[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Meerdere chauffeurs op 1 vrachtwagen


jdinverbazing

Vraag

  • Forumlid

Ik zou graag willen weten hoe het met de regelgeving is gesteld omtrent het gebruik van 1 vrachtwagen door meerdere chauffeurs. Daarbij de aantekening dat de 'dagchauffeurs'  vaak als 'vaste chauffeur' op hun 'vaste auto's' rijden en dientengevolge meer 'rechten' hebben dan de 'springers' als het gaat om de inrichting van de auto met persoonlijke items en aangebrachte 'accessoires'.

Mag de 'springer' net als de 'vaste chauffeur' eisen dan wel het verlangen uitspreken op een schone en opgeruimde auto te willen zitten ?

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 154
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Regelgeving is er wel degelijk.

 

Strikt genomen mag je niet roken in een voertuig van het bedrijf. En eigenlijk niet in welke bedrijfsruimte dan ook.

 

Vaak zijn bedrijven er wel iets soepeler in als het om een cabine gaat. Maar als de NVWA “toevallig” eens controleert dan wordt de werkgever automatisch beboet als er geconstateerd wordt dat er gerookt wordt in een werkruimte.

 

Zelfs eigenrijders mogen het (officieel) niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei jdinverbazing:

Jij vindt mij dus eigenlijk ook een zeikerd. Iemand anders hier zei het al eerder en ook ik heb al bij veel andere transport bedrijven gewerkt. Daar ging het ook al niet heel anders. Punt is: Ik heb het wèl naar mijn zin bij dit bedrijf. Daarom eigenlijk stel ik deze vragen om es te kijken wat nu eigenlijk de regelgeving hierover is.

Die is er dus niet echt en ben je als 'springer' aan de wilde wolven overgeleverd.

Nee joh je bent geen zeikerd,🙈 blijf er gewoon en zeik niet zo toppertje :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 minuut geleden zei Teddybeer:

Regelgeving is er wel degelijk.

 

Strikt genomen mag je niet roken in een voertuig van het bedrijf. En eigenlijk niet in welke bedrijfsruimte dan ook.

 

Vaak zijn bedrijven er wel iets soepeler in als het om een cabine gaat. Maar als de NVWA “toevallig” eens controleert dan wordt de werkgever automatisch beboet als er geconstateerd wordt dat er gerookt wordt in een werkruimte.

 

Zelfs eigenrijders mogen het (officieel) niet.

Als auto op je eigen naam staat en je hem zelf bestuurd is er nog niet zoveel aan de hand hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei iveco 35c17:

Regelgeving is er wel, en dat mag je ook verlangen.

Jij hebt recht op een rookvrije auto!!

Maar als roken al zolang is toegestaan bij de vaste chauffeurs denk ik dat het voor jouw schikken of stikken word.

 

Roken op de auto is niet toegestaan, er bestaan dus ook geen uitzonderingen, voor niets en niemand niet.

Ik heb een vrouwelijke collega die astmatisch is en ook keer op keer meldt dat er op haar of een andere auto gerookt. Zij.... is ..... Astmatisch. 

Er wordt niets mee gedaan. Schijt aan haar. 

En bedankt jongens.... collega's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 minuten geleden zei jdinverbazing:

Roken op de auto is niet toegestaan, er bestaan dus ook geen uitzonderingen, voor niets en niemand niet.

Ik heb een vrouwelijke collega die astmatisch is en ook keer op keer meldt dat er op haar of een andere auto gerookt. Zij.... is ..... Astmatisch. 

Er wordt niets mee gedaan. Schijt aan haar. 

En bedankt jongens.... collega's.

Dan moet jullie het gewoon aankaarten, dan moeten ze er wel wat meedoen.

Ik mag zelf ook graag een shaggie roken. maar wil een ander wat dat betreft absoluut niet tot last zijn en houd er ook rekening mee.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 minuten geleden zei jdinverbazing:

Punt is: Ik heb het wèl naar mijn zin bij dit bedrijf.

 

Goed om te lezen (eerlijk waar). Is heel belangrijk denk ik, zeker in de aankomende tijden.

 

Ik herken wel wat van jouw ergernissen. Het blijft lastig met al die wisselingen van chauffeurs én een groep chauffeurs die er al lange tijd werken.

Sommigen doen ook een rokertje tijdens het werk, maar daar merk je (op de lucht na) niks van als je de auto overneemt.

Maar je hebt er soms wel eentje bij zitten die gewoon niet zo netjes is.. of het niet boeit.

 

Maak je er weleens foto's van? Beeld zegt meer dan woorden, zegt men weleens.

 

Wat jij hebt met je auto.. heb ik met het rijden van een andermans route.. Bij ons is één van de bedrijfswaarden / slogans: Wij doen het netjes of wij doen het niet.

Kennelijk is dat wat men verstaat onder 'netjes' toch wel interpretabel onder de verschillende chauffeurs... :zegtniets:

Ik heb er intussen de schurft aan als ik een toilet binnenstap en ik het spinrag met mijn haar toucheer. Kan ik de zooi weer opruimen van een ander. :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid



tezamen met alle andere persoonlijke kutzooi van die chauffeur heb ik netjes aan de kant gelegd en na de rit niet meer in de originele staat hersteld.


Maar goed dat je niet bij ons werkt, reed je nooit weer. Auto laat je zoals het is.
Gordijnen blijf je af...

Zo moeilijk is het toch niet om je aan te passen???

Gelukkig gebruiken ze die van mij niet in de nacht, ze weten dat ik er een bloedhekel aan heb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 minuten geleden zei Schots en Scheef:


 

 


Maar goed dat je niet bij ons werkt, reed je nooit weer. Auto laat je zoals het is.
Gordijnen blijf je af...

Zo moeilijk is het toch niet om je aan te passen???

Gelukkig gebruiken ze die van mij niet in de nacht, ze weten dat ik er een bloedhekel aan heb

 

Auto laat je achter zoals je hem aantreft vind ik. Maar goed . ik  mag maar af en toe natuurlijk.

  • Like 4
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Teddybeer:

Regelgeving is er wel degelijk.

 

Strikt genomen mag je niet roken in een voertuig van het bedrijf. En eigenlijk niet in welke bedrijfsruimte dan ook.

 

Vaak zijn bedrijven er wel iets soepeler in als het om een cabine gaat. Maar als de NVWA “toevallig” eens controleert dan wordt de werkgever automatisch beboet als er geconstateerd wordt dat er gerookt wordt in een werkruimte.

 

Zelfs eigenrijders mogen het (officieel) niet.

Bij Maarten in de vestiging Maasdam hangt aan de binnenzijde van de porto cabin een memo over controle hierop en dat er bekeuringen zijn uitgedeeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dan hebben ze zeker niks aan deze auto hoeven doen....

waar wij in Alkmaar kwamen werd de auto door Scania gecontroleerd of oa de cabine veilig gekanteld kon worden......

(door schade en  schande wordt men wijs🙀)

Ook monteurs weigeren tegenwoordig de troep van een ander op te ruimen en gelijk hebben ze. 
 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
19 minuten geleden zei Pierre:

dit verschijnsel wat kennelijk bij ieder bedrijf schijnt voor te komen.


dit verschijnsel zie Je vaker waar auto’s niet op de standplaats staan dus zonder direct toezicht van werkgever. 
je probeert elkaar op te voeden. Soms lukt het soms niet.....

Heb ook al eens een uitgerookte auto geweigerd. Werd niet moeilijk over gedaan. 
op afstand is wat moeilijk te beheersen dan als op standplaats werkgever. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei Schots en Scheef:


 

 


Maar goed dat je niet bij ons werkt, reed je nooit weer. Auto laat je zoals het is.
Gordijnen blijf je af...

Zo moeilijk is het toch niet om je aan te passen???

Gelukkig gebruiken ze die van mij niet in de nacht, ze weten dat ik er een bloedhekel aan heb

 

De vraag was of ik mag aannemen dat (in principe) elke chauffeur de auto na gebruik netjes en opgeruimd achterlaat voor de collega die na hem erop stapt. Dat wordt nl. ook van mij verwacht. Gezien de reactie van Schots en Scheef heb ik maar met mijn poten van andermans spullen af te blijven, sterker nog, ik zou als het aan hem lag nooit meer op een auto mogen rijden !

Ik voel me nu dan ook erg serieus genomen en welkom geheten op andermans territorium.

Ter vergelijk: Ik vroeg mijn niet bijster intelligente planner of hij ook aannam dat bij het bezoek van hun toilet vh. kantoor, een schoon toilet zou treffen. Zijn reactie was: "Ik neem altijd desinfecterende doekjes mee". Dat is een leuk antwoord maar niet de goede. Hij ging er dus al vanuit dat hij gebruik zou moeten gaan maken van een smerig toilet, vandaar de schoonmaak doekjes. Dat laatste nu overkomt mij dus een paar keer week bij het opstappen.

 

De gordijntjes heb ik al ik weet niet meer hoe vaak weer vastgezet met de welbekende lussen (als die nog aanwezig waren dat is). Rijden met losse zeilen in de cabine vind ik dan weer buitengewoon irritant. De 'vaste chauffeur'' blijkbaar niet. Maar dat kan. Dat is eenieders voorkeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei iveco 35c17:

Dan moet jullie het gewoon aankaarten, dan moeten ze er wel wat meedoen.

Ik mag zelf ook graag een shaggie roken. maar wil een ander wat dat betreft absoluut niet tot last zijn en houd er ook rekening mee.

 

En dat doet zij dus ook maar nogmaals (en het is te gek voor woorden om dit opnieuw te moeten zeggen ,zoals zij ook dit steeds opnieuw meldt),: tja, ow, ....en wéér gebeurt er niets. Dat zeg ik: Ze hebben schijt aan haar klachtmeldingen. Wel eens iemand moeizaam zien ademhalen ?

Respectloos vind ik dit alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
12 uur geleden zei ELZEN106:

Bij Maarten in de vestiging Maasdam hangt aan de binnenzijde van de portocabin een memo over controle hierop en dat er bekeuringen zijn uitgedeeld

Bij ons staat er een vragenlijstje in de Transics en moet je door lopen als je inlogt en schade vragen zitten daar ook bij. Werkt goed hoor over het algemeen. Zo komen er ook schades aan het ligt die gemaakt zijn door de vaste bestuurder maar (nog) niet gemeld zijn .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
1 uur geleden zei jdinverbazing:

En dat doet zij dus ook maar nogmaals (en het is te gek voor woorden om dit opnieuw te moeten zeggen ,zoals zij ook dit steeds opnieuw meldt),: tja, ow, ....en wéér gebeurt er niets. Dat zeg ik: Ze hebben schijt aan haar klachtmeldingen. Wel eens iemand moeizaam zien ademhalen ?

Respectloos vind ik dit alles.

Het is inderdaad niet een teken van het bedrijf dat ze haar werknemers serieus nemen.

 

By the way, ik wil je bij deze verzoeken om je postings in het normaal gebruikte lettertype te gebruiken en niet in Italic alsjeblieft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden