[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kögel Mega-LZV voor W. van ’t Ende Transport


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid




 
Levert wat mij betreft gelijk nog twee vragen op:
 
Als dit een LZV is, waar is dan de specifieke markering achterop? En,
 
Mag deze LZV (met het oog op de ‘Z’ in die lettercombinatie) dan ook 60 ton wegen


Misschien gekeurd voor LZV(Zodat men hem daarvoor kan gebruiken of als normale trailer)

Markering kan men eraf halen volgens mij,als men trailer als "normale"trailer gebruikt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei RobNiat:

Goede vraag. Hij lijkt langer dan een gewone 13,60 trailer. Is er in Duitsland niet een experiment met trailers van 14,50 gaande?

 

 

 

Ja klopt, tot 17.88 meter. Maar dat zijn gewoon langere trailers, heb je geen LZV rijbewijs voor nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Vledder:

Ja klopt, tot 17.88 meter. Maar dat zijn gewoon langere trailers, heb je geen LZV rijbewijs voor nodig.

Waar staat dat? De huidige regelgeving zegt dat wel bij mijn weten,  omdat hij bovenmaats is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei HIT:

Waar staat dat? De huidige regelgeving zegt dat wel bij mijn weten,  omdat hij bovenmaats is. 

 

Sinds 2 oktober 2019 volgens website BMVI

Weitere Neuerungen in der Neunten Änderungsverordnung betreffen vor allem das verlängerte Sattelkraftfahrzeug (Lang-Lkw Typ 1). Für diese Sattelkraftfahrzeuge soll ein flexibler Einsatz ermöglicht werden. Daher wurden unter Berücksichtigung der Verkehrssicherheitsbelange für diesen Typ, der mit jetzt 17,88 m Länge deutlich kürzer als die übrigen Lang-Lkw Typen ist, einige Anforderungen gelockert. Unter anderem wurde für den Lang-Lkw Typ 1 das Überholverbot aufgehoben. Die Fahrer müssen nun auch nicht mehr dieselbe Berufserfahrung wie bei den übrigen Typen nachweisen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die is er niet voor zover ik weet

 

8 uur geleden zei RobNiat:

Goede vraag. Hij lijkt langer dan een gewone 13,60 trailer. Is er in Duitsland niet een experiment met trailers van 14,50 gaande?

 

8 uur geleden zei Vledder:

 

Ja klopt, tot 17.88 meter. Maar dat zijn gewoon langere trailers, heb je geen LZV rijbewijs voor nodig.

.

Rob vroeg dus naar een experiment in Duitsland en ik antwoordde voor de Duitse situatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei RobNiat:

Alle afzonderlijke delen van een dergelijke combinatie moeten gekeurd zijn en gecertificeerd als geschikt voor LZV.

 

Precies, die trekker die ervoor staat moet ook LZV gecertificeerd / gekeurd zijn.

 

Maar,  ik mis ook de 'extra lang' bebording aan de achterzijde. Dat moet er toch vast opzitten en afgedekt kunnen worden indien er niet als LZV gereden wordt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei HIT:

Verkeerd gelezen, een Nederlandse chauffeur moet voor een dergelijke trailer namelijk gewoon LZV bewijs hebben. 

vind dit zowiezo wel appart...

mijn broer belde dat hij geslaagd was voor zijn lzv diploma...

ik reed op dat moment met stalen balken van 26,50 meter...

en hoeft dan geen diploma voor te hebben....:confused:

 

niet dat ik dat erg vind...

maar het klopt van geen meter....:nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei tiny:

vind dit zowiezo wel appart...

mijn broer belde dat hij geslaagd was voor zijn lzv diploma...

ik reed op dat moment met stalen balken van 26,50 meter...

en hoeft dan geen diploma voor te hebben....:confused:

Dat is het hele zwaar transport.

 

Als je maar een vergunning bij het voertuig hebt mag elke chauffeur met CE rijbewijs exeptioneel transport rijden. 100 ton, 4 meter breed, 30 meter lang? Geen probleem.
 

Maar als je combinatie een beetje langer en iets zwaarder is dan moet je er een cursus voor gedaan hebben.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

lengte op kenteken gaat over de totale lengte dus vanaf slangenkoppeling t/m stootrand achterzijde. Niet over laadvloer. Onze nw Krone trailers zijn 13.85 m. en ik dacht dat de Schmitz cargo-bull trailers 13.90 m zijn. Dus bij deze Ravenhorst kan die zijlen opvouwrek (of hoe zo'n constructie ook maar heet waar ze de zijlen achter stoppen) aan de achterkant wel eens het verschil zijn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei RobNiat:


Dat bedoel ik. 26 blokkers passen ook in een 13,60. 
En 35 centimeter is niet voldoende voor een extra Euro. Je krijgt hooguit wat gemakkelijker 34 Euro’s geladen. 
 

Wat is je winst?

In een normale kasten trailer krijg je met een 13.60 ook 34 euro,s in.

Teminste in die Smitz die ik er wat jaartjes geleden wel eens achter had, waar de deuren niet erin gaan net
als bij een koeler, maar ertegen.

Zo ken ik ook een Belg die 30 plastic pallets laad met eieren, en die zijn 120 bij 90.
15 maal 90 cm is 13.50 plus 10 cm kopschot.
hangt een 3 tons Dhollandia laadklep ( achtersluiter ) aan die op de steunen die op de grond komen ook 
nog eens minimaal 30 cm uitsteekt, maar de klep is een laadhulpmiddel en die word bij de Belgiche APK niet mee gerekend.

Jaren geleden bij v.d Broek in Veghel reden we ook met 28 blok pallets oplegger.
Chassis was netjes aan de maat, maar alleen stond de complete bak op twistlocks en zodoende 2 pp meer.
Ook hadden ze 1 of 2 die achter 1 pp konden uitschuiven, dit is inmiddels 19 jaar geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden