van ongeveer 1000 euro. Ook zou er geen selectie plaatsvinden over wie wel en niet een bonus krijgt; dat zou het proces versimpelen.

Er zouden alleen uitzonderingen gemaakt kunnen voor personeel dat meer dan 100.000 euro verdient of werknemers die door de coronacrisis juist duidelijk minder actief waren. Ingewikkelder zou de uitkering van de bonus niet moeten worden, omdat het dan volgens de sector onuitvoerbaar wordt. (..)

 

 

Citaat

(..) De bonus is bedoeld voor verpleegkundigen, verzorgenden en ondersteunend personeel, zoals schoonmakers, in alle sectoren van de zorg. Voorwaarde is dat ze in de periode 1 maart tot 1 september in hun werk direct of indirect de gevolgen van het coronavirus hebben ondervonden. De minister schat dat zo'n 800.000 mensen voor de bonus in aanmerking komen. Er is dus zo'n 800 miljoen euro mee gemoeid.(..)

 

 

Maar goed, aan de andere kant: het is ook nooit goed genoeg, lijkt het wel:

 

Citaat

(..)De bonus is niet bedoeld voor artsen, omdat zij al een hoger salaris hebben. Vakbond FBZ, die hoogopgeleide zorgprofessionals vertegenwoordigt, verzoekt de minister "met klem" om andere groepen die een essentiële rol hebben vervuld, niet uit het oog te verliezen bij de uitwerking van de regeling. "Zij verdienen net zo goed waardering", aldus FBZ-directeur Caroline van den Brekel op hun website.

 

Bron van de citaten: https://nos.nl/artikel/2338942-werkgevers-in-de-zorg-willen-niet-beslissen-wie-wel-of-niet-1000-euro-krijgt.html

 

Op 29-6-2020 om 19:52 zei nnndoh:

zorg personeel krijgt 1000 euro, wij niet

 

Vind jij dat je daar recht op hebt doordat je door Corona extra hebt gewerkt of extra gezondheidsrisico hebt gelopen?

 

Ja, er zal in die eerste weken best extra gewerkt zijn. Hard aanpoten etc.

Maar aan welk corona risico zijn 'wij' nou eenmaal blootgesteld?

Ik denk een stuk minder dan de mensen die in verzorgingshuizen onbeschermd, met ziekteverschijnselen, hebben moéten werken omdat er anders niemand was.. en dan de ellende meemaken van stervende mensen, achter elkaar. Dat lost geld niet op natuurlijk, maar die groep medewerkers hebben het al niet breed, dacht ik zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
Op 30-6-2020 om 19:57 zei Durashift:

 

Maar goed, aan de andere kant: het is ook nooit goed genoeg, lijkt het wel:

 

Zo lijkt het wel inderdaad @Durashift maar is ook wel te verklaren, degenen die het al heel goed hadden  hebben ons wel het voorbeeld gegeven door zich zelf de afgelopen 20 jaar verder te verrijken met loonsverhogingen van 10-20 %. Het is wel logisch dat de lager betaalden ook een stukje van die koek willen . De beter betaalden denken ermee weg te komen maar ik verwacht dat de geschiedenis zich zal gaan herhalen en er een nieuwe Franse revolutie ooit van gaat komen. Rutte maakt zich zorgen dat de lonen niet mee stijgen met de kosten maar hij ,als grootste werkgever, loopt wel voorop om te bezuinigen op de lonen en de boel af te knijpen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 2-7-2020 om 14:14 zei doemijnbest:

Rutte maakt zich zorgen dat de lonen niet mee stijgen met de kosten maar hij ,als grootste werkgever, loopt wel voorop om te bezuinigen op de lonen en de boel af te knijpen. 

Rutte zijn huishoudboekje zal ook moeten kloppen.

Zonder de hand op de knip te houden zal hij niet lang spekkoper zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het grootste probleem komt voor rekening van zijn opvolger........

 

Na de verkiezing komen pas de echte tegenvallers. Als de belastingaangiftes zijn verwerkt wordt pas echt bekend welke dramatische cijfers er door veel bedrijven en huishoudens zijn ingeleverd.

 

Veel bedrijven hebben 3 maanden stil gelegen, of minimaal omzet gedraaid. En die zijn allang blij als ze er mee weg komen dat ze een jaar geen winst hebben gemaakt. Bij velen zal echter het eind resultaat negatief zijn.

 

En geen winst, betekend dus ook geen belasting inkomsten. En geen winst betekend ook geen nieuwe investeringen, dus ook geen BTW afdrachten.

 

De bouw begint zich nu ook al zorgen te maken over het laatste kwartaal van 2020. Niet alleen vanwege de corona ellende, maar door, de overheid, zelfbedachte/veroorzaakte problemen rond PFAS en stikstof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja, daar waarschuwde Hans de Boer ook al voor bij Sven van de week. (Gisteren of eergisteren).

 

Aan de andere kant: ik hoor/lees nog weinig berichten over reorganiserende architectenbureau's etc... dat was bij de vorige crisis wel het geval.

Hebben de architecten geen werk.. is dat het eerste signaal van een opdrogende orderportefeuille.

 

Maar goed... als de boeren nu ff gewoon doen wat de minister zegt, dan kunnen er 75 duizend woningen gebouwd gaan worden..:zegtniets::p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
33 minuten geleden zei Durashift:

 

Hebben de architecten geen werk.. is dat het eerste signaal van een opdrogende orderportefeuille.

de Architecten is nog weer een fase vroeger.

 

De plaatselijke kalkzandsteenfabriek, een van de grootse in Nederland, heeft voor oktober amper bestellingen staan. Normaal zitten ze zeker al een half jaar invoren vol geboekt.

 

33 minuten geleden zei Durashift:

 

Maar goed... als de boeren nu ff gewoon doen wat de minister zegt, dan kunnen er 75 duizend woningen gebouwd gaan worden..:zegtniets::p

Ja,  er moet toch iemand geslachtofferd worden.......

 

Alleen klinkt dit verhaal “mooier” dan het is. Alleen komt men, zoals zo vaak in politiek Nederland, er pas achter als het te laat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Durashift:

Ja, daar waarschuwde Hans de Boer ook al voor bij Sven van de week. (Gisteren of eergisteren).

 

Aan de andere kant: ik hoor/lees nog weinig berichten over reorganiserende architectenbureau's etc... dat was bij de vorige crisis wel het geval.

Hebben de architecten geen werk.. is dat het eerste signaal van een opdrogende orderportefeuille.

 

Maar goed... als de boeren nu ff gewoon doen wat de minister zegt, dan kunnen er 75 duizend woningen gebouwd gaan worden..:zegtniets::p

Boeren gewoon doen wat de minister zegt? Ik mag toch hopen dat je deze uitspraak niet daadwerkelijk meent ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De boeren zijn al de lul is het niet door tante Carola dan wel door de lage prijzen, Unilever is al wieberen naar de VK en nu wil Shell ook al weg uit Nederland, en vers van de pers worden de pensioenpotjes verkwanseld voor leuke crisisprojectjes en Europa.

Negatief?

Of realistisch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ze maken de pensioenen flexibel dwz. afhankelijk van de beurskoersen, met verplichte beleggingen in bepaalde beursfondsen dus rendement word frut, verder komt de overheid bakken geld tekort door corona en goene ongein. Het ambtenarenapparaat word steeds groter en het bedrijfsleven krimpt/valt om. Dus graaien in de pensioenpot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ artikel 83 van de Pensioenwet (beschikken over pensioenen) gaat geschrapt worden, aldus o.a. Martin van Rooijen.

 

 

Dat artikel regelt nu de waardeoverdracht indien bedrijf A bedrijf B overneemt en het pensioenprogramma van bedrijf B onder bedrijf A wilt brengen. Althans, zo lees ik het op hoofdlijn.

 

Hoe Martin van Rooijen dit nu rijmt met onteigening van gelden is mij dan een raadsel.

 

Pieter Omtzigt heeft het ook nog over de DNB in relatie tot artikel 83

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei RobNiat:


Wie? En bij wie?

 

Had je een jarige thuis?

 

Ja, sorry. Was een beetje appelmoes ;)

 

Hier kan je het beluisteren.

https://www.nporadio1.nl/1-op-1/onderwerpen/61225-2020-07-03-hans-de-boer-vno-ncw-derde-steunpakket-echt-nodig

 

Jammer dat  de Boer dit najaar vertrekt. Dit soort interviews ga ik dan wel missen, de scherpte tussen beide heren. :D. Zijn goed aan elkaar gewaagd, vind ik.

 

..Plus: de Boer doet de uitspraak dat hij straks bij zijn nieuwe onderneming (horeca project) alleen vaste aanstellingen van personeel gaat uitgeven. Geen flex bij hem, als geste richting de vakbondsmaten. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Het wordt anders dat je baas zijn buitenlandse klanten moet bedienen natuurlijk en hij zegt ¨ jij je principes en ik 10 Polen voor jou in de plaats.¨  Ik denk dat het best wel eens een puntje kan gaan worden op wat druk op het inenten te zetten. We zijn in deze niet afhankelijk van de Nederlandse regels maar van de buitenlandse eisen in deze.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
44 minuten geleden zei Damster:

 En als ze mij anders behandelen dan anderen omdat ik niet ben ingeënt is het discriminatie. 

 

Nee, dat is geen discriminatie. Dat heet gezond verstand.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
1 uur geleden zei iveco 35c17:

Sticker op je voorhoofd😂

Is toch niet zo moeilijk te bedenken toch ? Een certificaat van inenting. Net zoals je je rijbewijs, bestuurders kaart en paspoort bij je moet hebben als je naar het buitenland gaat. Ik kan me goed voorstellen dat je bijvoorbeeld geen vliegtuig meer in zult mogen als je niet bent ingeënt omdat ze de bezettingsgraad gewoon weer naar 100'% willen hebben . En waarom zou dan degene die voor zijn brood moet vliegen wel ingeënt moeten worden als hij of zij naar het buitenland gaat en Jan de Chauffeur niet die immers ook voor zijn brood naar het buitenland gaat  ? En nogmaals, we hebben nu gezien dat bijna alle Europese landen een verschillend beleid hadden en het gaat niet om de Nederlandse regels maar om de regels zoals ze die in het buitenland gaan opstellen. Maar om simpel te roepen ¨dat doe ik niet¨ is misschien wel wat voorbarig . Maar we gaan het zien maar ik vind het geen ondenkbaar scenario en het heeft weinig te maken met discriminatie omdat het een bewuste keus van je is om niet ingeënt te willen worden. Als jij er bewust voor kiest om niet je vrachtwagen rijbewijs te halen dan mag je nu eenmaal niet op een vrachtwagen boven de 3500 kg rijden  op een enkele uitzondering na en dat heeft niets met discriminatie te maken denk ik.

 

Er is 1 probleem met dit virus en dat is dat het zeker nog een jaar duurt voor er een vaccin is en tot die tijd zullen we dus bij alles wat we doen moeten uit blijven kijken dat er geen uitbraak meer komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden