Spring naar bijdragen

Zeer grote brand bij Van der Heijden Transport in Hapert

Recommended Posts

• Forumlid
Op 3-4-2021 om 15:59 zei ELZEN106:

Roken op/in een werkplek mag toch niet

U heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt!

Of zoiets toch 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 112
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat snap ik wel: die mensen worden niet opgeleid, vervolgens scherp en in conditie gehouden door oefeningen om twee katten per maand uit een boom te plukken en 'n auto open te knippen. De brandweer di

Bekende kozijnen zitten daar in

mijn oude werkgever waar ik tot mijn pensioen gewerkt heb,zeer triest voor dit mooi bedrijf en goede werkgever.😥

Posted Images

• Forumlid
42 minuten geleden zei Quincy:

Uw bent nogal voorzichtig/bang aangelegd.

Heeft u een keer een nare ervaring gehad? Ik ben toch wel van mening dat arbeiders in Nederland behoorlijk beschermt zijn. En ik zag ook al iemand hier zeggen dat ze toch eerst wel even bij de werkgever komen kijken welke uiteraard hiervoor verzekerd is via zijn rechtsbijstand!

Maar als grove nalatigheid aan te tonen is zal de verzekering wel uitbetalen maar toch ergens proberen te “verhalen”.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Zojuist zei roadtrain:

Maar als grove nalatigheid aan te tonen is zal de verzekering wel uitbetalen maar toch ergens proberen te “verhalen”.....

Om dit bij een werknemer te gaan verhalen is onbegonnen werk en hier zullen ze ook niet heel snel aan gaan beginnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Zal misschien niet snel gebeuren maar is zeker mogelijk:

bron: https://www.witberghoorn.nl/publicaties/aansprakelijkheid/schade-verhalen-op-een-werknemer

Opzet of bewuste roekeloosheid
Op grond van artikel 7:661 BW is een werknemer die bij de uitvoering van de overeenkomst schade toebrengt aan de werkgever of aan een derde jegens wie de werkgever tot vergoeding van die schade is gehouden niet jegens de werkgever aansprakelijk, tenzij de schade een gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van de werknemer.

als je dus gaat roken of een sigaret aan steekt (open vuur) terwijl je werkt met licht ontvlambaar spul.....

Dan is er dus sprake van bewuste roekeloosheid. 

dus mogelijk is het zeker. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Uit onze eigen CAO

Citaat

De werknemer die bij de uitvoering van de overeenkomst schade toebrengt aan de werkgever of aan een derde jegens wie de werkgever tot vergoeding van die schade is gehouden, is te dier zake niet jegens de werkgever aansprakelijk tenzij de schade een gevolg is van zijn opzet of bewuste roekeloosheid. Uit de omstandigheden van het geval kan, mede gelet op de aard van de betreffende overeenkomst, anders voortvloeien dan in de vorige zin is bepaald. De schadevergoeding zal niet meer bedragen dan de kostprijs voor herstel of vervanging. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
22 minuten geleden zei steenhaas1:

opzet of bewuste roekeloosheid

ik geloof niet dat het bij VDH opzet of bewuste roekeloosheid geweest is,ik denk eerder onnadenkenheid bij het werk met vluchtige brandbare  stoffen  en roken??

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
5 minuten geleden zei jean3:

ik geloof niet dat het bij VDH opzet of bewuste roekeloosheid geweest is,ik denk eerder onnadenkenheid bij het werk met vluchtige brandbare  stoffen  en roken??

niet nadenken als je met vuur en brandbare stoffen aan de gang bent dan ben je toch bewust roekeloos bezig! ik snap dat het je ex werkgever is maar die heeft er niks mee te maken voor zover de oorzaak van de brand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
9 minuten geleden zei jean3:

Ze geven notabene zelf aan dat ze weten dat het niet mag

Een van hen, een 30-jarige man uit Roosendaal, was bezig plekken op het dak schoon te maken met doeken met daarop een licht-ontvlambaar schoonmaakmiddel. Dat deed hij al rokende, terwijl “ik weet dat het eigenlijk niet mag” als hij met dit soort middelen werkt. Hoe het vuur precies is ontstaan en hoe het om zich heen heeft gegrepen, weet hij niet meer. “Ik was in shock. Het is voor mij allemaal een groot zwart gat.”

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei jean3:

Als je je vrachtwaggel tankt met diesel kan je ook rustig een sigaretje roken.

Maar ieder weldenkend mens laat het toch zeker wel uit zijn hoofd om dan 
rustig een sigaretje gaan staan te roken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
5 uur geleden zei steenhaas1:

Uit onze eigen CAO

Duss.. alle schade die ontstaat door op een scherm van een mobiel apparaat te kijken tijdens het rijden.. kan wel op de chauffeur verhaalt gaan worden.

Denk dat er maar een paar werkgevers dit moeten gaan doen.. zal het toch wel een keer afgelopen zijn met gekoekeloer?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
2 uur geleden zei Durashift:

Duss.. alle schade die ontstaat door op een scherm van een mobiel apparaat te kijken tijdens het rijden.. kan wel op de chauffeur verhaalt gaan worden.

Als ze dat aan kunnen tonen wel, maar dat zal moeilijk worden.

Ik ken een geval van verhaal schade van een compressor (bulk)  waarbij de chauffeur beschuldigd werd van het opblazen van de compressor door teveel toeren draaien, ze konden dat niet aantonen dus einde zaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites