[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Schiphol...


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid

nog een paar. Was de enige bij in checken en security. Zelfs de douane verveelde zich zo veel dat we een paar minuten kletsen.

Allemaal heel absurd.

 

Op dr monitor staan alle vluchten voor die dag. Normaal staan 5 monitoren vol met vluchten voor de volgende 4 uur.

0413200700.jpg

0413200543a.jpg

0413200609.jpg

0413200815a.jpg

0413200718.jpg

0413200815_Burst01.jpg

  • Like 5
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei corydon:

Las dat Rob naar Spanje wilde

 Voorlopig kun je beter geen plannen maken.

 

Tja, lastig. Als de tussengrenzen in Europa voor personenverkeer open gaan.. kán het misschien ook zo zijn dat de mensen wellicht voor een langere, maar veiliger (want, relatief besloten omgeving) vakantiereis per auto kiezen ipv een vliegreis naar Zuid-Europa?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei RobNiat:

(..)

Maar vorig jaar had ik een mooi vakantiebaantje: een beetje het werk wat Matthieu doet. Maar dan in Zuid Frankrijk. 
 

(..)
 

Afwachten maar hoe het zich ontwikkeld. 

 

ANWB heeft nog wel de vacatures voor de zomerbezetting op de Alarmcentrale online staan

 

https://www.werkenbijanwb.nl/

 

Vraag is wel hoe actueel dat nog is..

Misschien kan je een bericht sturen of zo'n vacature nu nog open staat of dat het 'on hold' is gezet. ??

 

(niet dat het het werk is dat jij zoekt).. maar een ANWB heeft nu natuurlijk ook dezelfde vragen als jij: wát gaat er met het zomerseizoen gebeuren?

 

Op sociale media zijn nogal wat wegenwachters actief.. wellicht kan je er één benaderen die vorige zomer ook op zo'n camping in Zuid-Frankrijk heeft gestaan. Als die voor dit seizoen al wel is ingedeeld (of niet) geeft dat ook al een indicatie, wellicht.?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid
Op 23-4-2020 om 17:45 zei corydon:

 

Gewoon absurd.

 

 

 

Op 23-4-2020 om 17:56 zei corydon:

 

Allemaal heel absurd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Van de week een paar foto´s buiten gemaakt, echt absurd.

 

912394440_donderdag1.thumb.JPG.8a029683a5202af673ff60d7f3e560b6.JPG

 

560993260_donderdag2.thumb.JPG.1a52819512d49e5333b47ac73e60c73d.JPG

 

Normaal is het op deze plek om deze tijd (7 uur) een komen en gaan van toestellen. Ica inkomend en europa uitgaand.

Meestal moeten ze op elkaar wachten tot er plek is.  Nu slechts 2 machines.

 

1907499982_donderdag4.thumb.JPG.d710eb1e5df29f43438a4719797062c1.JPG

 

De stilte gewoon onwerkelijk. Rondlopen zonder gehoorbescherming.

 

731967462_donderdag3.thumb.JPG.f8c04b37cd962fab8528d771d1cd39cf.JPG

Uitgestorven.

 

1746442213_donderdag5.thumb.JPG.f662588a111de4d18e98fbc7f9eb4ca5.JPG

 

Later in de ochtend kwamen er een paar muggen, ik denk van de kls ofzo een paar toutch en go´s maken.

Hadden ze alle ruimte voor.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 24-4-2020 om 02:29 zei RobNiat:

Kijk. Jij hebt opgelet @Durashift

 

Ik hoef niet naar Spanje. Al kom ik er graag, maar dat is nu even niet relevant. 
 

Maar vorig jaar had ik een mooi vakantiebaantje: een beetje het werk wat Matthieu doet. Maar dan in Zuid Frankrijk. 
 

Nu is het dus maar afwachten of ik überhaupt maar tickets moet boeken.  
Je zegt het goed: mensen zouden misschien de auto verkiezen boven het vliegtuig. En dan kon het wel eens druk worden. 
Maar wanneer er nog teveel restricties zijn en je niet vrij mág reizen, dan is er dus helemaal geen klap te doen. 
 

Afwachten maar hoe het zich ontwikkeld. 

IK ben ook behoorlijk actief op het "andere CF"het caravan-forum.

En ik kan je verzekeren dat de mensen staan te springen om naar zuid Frankrijk,Italie of Frankrijk willen gaan met de auto ( met of zonder caravan)

Het enige wat hun tegen houdt zijn de gesloten grenzen,wanneer die opengaan ligt geheel aan "Brussel"althans wat de Schengen landen betreft,daar gaan de landelijke regeringen niet over.

Frankrijk,Italie en Spanje wacht een verschrikkelijke economische ramp wanneer de buitenlandse toeristen wegblijven.

Frankrijk bijvoorbeeld,krijgt ieder jaar 90 miljoen buitenlandse toeristen op bezoek,wanneer die allen wegblijven zullen alle Fransmannen 3 keer op vakantie moeten gaan om dit financieel op te vangen.

 

Jaren geleden,onder president Mitterand ,speelde een vergelijkbare crisis,toe niet met een virus ,maar met de devaluatie van de Franse Franc: de regering verbood de Fransen deviezen( Franse francs) mee te nemen naar het buitenland,hij verordeneerde dat ze hun vakantie in eigen land moesten doorbrengen en waarschuwde de Nederlanders,Belgen en Duitsers om vooral niet naar Frankrijk te komen,er zou geen plaats zijn voor hun.

Wat deden die leipe Fransen;die bleven gewoon thuis,gingen niet naar campings hotels of restaurants en gaven hun geld niet uit.

Resultaat was een golf van failliesementen in de toeristensector,met daarbij de onvermijdelijke ontslagen.

De toeristen sector alleen al brengt 12 % van het BNP voort in Frankrijk.( in NL 5.5 %)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Triest en jammer. 
maar als je de berichten goed doorleest was dit al aan de gang. Alleen heeft de coronacrisis alles versneld. 
dit vliegtuig was eigenlijk “iets te veel van het goede”......

 

blijf toch bijzonder dat je zo een gewicht van de grond krijgt en in de lucht houd. 
(hoewel ook dat niet altijd lukt🙀)....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja, wat zal de toekomst zijn voor schiphol  🤷‍♀️

 

Wat er nu gebeurd is misschien wel een waarschuwing dat de grens met vliegen (en uitstoot) is bereikt.

Dat een weekendje Barcelona of een weekje Turkije in de toekomst duurder gaat worden dan een vakantie in eigen land.

Dan komen we meteen een stuk dichter bij de klimaatdoelen.

Komen er in de toekomst alleen nog vliegreizen in combinatie met vrachtreizen waarbij die 1.5 meter afstand meteen in ons voordeel werkt, wat neer komt op een 1ste klas stoel.:ok:

In mijn ogen is het ook idioot dat een vliegticket naar Londen ook altijd nog goedkoper is dan via de trein..... die heel veel geld heeft gekost.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

Anderhalve meter is niet of nauwelijks te realiseren in een vliegtuig, dus jij zit straks op een gecombineerde passenger-cargo vlucht


Dat schrijf ik.

Ik denk alleen niet dat ze alle stoelen laten staan 😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei Pierre:

 

 

 

KLM is met een B777-300 van Shanghai naar Amsterdam gevlogen en heeft voor het eerst op deze nieuwe wijze vracht mee terug genomen. 

 

 

Pierre, nadat men dat kunstje afgekeken heeft van het uit Taiwan afkomstige Eva air, wat een onderdeel is van de Evergreen group.

Evergreen goup is veel met transport bezig, maar ook veel passagiers vervoer.
Nu vliegt men met de 777 van Amsterdam via Bangkok naar Taipei met alleen passagiers ( ja nu ff niet met corona)

Voorheen toen ze nog met de 747 vlogen was dat een zogenoemde combi, dus met vracht en passagiers.
voordeel was met inchecken, instappen uitstappen dat het altijd vlot ging, wat je die doosje stonden niet aan de incheckbali😂

Ik ben zelf op 29 februari terug gevlogen van Bangkok naar Amsterdam, en ben regelmatig op Flightradar24 de vlucht blijven volgen.

De vlucht van Evaair> BR 75 en Br 76 en ook die op het zelfde tijdstip naar Londen vliegt>> de BR 67 zijn sinds er geen passagiers mee mee kunnen
nog steeds het normale schema blijven vliegen.
Evaair melde dit al heel snel in maart op hun FB pagina nadat er opmerkingen kwamen dat er vluchten waren geanuleerd maar dat mensen zagen
op flightradar24 dat ze wel vlogen.

 

Die plaatsten dus ook foto,s van allemaal dozen op de stoelen

Dus die foto,s van KLM met dozen (   van karton 😂😂 ) op de stoelen bestonden al eerder.
Maar in deze tijden dus ook voor KLM goed dat er nog wat mogelijk heden over blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden