Spring naar bijdragen

TT line Peter Pan


Maersk

Recommended Posts

  • Forumlid

Zag bij toeval op You Tube een video over de aankomst van de ferry Peter Pan, het verbaasde mij opeens dat er zoveel wagens van Vos met pijl van die boot afkwamen daar in Trelleborg, zie hier de aankomst in de haven van Trelleborg:

Aangezien ikzelf ook ergens in het jaar 2011 vanuit Travemunde naar Trelleborg ben gevaren met deze zelfde TT line maar dan eerst met de Nils Dacke en later in die week op de terugweg naar Travemunde met de Peter Pan, er bestaat ook nog een video dat deze Peter Pan in 2018 is verlengd, indrukwekkende video mag ik wel zeggen dat verlengen van zo'n enorm schip.

Nu heb ik wel iets met ferry's aangezien ikzelf honderden malen met de DFDS ben meegeweest, blijft mooi ook zelfs bij heel erg slecht weer!

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
53 minuten geleden zei Kiepenboer:

Als die auto,s van Vos allemaal E7 chauffeurs waren dan hadden ze ze denk wel alleen de opleggers op een boot gezet😁

Wat dan weer een mooi klusje voor mij was geweest in de weekenden zo een oplegger wegbrengen😎

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vroeger ook nog ferry werk gedaan en vaak in travemunde gestaan, 

toen kon je nog naast het water parkeren en overnachten. 

Altijd mooi als je nog een plekje had op 10mtr vd boot 😁

 

Helaas is dat nog pre internet tijdperk, dus geen foto's daarvan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
11 uur geleden zei Nagamiji:

...

Wat is zo'n ferry groot. 😲

Dat waren ook de woorden van Murphy Jr de 1ste toen hij voor het eerst met mij ergens in 2001 op de Robin Hood kwam…..

LarsRobinHood.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Murphy:

Dat waren ook de woorden van Murphy Jr de 1ste toen hij voor het eerst met mij ergens in 2001 op de Robin Hood kwam….

Hij heeft een ferry in het echt gezien, dan lijkt het me helemaal indrukwekkend. Ik alleen maar op het filmpje... 

 

Waar staat Murphy Jr op? Lijkt op rails?? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 29-4-2020 om 13:22 zei Nagamiji:

 

 

Wat is zo'n ferry groot. 😲

Dit was het railship van Travemunde naar Turku en de reis duurde iets van 36 uur>>> 2 keer dronken worden😁
Schip was 180 meter lang vertelde de kapitein waar we boven in zijn stuurkamer een praatje met hem konden maken
Schip stond vol met treinwagons en 4 vrachtwagens> 2 bulkwagens en nog 2 bloemenrijder die naar St Petersburg gingen.
wij loste in Terjarv ter hoogte van Kokkola

op de boot.jpg

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat niet alle maatschappijen verf gebruiken mooge duidelijk zijn....
Eten was overigens formidabel aan boord.
1117549131_Dart01.thumb.jpg.7c6cf22c76b80c71903d3cf06feaf0c5.jpg
En als je wat later aan boord kwam ,had je de beste hut(boven de motor)sliep je "lekker".
Begreep je gelijk waarvoor de mannen van heijboer zo graag als eerste aan boord wilden.
  • Like 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden