[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Meerdere chauffeurs op 1 vrachtwagen


jdinverbazing

Vraag

  • Forumlid

Ik zou graag willen weten hoe het met de regelgeving is gesteld omtrent het gebruik van 1 vrachtwagen door meerdere chauffeurs. Daarbij de aantekening dat de 'dagchauffeurs'  vaak als 'vaste chauffeur' op hun 'vaste auto's' rijden en dientengevolge meer 'rechten' hebben dan de 'springers' als het gaat om de inrichting van de auto met persoonlijke items en aangebrachte 'accessoires'.

Mag de 'springer' net als de 'vaste chauffeur' eisen dan wel het verlangen uitspreken op een schone en opgeruimde auto te willen zitten ?

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 154
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik geloof niet dat de collega’s dat niet weten..,. Zeker niet als jd dit al drie jaar zo doet. Chauffeurs zijn net ouwe wijven en er wordt gel#ld bij het leven. Bij hun bij ons overal....  dus iedereen weet dat als jij eindigt op standplaats dat jou auto gebruikt kan worden. En dat is iets wat van hoger hand doorgecommuniseert zou moeten worden. Brief op het prikbord, mededeling via boordcomputer, e-mail. 
en als zodanig dienen zij zich te  gedragen. 
 

@RobNiat: het is HUN auto zolang zij dienst hebben. Daarna is hij weer van het bedrijf. 
Ik  heb het het vermoeden dat het organisatorisch bij jd zijn firma een rommeltje is......

(ik ben zelf zo ooit begonnen als afloschauffeur dus weet wel een beetje hoe dat werkt. Alleen werd daar de auto bij aflossing overgedragen dus sprak je elkaar nog even. Zelfs met mijn niet-roken werd rekening gehouden).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
30 minuten geleden zei RobNiat:


En dáár maak je een goed punt. 
 

Weten jouw collega’s wel dat ‘hun’ auto die nacht ingezet zal worden?

Wanneer ik naar huis ga, voor een nacht of een weekend, dan laat ik een auto ‘anders’ achter dan wanneer ik weet dat iemand er mee weg gaat. Zo laat ik gerust een lege verpakking op de vloer liggen. Dat ruim ik later wel een keertje op. En bepaalde zaken waar ik erg aan gehecht ben die zou ik weghalen als er een vreemde met mijn auto weggaat. 
 

Ik krijg sterk de indruk dat JD’s collega’s helemaal niet weten dat de auto (HUN auto...) ingezet zal worden. 
(dan zouden ze toch minstens die pisflessen weghalen? Gatver!)

Ik blijf het opnieuw zeggen;  Hier ontbreekt de totale regie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
27 minuten geleden zei RobNiat:


Dan zijn we er toch?

 

Wanneer je bij een vreemde, of zelfs bij je beste vriend de huiskamer binnenstapt, dan begin je toch ook niet direkt het meubilair te verschuiven?

Dan pak je hooguit een tijdschrift van de salontafel om te lezen. Of -bij bekenden- de afstandsbediening van de televisie. 

Je vond dus een stoel , vrij van rotzooi om op te kunnen zitten en dan heb je arrogantie ook nog tijdschriften en de afstandbedening van de tv in je handen te nemen , de tv ermee aan te zetten en dan te gaan kijken naar een programma van jouw voorkeur.

En dat alles doe je zonder enig normbesef en zonder het te vragen . Fijne jongen ben jij.

Ik heb het over een hele andere huiskamer, namelijk eentje die van het bedrijf is en die door velen wordt gebruikt. En zoals wel vaker, gemeenschappelijke ruimtes dienen we (samen als dat kan) schoon te houden.

Jij bent geloof ik niet heel erg goed in staat dit onderscheid te maken.

Je kwam er bij niet in.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 uur geleden zei lientje:


Ik ga er met mijn oordeel vanuit dat de vaste chauffeur dus een volle week met de wagen rijdt. Waarom zou je zoveel spullen in je cabine hebben als je minder dan 10 uur per dag in de cabine door brengt?

Die chauffeur weet misschien zelf niet eens dat zijn wagen wordt gepakt? Het kan ook die van zijn collega zijn.

Als ik dat zo bij ons kijk dan krijg je de wagen mee waarachter de juiste trailer hangt en waar geen goederen/fust is staat en die niet eerder vertrekken moet dan dat jij terug bent.  Geen nog steeds idee hoe lang de rit is van JD. 
Deze zal, ga ik van uit niet langer zijn dan die van de vaste chauffeur.

Er zijn wat veranderingen gaande wat betreft het verblijf van de vaste 'dag-chauffeur' met als nuancering dan ook nog dat 'dag-chauffeurs' in twee categoriën opgedeeld kunnen worden nl., de 'dag-chauffeur' die 'internationaal rijdt' en de hele week van huis is en de 'dag-chauffeur' die enkel binnenlands rijdt. De eerste nu heeft moeten accepteren dat veel 'internationale ritten' zijn stopgezet (tijdelijk) vanwege dat Corona gezeik. Nu geldt dat lang niet voor alle internationale chauffeurs want internationale ritten worden nog steeds wel gereden alleen zijn het er wel minder. Die 'internationale chauffeurs' worden nu dan ook gewoon op binnenlandse dagritten gezet (want iedereen met een ... urig contract moet wel aan het werk worden gehouden).

Zo ontstaat dus de situatie dat ik dan dus ook op een 'internationale auto' gezet kan worden zonder mij daarvan bewust te zijn maar op die manier wel de spullen tegenkom van de 'internationale chauffeur' die tot dan heel gewoon het gewend was zijjn spulletjes rustig te kunnen laten liggen.

Ik breng gemiddeld 8 tot 9 uur door op de bok.

 

Overigens,  wat  maakt het uit hoeveel uur ik op andermans auto doorbreng ?

Ik maak ook wel es ritten van 15 uur. En nog maar eens, het is niet 'Hun' auto maar nog altijd de auto van het bedrijf. Zij mogen er net als ik tijdelijk van gebruik maken in de wetenschap dat diezelfde auto in dezelfde 24 uur nog wel es opnieuw door een ander bereden zal worden. Die 'wetenschap' , daar wil men of niets van weten en laat men bewust weg om dan vervolgens in verontwaardiging te ontsteken als men erachter komt dat een 'andere' een tijd op 'hun' auto heeft doorgebracht.

Wat gaar hier nu toch steeds scheef ??

De planning ondersteund deze verontwaardiging dan ook nog maar plant evengoed 'andere chauffeurs' op de auto's van de verontwaardigden.

Nog maar es; Wat gaat hier nou toch steeds scheef ?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
16 uur geleden zei Durashift:

 maar ja, die had dan wel zo'n ambi-pur dingetje met een geurtje waar ik nou niet heel vrolijk van werd. 

Lekker he, of zoeen pufdingetje dat om de zoveel tijd er vloeistof uit sprayt.

Krijg daar een vieze smaak van in mijn mond, dus zo'n pufding mag van mij in een bovenkastje verder puffen😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 14-4-2020 om 20:34 zei andremast:


 

 


Na al die lappen tekst een beetje door te hebben gelezen,in ieder geval een poging gewaagd.
Kun je niet beter om een "vaste"auto vragen ben je misschien v.e hoop gezeur af.emoji848.png

 

Goeie vraag maar nee. 

Net als dat de 'intentie' nog steeds bestaat een 'mentorchauffeur te willen aanstellen is dit ook een idee van het management die nog altijd op de onderzoekstafel ligt.

Veel van mijn collega's denken er net zo over. Sterker nog, een tweetal van mijn directe avondchauffeurs had ook zo'n regeling. Twee......

Dat schijnt nu ook van de helling te zijn afgegleden.

Er wordt derhalve nog altijd veel 'nagedacht'..... maar verder niks ondernomen.

 

 

 

En mijn excuus voor al die lappen tekst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 14-4-2020 om 10:47 zei RobNiat:

Ik krijg sterk de indruk dat JD’s collega’s helemaal niet weten dat de auto (HUN auto...) ingezet zal worden. 
(dan zouden ze toch minstens die pisflessen weghalen? Gatver!)

Es kijken hoeveel eigen inzicht en bewustzijn aanwezig is: Iemand heeft dus in 3 verschillende literflessen 2 en halve liter pis volgezeken.

 

Dat zijn aardig wat plaspauzes toch ?

 

Na hoeveel plaspauzes of liters ontstaat het besef dat die flessen misschien es weggegooid zouden moeten worden ?

Zou de chauffeur in kwestie ook eerst nog even van de auto afgestapt zijn ? (waarom die flessen dan nog ?).

Ik denk het niet. 

Bedenk dan even waar hij die flessen dan wel gevuld heeft en stel u zelf dan nog ook even voor dat u op die auto mag gaan rijden (en die flessen vindt).

U zit letterlijk en figuurlijk in de zeik van een ander maar realiseert zich dat nog niet (ondanks de vondst van die flessen).

Deze hele late bewustwording vindt dan misschien dan op termijn wel plaats (u vond ze dan tenslotte ook) maar zal nooit plaatsvinden bij de heren van de planning of het management.

Kan zijn dat die mensen nog even Oooo en Aaaaah… en gatverallejezus roepen, die dader-chauffeur nog even bij de kladden vatten maar u en ik horen er verder niets meer over.

 

Ik weet en realiseer me; Iedereen staat hier subjectief in maar toch. Doe es een algemene poging waar iedereen zich wel in zou kunnen vinden.

 

Het mag ook direct gerelateerd worden aan de 'rotzooi-beleving' van eenieder.

 

Of zullen we gewoon met z'n allen afspreken dat wij de gebruikte auto schoon, opgeruimd en netjes achterlaten voor onze collega ?

Dat voorkomt denk ik een hoop irritaties en geeft tegelijkertijd concrete duidelijkheid.

Moeilijke vraag ?

Zegt u het maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

idd gedverdegedver ! Ik vind het ook echt asociaal gedrag om die flessen maar gewoon het raam uit te smijten. Ik zeg altijd maar ¨God houd van rare mensen want hij heeft er veel gemaakt ¨  Bekeuringen kunnen niet hoog genoeg zijn hiervoor en voor een dag rijontzegging zal ik niet tegen stemmen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 14-4-2020 om 11:43 zei jdinverbazing:

 

De planning ondersteund deze verontwaardiging dan ook nog maar plant evengoed 'andere chauffeurs' op de auto's van de verontwaardigden.

Nog maar es; Wat gaat hier nou toch steeds scheef ?

 

Dat jullie  een lul van een planner hebben,gewoon een "volpleurder"de naam Planner niet waardig.

Het word tijd dat jullie "volpleurder"of de directeur himself zijn mensen eens vaderlijk toespreekt,en ze verteld hoe de hazen lopen,en dat men zijn auto netjes achterlaat voor een wisselchauffeur.

 

En als je weer eens een paar van die pisflessen vind: achterhaal wie de dader is,en als je m treft waar een hoop collega's bij zijn( In de cantine of voorde balie) trek je handschoenen aan,pak die flessen en zet ze voor zijn neus,met de opmerking: je bent wat vergeten joh.

Wedden dat hij ze volgende keer wel opruimt.

 

IK begrijp overigens niet waarom menin flessen moet pissen,je bent toch net zo snel uitgestapt.:(

De flessen die ik ken hebben allemaal van die smalle nekken,zodat t voor mijn toch al niet mogelijk is.:D

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^zet ze voor zijn neus,met de opmerking: je bent wat vergeten joh.

 

als ik zoiets vind in de auto waar is s'middags en savonds mee weg mag, kukel ik de flessen op de balie bij de planner of de grand chef,dan gebeurt het geen 2e keer dat ik die zo vind.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 minuten geleden zei Marotrans:

Het enig zinnige wat ik kan bedenken om een fles te gebruiken is dat je er 's nachts niet uit wilt, maar verder? Armoe troef, bah!

 

Als het moet trek ik broek en jas aan en ga er uit, klaar!

Dat heb n collega van mij ook eens gedaan en werd toen beroofd....

dus die is voortaan ook “aan de fles”....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
59 minuten geleden zei roadtrain:

Dat heb n collega van mij ook eens gedaan en werd toen beroofd....

dus die is voortaan ook “aan de fles”....

Ik ben nog niet beroofd, maar dat is mijn reden ook. 

Alleen kap ik die smorgens leeg in de struiken op de parking (of in een putje) en deponeer de fles in de vuilbak, met de rest van mijn afval... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 16-4-2020 om 10:30 zei lientje:

Of een bordje laten maken.... :D

Grappig, heel grappig maar opnieuw nee.

 

Ik heb collega-chauffeurs die op hun 'vaste auto' zelfs op hele grote kartonnen borden met zwarte villtstiften het 'dringende verzoek' hebben geschreven NIET TE ROKEN OP DE AUTO  aub... !

 

Het helpt allemaal geen ruk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
22 uur geleden zei europeaan:

Dat jullie  een lul van een planner hebben,gewoon een "volpleurder"de naam Planner niet waardig.

Planner(s).... Het zijn er meerdere.

 

Ook hier geldt groepsgedrag. 

Vergeet vooral ook niet heren dat bij deze groep mensen associatie-en ervaringsverhalen worden uitgewisseld. (Denk aan: Ooh ja, die chauffeur ! Is een klootzak/hufter waar ik ook al wat mee heb gehad ! Altijd gezeik en gezeur met die vent ! Mooi laten bakken die vent !)

Men kent hun 'pappenheimers'.

Het is kopie-gedrag waardoor die chauffeur maar ook zijn collega's niet meer serieus worden genomen. Dan wordt het teveel voor de heren en dan is de snelste en effectiefste oplossing deze jongens af te bekken en te snauwen om er maar vanaf te zijn.

Dit wordt in de regel dan ook nog eens versterkt door het 'afwezige gedrag' van het management. Denk aan sancties, het houden van gesprekken met betrokken of betreffende chauffeur maar vooral , het ontbreken van doeltreffende maatregelen en het communiceren daarvan naar alle chauffeurs. 

Nog maar es: Het ontbreekt echt aan alle regie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

OK,maar wat is de volgende stap? een open krant op de motortunnel voor de "grote boodschap" :(

Nee daar hebben we de bloempot voor. (Wel een tasje of zakje er in😊)

 

wist je dat er zelfs voor dit doel een speciale (soort van kattenbak) korrel is.....

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden