[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wat gaan we merken na de corona crisis


kiepenboer

Vraag

  • Forumlid

Er is al en topic van> wat merk jij van de corona crisis.

Maar wat erna??

Eerlijk gezegd ben ik bang dat de Nederlandse pensioenpotten aangesproken worden.
Daar zit om en nabij 1400 miljard euro in.
Dit is in principe van alle die pensioen opgebouwd hebben en die er nu voor betalen en voor die die er nog voor gaan betalen.

Nederland zit bij de top in de wereld qua pensioen kapitaal en dat weet men in Brussel ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei doemijnbest:

 We zijn in deze niet afhankelijk van de Nederlandse regels maar van de buitenlandse eisen in deze.

 

Dan zullen die buitenlanders ook aantoonbaar ingeënt moeten zijn.

 

Anders is het inderdaad discriminatie. 😜

 

Maar het zal dan wel zo worden zoals met zoveel dingen. Zolang je maar voldoet aan de eisen van het land van herkomst voldoet het aan de regels, en mag het allemaal.

 

Zo gaat het met ons voedsel al jaren, dus waarom niet met de entingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
9 uur geleden zei Teddybeer:

Dan zullen die buitenlanders ook aantoonbaar ingeënt moeten zijn.

 

Anders is het inderdaad discriminatie. 😜

 

Maar het zal dan wel zo worden zoals met zoveel dingen. Zolang je maar voldoet aan de eisen van het land van herkomst voldoet het aan de regels, en mag het allemaal.

 

Zo gaat het met ons voedsel al jaren, dus waarom niet met de entingen?

Je hebt wel een punt hier @Teddybeer maar ik denk dat de wereld toch er anders gaat uitzien na deze crisis. Maar niemand die het weet op dit moment en ik ook niet hoor. Maar gewoon wat inhoudelijke discussie kan geen kwaad over dit onderwerp lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Ach, ik zal niet zeggen dat ik me maar aan de wetenschap zal vasthouden want die is ook maar betrekkelijk zo is gebleken maar ik probeer feiten te vinden en pas mijn leven daar op aan. Ik denk dat niemand het weet omdat het voor ons een grote onbekende is en iedere tijd zijn eigen maatregelen zal nemen .

 

@ger1951 misschien kunnen we een wedkantoor opzetten hier op het CF :banaan:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei roadtrain:

zo komen we dus nooit van de Corona af...........

en als toetje een politieauto proberen af te laten fikken
 

https://www.telegraaf.nl/nieuws/921147258/feestende-jongeren-steken-politieauto-in-brand

Als het allemaal zo erg is als dat die man beweert dan snap ik niet dat er niemand opgepakt is. Maar dat is tegenwoordig mode schijnbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Het blijft opmerkelijk waarom dat gebeurd in Nederland en waar is het fout gegaan dat dit soort zaken normaal is geworden  ? Ik kan me geen land voorstellen waar dit gebeurd dat men zo met politie en andere hulpverleningsdiensten om gaat maar misschien ben ik wel naïef hierin. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Oke volgens sommigen is het niet gepast dat ik hier met mijn gezin in Girona op vakantie ben en in het zonnetje voor mijn caravan vlak bij het strand sta maar toch hebben we besloten toch wel te gaan.

Dit omdat we de caravan, die we hier al een aantal jaren in de openlucht stalling hebben staan hier 5 km vandaan afgelopen winter hebben verkocht met inboedel en al en ik hem voor die tijd toch wilde zien om er nog wat persoonlijke spullen uit te halen. Oa het schriftje met WiFi wachtwoorden 🙈

Vorig jaar overleed plotseling mijn moeder de dag voor wij zouden vertrekken dus zou de caravan anders 2 jaar in het zonnetje bij de stalling moeten staan en ik wil van dat ding af nu de kinderen ook hun eigen weg zoeken.
 

Ik moet zeggen dat ik mij hier in Spanje veiliger voel als in Nederland. Men houd zich keurig aan de regels, ieder hier kan wel minimaal 2 personen die zijn overleden door Corona. Ze doen er alles aan om deze ziekte in de hand te houden.
Ook om de economie door te laten draaien.

Onze naaste buurman... met 2 caravan plaatsen er tussen.. is een Nederlander die in Barcelona woont. Hij komt hier de weekenden maar heeft ons al gezegd dat Barcelona waarschijnlijk wel op slot gaat voor het weekend.

Daar liggen de mensen zich maar bij neer, ze zijn al blij dat ze naar buiten mogen dan.

Vele gezinnen hebben vele lange weken lang in huis  moeten blijven zonder balkon en als ze goed omhoog keken zagen ze blauwe lucht, verder zagen ze niets anders dan de flats van de buren. Je zal maar zo moeten leven.

....... en dan klagen ze in Nederland een land die zoveel vrijheid kreeg 🤯

 

Nu lag ik gisteren op het strand. Iedereen houd afstand, zeker de Spanjaarden houden veel hun mondkapje op.

Heerlijk relax en in mijn ogen veilig wat betreft Corona.

Komt er een Brabants gezin het strand op lopen. Een gezin die hier blijkbaar ook al jaren komt en sluit zich luidruchtig aan bij een groep van 2 andere gezinnen. Omhelzen, kussen zo blij allemaal....

Had je de rest van het strand moeten zien kijken... wat een verstand. Ja ik erger me hier aan en ga vandaag ver bij ze vandaan zitten.

Nu lees ik dit vanmorgen in de krant
 https://www.ad.nl/binnenland/vrees-voor-nieuwe-coronagolf-door-lakse-bevolking-heel-zorgwekkend~a604233e/

 

en denk ik. Wat moet er gebeuren voor mensen door hebben dat alles is veranderd?
Denk toch even na. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Dan ben ik toch niet de enige @lientje die af en toe er niets van begrijp :nee: Ik zit al 7 weken in Zweden en is alles zeer relaxed en zelfs ook met Midsommar,  HET feest in Zweden zie je dergelijke taferelen niet. 😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
Op 20-7-2020 om 06:16 zei roadtrain:

zo komen we dus nooit van de Corona af...........

 

Ik ben bang dat je een waar woord  schrijft @roadtrain. Lees onderstaande info van Nu.nl aub. 

 

 

 

Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) ontving in de afgelopen week 987 meldingen over personen die positief zijn getest op het coronavirus. Bij de update van vorige week ging het nog om 534 nieuwe besmettingen.

Verder zijn negentien coronapatiënten opgenomen in het ziekenhuis, drie meer dan een week eerder. Er zijn deze week zeven COVID-19-patiënten overleden, één meer dan in de voorgaande week. "Het nieuwe coronavirus verspreidt zich weer meer in Nederland", zo zegt het RIVM over de cijfers.

Met name in Zuid-Holland, Noord-Holland en Zeeland is een toename van het aantal meldingen te zien. Het RIVM wijst mensen er nogmaals op dat ze zich aan de maatregelen moeten houden: "Afstand houden, handen wassen, niezen en hoesten in de elleboog en het gebruik van papieren zakdoekjes. Dat geldt ook voor het thuisblijven, thuiswerken en testen bij de eerste klachten."

 

Verspreid over het land zijn 96 lokale uitbraken. Het gaat hier in de meeste gevallen om leden van hetzelfde huishouden. Daarnaast hebben 23 besmettingen een link met een café in Hillegom. Dit aantal kan nog verder oplopen.

Tussen 13 en 19 juli hebben bijna 90.000 personen zich laten testen, in de week daarvoor ging het om ruim 75.000 testen. 7,5 procent van de positief geteste mensen is in de voorgaande twee weken in het buitenland geweest. Dat hoeft overigens niet te betekenen dat ze in het buitenland besmet zijn geraakt.

 

Reproductiegetal stijgt ook

Het reproductiegetal (R), waarmee wordt gemeten hoe snel het virus zich verspreidt, ligt deze week op 1,29. "Het is voor het eerst sinds 15 maart dat de bandbreedte van de R geheel boven de 1,0 ligt. Dat is ook een aanwijzing dat na een periode van weinig besmettingen de verspreiding van het coronavirus weer toeneemt in Nederland."

De GGD voert na een positieve uitslag altijd een bron- en contactonderzoek uit. Sinds 1 juni kan iedereen met klachten zich laten testen. Het RIVM meldt hierbij wel dat er waarschijnlijk meer besmettingen zijn dan nu bevestigd is, omdat niet iedereen met klachten zich laat testen.

Van minder dan de helft van de positief geteste personen is bekend waar hij of zij besmet is geraakt. Van de mensen waarbij dit wel bekend is, is ruim de helft in de thuissituatie besmet geraakt. Ongeveer 4,1 procent is in de horeca besmet geraakt. Het gaat in de afgelopen weken om in totaal 26 personen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
36 minuten geleden zei Vledder:

Neem je dit serieus? Dit is een krant voor complottheorien. Onder andere dat we allemaal doodziek gaan worden van de 5G

Ze harken een aantal dingen bij elkaar, dat bakken ze even zodat het plakt en hup daar is weer een complot. Ik houd me aan de feiten en dat is afstand houden wat geldt voor ieder virus en ik vermijd grote groepen mensen waarbij ik er binnen scherper op let dan buiten. Natuurlijk worden er tal van spelletjes gespeeld maar ik als een fervent zeiler, ik probeer mijn eigen koers te varen hierin en die heb ik net beschreven hierboven. Ik heb het idee dat het niet moeilijker is dan dat om het allemaal binnen de perken te houden totdat er een vaccin is maar dit is niet het laatste virus denk ik zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Ik had net een gesprek met een IC verpleegkundige uit het Erasmus MC die ook op de Covid-19 afdeling heeft gewerkt op verzoek van de werkgever. Nu al, worden er weer verloven ingetrokken en worden er meer en meer patiënten binnen gebracht en moet ze ook weer in dat plastic pak om haar werk te gaan doen. Ze heeft te kennen gegeven bij haar baas dat ze dat niet meer gaat doen, ze wil dit niet meer meemaken omdat een aantal mensen denken dat ze het allemaal beter weten en dus geen afstanden etc bewaren en de andere basis regels aan hun laars wensen te lappen. Maar je zal maar net zelf worden aangestoken door zo'n stelletje nono's . 

Ik vroeg haar naar die 1000 euro. Wat denken jullie zelf ? Nee dus, geen rooie cent tot nu toe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 minuten geleden zei doemijnbest:

Ik vroeg haar naar die 1000 euro. Wat denken jullie zelf ? Nee dus, geen rooie cent tot nu toe. 

 

Dat was bekend. Wordt pas 4e kwartaal uitgekeerd . Eerst moet bepaald worden wie er wel voor in aanmerking komt en wie niet.

 

Het loket waar de bonus kan worden aangevraagd moet 1 oktober opengaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 minuten geleden zei Vledder:

Het loket waar de bonus kan worden aangevraagd moet 1 oktober opengaan.

En dat moet dan de werkgever doen. Dus als haar werkgever (de leiding van dat ziekenhuis) denkt dat het niet nodig is krijgt ze, en haar collega's, geen rooie cent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
1 uur geleden zei edje:

En dat moet dan de werkgever doen. Dus als haar werkgever (de leiding van dat ziekenhuis) denkt dat het niet nodig is krijgt ze, en haar collega's, geen rooie cent. 

dat zou in principe kunnen maar ik denk dat dat niet zal gebeuren. Er zit op dit moment niemand te wachten op onrust en als men dat kan afkopen voor 1000 euro dan is dat een schijntje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden