[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Op welk moment gaat de 10 uurs regel in als je dienst start tussen 16:00 en 18:00 uur ?


jdinverbazing

Recommended Posts

  • Forumlid
31 minuten geleden zei albertvv:

12 ambachten en 13 ongelukken en nog niet willen zien dat je je eigen paradijs moet maken. Sorry dat ik het zeg maar je bent niet leergierig maar eigenwijs (mijn mening)

Dat mag.

Zie mijn eerdere opmerking hoe mijn insteek door anderen benoemd kan worden.

Eigenwijs kan daar ook best bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

waar die totaal geen zin had...

 

Klopt ook.

En geen enkele werkgever die mij in al die jaren de 'leuke kanten' vh werk wilde laten zien.

En door mijn eigen bevindingen werd dat ook keer op keer bevestigd.

Gaandeweg heb ik mijn eigen weg gevonden over hoe ik dan toch zelf plezier kon krijgen in dit werk. Dat lukt de laatste 3 jaar heel aardig kan ik zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei Murphy:

Leg eens uit?

Wij draaien gebroken diensten en totaal kunnen die tot 12 uur gaan.

Daarnaast hebben we diensten die 9u halen....

Daarentegen hebben we wel een regel dat onze gemiddelde "normale werkweek" de 37,5 uur niet mag overschrijden….

Dan stel ik de vraag anders: Hoeveel rusttijd zitten er tussen de diensten, al dan niet gebroken ?

Onze 'normale werkweken' overschrijden die 37,5 met gemak en dat ook iedere week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zelfde als bij ons, d8 ik. Minimaal 9 uur, regulier 11 uur of meer dan dat indien het rooster dat toelaat.

 

Wat ik over gebroken diensten in NL lees en gehoord hebt: is afhankelijk van tot hoe laat de spitsritten / verdichtingsritten doorgaan..  maar tussen  11 en 14 uur is er meestal niks te doen.. Die drie uur heb je ook wel nodig.. want dan maak je einde dienst nog ff 9 uur en dan kan je de volgende dag weer vroeg beginnen tegen een normale, dagelijkse rust. ;)

 

Op een voorlichtingsdag, vorig jaar, hoorde ik een Qbuzz dame vertellen dat een gebroken dienst voor haar een uitkomst was: ze woonde niet ver van de stalling zodat zij tussen 2 diensten door de hond kon uitlaten. Aanlokkelijk verhaal.. maar zal voor de meesten niet opgaan omdat de stalling wat ver van huis is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei jdinverbazing:

Dan stel ik de vraag anders: Hoeveel rusttijd zitten er tussen de diensten, al dan niet gebroken ?

Onze 'normale werkweken' overschrijden die 37,5 met gemak en dat ook iedere week.

Bij een gebroken dienst zit,vanaf het begin van de eerste dienst en het einde van de tweede dienst altijd maximaal 15 uur.

Anders kun je niet aan je minimaal 9 uur dagelijkse rust komen.

Hoeveel rust er tussen de diensten onderling zit staat geen maat voor,dat kan 2 uur zijn,maar ook 4 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
56 minuten geleden zei Ger-1957:

 

 

80% van de chauffeurs in Nederland zijn binnenland chauffeurs die elke dag thuis zijn, die 80% (een groot deel er van) wil een betere balans tussen werk en vrije tijd met een daarbij behorende reële vergoeding, de leden van vakbonden roepen hun onderhandelaars dan ook op om daarop in te zetten, dit is al vaker uitgelegd, net als het belang van een lidmaatschap zodat je een inbreng hebt :p

 

 

Gaan de onderhandelingen dan alleen maar over de omstandigheden van de binnenland chauffeurs?

Ik vind "binnenland chauffeur "overigens een naar woord;iemand die van maandag tot zaterdag ook een drie of viertal nachten van huis is kun je gewoon vergelijken met iemand die op maandag naar Marseille (of all places) vertrekt daar lost en terug laadt en op donderdag weer staat te lossen in NL,evenals een Franse chauffeur door uitsluitend binnenland te rijden perfect de hele week van huis kan zijn.

 

Je zegt dat 80 % van jouw binnenlanders een betere balans wilt tussen werk en vrije tijd,hoeveel % van die 80 % zijn er eigenlijk lid van een vakbond ,die zich daar voor in wilt zetten.

 

Indien iemand vind dat de verhouding werk/vrije tijd voor hem niet goed is kan hij altijd nog ander werk zoeken in een andere sector;als je rond je heen kijkt rijden er tig busjes rond,en staan er genoeg borden in het weiland waarop wanhopig naar "medewerker gezocht" word.

 

Mijn instelling was dat,wanneer ik van huis was,of dat nu in het binnenland of het buitenland is,ik gewoon uren wil maken( alles binnen de wettelijk ,zoals in EU 561/2006,gestelde regels natuurlijk:D)

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

 

Democratisch, dat wil zeggen met meerderheid van stemmen, het is eenmaal de grootste groep en de meeste leden :p

 

Das nie democratisch he Ger;als je de belangen van degene die geen problemen hebben met het maken van uren ondergeschikt gaat maken aan de belangen van hun die dat niet willen.

Dat heet dictatuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 minuten geleden zei europeaan:

Das nie democratisch he Ger;als je de belangen van degene die geen problemen hebben met het maken van uren ondergeschikt gaat maken aan de belangen van hun die dat niet willen.

Dat heet dictatuur.

 

Precies: democratisch is de wil van de meerderheid rekening houdend met de belangen van de minderheid.
Dat laatste stuk willen sommige mensen nog wel eens vergeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Dat maakt geen ene ruk uit, het ledenaantal is in elk geval groter als van de 20% die er rest  ;)

Waar maak jij dat nou weer uit op?

 

Het leden aantal van het FNV is inderdaad groter dan 20%, maar die 20% zijn niet allemaal chauffeur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 3-5-2020 om 11:03 zei jdinverbazing:

Ik ben 57 straks.

 

door zien stromen naar beter betaalde banen ?

 

 

Als je niet al te kieskeurig bent in de te vervoeren bij-lading dan is er echt wel wat te vinden hoor :D.

 

.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei lientje:

^^ veel chauffeurs die ik spreek zijn juist niet lid van de bond door dit soort fratsen waar ze totaal niet achter staan.

Die willen van huis zijn gewoon hun ding doen. Een beroep waar ze bewust voor hebben gekozen.

 

Vanuit Ger zijn standpunt gezien zou t zelfs heel belangrijk zijn dat iedereen lid van een vakbond zou zijn.

Als je het dan niet eens bent met een maatregel die men wil nemen,kun je je stem laten horen.

Vakbonds bestuurders kunnen dan niet meer om de mening van "het grote publiek"heen,en de stelling: als jij nu gewoon doet wat wij vinden wat goed voor je is zullen wij wel voor jou nadenken,gaat dan niet meer op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Dokus:

Ook werden veel van de door haast ontstane schades bij de chauffeurs (zeker bij de Oost-Europese) verhaald.

Klopt zeker weten, dat is die meneer met afzetbakken of niet?

 

Deze heeft later ook weer chauffeurs terugbetaald die ervoor naar de rechter wilden stappen, het is nooit tot een rechtszaak gekomen voor die tijd schikten ze al. Maar het contract van de chauffeur in kwestie werd ook niet verlengd natuurlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ ik ben ooit eens "overvallen" door zo'n vakbondsman op een parkeerplaats langs de snelweg.

In de tijd dat ze nog met foldertjes langs de wagens liepen.

Die kwam mij vertellen wat er allemaal fout was en hoe goed ze het deden en wat er allemaal verkeerd was aan het transport.

Juist een vrouw zou lid moeten worden van een bond want samen staan we sterk.

Nee, die toon stond mij toen meteen al tegen.  

En nu nog hoor je meer van wat ze allemaal wel niet goed doen in hun ogen wat ze achteraf niet goed hebben ingezien, maar je ze niet meer over hoort.

Maar goed, dat is mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Dokus:

Dat zijn in er zat.

Ik heb zelf een poosje bij een bedrijf gewerkt wat daar in uitblonk.

 

Ook werden veel van de door haast ontstane schades bij de chauffeurs (zeker bij de Oost-Europese) verhaald.

 

 

emoji40.png —- nulli cedo —- emoji40.png

 

Maar dat mag dus niet, dus hoe komt dat dat dit gebeurt :confused:
Ik geloof dus nooit dat dit zo ver gaat komen want haast gaat ten koste van de gezondheid van de chauffeur en de verkeersveiligheid. 

 En ja, het lijkt mij dat daar geen nederlander wil rijden. 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden