[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Op welk moment gaat de 10 uurs regel in als je dienst start tussen 16:00 en 18:00 uur ?


jdinverbazing

Recommended Posts

  • Forumlid
2 uur geleden zei jdinverbazing:

 

Ik zal de eerste niet zijn die door oververmoeidheid zichzelf in de vangrail terugvind.

Dan ben je zelf in de fout. Je had dan al een tijd van tevoren een dutje moeten doen. 

Of laat je je opjagen door de planning en probeer je ze via wetgeving terug te pakken? 

 

Ik heb ook zoeen vriend, die denkt ook dat je meisje van een tong te draaien zwanger wordt.. 🤣😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei iveco 35c17:

 

 

 

Maar goed die hele nachtarbeidregel is  zo als ie is. En je hebt dit met code 95/ chauffeursdiploma moeten leren.

 

 

Dat hele code 95 verhaal is een inkomsten vehicle ,opgetuigd door de "opleidings "industrie.

IK heb 1,5 jaar geleden ook 35 uur "nascholing"moeten nemen,bij de cursus die ik gevolgd heb is de 10 arbeids uren regel in het geheel niet besproken,evenals de rest van ATB-V niet besproken is.

Alleen de digitale tachograaf is uit en treure besproken,zelfs de wetgeving (EU 561/2006) ,die de tachograaf( analoog of digitaal) moet kunnen registreren hier omtrent, is maar zijdelings aan de orde geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei jdinverbazing:

 

Die 10 uurs-regel was voor mij nieuw en de collega die dit blèrde was dus ook niet volledig. En ik heb daarbij direct ook niet om nadere uitleg gevraagd. U kent het wel: je hoort iets maar bent druk en ach dat komt later wel. 

 

En dan vraag je het hier op het alwetende C.F .,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

En dan krijg je de baggeremmer over je heen.:D :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei iveco 35c17:

Bij mijn code 96 ( jouw oude chauffeursdiploma) heb ik de rij en rusttijden moeten leren (561 / 2006. Jij toch ook?

OOK jij zit hier twee( drie eigenlijk) dingen door elkaar te halen:

Je hebt t eerst over de 10 uurs regel.....die je met code 95 geleerd hebt,en een regel uit het ATB-V is.

En vervolgens haal je EU 561/2006 aan,waarin over nachtarbeid niet gepraat word.

 

Verder is code 96 op het rijbewijs iets wat niet met vakbekwaamheids eisen te maken heeft ,maar met eisen waaraan je moet voldoen om met een aanhangertje te mogen rijden met een B rijbewijs ,een soort B-E light:

https://auto-en-vervoer.infonu.nl/diversen/106143-wat-houdt-de-code-96-voor-het-b-rijbewijs-in.html

 

En heeft dus niks met het "oude "chauffeurs diploma te maken.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Jullie halen de nascholingscursussen en de daadwerkelijke code 95 die je tegenwoordig moet halen volgens mij door elkaar. die nascholingsuren is nu nog "aanwezig"wezen zoals ik het  begrijp.  De Code 95 die ik heb moeten halen moet je daadwerkelijk voor slagen en kan je vergelijken met het chauffeursdiploma dat eerder behaald moest worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei europeaan:

OOK jij zit hier twee( drie eigenlijk) dingen door elkaar te halen:

Je hebt t eerst over de 10 uurs regel.....die je met code 95 geleerd hebt,en een regel uit het ATB-V is.

En vervolgens haal je EU 561/2006 aan,waarin over nachtarbeid niet gepraat word.

 

Verder is code 96 op het rijbewijs iets wat niet met vakbekwaamheids eisen te maken heeft ,maar met eisen waaraan je moet voldoen om met een aanhangertje te mogen rijden met een B rijbewijs ,een soort B-E light:

https://auto-en-vervoer.infonu.nl/diversen/106143-wat-houdt-de-code-96-voor-het-b-rijbewijs-in.html

 

En heeft dus niks met het "oude "chauffeurs diploma te maken.

 

 

 

Die 96 moet 95 zijn uiteraard. 😅

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei iveco 35c17:

^^ Jullie halen de nascholingscursussen en de daadwerkelijke code 95 die je tegenwoordig moet halen volgens mij door elkaar. die nascholingsuren is nu nog "aanwezig"wezen zoals ik het  begrijp.  De Code 95 die ik heb moeten halen moet je daadwerkelijk voor slagen en kan je vergelijken met het chauffeursdiploma dat eerder behaald moest worden.

Dat heet het basiskwalificatie

 

  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei iveco 35c17:

^^ Jullie halen de nascholingscursussen en de daadwerkelijke code 95 die je tegenwoordig moet halen volgens mij door elkaar. die nascholingsuren is nu nog "aanwezig"wezen zoals ik het  begrijp.  De Code 95 die ik heb moeten halen moet je daadwerkelijk voor slagen en kan je vergelijken met het chauffeursdiploma dat eerder behaald moest worden.

Dat kan,dat je daar daadwerkelijk voor moest slagen,en dan is je code 95  5 jaar geldig.

Na binnen die 5 jaar moet je weer 35 uur "nascholing " ( lees : aanwezig zijn)hebben.

Er is maar één aspect binnen de code 95 waar je iedere 5 jaar weer een toets voor moet afleggen,en dat is het ADR( God zij dank,zou ik zeggen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Dat hele code 95 verhaal is een inkomsten vehicle ,opgetuigd door de "opleidings "industrie.

 

Die waren daar wel blij mee omdat het opleiden van nieuwe chauffeurs in NL nogal wat minder is geworden.
Maar dacht dat de opleiders er niet schuldig aan waren, misschien hebben ze wel mee gelobyd in Brussel, dat weet ik niet maar zou zo maar kunnen

In NL bestond het chauffeursdiploma al jaren en ben daar ergens in 1982 voor geslaagd.
Als ik het goed heb is vanuit NL geprobeerd om dat code95 verhaal voor NL chauffeurs niet te laten gelden 
omdat wij hier in NL al jaren een opleiding hadden die verder ging dat die flauwe kul van Code95 van nu.

Helaas was Europa daar tegen en moesten wij mee in die kulkoek tot groot plezier van de opleiders.

Wij hier in NL moeten bijvoorbeeld ook elke 5 jaar opnieuw het pluimveecertificaat vernieuwen.
Is 1 dag in de schoolbanken en dan in ganzepas van Barneveld naar het CBR in Leusden als ik het goed heb.
Ja eerlijk daar moeten chauffeurs die al 25 jaar met pluimvee rijden nog naartoe om te leren hoe men dat moet doen.

Ps In Belgie ga je 1 keer en je bent er je hele leven van af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei Kiepenboer:



Ps In Belgie ga je 1 keer en je bent er je hele leven van af.

 

Zo een certificaat kan je hier in Nederland ook halen zag ik pas op internet bij een opleider.

 

Certificaat veewaardig transport pluimvee/ of grootvee levenslang geldig heette het dacht ik.

 

Ik dacht ook dat je dit 5 jaarlijks moest herhalen idd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^Kan zijn dat het verandert is, maar op mijn pas staat> Getuigschrift van Vakbekwaamheid Pluimveetransport. en geldig van 02-12-2017 tot 02-12-2022.

Er zijn bij ons ook bij die inmiddels naar Belgie zijn geweest.
Cursusdag telt wel mee voor code95 in NL en de werkgever redeneerde dat je toch 35 uur scholing moet hebben.
Todat er 1 een fout teveel had en zakte bij het CBR, bij een collega vervoerder is er zelfs een 3 keer geweest, en dannnnnnn kost het weer extra geld.
Tja leren zit niet iedereen in het bloed, terwijl het in de praktijk mensen zijn die echt wel weten waar ze mee bezig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 minuten geleden zei Kiepenboer:


Tja leren zit niet iedereen in het bloed, terwijl het in de praktijk mensen zijn die echt wel weten waar ze mee bezig zijn.

Das in elk praktijk vak hetzelfde tegenwoordig. En het heeft enkel en alleen met poen en afschuiven van risico"s te maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
44 minuten geleden zei Kiepenboer:



Er zijn bij ons ook bij die inmiddels naar Belgie zijn geweest.
Cursusdag telt wel mee voor code95 in NL 

Voor het ADR gaat dit beslist niet op,deze uren in Belgie tellen niet mee voor de code 95 in Nederland,(tot groot verdriet van het Belgische opleidingsinstituut.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei _alain_:

Dan ben je zelf in de fout. Je had dan al een tijd van tevoren een dutje moeten doen. 

Of laat je je opjagen door de planning en probeer je ze via wetgeving terug te pakken? 

 

Ik heb ook zoeen vriend, die denkt ook dat je meisje van een tong te draaien zwanger wordt.. 🤣😁

Awel, ik doe des middags voor het begin van mijn dienst een tukje op de bank van een uur. En dat iedere dag want nog maar es, ik bewaakt mijn grenzen erg goed.

 

Ik spreek voor mijzelf. Velen doen dat niet, tukjes en zo. Er zijn altijd mensen die eigenwijzer willen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei jdinverbazing:

Awel, ik doe des middags voor het begin van mijn dienst een tukje op de bank van een uur. En dat iedere dag want nog maar es, ik bewaakt mijn grenzen erg goed.

 

Ik spreek voor mijzelf. Velen doen dat niet, tukjes en zo. Er zijn altijd mensen die eigenwijzer willen zijn.

Dat tukje kan je mooi doen als je je pauze(s) neemt😊

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden