[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

DAF CF en XF krijgen inschakelbare voorwielaandrijving


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Voor voertuigen die het merendeel van hun kilometers op de gebaande weg afleggen maar af en toe ook off road rijden, introduceert DAF een systeem waarmee met één druk op de knop, hydraulische voorwielaandrijving kan worden ingeschakeld. Deze nieuwe ‘PXP’-aandrijving is samen met Paul Nutzfahrzeuge ontwikkeld en wordt geleverd op DAF CF en XF 4×2 trekkers met Paccar MX-11 of MX-13 motor. Andere chassisvarianten volgen later dit jaar.

 

Meer op TTM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Terberg was wel iets meer als een Volvo met een andere gril.

 

die hadden alleen de cabine en motor van Volvo. Zelfs de broncode van de software kreeg Terberg niet van Volvo zodat ze de ZF-versnelingsbak niet aan het motormanagement konden koppelen.

 

Nu is alle ombouw, wat dus Volvo zelf niet in de fabriek kan/wil maken, van Terberg afkomstig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei iveco 35c17:

Ginaf is toch in buitenlandse handen nu?

Ja, in Chinese handen.

 

Terberg is gestopt met vrachtwagens bouwen toen de euro 6 verplicht werd. De beste beslissing die ze genomen hebben de laatste jaren, volgens eigen zeggen.

 

Ginaf heeft nog een poging gedaan om euro 6 wagens te bouwen, maar na enkele jaren hadden ze de toelating van de RDW. Op dat moment hadden ze al een serie verkocht, welke ze nog gebouwd hebben. Maar dat was ook gelijk het einde van de terreinwagens.

 

Alle nieuwe autos met Ginaf er op zijn omgebouwde DAF productie voertuigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei RobNiat:


Waar ligt de focus nu, bij Terberg? Terreintrekkers? Platformwagens voor vliegvelden?

 

 Ik weet dat je vooral terminal trekkers van Terberg over de hele wereld tegenkomt. Dat zal geen onbelangrijke tak zijn dunkt mij. 

De terminal trekkers is inmiddels wel hun grootste tak geworden. Ze hebben zelfs is het “verre” oosten eigen vestigingen daar voor.

 

Kijk maar eens op hun site. https://www.terbergbenschop.nl/nl/
 

De fabriek van de TT’s en de YT’s staat nog op de oude plaats in Benschop. Terberg techniek, die de modificaties van trucks doet, zit in IJsselstein. Alleen al op deze afdeling zijn een man of 80 werkzaam. Ligt me bij dat er ruim 400 mensen werkzaam zijn bij Terberg.

 

Als je door IJsselstein en Benschop rijdt is kom je overal vestigingen van Terberg tegen. Ook de productieafdeling van de meeneemheftrucks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden