[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Groep Filipijnse chauffeurs woont jaar in cabine, dan 45 dagen vrij


Pierre

Recommended Posts

Gast doemijnbest
47 minuten geleden zei Marotrans:

 

Ho even... ik dacht na meerdere meldingen iets goed te doen door e.e.a. uit het rellentopic te halen om het onderwerp compleet te houden; daar is verder niets gewist of veranderd. 

Ook niet om wie dan ook te ontzien.

Helemaal eens Maarten, echter wij hoeven ons ingrijpen niet te verklaren, immers als wij ingrijpen is dat altijd door een oorzaak die niet bij ons ligt. We doen het toch nooit goed , de ene keer snappen we het niet, dan grijpen we te laat in en de nieuwste is dat we weer overijverig. Schiet mij maar lek. moelander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
26 minuten geleden zei Vledder:

 

. De bedragen die aan de vakbonden zijn uitgekeerd moeten volgens de statuten worden besteed aan voorlichting e.d. 

 

 

En dat is precies wat ik bedoel: je betaald verplicht mee zodat onder andere een vakbond z'n verkooppraatje kan financieren. En dat vind ik fout.

 

Zoals hier door Karel65 al eens uitgelegd: de bonden zijn er alles aan gelegen om dat Soob in stand te houden. Uit eigenbelang.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
57 minuten geleden zei RobNiat:

 

Gelukkig is mijn gelijk bewezen hiermee.

Zeker heb je helemaal gelijk @RobNiat , ik kan alleen zo snel niet bedenken waarin maar je hebt zeker gelijk hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
4 minuten geleden zei EJD:

En dat is precies wat ik bedoel: je betaald verplicht mee zodat onder andere een vakbond z'n verkooppraatje kan financieren. En dat vind ik fout.

Zoals hier door Karel65 al eens uitgelegd: de bonden zijn er alles aan gelegen om dat Soob in stand te houden. Uit eigenbelang.

Lijkt me niet meer dan normaal, je profiteert er ook van, dat jij er voor kiest om geen invloed op het beleid te willen hebben kun je moeilijk een ander verwijten en is je eigen keuze immers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
9 minuten geleden zei EJD:

De bonden zijn er alles aan gelegen om dat Soob in stand te houden. Uit eigenbelang.

Stop eens met die stamtafel one liners en kom met harde bewijzen dat er niets van deugd, misschien zeg ik dan na bijna 50 jaar lid geweest te zijn mijn lidmaatschap dan wel op. Dit is een kans voor open doel . 😏 Maar persoonlijk denk ik er het mijne van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei doemijnbest:

Als ik het verslag lees is het een breed gedragen organisatie

 

Is dat zo? En door wie wordt het dan breed gedragen? Een marginaal deel van de chauffeurs is lid van één of andere vakbond en datzelfde geldt voor de bedrijven die lid zijn van TLN dus door wie de Soob dan breed gedragen wordt is mij een raadsel. De enigen die ik kan bedenken zijn de mensen achter de eerder genoemde organisaties die uit de pot meedelen.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
57 minuten geleden zei EJD:

Wat is in jouw ogen dan het doel van de div. vakbonden aangaande de Soob?

Het vertegenwoordigen van de leden van de diverse vakbonden , en het  mede-uitvoeren / begeleiden van de diverse projecten die worden geïnitieerd . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
50 minuten geleden zei EJD:

 

Een marginaal deel van de chauffeurs is lid van één of andere vakbond en datzelfde geldt voor de bedrijven die lid zijn van TLN dus door wie de Soob dan breed gedragen wordt is mij 

 

.

 

Een vakbond is in mijn ogen een maatschappelijk breed geaccepteerd orgaan waar mensen hun belangen laten behartigen door hun vertegenwoordigers.

Geen enkel orgaan is perfect maar je niet laten vertegenwoordigen is nog nooit in mijn hoofd opgekomen en al die mooie verhalen dat iemand iets persoonlijks heeft bereikt is mij in die bijna 50 jaar nog nooit gelukt alleen dus is toch wel merkwaardig dan toch ? 

image.thumb.png.3f154764862c0a6103b51d70dfe71f43.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei doemijnbest:

en het  mede-uitvoeren / begeleiden van de diverse projecten die worden geïnitieerd . 

 

Noem er eens een paar als je wilt. Relevante projecten dus iets waar "de leden van een volgens jou breed geaccepteerd orgaan" echt iets aan hebben.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei doemijnbest:

Een vakbond is in mijn ogen een maatschappelijk breed geaccepteerd orgaan

 

De belastingdienst is ook een maatschappelijk breed geaccepteerd orgaan. Maar of je (ook) met die organisatie blij moet zijn?

 

Overigens ken ik helemaal niemand die lid is van welke bond dan ook. Ook niet van TLN overigens. Nu ken ik natuurlijk niet iedereen maar als iets breed gedragen is zou het ook veel leden moeten hebben denk ik zo.

 

Ik zie dergelijke werknemers en werkgevers organisaties als een relikwie uit het verleden. Toen nuttig, vandaag de dag overbodig / nutteloos. In ieder geval lang niet zo belangrijk, relevant en gesteund door de werkenden als men doet voorkomen. Maar ondertussen wél denken overal in mee te moeten beslissen én te graaien. Want dat is het.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Ik heb er toch een andere kijk op beste EJD  en ik ga jou niet overtuigen en jij mij ook niet . Nogmaals, ik erken  dat geen enkel orgaan perfect is maar aan de zijlijn staan en totaal geen invloed hebben op mijn arbeidsvoorwaarden, zowel primaire als secundaire , past niet bij mij. 

 

Enne, een Belastingdienst is naar mijn  mening absoluut geen breed geaccepteerd orgaan maar een noodzakelijk kwaad welk jammer genoeg nodig is.

 

En een vergelijking van een Belastingdienst met een vakbond gaat volgens mij mank op ieder front.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kijk, als er een vraag wordt gesteld niet antwoorden. Lekker makkelijk. Lijkt Tjitse wel :D.

 

Of op mijn vraag om eens iets relevants te noemen is geen antwoord omdat er niets te antwoorden is, dat kan natuurlijk ook.

 

.

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei EJD:

 

de bonden zijn er alles aan gelegen om dat Soob in stand te houden. Uit eigenbelang.

 

.

 

2 uur geleden zei doemijnbest:

Stop eens met die stamtafel one liners en kom met harde bewijzen dat er niets van deugd, 

 

38 minuten geleden zei EJD:

Kijk, als er een vraag wordt gesteld niet antwoorden. Lekker makkelijk. Lijkt Tjitse wel :D.

 

 

 

.

.

@EJDJij doet dus hetzelfde............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid




Dat er veel in de zakken verdwijnt van vakverenigingen en TLN kan niemand hier hard maken, het is gecontroleerd door  PricewaterhouseCoopers Accountants N.V. een gerenommeerd accountant kantoor die zijn naam echt niet te grabbel gaat gooien door hun handtekening onder een jaarrekening te zetten die van geen kanten klopt.  


PWC heeft haar naam weleens te grabbel gegooid.

https://www.accountant.nl/nieuws/2017/6/bt-wisselt-pwc-in-voor-kpmg-na-italiaans-boekhoudschandaal/

https://www.volkskrant.nl/economie/accountants-pwc-de-pineut-in-smeergeldzaak~b80cd834/
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
26 minuten geleden zei roadtrain:

 

 

@EJDJij doet dus hetzelfde............

 

Nee, dat doe ik niet. Ik wijs er op dat de bonden (en TLN) geld krijgen uit een opleidingsfonds zodat ze hun eigen club kunnen promoten. En dat heeft in mijn ogen niets met een opleiding te maken.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Ger-1957:

Dat er veel in de zakken verdwijnt van vakverenigingen en TLN kan niemand hier hard maken

 

Dat staat letterlijk in het jaarverslag van de Soob. Punt 8, verstrekte subsidies. Met naam en bedrag.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Altijd en overal sleep je er werkgevers bij die het in jouw ogen niet goed doen. En zelf rijd je al meer dan 30 jaar bij het voorbeeld van een uitvlaggend en de grenzen opzoekend  bedrijf.

 

Je bent bekend met het woord farizeeër?

 

Voor het naleven Cao hebben we de ILT, inspectie SZW en de bejubelde vakbonden. Die dat uit de ledenbijdrage dienen te bekostigen. Dat clubje van de bonden waar jij op doelt slaat al 20 jaar geen deuk in een pakje boter.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

En dit alles heeft :confused: te maken met een groep Filipijnse chauffeurs?

Als jullie zo door gaan, verzand ook dit topic in een welles nietes verhaal wat ook nog eens heel erg off topic is.

Of jullie houden op, of we moeten weer gaan maaien! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
42 minuten geleden zei Ger-1957:

Jij en nog een paar noemen de vakbond zakkenvullers

 

 

Inderdaad. Niets is ook een vakbond vreemd. Zoals bijvoorbeeld het aanvragen van "steun" uit dat Corona pakket. Waarvoor vraag ik mij dan af? Of moest de tent 10 weken op slot en kreeg men dus ook geen geld van de leden binnen? Zakken vullen, een andere omschrijving heb ik er niet voor,

Op  deze website CNV in het zoekveld invoeren:

 

https://now-inzichtelijk.nl/          

 

Of Vos :p.

 

.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 26-7-2020 om 00:49 zei Ger-1957:

En die moet je ook bijhouden, dus zou verplicht net als rijvaardigheid/praktijk elke 5 jaar er bij moeten zitten 

Ger,omdat mijn vrouw hart patiente is heb ik ooit een cursus reanimatie en gebruik van de AED gehad

Daarvoor ga ik trouw ieder jaar naar de herhalingscursus,maar ik kan je verzekeren dat door steeds hernieuwde inzichten,eens in de 5 jaar veel en veel te weinig is.

 

Overigens is hetzo dat ,als iemand hartroblemen krijgt onderweg dit meestal gebeurt als hij op de vluchtstrook stil staat,en er dus niet zo gauw iemand stopt.of je krijgt het als je in een tankstation staat,zodat je veel beter iemand die daar werkt op kunt leiden.

Of .........iemand krijgt het rijdende weg ,en dan kun je als chauffeur weinig meer voorde man/vrouw doen waarschijnlijk.

Dus mijn stelling is:opleiding EHBO/hartreanimatie /bediening AED ? ja,,zo veel mogelijk mensen,maar niet alleen chauffeurs verplicht stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 28-7-2020 om 17:08 zei Ger-1957:

Volgens jou maakt het wel uit?  Dan leg eens uit wat het uitmaakt? Maar zo als gewoonlijk zullen we van jou geen antwoord meer krijgen als het te moeilijk wordt.:rolleyes:

 

 

 

Dit vind ik overigens ook weer zo een opmerking van je die ik maar zal betitelen met de naam van het vrouwelijke geslachtsdeel.

 

Is me meer opgevallen dat,wanneer een discussie niet geheel jouw kant op gaat je als een kwaai paard rond je heen begint te trappen,en mensen probeer te kleineren.

Jij hebt t volste vertrouwen in PWC,en ik heb niet alle vertrouwen in sommige dingen waar"de bond"een vinger in de pap heeft.

Hebben we ieder ons standpunt.:kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

nee, is een stamtafel one liner Rob :ja: Kijk jij zegt dat er fors gesjoemeld wordt dus dan mag jij bewijzen dat het zo is en wie weet heb je groot gelijk en heb je nu de kans om je onsterfelijk te maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

19 September 2017 Het nieuwe rijden. De instructeur legt uit dat om optimaal gebruik te maken van de functionaliteit van Optiroll ik zo’n 600 m voor de afslag het gas moet loslaten. Met 60 km/u rijd ik de uitvoegstrook op. Ik word luid toeterend ingehaald door een collega die op zijn voorhoofd wijst. De zegeningen van het vrachtwageninhaalverbod. Maar toegegeven ik had in de 2e rit bijna 6,4% brandstof bespaard. De instructeur feliciteert mij met het mooie resultaat. Het nut van de cursus was weer eens aangetoond. En maling aan de praktijk. De stoom uit de oren van de inhalende collega bevat toch geen CO2.

Oja, de instructeur was een bekende die vol trots vertelde dat hij als instructeur nu meer verdiende dan vroeger als internationaal chauffeur en dat hij altijd om vijf uur thuis was. En over die uitvoegactie op de snelweg was zijn reactie: Tja, natuurlijk is de praktijk anders, maar ik moet laten zien dat je zuiniger kan rijden, want ik moet over die verbruikscijfers rapporteren om aan te tonen dat de cursus zin heeft. Staaltje “Management by statistics”.

Natuurlijk ben ik niet tegen trainingen of opleidingen, maar het belang en de effecten van het huidige pakket worden zwaar overdreven door mensen die goed eten van SOOB. Het meeste heb ik geleerd van een oude chauffeur bij mijn eerste baas, die mee moest met jonge chauffeurs om ze in de praktijk te coachen (de slag om mijn harses toen ik als broekie volledig onnodig een trailer haaks omhaalde, voel ik nu nog). Meer van hem geleerd in de praktijk dan van het weekje CCV-B in Wekerom en alle code 95 cursussen.

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden