[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Eindelijk een dikke rit


Voorbijganger

Vraag

  • Forumlid

hallo,

 

Ik ga voor het eerst internationaal, gelukkig heb ik een dikke scania tot mijn beschikking en ook nog eens voor vast!

 

Mocht er eigenlijk niet over praten maar dat kan hier wel denk ik.

 

De trailer is al voorgeladen en papieren zijn geregeld.

 

Ik moet lossen in Hull, als ik daar ben moet ik even wachten op een telefoontje en uitleg hoe precies verder, want ze zijn de loods aan het verbouwen ofzo?

 

Iemand nog tips? Waar moet ik rekening mee houden in Hull?

 

Ik rij nog maar een half jaar binnenland dus dit zie ik wel als een uitmuntende kans, dus elke tip is welkom!

 

Groetjes Floris

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei Voorbijganger:

 

 

Mocht er eigenlijk niet over praten maar dat kan hier wel denk ik.

 

De trailer is al voorgeladen en papieren zijn geregeld.

 

Ik moet lossen in Hull, als ik daar ben moet ik even wachten op een telefoontje en uitleg hoe precies verder, want ze zijn de loods aan het verbouwen ofzo?

 

 

 

 

Als je pech hebt kun je een Engelse krant op zijn kop lezen als je weer terug in Nederland bent.( als je begrijpt wat ik bedoel)

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Haha 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

ja precies !! Controle !! Kom je in Killingholme aan ?  Dan ga je zeker de ¨schuur¨in en als je een beetje pech hebt dat je niet als een van de eersten van boord gaat dan kun je rekenen op 1.5 tot 2 uur wachttijd voordat je de ¨schuur¨in mag voor de controle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
28 minuten geleden zei doemijnbest:

ja precies !! Controle !! Kom je in Killingholme aan ?  Dan ga je zeker de ¨schuur¨in en als je een beetje pech hebt dat je niet als een van de eersten van boord gaat dan kun je rekenen op 1.5 tot 2 uur wachttijd voordat je de ¨schuur¨in mag voor de controle.

Ik bedoel eigenlijk dat T.S.met een half jaar ervaring ,een "dikke Scania"krijgt en daarmee haar Engeland gestuurd word.

De auto is al geladen en de papieren zijn ook geregeld.

Waar hij heen moet weet hij niet,in Hull moet hij bellen waar hij heen moet,want aan de loods word gewerkt of zo iets.

Bij mij gaan dan gelijk alle alarmbellen rinkelen,ik hoop niet dat hij in al zijn onschuld niet als katvanger gebruikt word voor een flink drugstransport,of nog erger;een zooi Chinezen die dood uit zijn trailer tevoorschijn komt.Mijn advies: meld je ziek en laat je baas lekker zelf rijden.

  • Like 5
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik doe geen Engeland. Ging er zelf ook niet graag naar toe. Voornaamste reden: het eten wat je in die truckstops kreeg. Ook houd ik niet van varen en de tunnel was er toen nog niet.

 

Wel veel gelachen met Engelsen onderweg :wijn:/

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
40 minuten geleden zei EJD:

Ik doe geen Engeland. Ging er zelf ook niet graag naar toe. Voornaamste reden: het eten wat je in die truckstops kreeg. Ook houd ik niet van varen en de tunnel was er toen nog niet.

 

Wel veel gelachen met Engelsen onderweg :wijn:/

 

.

Het mooiste aan Engeland vond ik altijd de boot terug naar "Europa"

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als t toch allemaal wel mee gevallen is ,en ik een doem scenario verteld heb,hou dan met één ding rekening:

Als je in de pub twee bier besteld bij de barmaid,geef dan dat "twee"wel aan door duim en wijsvinger op te steken.

Als je dat op de Nederlandse manier doet,dus met midden en wijsvinger ,heb je kans dat je een asbak of zo naar je kop krijgt.

(Dit heeft dezelfde betekenis als wanneer wij tussen wijs en middenvinger onze duim doorsteken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
29 minuten geleden zei europeaan:

Als t toch allemaal wel mee gevallen is ,en ik een doemscenario verteld heb,hou dan met één ding rekening:

Als je in de pub twee bier besteld bij de barmaid,geef dan dat "twee"wel aan door duim en wijsvinger op te steken.

Als je dat op de Nederlandse manier doet,dus met midden en wijsvinger ,heb je kans dat je een asbak of zo naar je kop krijgt.

(Dit heeft dezelfde betekenis als wanneer wij tussen wijs en middenvinger onze duim doorsteken)

Misschien krijgt hij wel "geluk" van die bardame. heeft ie toch nog even fun voordat ie moet brommenLOL

Misschien wel wijs om naar een losadres te vragen voor je wegrijd TS. Snap dat het spannend is zo een rit als nieuwkomer want dat heb ik ook, maar in al je enthousiastme kan je je zelf ook zwaar in de problemen brengen. En anders vraag eens aan je collega s of ze het losadres kennen. Misschien  mag je er met hun daarom wel niet over praten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest

Losfirma staat toch hopelijk wel op de CMR ? Maar het kan ook zijn dat een bedrijf meerdere vestigingen heeft en men nog niet heeft bepaald bij  welke vestiging de vracht  gelost moet worden. 😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een dikke rit. Naar de boot rijden is 95% van t rijden.

 

Overgens hebben schepen ook een hull.....

Translations of hull
noun

romp
hull, body, trunk, torso, shell, carcass

schil
peel, shell, skin, hull, husk, paring

casco
hull
 
Kielhalen in kuifje taal...;)
  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Natuurlijk mogen de buren hun ding doen. 

Maar dan kan de nacht er na nog wel eens een nacht een “doorzit gevoel” geven al hebben we hier ook in de nacht te maken met een rtw. Dus een dutje tussendoor is in mijn geval vaak wel mogelijk.😇

 

Ik zie trouwens een nacht doorzitten dan ook meer voor me bij 2 chauffeurs die zo snel mogelijk van A naar B moeten en elkaar aflossen met rijden en er naast zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
44 minuten geleden zei iveco 35c17:

Als je snachts moet rijden Lientje kan je overdag toch geen bezigheden hebben, dan kom je niet aan je rust toe😎

Tuurlijk wel. Heb het 4 jaar gedaan( week op week af) Thuis komen naar bed, tot je wakker wordt. Daarna leuke dingen doen. Voor t avondeten nog Ff dutje op de bank. Na t  eten weer te werk. 
dit alles in eigen tempo natuurlijk😜
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ blijft toch weinig tijd over, lijkt mij.

 

Neem nou dat rooster van Damster. 6 uur is ie nog niet thuis.. dus slapen wordt wel een uurtje later.. en dan een uurtje of 6 erbij.. ben je om 13 uur wakker. Ontbijten etc. en dan heb je  2 uurtjes de tijd om 'wat leuks te doen'. voordat er dan ff 'geslapen en gegeten moet worden' voordat tegen 17 uur weer naar de zaak vertrokken moet worden.

 

Om 22 uur beginnen en 6 uur klaar, da's een mooie nachtdienst, vond ik dan. :D

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Voorbeeldje van hoe het kán aflopen.. 'dikke rit naar Engeland'.

Onderzoek uit 2015.

 

Citaat

Wat een bonafide internationale transportonderneming uit Zeewolde moest lijken, is een floriserend transportbedrijf in harddrugs (cocaïne) gebleken, dat jarenlang aan drugstransporten deed. Het Landelijk Parket van het Openbaar Ministerie (OM) eiste vandaag voor de rechtbank in Overijssel een gevangenisstraf van 5 jaar, een boete van 1.000 euro en de ontneming van 332.914,05 euro wederrechtelijk verkregen voordeel tegen de 50-jarige hoofdverdachte uit Zeewolde, directeur van het bedrijf.  (..)

 

https://www.transport-online.nl/site/115208/om-eist-tot-5-jaar-cel-transportbedrijf-uit-zeewolde-deed-jarenlang-aan-cocainetransporten/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden