Spring naar bijdragen

lange


jean3

Recommended Posts

  • Forumlid
50 minuten geleden zei iveco 35c17:

Nee, landbouwtrekkers mag zowiezo

Hoewel landbouw veel dingen mag die transport niet mag is de lengtebeperking ook voor landbouwvoertuigen geld 18.75m. Echter zijn er heel veel dienders die dit niet weten.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
30 minuten geleden zei Erwin 75:

Weet je dat zeker iveco? Hier in de buurt reed een tuinder ook in de rondte met meerdere aanhangers, maar sinds ze door de politie meerdere malen aangehouden zijn. Zie ik ze nog maar met 1 aanhanger rond rijden, vandaar mijn vraag.

Landbouw trekker mag twee aanhangers trekken. alleen niet langer zijn dan 18.75m

 

Edit. @HIT noemt de lengtebeperking ook al zie ik net.

 

Maar je mag er geen 3 trekken tot je aan de lengte zit. 2 aanhangers is max voor landbouw

 

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei corydon:

En de stuuras is natuurlijk ook een draaipunt....

 

1 uur geleden zei Durashift:

 

Ja, die telde ik de vorige keer al mee, maar dat was niet goed. :p

Op die enkelassige opleggertjes zit geen stuuras......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Deze vonden ze wél te lang:
 

image.thumb.png.2759dc4040cd16c06814ca8478f75802.png

 

Een Sloveense vrachtwagenchauffeur is in de nacht van dinsdag op woensdag van de weg gehaald ter hoogte van Breda. Hij reed in te lang een combinatievoertuig, bestaande uit meerdere aanhangwagens. 

 
De combinatie was volgens Team Verkeer Zeeland-West-Brabant ruim 22 meter lang. Het toegestane maximum is 18,75 meter. ,,Daarnaast stak de lading te ver uit vanaf de achterse as en voldeed het markeringsbord niet aan de eisen.”
 
Bron: BN
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 uur geleden zei Damster:

Heeft even wat speurwerk gekost , maar zoiets als dit reed toch ook al jaren geleden hier ook in nederland rond. 

welgro_70_utd_oplegger-jpg.jpg

Daar hebben we het dus over  
trekker - oplegger - Dolly - oplegger. 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Vledder:

Deze vonden ze wél te lang:
 

image.thumb.png.2759dc4040cd16c06814ca8478f75802.png

 

Een Sloveense vrachtwagenchauffeur is in de nacht van dinsdag op woensdag van de weg gehaald ter hoogte van Breda. Hij reed in te lang een combinatievoertuig, bestaande uit meerdere aanhangwagens. 

 
De combinatie was volgens Team Verkeer Zeeland-West-Brabant ruim 22 meter lang. Het toegestane maximum is 18,75 meter. ,,Daarnaast stak de lading te ver uit vanaf de achterse as en voldeed het markeringsbord niet aan de eisen.”
 
Bron: BN

Kon nog wel eens meevallen. Als dit als autotransporter op kenteken stast, mag hij 20,75m lang zijn en de lading dan nog een meter achter uitsteken als ik het me goed kan herinneren. Dan is 22m niet zo heel veel meer. (Heren autotransporteurs: please correct me if I'm wrong).

 

Staat de combinatie als open vrachtwagen op kenteken, dan is hij wel het haasje voor een dikke 3m te lang.

  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 minuten geleden zei Da Raymzter:

Kon nog wel eens meevallen. Als dit als autotransporter op kenteken stast, mag hij 20,75m lang zijn en de lading dan nog een meter achter uitsteken als ik het me goed kan herinneren. Dan is 22m niet zo heel veel meer. (Heren autotransporteurs: please correct me if I'm wrong).

 

Staat de combinatie als open vrachtwagen op kenteken, dan is hij wel het haasje voor een dikke 3m te lang.

Bijna goed. 20.75 incl uitsteek. Maar eerlijk gezegd is 22mtr niet echt uitzonderlijk. Zelf heb ik meer problemen met hoogte.

  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten geleden zei Teddybeer:

Dan hou je nog die oversteek over, ten opzichte van hart achteras.

 

In Nederland is dit 5 meter, is dat in Duitsland net zo?

Eerlijk gezegd let ik daar nooit zo op. Ik ben bijna altijd in overtreding met die 5 meter. Ook je reinste flauwekul trouwens. Ik had controle in CH en de laatste wagen was een Volvo V40 mét trekhaak. 6.02cm ipv 5.00. En betalen uiteraard. 

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei matthieu:

Bijna goed. 20.75 incl uitsteek. Maar eerlijk gezegd is 22mtr niet echt uitzonderlijk. Zelf heb ik meer problemen met hoogte.

Thanks.  Ik persoonlijk vind hem niet eens zo heel verkeerd geladen. En gezien het ontbreken van daglicht (en dus ook verkeersdrukte) op de fotos nou ook niet echt een gevaar op de weg. 

 

Maar ja, oom agent moet zich ook af en toe laten gelden...  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden