Spring naar bijdragen

Op welk moment gaat de 10 uurs regel in als je dienst start tussen 16:00 en 18:00 uur ?

jdinverbazing
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
3 uur geleden zei Pierre:

Eén van de speerpunten voor de nieuwe CAO-onderhandelingen naast een 8-urige werkdag en het willen voorkomen van (structureel) overwerk.
Straks de auto delen en met zo'n 160 uur in de drie weken naar huis, daar zal het op uit draaien. Maar wel met een reiskostenvergoeding van een paar tientjes, dat dan weer wel!

fnv-transport-logistiek-kijk-en-vergelijk-cao.pdf 40 kB · 0 downloads

Iets van jezelf in de voet schieten.

Het lijkt wel of  voor sommige(  ik noem geen namen) opstellers van deze speerpunten geld verdienen een vies woord is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Daar heb ik gewerkt tot eind 1992,geen tientallen maar een jaar of 13/14 dus.
Het zou kunnen zijn dat ik je daar getroffen heb,maar aan je foto's te zien zat jij "in de boter"

Ik heb er gereden van 1991 tm 1993
’s zomers voor de Campina met ijsjes en de rest van het jaar Idd in de boter.

—- nulli cedo —-
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
5 uur geleden zei jdinverbazing:

Ja dat ben ik.

Je moet mijn opmerking in de context zien van langjarige werkervaringen in vele andere functies.<knip> Ikzelf noem mezelf liever als belangstellend en leergierig <knip>

Ik kan nu uit eigen ervaring

spreken en met een gerust hart zeggen dat ik het paradijs nog niet gezien heb. 

12 ambachten en 13 ongelukken en nog niet willen zien dat je je eigen paradijs moet maken. Sorry dat ik het zeg maar je bent niet leergierig maar eigenwijs (mijn mening)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
6 uur geleden zei jdinverbazing:

Ja dat ben ik.

Je moet mijn opmerking in de context zien van langjarige werkervaringen in vele andere functies. De transport was daar niet een van.

En zoals altijd wil ik bij een volgende werkgever vd hoed en de rand weten.

De ene noemt je dan een zeikerd, de ander een zeur, weer een ander noemt je een milimeterneuker. Ikzelf noem mezelf liever als belangstellend en leergierig (ik zit hier op dit forum tenslotte ook niet voor niks).

En natuurlijk, je kunt en moet je vooraf goed laten informeren. Maar hoe ging dat ook alweer ?

Informatie bijkomsten bezoeken die zijn georganiseerd door uitzendbureaus die je glanzende toekomst beloven bij goede en leuke werkgevers, je gaat rijden met goed onderhouden en nieuw materieel, de werkgevers zijn ontzettend ruimhartig in de uren die je wilt werken, parttime, fulltime , alles was mogelijk.

En dan nog ga je een onbekend avontuur aan.

Ik kan nu uit eigen ervaring

spreken en met een gerust hart zeggen dat ik het paradijs nog niet gezien heb. In de verste, verre verte niet.

Evengoed zit ik op dit moment wel op de goede plek. Het werk is uitstekend te doen, de meeste collega's zijn geweldig en de planners ach...

Was jouw wolk niet te rose toen je er aan begon?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
31 minuten geleden zei albertvv:

12 ambachten en 13 ongelukken en nog niet willen zien dat je je eigen paradijs moet maken. Sorry dat ik het zeg maar je bent niet leergierig maar eigenwijs (mijn mening)

Dat mag.

Zie mijn eerdere opmerking hoe mijn insteek door anderen benoemd kan worden.

Eigenwijs kan daar ook best bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

waar die totaal geen zin had...

Klopt ook.

En geen enkele werkgever die mij in al die jaren de 'leuke kanten' vh werk wilde laten zien.

En door mijn eigen bevindingen werd dat ook keer op keer bevestigd.

Gaandeweg heb ik mijn eigen weg gevonden over hoe ik dan toch zelf plezier kon krijgen in dit werk. Dat lukt de laatste 3 jaar heel aardig kan ik zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
11 uur geleden zei Murphy:

Leg eens uit?

Wij draaien gebroken diensten en totaal kunnen die tot 12 uur gaan.

Daarnaast hebben we diensten die 9u halen....

Daarentegen hebben we wel een regel dat onze gemiddelde "normale werkweek" de 37,5 uur niet mag overschrijden….

Dan stel ik de vraag anders: Hoeveel rusttijd zitten er tussen de diensten, al dan niet gebroken ?

Onze 'normale werkweken' overschrijden die 37,5 met gemak en dat ook iedere week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Zelfde als bij ons, d8 ik. Minimaal 9 uur, regulier 11 uur of meer dan dat indien het rooster dat toelaat.

Wat ik over gebroken diensten in NL lees en gehoord hebt: is afhankelijk van tot hoe laat de spitsritten / verdichtingsritten doorgaan..  maar tussen  11 en 14 uur is er meestal niks te doen.. Die drie uur heb je ook wel nodig.. want dan maak je einde dienst nog ff 9 uur en dan kan je de volgende dag weer vroeg beginnen tegen een normale, dagelijkse rust. ;)

Op een voorlichtingsdag, vorig jaar, hoorde ik een Qbuzz dame vertellen dat een gebroken dienst voor haar een uitkomst was: ze woonde niet ver van de stalling zodat zij tussen 2 diensten door de hond kon uitlaten. Aanlokkelijk verhaal.. maar zal voor de meesten niet opgaan omdat de stalling wat ver van huis is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei jdinverbazing:

Dan stel ik de vraag anders: Hoeveel rusttijd zitten er tussen de diensten, al dan niet gebroken ?

Onze 'normale werkweken' overschrijden die 37,5 met gemak en dat ook iedere week.

Bij een gebroken dienst zit,vanaf het begin van de eerste dienst en het einde van de tweede dienst altijd maximaal 15 uur.

Anders kun je niet aan je minimaal 9 uur dagelijkse rust komen.

Hoeveel rust er tussen de diensten onderling zit staat geen maat voor,dat kan 2 uur zijn,maar ook 4 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
20 uur geleden zei Pierre:

Straks de auto delen en met zo'n 160 uur in de drie weken naar huis

Straks? komt er nog wel een straks  ;)

Sinds 2004 een dalende lijn voor internationaal vervoer 

Internationaal vervoerde laadgewicht

20 uur geleden zei Pierre:

Eén van de speerpunten voor de nieuwe CAO-onderhandelingen naast een 8-urige werkdag

Je vergeet er voor het gemak maar weer eens bij te zetten dat de uren boven de 8 uur dan overuren zijn (men noemt zoiets stemmingsmakerij  ;))

Ik citeer uit je eigen bijlage "8 urige werkdag en uren daarboven gelden als overuur"

Dit hoeft zeer zeker niet te betekenen dat je geen 48 uur gemiddeld meer kunt maken.

Dit hele gedoe hebben we als eens besproken in de tijd dat plotseling die 48 uur gemiddeld kwamen opdagen, iets waar ik nu niemand meer over hoor daar het is overgewaaid schijnbaar, maar het is nu wel wetgeving, dus iemand die er mee wil werken heeft dat recht.

80% van de chauffeurs in Nederland zijn binnenland chauffeurs die elke dag thuis zijn, die 80% (een groot deel er van) wil een betere balans tussen werk en vrije tijd met een daarbij behorende reële vergoeding, de leden van vakbonden roepen hun onderhandelaars dan ook op om daarop in te zetten, dit is al vaker uitgelegd, net als het belang van een lidmaatschap zodat je een inbreng hebt :p

21 uur geleden zei Pierre:

Maar wel met een reiskostenvergoeding van een paar tientjes, dat dan weer wel!

Dus voor diezelfde 80% van de chauffeurs een paar tientjes extra 

We zijn nu ondertussen de CAO weer aan het bespreken in een topic wat daar maar deels over gaat, maar als we dan toch bezig zijn!

Een veel groter gevaar is de regel die de werkgevers er in willen hebben, namelijk:

"Normeren van uren afspreken met Ondernemingsraad, personeelsvertegenwoordiging of individuele werknemer" 

800 km krijg je nog 10 uur voor en per pallet 10 minuten, afgesproken met een ondernemingsraad of PV of zelfs met Marek of Dănuţ die makkelijk onder druk te zetten zijn door de werkgever, een verdere race naar het putje voor de Nederlandse (internationale) chauffeur daar dus ook die Pool of Roemeen op een Nederlandse auto die afspraak mag maken met zijn werkgever, en ik hoef niet uit te leggen dat die het "sneller" en goedkoper kan als jij :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
56 minuten geleden zei Ger-1957:

80% van de chauffeurs in Nederland zijn binnenland chauffeurs die elke dag thuis zijn, die 80% (een groot deel er van) wil een betere balans tussen werk en vrije tijd met een daarbij behorende reële vergoeding, de leden van vakbonden roepen hun onderhandelaars dan ook op om daarop in te zetten, dit is al vaker uitgelegd, net als het belang van een lidmaatschap zodat je een inbreng hebt :p

Gaan de onderhandelingen dan alleen maar over de omstandigheden van de binnenland chauffeurs?

Ik vind "binnenland chauffeur "overigens een naar woord;iemand die van maandag tot zaterdag ook een drie of viertal nachten van huis is kun je gewoon vergelijken met iemand die op maandag naar Marseille (of all places) vertrekt daar lost en terug laadt en op donderdag weer staat te lossen in NL,evenals een Franse chauffeur door uitsluitend binnenland te rijden perfect de hele week van huis kan zijn.

Je zegt dat 80 % van jouw binnenlanders een betere balans wilt tussen werk en vrije tijd,hoeveel % van die 80 % zijn er eigenlijk lid van een vakbond ,die zich daar voor in wilt zetten.

Indien iemand vind dat de verhouding werk/vrije tijd voor hem niet goed is kan hij altijd nog ander werk zoeken in een andere sector;als je rond je heen kijkt rijden er tig busjes rond,en staan er genoeg borden in het weiland waarop wanhopig naar "medewerker gezocht" word.

Mijn instelling was dat,wanneer ik van huis was,of dat nu in het binnenland of het buitenland is,ik gewoon uren wil maken( alles binnen de wettelijk ,zoals in EU 561/2006,gestelde regels natuurlijk:D)

• Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

Gaan de onderhandelingen dan alleen maar over de omstandigheden van de binnenland chauffeurs?

Democratisch, dat wil zeggen met meerderheid van stemmen, het is eenmaal de grootste groep en de meeste leden :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Democratisch, dat wil zeggen met meerderheid van stemmen, het is eenmaal de grootste groep en de meeste leden :p

Das nie democratisch he Ger;als je de belangen van degene die geen problemen hebben met het maken van uren ondergeschikt gaat maken aan de belangen van hun die dat niet willen.

Dat heet dictatuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
12 minuten geleden zei europeaan:

Das nie democratisch he Ger;als je de belangen van degene die geen problemen hebben met het maken van uren ondergeschikt gaat maken aan de belangen van hun die dat niet willen.

Dat heet dictatuur.

Precies: democratisch is de wil van de meerderheid rekening houdend met de belangen van de minderheid.
Dat laatste stuk willen sommige mensen nog wel eens vergeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites