[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Groep Filipijnse chauffeurs woont jaar in cabine, dan 45 dagen vrij


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid
41 minuten geleden zei Ger-1957:

Dus jou baas betaald 1000 euro en de cursus is waardeloos en jij zegt er niets van, of hoe moet ik dat zien :rolleyes:

 

Ger wat maakt het nou uit wat voor cursus Peter volgt, als hij daar mee zijn 35uur heeft is het toch oke. Je kunt je eigen wel overal druk om maken,schiet je niets mee op .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten geleden zei europeaan:

Hoe ik denk over de cursus code 95 heb ik al meer duidelijk gemaakt.

Die is er alleen maar gekomen als melkkoe voor opleiders en een bepaalde stichting. 

 

Er is geen cijfer bekend dat de verkeersveiligheid is verbeterd. 

  • Like 1
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

1 dag in de 5 jaar bijspijkeren vindt ik niet verkeerd voor een beroepschauffeur hoor.

Maat 35 uur is wel wat overdreven.
 

8 uur in de 10 jaar zou iedereen die langs de weg zit.
Helemaal niet verkeerd met nieuwe verkeerssituaties, borden en regels.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

1 uur geleden zei lientje:

8 uur in de 10 jaar zou iedereen die langs de weg zit.
Helemaal niet verkeerd met nieuwe verkeerssituaties, borden en regels.

 

35 minuten geleden zei Pierre:

Ging het daar dan maar over...
 

Ligt toch geheel aan wat de werkgever aanbied.

Heb in oktober tegoed cursus EHBO  (kan wel eens gemakkelijk zijn om de ervaring op te doen) en ook in oktober ADR.

 

Toch in enkele weken 21 uur erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei ELZEN106:

 

 

Heb in oktober tegoed cursus EHBO  (kan wel eens gemakkelijk zijn om de ervaring op te doen)

Dat is geen cursus ,speciaal op de beroepschauffeur toegesneden,dan zouden ze iedereen die en rijbewijs haalt een EHBO cursus moeten laten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei ELZEN106:

 

en ook in oktober ADR.

 

 

Dit soort specialisatie cursussen zijn de enigen waar je iets aan hebt.

Maar doe je zo een cursus in Belgie of Duitsland,waar je ook gewoon een erkend certificaat voor krijgt,tellen deze cursussen weer niet voor de code 95 in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit soort specialisatie cursussen zijn de enigen waar je iets aan hebt.
Maar doe je zo een cursus in Belgie of Duitsland,waar je ook gewoon een erkend certificaat voor krijgt,tellen deze cursussen weer niet voor de code 95 in Nederland.
Duitse cursus kan wel degelijk mee tellen. Cursus dag in Nederland, examen in Duitsland.
Duitse cursus adr verlenging kost mij 2 dagen en levert 7 uur op.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik teken bezwaar aan tegen het goedpraten van de stichting SOOB.

Waarom? Omdat je als chauffeur geen keuze hebt of je eraan betaald of dat je meer salaris krijgt. Je werkgever wordt verplicht eraan te betalen.

Verder kijk eens naar de bestuursleden van SOOB en de bestuursleden van FNV en/of CNV.... komen enkele zelfde namen in voor of niet?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En ik ga van de winter eens kijken in Griekenland of ik mijn uurtjes bij kan werken inmiddels contact gehad met het CBR,en met wat formuliertjes die europees zijn geregeld en een briefje dat ik door deze cursus te volgen mischien werk kan vinden bij een grieks transportbedrijf zou het legaal zij  en neemt het CBR de uren over !!

Tja complete cursus kost € 90,- ja je leest het goed,word gelukkig in het Grieks gegeven (versta ik dus niets van !!) Die 35 uur blijkt in de praktijk 2 uur te zijn !!!

Mooi hoor de EEG,complete kolder,pure geldklopperij.

  • Like 7
  • Haha 2
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei 1934:

En ik ga van de winter eens kijken in Griekenland of ik mijn uurtjes bij kan werken inmiddels contact gehad met het CBR,en met wat formuliertjes die europees zijn geregeld en een briefje dat ik door deze cursus te volgen mischien werk kan vinden bij een grieks transportbedrijf zou het legaal zij  en neemt het CBR de uren over !!

Tja complete cursus kost € 90,- ja je leest het goed,word gelukkig in het Grieks gegeven (versta ik dus niets van !!) Die 35 uur blijkt in de praktijk 2 uur te zijn !!!

Mooi hoor de EEG,complete kolder,pure geldklopperij.


 

Oud collega van me heeft ook zijn uren allemaal in Nederland gehaald maar woont al zijn hele leven in Belgie. Hij was dus ook vergeten dat die een belgisch rijbewijs had en dus in feiten nog geen punten had. Dit is uiteindelijk na wat bellen heen en weer gewoon opgelost en kon zijn code 95 gewoon bijschrijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
Op 26-7-2020 om 01:19 zei HIT:

Waarom? Omdat je als chauffeur geen keuze hebt of je eraan betaald of dat je meer salaris krijgt.

 

Noem me 1 bestanddeel van je inkomen waar je als werknemer wel invloed c.q. op hebt waar je niet of juist wel aan wilt betalen . Is een open deur intrappen en ik denk dat het een goede zaak is net zoals we verplicht zijn andere afdrachten te betalen zoals pensioenpremie als dat van toepassing is. Die vrijheid blijheid leidt tot niets in mijn ogen en door dit solidariteit principe krijg je inderdaad veel terug voor een paar euris. Tegenwoordig ligt er ook een plicht voor de werknemer dat hij mee moet werken aan doeltreffende en doelgerichte trainingen en als je dat met een paar euro op kunt lossen is dat prima en dat daar een aantal dezelfde mensen bij zitten die de lijnen uitzetten is prima en men maakt gebruik van hun specialisme en hoeft niet per definitie verkeerd te zijn en zeker niet op die nivo's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei doemijnbest:

 en als je dat met een paar euro op kunt lossen is dat prima en dat daar een aantal dezelfde mensen bij zitten die de lijnen uitzetten is prima en men maakt gebruik van hun specialisme en hoeft niet per definitie verkeerd te zijn en zeker niet op die nivo's.

Je bedoelt hier natuurlijk dat de lijnen dan uitgezet worden naar de hand van hun visie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
35 minuten geleden zei europeaan:

Je bedoelt hier natuurlijk dat de lijnen dan uitgezet worden naar de hand van hun visie.

ja, maar is dat wat bijzonders dan ? Zo gebeurd het met alles en je kunt het niet voor iedereen naar de zin maken want anders gebeurd er niets.

 

Wil jij voorstellen dat iedereen gevraagd wordt wat zijn of haar wensen zijn en daar een waslijst van samenstellen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei doemijnbest:

Wil jij voorstellen dat iedereen gevraagd wordt wat zijn of haar wensen zijn en daar een waslijst van samenstellen ?

Nee, maar wel een vrijwillige keuze om eraan mee te doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Ger-1957:

Bullsh...  jij kiest de cursus en hun betalen en je hebt dankzij hun lijnen keuze uit >100 cursussen  

Ga eens in het buitenland kijken daar heb je keuze uit 10-15 cursussen waar je uit mag kiezen en niks subsidie, het is toch zo gemakkelijk om tegen al die instanties aan te schoppen maar benoem dan ook waar je tegen aan schopt en waarom en schop niet om te schoppen, en verdiep je eens in het onderwerp :rolleyes:   

Ger,

IK reageerde eigenlijk op de opmerking van DMB waarin hij stelt dat het niet uitmaakt dat er in het bestuur van vakbonden dezelfde mensen zitten als in het bestuur van de stichting SOOB.

En niet over de door mij te volgen cursussen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
1 uur geleden zei HIT:

Nee, maar wel een vrijwillige keuze om eraan mee te doen. 

Een organisatie die bestaat door solidariteit van mensen onderling heb geen keuzes behalve door je invloed aan te wenden via de kanalen die daarvoor bestemd zijn. In dit geval kun je dus als je lid bent van een organisatie je stem laten horen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Wat wil je hiermee zeggen dan ?  Je weet er haarfijn de dingetjes uit te pikken die het goed doen aan de stamtafel 😏 

 

Als ik het verslag lees is het een breed gedragen organisatie die heel veel zaken uitvoert ten bate van het transport in zijn algemeenheid en ik denk dat het juist goed is dat een ieder hier zijn steentje verplicht aan bijdraagt en de besluiten worden genomen door de vertegenwoordigingen van werknemers en transportondernemers , immers een andere en betere vertegenwoordiging is er niet te vinden . En, als iemand zich niet wil laten vertegenwoordigen dan is dat ook prima en je goed recht maar niet klagen dat het allemaal maar niets is want dat heeft geen enkele zin want je hebt jezelf immers buitenspel gezet.

 

image.thumb.png.c95a59840899c880eada622d1b27337a.png

 

image.thumb.png.830d5cc06c0acf9ee964d5b2760769d2.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik pik er niets uit. Vind het bijzonder dat 25% van de gelden van een fonds bedoeld voor opleiding, waaraan verplicht moet worden bijgedragen terecht komt bij vakbonden en TLN.En die leiden niets op, daar zorgt STL voor die, zoals ik al schreef die andere +/- 75% krijgt.

 

Jij hebt daar geen moeite mee begrijp ik. Ook goed.

 

.

  • Like 1
  • Thanks 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
4 minuten geleden zei RobNiat:

Jammerlijk is dit topic vrijwel onleesbaar geworden. Dankzij Ingrijpen van een overijverige moderator die bang was dat één van mijn opmerking tegen het zere vakbondsbeen van Ger zou zijn. 

 

Ho even... ik dacht na meerdere meldingen iets goed te doen door e.e.a. uit het rellentopic te halen om het onderwerp compleet te houden; daar is verder niets gewist of veranderd. 

Ook niet om wie dan ook te ontzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei EJD:

Ik pik er niets uit. Vind het bijzonder dat 25% van de gelden van een fonds bedoeld voor opleiding, waaraan verplicht moet worden bijgedragen terecht komt bij vakbonden en TLN.En die leiden niets op, daar zorgt STL voor die, zoals ik al schreef die andere +/- 75% krijgt.

 

Jij hebt daar geen moeite mee begrijp ik. Ook goed.

 

.

 

Zoals je zelf al zei heb je een snelle blik geworpen en niet aandachtig het jaarverslag gelezen. Het SOOB is er voor ONTWIKKELING en opleiding. Dus niet alleen om het STL te financieren. De bedragen die aan de vakbonden zijn uitgekeerd moeten volgens de statuten worden besteed aan voorlichting e.d. 

Zoals in het jaarverslag staat te lezen:

image.thumb.png.b8e339ad8be6a763fbae93a20c751908.pngimage.thumb.png.d881ba513550baa4bbc39b9b5b6a58e0.png

 

Bron: Jaarverslag pagina 20/21

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden