[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Meerdere chauffeurs op 1 vrachtwagen


jdinverbazing

Vraag

  • Forumlid

Ik zou graag willen weten hoe het met de regelgeving is gesteld omtrent het gebruik van 1 vrachtwagen door meerdere chauffeurs. Daarbij de aantekening dat de 'dagchauffeurs'  vaak als 'vaste chauffeur' op hun 'vaste auto's' rijden en dientengevolge meer 'rechten' hebben dan de 'springers' als het gaat om de inrichting van de auto met persoonlijke items en aangebrachte 'accessoires'.

Mag de 'springer' net als de 'vaste chauffeur' eisen dan wel het verlangen uitspreken op een schone en opgeruimde auto te willen zitten ?

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 154
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei jdinverbazing:

Denk daarbij aan het niet terug leggen van pennen, papiertjes, bekers, koelboxen, waterkokers, koffieapparaat, keukenrollen nou ja, je kunt het zo gek niet bedenken. Een veelheid aan verschillende rotzooi waarvan ik met moeite kan onthouden wat waar ook alweer lag.


Sorry hoor, maar dit haal je toch  allemaal weg :confused:

Daarom mijn vraag...

 

38 minuten geleden zei lientje:

Jd hoeveel dagen werk jij in een week en hoeveel uur rij je op een dag?

Moet je er in ook overnachten?


En overnacht de vaste chauffeur misschien wel in de wagen dat hij dit soort spullen er in laat staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zojuist zei lientje:


Sorry hoor, maar dit haal je tochniet allemaal weg?

 

Lijkt mij van wel. Zeker als het los zit. Juist dan zou ik zeggen! Stel dat jd zijn eigen koelbox waterkoker of koffiezetter mee wil nemen. ( gezien de sfeer daar zal hij niet die van zijn “collega” willen/mogen gebruiken). Net als beddengoed. Als de invaller een dutje wil doen en er is een bed moet hij dat kunnen gebruiken. Lijkt me allemaal heel normaal. 

Heb er zelf ook mee te maken bij verlof. 
uitgangspunt is dat de auto moet rijden. Heb een grote tas daar gaat alles in dus je krijgt een kale auto. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei roadtrain:

Lijkt mij van wel. Zeker als het los zit. Juist dan zou ik zeggen! Stel dat jd zijn eigen koelbox waterkoker of koffiezetter mee wil nemen. ( gezien de sfeer daar zal hij niet die van zijn “collega” willen/mogen gebruiken). Net als beddengoed. Als de invaller een dutje wil doen en er is een bed moet hij dat kunnen gebruiken. Lijkt me allemaal heel normaal. 

Heb er zelf ook mee te maken bij verlof. 
uitgangspunt is dat de auto moet rijden. Heb een grote tas daar gaat alles in dus je krijgt een kale auto. 

Ja adri bij verlof snap ik/wij het wel , maar voor 1nacht met de auto op pad gaan,is het toch wel vergezocht:ja: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
52 minuten geleden zei lientje:

Jd hoeveel dagen werk jij in een week en hoeveel uur rij je op een dag?

Moet je er in ook overnachten?

Want overnachten betreft kan ik mij zeker voorstellen dat je een rookvrije wagen krijgt.

Maar ik kan mij voorstellen dat je collega’s lopen te vloeken als ze op de vroege morgen naar hun spullen moeten lopen zoeken en ze wel kunnen raden wie er met hun wagen weg is geweest.

 

 

 

 

 

5 avonden/nachten per week, van maandag t/m vrijdag. Het gaat niet specifiek om het roken. Ik heb zelf jaren gerookt dus ik gun een ander die peuk best. Het gaat mij om het grotere plaatje waarin mij teveel collega's zich vrijheden denken te kunnen veroorloven en mij deze tegelijkertijd menen te kunnen ontzeggen.

Ik.....wil.....gewoon......op.......een......opgeruimde........cabine.......kunnen........ zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 minuten geleden zei road train:

Ja adri bij verlof snap ik/wij het wel , maar voor 1nacht met de auto op pad gaan,is het toch wel vergezocht:ja: 

Begrijp ik en in overleg is veel mogelijk maar zoals gezegd: jd moet toch ook zijn dingetje kunnen doen..... en als het om een losstaande koelkast gaat(🙈). Als er wat gebeurt zit jij met de troep van een ander in je nek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
24 minuten geleden zei lientje:


Sorry hoor, maar dit haal je toch  allemaal weg :confused:

Daarom mijn vraag...

 


En overnacht de vaste chauffeur misschien wel in de wagen dat hij dit soort spullen er in laat staan?

Inderdaad. Ik zit dan weer op een auto van een chauffeur die er niet op overnacht, de andere keer dan wel. Ik weet dat dus niet. Wat ik wel weet en dus zie, zijn al dit soort persoonlijke spullen waar ik mij omheen moet buigen. Ik rijd soms op auto's waar de enige ruimte die ik dan nog heb, de ruimte achter het stuur zelf is. Dat word me zo langzamerhand te gek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
54 minuten geleden zei HIT:

Het is maar een klein stukje zin dat ik citeer en het gaat niet eens om de zin zelf, maar waar ik mij als werkgever dan weer aan irriteer zijn die chauffeurs die de vrachtauto zien als "van hun" en daar dan een "hobbykamer/werkkamer" zoals thuis van maken en dan een springer maar zien als een mindere chauffeur omdat hij wil werken in een nette/opgeruimde cabine. 

Een vrachtauto hoort netjes te zijn, opgeruimd en schoon. Niet brandschoon, je mag best zien dat er mee gewerkt wordt maar het hoort binnen geen huiskamer te zijn waar een springer zich maar aan moet ergeren. Herstel aanpassen. 

Erg mooi samengevat want is heel precies wat ik iedere keer ook weer voel nl. , ik stap bij een vreemde de huiskamer binnen.

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
37 minuten geleden zei RobNiat:

Die nachtchauffeur kan ook gewoon zijn eigen pen meebrengen en zijn broodtrommel op de bijrijders stoel neerleggen. En verder overal vanaf blijven. 

Niet aan de radio ook zeker?

en de kachel ook niet...

 

en al helemaal je stoel niet verstellen🙀

  • Like 2
  • Haha 4
  • Sneu 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

 

en als de vaste chauffeur zijn tankpasje niet op het zicht  legt dan blijf ik daar ook  lekker vanaf want ik kijk op de geëigende  plaatsen en als ik de pas niet vind dan wordt er niet netjes afgetankt zoals ik altijd wel doe. Laatst lagen de pasjes in een map onder zijn matras en dat vind ik dus geen normale standaard plaats. Wat dat aangaat ben ik altijd zo blij met DAF met die heerlijke gleufjes in de middenconsole.😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar Jdinverbazing  rijd wekelijks 5 avonden/nachten , is in vaste dienst bij het bedrijf en krijgt telkens een andere auto mee.

 

Dan praat je mijn inziens over auto s delen en niet over 'even' een nachtje met ander mans auto weg, dan zou er vanuit het bedrijf toch wel enige actie verwacht mogen worden om het alle chauffeurs naar de zin te maken. [ zij willen immers die auto 24/7 aan de rit hebben]

 

En dat kan je volgens mij alleen maar doen door te verplichten je eigen zooi er uit te halen omdat er na jou weer een ander mee weg moet die ook zijn eigen dingetjes bij zich heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 minuten geleden zei iveco 35c17:

Maar Jdinverbazing  rijd wekelijks 5 avonden/nachten , is in vaste dienst bij het bedrijf en krijgt telkens een andere auto mee.

 

Dan praat je mijn inziens over auto s delen en niet over 'even' een nachtje met ander mans auto weg, dan zou er vanuit het bedrijf toch wel enige actie verwacht mogen worden om het alle chauffeurs naar de zin te maken. [ zij willen immers die auto 24/7 aan de rit hebben]

 

En dat kan je volgens mij alleen maar doen door te verplichten je eigen zooi er uit te halen omdat er na jou weer een ander mee weg moet die ook zijn eigen dingetjes bij zich heeft.

Een oplossing zou ook kunnen zijn dat de chauffeur in kwestie vd planning te horen krijgt dat ná hem een collega op zijn auto zal stappen en hij verzocht wordt de auto opgeruimd achter te laten. Een dergelijke oplossing zou ook gewoon in zijn algemeenheid voor iedereen kunnen of moeten gelden. En dat elke dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
16 minuten geleden zei iveco 35c17:

Maar Jdinverbazing  rijd wekelijks 5 avonden/nachten , is in vaste dienst bij het bedrijf en krijgt telkens een andere auto mee.

 

Dan praat je mijn inziens over auto s delen en niet over 'even' een nachtje met ander mans auto weg, dan zou er vanuit het bedrijf toch wel enige actie verwacht mogen worden om het alle chauffeurs naar de zin te maken. [ zij willen immers die auto 24/7 aan de rit hebben]

 

En dat kan je volgens mij alleen maar doen door te verplichten je eigen zooi er uit te halen omdat er na jou weer een ander mee weg moet die ook zijn eigen dingetjes bij zich heeft.

Of een eigen trekker geven (als het trekker oplegger werk is) of per week samen doen en niet iedere nacht een ander.... weet je beide voor een week waar je aan toe bent. 
De werkgever laat hier wel een steekje vallen.......

 

de planner helpt hem niet verder. Wellicht eens aankloppen bij hogere leidinggevende of bij functioneringsgesprek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei jdinverbazing:

Ik zit dan weer op een auto van een chauffeur die er niet op overnacht, de andere keer dan wel. Ik weet dat dus niet.


Ik ga er met mijn oordeel vanuit dat de vaste chauffeur dus een volle week met de wagen rijdt. Waarom zou je zoveel spullen in je cabine hebben als je minder dan 10 uur per dag in de cabine door brengt?

Die chauffeur weet misschien zelf niet eens dat zijn wagen wordt gepakt? Het kan ook die van zijn collega zijn.

Als ik dat zo bij ons kijk dan krijg je de wagen mee waarachter de juiste trailer hangt en waar geen goederen/fust is staat en die niet eerder vertrekken moet dan dat jij terug bent.  Geen nog steeds idee hoe lang de rit is van JD. 
Deze zal, ga ik van uit niet langer zijn dan die van de vaste chauffeur.

 

28 minuten geleden zei roadtrain:

Of een eigen trekker geven (als het trekker oplegger werk is) of per week samen doen en niet iedere nacht een ander.... weet je beide voor een week waar je aan toe bent. 
De werkgever laat hier wel een steekje vallen.......

 

Dit kan dus alleen als beide chauffeurs vaste ritten hebben zonder kans van vertragingen.

In de nacht is dat beter te plannen dan overdag.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei jdinverbazing:

ik stap bij een vreemde de huiskamer binnen.

 

Tref je het ook weleens dat je een brandschone huiskamer binnenstapt?

Want dan kan je na de rit nog wel ff aan de poets. ;)

 

Die ervaring heb ik wel gehad. Chauffeur super netjes op 'zijn' auto.. maar ja, die had dan wel zo'n ambi-pur dingetje met een geurtje waar ik nou niet heel vrolijk van werd. Ik stapte wél in een heel nette cabine in. Dat de handdoek over de reling  van het bovenbed hing op rechts, dat maakte mij dan niet uit.

Maar, op een gegeven moment was ik daar ook wel een beetje klaar mee.. want ik wilde niet diegene zijn waar hij commentaar op zou hebben... maar wilde ook weleens rap naar huis na een nachtdienst..

 

Beste is om een middenweg te hebben.. niet al te schoon, maar gewoon matje uitkloppen en de spiegels schoon hebben. Dat het raam aan de binnenkant vettig is.. ach.. daar doe ik dan met plezier een beetje glassex over.. want ik heb het graag helder voor mij door het raam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 minuten geleden zei lientje:

 

Dit kan dus alleen als beide chauffeurs vaste ritten hebben zonder kans van vertragingen.

In de nacht is dat beter te plannen dan overdag.

Gezien de reactie die jd van de planner krijgt denk ik dat die er geen tijd en energie in wil steken. 
denk dat jd de auto wordt aangewezen die die nacht “binnen” is.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 minuten geleden zei Durashift:

 

Tref je het ook weleens dat je een brandschone huiskamer binnenstapt?

Want dan kan je na de rit nog wel ff aan de poets. ;)

 

Die ervaring heb ik wel gehad. Chauffeur super netjes op 'zijn' auto.. maar ja, die had dan wel zo'n ambi-pur dingetje met een geurtje waar ik nou niet heel vrolijk van werd. Ik stapte wél in een heel nette cabine in. Dat de handdoek over de reling  van het bovenbed hing op rechts, dat maakte mij dan niet uit.

Maar, op een gegeven moment was ik daar ook wel een beetje klaar mee.. want ik wilde niet diegene zijn waar hij commentaar op zou hebben... maar wilde ook weleens rap naar huis na een nachtdienst..

 

Beste is om een middenweg te hebben.. niet al te schoon, maar gewoon matje uitkloppen en de spiegels schoon hebben. Dat het raam aan de binnenkant vettig is.. ach.. daar doe ik dan met plezier een beetje glassex over.. want ik heb het graag helder voor mij door het raam.

Tref je het ook weleens dat je een brandschone huiskamer binnenstapt?

 

Je zal het haast niet geloven maar ja !

Zo groot zijnde verschillen nu eenmaal tussen alle mensen en dat vind k prima,

Maar omdat er wat dit betreft geen enkele centrale aansturing bestaat kan iedereen eigenlijk doen en laten  wat hij wil op de auto. Er is dus geen enkele regelgeving van bedrijfswege op dit gebied , laat staan in landelijke wetgeving verankerd (afgezien van het rookbeleid).

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei jdinverbazing:

Een oplossing zou ook kunnen zijn dat de chauffeur in kwestie vd planning te horen krijgt dat ná hem een collega op zijn auto zal stappen en hij verzocht wordt de auto opgeruimd achter te laten. Een dergelijke oplossing zou ook gewoon in zijn algemeenheid voor iedereen kunnen of moeten gelden. En dat elke dag. 

 

als je auto s deelt zou de dag chauffeur dit standaard behoren te weten toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb  een poosje terug een monster mooi ritje zuid duitsland  gehad met een auto waar een vaste chauffeur op zit door de week. ik heb 30 uur naar een foto van de vrouw van die chauffeur kunnen kijken. maar geen haar op mijn hoofd[ nou heb ik er niet zoveel] die er aan gedacht heeft om die foto aan de kant te gooien, ook zijn kalendertje heb ik laten staan. Pennen geen idee waar die die laat, maar ik heb mijn eigen wel.

 

Bed was leeg dus ik kon mijn slaapzakje uitrollen. bovenbed lagen twee tassen op die hebben we maar even netjes aan de kant gelegd.[ mijn bonuszoon wou ook wel slapen] en toen we uitgeslapen waren hebben we die netjes weer terug gelegd.  geen commentaar gehad over die auto. gewoon netjes terug leggen die spullen en waar je niet aan hoeft te zitten niet aan zitten.

 

Kreeg wel de vraag bij de auto inleveren of die auto de weg wel wist😂 reed normaal een beetje in de buurt.

 

Maar als je elke nacht in de zooi van een ander komt geloof ik wel dat je op een gegeven moment denkt van "hej, en ik dan?''" 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 uur geleden zei iveco 35c17:

Rij je bij die in Zeewolde? @jdinverbazing

En met 'die' bedoel je ?

 

Er zijn er meerdere in Zeewolde.

 

11 uur geleden zei iveco 35c17:

 

Maar als je elke nacht in de zooi van een ander komt geloof ik wel dat je op een gegeven moment denkt van "hej, en ik dan?''"

En zo voel ik het precies de laatste maanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 uur geleden zei roadtrain:

 

de planner helpt hem niet verder. Wellicht eens aankloppen bij hogere leidinggevende of bij functioneringsgesprek. 

En inderdaad. Die planner(s) willen of kunnen hier erg weinig mee.

Overigens wil ik mijn waardering voor Roadtrain uitspreken omdat hij zich nu dan toch ook even heeft willen verplaatsen in  mijn wereld.

 

En om die wereld nog es wat verder te duiden; Ik vertelde eerder al wat ik zoal tegenkwam en tegenkom maar het kan nog echt veel gekker. Zo vond een fijne collega van mij op de bok 3 liter flessen ....  gevuld met : ........ 2 1/2 liter urine !

Heren vertel mij toch nog eens of ik (jullie en mijn directe collega's en mijn planners) dit normaal moet vinden.

Als ik sommigen maar moet blijven geloven (RobNiat, Schots en scheef) heb ik ondanks dit alles maar met mijn poten van andermans spullen af te blijven, hoef ik niet te wensen, laat staan te eisen dat ik een opgeruimde cabine ambieer dat ik voor die paar uurtjes dat ik es op de bok zit van een ander mijn grote bek dien dicht te houden en op moet houden te mekkeren.

Wil ik dat niet dan moet ik zelf maar wat anders gaan zoeken.

Mij lijkt dit de wereld op z'n kop.

 

En nog maar es;  Mijn mening is beslist niet maatgevend danwel leidinggevend. Omdat ik mij dat zeer bewust ben vraag ik het dan ook aan collega-chauffeurs wat zij ervan vinden.

Zo kan ik mij een beeld vormen en zien of ik zelf dit alles nou overdrijf en overtrek of dat ik misschien dan toch wel een punt heb.

Gelukkig zijn de reacties over het algemeen begripvol.

Dankjewel jongens.

  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
23 minuten geleden zei RobNiat:


Dan zijn we er toch?

 

Wanneer je bij een vreemde, of zelfs bij je beste vriend de huiskamer binnenstapt, dan begin je toch ook niet direkt het meubilair te verschuiven?

Dan pak je hooguit een tijdschrift van de salontafel om te lezen. Of -bij bekenden- de afstandsbediening van de televisie. 

Je neemt het nu wel heel erg letterlijk, die huiskamer.... jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden