Spring naar bijdragen

lange


jean3

Recommended Posts

  • Administrators

Nu is mijn duits niet zo goed meer, maar waarom mocht deze unimog wel met 2 ahw door rijden? Had deze LZV vergunning of valt het onder uitzonderingen vwb landbouwtransport?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei iveco 35c17:

Voor landbouwprodukten wel. Daarom mocht @roadtrain vroeger ook met twee opleggers rijden.

Nee. Had niets te maken met product wat vervoerd werd......(dat het in veevoer en meelproducten toevallig een handige auto was daarom zag je die veel)

(Albert Heijn en Hema bv hebben het opgelost met wisselbakken.  zo kun je dus met een combinatie toch allemaal mororwagenklanten bedienen en daar ging het om!)

was gewoon de bijzondere combinatie met drie draaipunten ipv twee. 
heb ze zelfs wel met huifopleggertjes gezien. (zelfs een bulk met een huif samen)
Na een bepaald moment mocht het ook niet meer. De auto’s die een ontheffing hadden mochten blijven rijden er kwamen geen nieuwe meer bij. 
volgens mij rijd er nog maar een zo een combi voor brokking/deheus. Uit Edam. (Die mag net zo lang losse delen vervangen als hij wil om de vergunning in stand te houden)
 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei iveco 35c17:

Voor landbouwprodukten wel. Daarom mocht @roadtrain vroeger ook met twee opleggers rijden.

2 aanhangers of opleggers scheelt 1 draaipunt.

De boerenbond had ze ook. Maar denk dat de kleine boertjes weg vielen en er kwamen opleggers met gestuurde assen. Die hebben ook niet veel ruimte nodig.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei corydon:

2 aanhangers of opleggers scheelt 1 draaipunt.

2 schamelaanhangers= per aanhanger 2 draaipunten dus 4

2 opleggers= per oplegger 1 draaipunt dus 2

 

toch :confused:

  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei HIT:

2 schamelaanhangers= per aanhanger 2 draaipunten dus 4

2 opleggers= per oplegger 1 draaipunt dus 2

 

toch :confused:

Als combinatie 3.......

trekker met schotel is 1

dolly achter oplegger (oog/vangmuil)met schotel is 2

maakt samen 3

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 12-5-2020 om 19:00 zei roadtrain:

Nee. Had niets te maken met product wat vervoerd werd......(dat het in veevoer en meelproducten toevallig een handige auto was daarom zag je die veel)

(Albert Heijn en Hema bv hebben het opgelost met wisselbakken.  zo kun je dus met een combinatie toch allemaal mororwagenklanten bedienen en daar ging het om!)

was gewoon de bijzondere combinatie met drie draaipunten ipv twee. 
heb ze zelfs wel met huifopleggertjes gezien. (zelfs een bulk met een huif samen)
Na een bepaald moment mocht het ook niet meer. De auto’s die een ontheffing hadden mochten blijven rijden er kwamen geen nieuwe meer bij. 
volgens mij rijd er nog maar een zo een combi voor brokking/deheus. Uit Edam. (Die mag net zo lang losse delen vervangen als hij wil om de vergunning in stand te houden)
 

Oke. dan hebben ze mij dat ooit eens foutief uitgelegd dus. Ik wist niet beter dan dat het om landbouw gerelateerd moest gaan bij zo een combi. En een huif icm een bulk kan natuurlijk ook zakgoed  in de huif zijn en los product in de bulk.  

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

Volgens mij rijden ze met landbouw trekkers nog weleens met dubbele aanhangers maar die mogen dan weer niet op de snelweg (max 40) mss is dat de verwarring @iveco?

Nee, landbouwtrekkers mag zowiezo, maar toen ik nog een klein jochie was vroeg ik specifiek naar een dergelijke combinatie als waar roadtrain mee gereden heeft . En toen kreeg ik het antwoord dat dat voor landbouwgerelateerde producten toegestaan was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
42 minuten geleden zei iveco 35c17:

Nee, landbouwtrekkers mag zowiezo, 

Weet je dat zeker iveco? Hier in de buurt reed een tuinder ook in de rondte met meerdere aanhangers, maar sinds ze door de politie meerdere malen aangehouden zijn. Zie ik ze nog maar met 1 aanhanger rond rijden, vandaar mijn vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden