[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Moeijes Internationale Transporten met nieuwe Actros als LZV naar Duitsland


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
7 minuten geleden zei Durashift:

Wat houdt die letter d (in dat grijze blok op de trailer) nou in?

 

Ik zie dat wel vaker op trailers, ook andere letters, maar weet de betekenis eigenlijk niet.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/122175/Bij-veel-vrachtwagens-staat-een-D-achterop-waar-staat-die-D-voor

gesteld:Hanneke Terlingen: Bij veel vrachtwagens staat een D achterop, waar staat die ‘D’ voor? Antwoord van de Bieb: Voor het transport binnen Italië van: verse vis, vers vlees, vers fruit, verse groenten, verse zuivelproducten, levend zaad, snijbloemen, kuikens, en vee op weg naar slachthuis of afkomstig uit het buitenland is voorgeschreven dat het voertuig aan beide zijkanten en aan de achterzijde is voorzien van duidelijk zichtbare groene borden of stickers van 50 cm breed en 40 cm hoog, waarop een kleine letter “d”, in zwart en 20 cm hoog, voorkomt.Indien voor een bepaald transport van bederfelijke producten een ontheffing van het rijverbod is verleend, dienen op het betreffende voertuig aan beide zijkanten en de achterzijde duidelijk zichtbaar groene borden of stickers te worden aangebracht van 50 cm breed en 40 cm hoog, waarop een kleine letter “a”, in zwart en 20 cm hoog, voorkomt.Het heeft te maken met de koelinstallatie. Daar wil men in Italië zeker van zijn dat die in orde is.De letter d is de afkorting van deperibile (= bederfelijk)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 15-4-2020 om 22:22 zei Vledder:

Grijze blok??

 

Bedoel je dit? image.png.ae9634b9cf7da680e6d5534b2b42dc70.png

 

Is nogal groen op mijn scherm

 

Als je er ook graag een wilt: https://www.allesvoorjetruck.nl/d-sticker-bederfelijke-producten/

 

en deze heb je ook nog, dus je kunt hem helemaal volplakken

 

image.png.ce2b6a87a6fb190a42e9b500863f0c12.png

 

 

De F12 uit '93 van m'n collega had ook zo'n U-bordje  op de grille, kan je nu nog gewoon 's nachts mee door Oostenrijk dus. 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 15-4-2020 om 22:22 zei roadtrain:

.De letter d is de afkorting van deperibile (= bederfelijk)

 

En het woord Deperibile is weer een samentrekking van de woorden : Derrati( levensmidddelen) Perissabile( bederfelijk)

( Bloemen en planten zijn (soms) ook bederfelijk,maar zijn geen levensmiddelen ( behalve in de winter van 1944/1945)

Soms zie je ook een grote A in dat groene vlak,dan zijn het Alimentari (voedingsmiddelen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
33 minuten geleden zei steenhaas1:

De F12 uit '93 van m'n collega had ook zo'n U-bordje  op de grille, kan je nu nog gewoon 's nachts mee door Oostenrijk dus. 😉

Je kunt er op plakken wat je wilt ,maar bij ieder van deze stickers hoort een certificaat en zonder dat heb je geen enkele rechtsgrond om ook te mogen rijden.

En .snachts rijden in Oostenrijk ( van 22.00 tot 05.00 uur) mag alleen met een auto vanaf euro 5,en dan ook nog maar met 60 km/h en dubbel mauttarief op sommige trajecten zoals op de Brennerautobahn.

Je kunt dus beter je koffer in duiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei europeaan:

 

En .snachts rijden in Oostenrijk ( van 22.00 tot 05.00 uur) mag alleen met een auto vanaf euro 5,en dan ook nog maar met 60 km/h en dubbel mauttarief op sommige trajecten zoals op de Brennerautobahn.

 

Vanaf Suben ri Wenen  hetzelfde zag ik woensdagavond.

Geen last van gehad want stonden om 22.10 bij de boer op ut erf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Durashift:

 

Ja, in je auto.. of op die (vracht)nachttrein tussen D en IT?? :zegtniets:


Nou Durashift, ik heb dat 1 keer gedaan tussen Freiburg en Milaan en kan je zeggen>  nooit meer van me leven.
In de trein heb je nog een plee waar je op de rails kan pissen die je door dat gat voorbij ziet raasen.
Je kan nog ff een stukje lopen.

Tis trouwens ook niet toegestaan, maar ja als je het niet probeert weet je het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Durashift:

 

Ja, in je auto.. of op die (vracht)nachttrein tussen D en IT?? :zegtniets:

Ik ben in het verleden twee keer met die trein,die overdag ook rijdt,van de Brenner naar Manching gegaan.

Met "inschepen"( of is t "intreinen"?) de reis ,van boord rijden en even gegeten te hebben bij de Griek in Manching was ik precies 9 uur verder en kon van daar  gewoon binnen mijn uren thuis komen.

Novara -Freiburg is n iets ander verhaal,ideaal is t niet,maar soms heb je weinig keuze.

 

En als de Heer gewild had dat ik iets met treinen zou doen had Hij me wel directeur van de Europese spoorwegen gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
35 minuten geleden zei Kiepenboer:

In de trein heb je nog een plee waar je op de rails kan pissen die je door dat gat voorbij ziet raasen.
Je kan nog ff een stukje lopen.

 

Dat bedoel ik ook, in dat slaap rijtuig.

 

Het verschil dus tussen met die trein mee of een nacht stil staan met de vrachtauto. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden