Spring naar bijdragen

Zeer grote brand bij Van der Heijden Transport in Hapert

Recommended Posts

• Forumlid

image.thumb.png.733b723eba652000a2b859314575c7ee.png

Pand Van der Heijden Transport in Hapert niet meer te redden van snel opgelaaide vlammen, ook brandweerwagen uitgebrand

VIDEO + UPDATEHAPERT - In een bedrijfspand van Van der Heijden Transport aan de Diamantweg in Hapert woedt vrijdagmiddag een zeer grote brand. De brand leek snel onder controle, maar laaide net voor 15.00 uur weer op. Er was enige tijd sprake van ontploffingsgevaar vanwege opgeslagen explosieve stoffen. Er zijn knallen gehoord. Inmiddels is het pand grotendeels uitgebrand en richt de brandweer zich op het sparen van de omliggende gebouwen en natuurgebieden. 

Bron: Eindhovens Dagblad

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 112
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat snap ik wel: die mensen worden niet opgeleid, vervolgens scherp en in conditie gehouden door oefeningen om twee katten per maand uit een boom te plukken en 'n auto open te knippen. De brandweer di

Bekende kozijnen zitten daar in

mijn oude werkgever waar ik tot mijn pensioen gewerkt heb,zeer triest voor dit mooi bedrijf en goede werkgever.😥

Posted Images

• Forumlid

zouden/hebben die dakdekkers die met vuur werken, nooit een brand blusser bij zich hebben op het dak, voor als het eens fout gaat, als ik hier in mijn garage aan het klussen/lassen/slijpen ben heb ik altijd een blusser binnen handbereik staan voor als er wat in de hens gaat, (zoals 2 weken geleden dat ik de blusser moest gebruiken omdat er met lassen wat textiel in de fik ging onder de werkbank.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Een zwarte dag voor Van der Heijden. Een enorme tegenslag. Ons bedrijfspand is volledig in de as gelegd. Gelukkig hebben zich geen persoonlijke ongelukken voor gedaan.

Er is op dit moment heel veel onduidelijk. Wat wel duidelijk is, is dat onze dienstverlening doorgaat. We zijn druk bezig om alles te organiseren.

Onze dank gaat uit naar alle bedrijven en contacten voor de aangeboden hulp en steunbetuigingen. Onze speciale dank voor VDL Fibertech voor de opvang en Van Ham tenten voor de snelle actie.

Directie Van der Heijden

aldus overgenomen van v/d Heijden transport en logistiek Facebook pagina

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Ja dat is iets wat ik mij ook afvroeg, zeker in deze droge en warme periode. Overal zijn protocollen en plannen voor maar voor dit soort werkzaamheden blijkbaar niet, waarom niet in deze tijden verplicht een brandweer auto aanwezig bijvoorbeeld. Tuurlijk kost dat geld maar als die ''werkloos'' op de kazerne zitten zijn ze net zo duur, niet te vergeten hoe duur dit geintje is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Jan, hadden jullie daar meerdere panden of was het één grote expeditie? Ik had begrepen dat de garage en de wasstraat gered zijn, dat is tenminste iets.

Ik hoop dat het daar in Hapert allemaal weer op zijn voetjes terecht komt en dat ze binnen niet al te lange tijd weer volledig operationeel zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Meerdere panden edje, een pand met garage en wasstraat en dan nog een pand met alleen opslag en dan een pand met opslag, expeditie en kantoor en dat is compleet platgebrand. Garage en wasstraat staan nog geen 10 meter van elkaar af dus een wonder dat dat gered is en de 2e loods staat een metertje of 30/40 er van af maar die kant stond de wind op dus mag ook een wonder zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
18 uur geleden zei edje:

Jan, hadden jullie daar meerdere panden of was het één grote expeditie? Ik had begrepen dat de garage en de wasstraat gered zijn, dat is tenminste iets.

Ik hoop dat het daar in Hapert allemaal weer op zijn voetjes terecht komt en dat ze binnen niet al te lange tijd weer volledig operationeel zijn.

Het opslag pand aan de andere zijde van de weg heeft brandschade aan de voorzijde ,maar is uitgerust als ADR opslag met brandwerende beplating.(heb ik gisteren horen zeggen ,maar of dat zo is weet ik zelf ook niet)

Schuin ertegen over aan de achterzijde van het afgebrande, langs de opslag hal zit transport bedrijf Cotrans ,die had zijn rijdend materiaal bij voorbaat al weggereden en elders geparkeerd had ik gehoord. de garage en washal/bandenboer en tankstation zijn niet beschadigd zover ik weet.

Ben gisteren even wezen kijken, maar ondanks dat ik al enkele jaren met pensioen ben doet het me toch wel wat, om het mooie bedrijf waar ik vele jaren met plezier gewerkt heb, zo erbij te te zien liggen.ik las in het ED dat ze Dinsdag gewoon weer gaan rijden (bron Nielske v/d Heijden) ,de computers wilden ze zaterdagmiddag weer (extern) aan het draaien hebben, en er waren al aanbiedingen voor op en overslag elders, zo zie je maar als je een net bedrijf hebt met een goede werkgever dat je collega's en klanten je niet laten vallen in de ze omstandigheden.met speciale dank voor VDL Fibertech voor de opvang en Van Ham tenten, VanHoof IT en De Kort HR Support voor de snelle actie.

• Like 6
  • Thanks 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

nu ik de foto's gezien heb in het bericht van Elzen 106 ,zag ik dat er inderdaad brandschade is aan het tegenover liggend pand, en ook nog aan enkele voertuigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
3 uur geleden zei Pierre:

Dat word effe flink puinruimen, daarna staat zo'n nieuwbouw er zo, dat gaat vrij snel volgens mij.

Reken toch maar op een jaartje.

”Geluk” is dat ze nog een half jaar hebben voor het slechtere deel van het jaar losbarst. Tegen die tijd moet alles wel wind en waterdicht kunnen zijn, zodat er doorgewerkt kan worden aan de installatie.

Ook is bepalend wat ze zelf kunnen, willen en mogen. Is. De vloer ook aangetast door de hitte, of kan die “zo” weer gebruikt worden. En wil men op de zelfde manier weer opbouwen, of moet het iets geheel anders worden, de wensen van de tijd zeg maar.

Maar dit jaar zal er zo wie zo geen werkzaamheden gedaan worden, behalve van de diverse aannemers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Blijft toch vreemd te lezen, in dat artikel op 112brabant.nl, dat de brand eerst gedoofd leek.. manschappen terug naar de kazerne, dat het daarna toch oplaait en er een gat in het dak gemaakt wordt waardoor de zuurstof de rest eigenlijk gedaan heeft.

Het zal wel iets als 'kiezen tussen 2 kwaaien' zijn geweest voor de brandweermensen.. maar toch. De verzekeringsmaatschappij van de dakdekker(s) heeft wel aanknopingspunten, lijkt mij, om volledige aansprakelijkheid ter discussie te stellen.

Zo'n verzekering- getouwtrek kan wel voor herbouwvertraging zorgen, lijkt mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators

Kom net onderstaand bericht tegen op FB, misschien hier nog iemand met de gouden tip?

Met spoed gezocht : logistiek centrum 20.000-30.000 m2 (opslag en crossdock).
Omgeving Eindhoven bij voorkeur.
Tevens geniet de voorkeur om eigen wagens op hetzelfde terrein te parkeren.
Voor vragen graag bellen op +31-6-39112586 of mailen naar sales@vdhtransport.eu
#logistiek #logistiekvastgoed
#Transport

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
52 minuten geleden zei Marotrans:

Kom net onderstaand bericht tegen op FB, misschien hier nog iemand met de gouden tip?

Met spoed gezocht : logistiek centrum 20.000-30.000 m2 (opslag en crossdock).
Omgeving Eindhoven bij voorkeur.
Tevens geniet de voorkeur om eigen wagens op hetzelfde terrein te parkeren.
Voor vragen graag bellen op +31-6-39112586 of mailen naar sales@vdhtransport.eu
#logistiek #logistiekvastgoed
#Transport

In Tiel komt Kuhne& Nagel vrij, per aankomende maand.

Maar ja, da's niet erg in de buurt van Eindhoven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
4 uur geleden zei Durashift:

Zo'n verzekering- getouwtrek kan wel voor herbouwvertraging zorgen, lijkt mij.

Kan best meevallen.

Als ze goed verzekerd zijn voor vervolgschade/omzetderving kan er veel bij een verzekeringsmaatschappij......

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
50 minuten geleden zei Vledder:

https://www.facebook.com/watch/?v=620519451875959

Brandweerlieden hadden het naar hun zin. 

Of de zin> mooi daar doen we het voor, ook een uitspraak is vanuit de bemanning van die brandweerwagen is de vraag.

Maar als het zo is, mwaa dan vind ik het een belagelijke uitspraak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Ik hoor het die vrouw op links toch duidelijk zeggen.

Zoals de chauffeur zegt: "nou, daar is tie".. 

Tja, ik denk manschappen onder elkaar dat je zoiets misschien wel eerder zegt?

Vanuit het perspectief van het brandweervak lijkt mij zo'n grote brand wel een uitdaging om te bedwingen.. men kan daar de trainingsuren wel in kwijt, zal ik maar zeggen.

Denk dat die mensen heus wel beseffen dat ook bij zo'n brand, ondanks dat het vooral een hoop plaatmateriaal en staal betreft, menselijk leed ontstaat om dat wat er verloren gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites