[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Garmin kondigt 3 nieuwe trucknavigatie devices aan.


corne64

Recommended Posts

  • Forumlid

Voorstel voor de heren moderators:

 

Richt een apart topic in : Gezuig en gezeik. 
Dan kunnen jullie elkaar ieder weekend in de haren vliegen, zonder mij (en wellicht anderen die zich eraan irriteren) daarmee in ieder topic lastig te vallen. Iemand noemde het Brabantse humor, die laat ik dan graag aan me voorbij gaan. 

Dus als jullie nou je eigen ballenbak krijgen, dan kan ik dat overslaan zonder dat ik wat mis. 


 

  • Like 5
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Ik vind het ook een hele berg geld voor zo'n dingetje hoor, ik reken altijd maar uit hoeveel uur ik er voor het stuur moet vasthouden of mijn handschoenen moet laten wapperen en dan vind ik het vaak absurd wat men durft te vragen.:zegtniets: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
16 minuten geleden zei Vledder:

Voorstel voor de heren moderators:

 

Richt een apart topic in : Gezuig en gezeik. 
Dan kunnen jullie elkaar ieder weekend in de haren vliegen, zonder mij (en wellicht anderen die zich eraan irriteren) daarmee in ieder topic lastig te vallen. Iemand noemde het Brabantse humor, die laat ik dan graag aan me voorbij gaan. 

Dus als jullie nou je eigen ballenbak krijgen, dan kan ik dat overslaan zonder dat ik wat mis. 

Dat hebben we @Vledder ik heb de betrokken postings maar verbogen omdat ze meer op een persoon waren gericht dan aan deze discussie een bijdrage leverden.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Zo werkt dat Ger, als de discussie zich gaat richten op 1 persoon of tussen twee personen en verder geen bijdrage levert aan het topic dan wordt er ingegrepen. Dat wij niet altijd direct ter plekke zijn en dat er soms iets tussendoor glipt zal allemaal gebeuren maar het is ons beleid om in te grijpen zoals het reglement aangeeft en het maakt hier niet uit om wie het gaat.

 

Einde discussie !moelander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Je vergeet te vermelden denk ik dat het een werkgever heel veel geld scheelt dat zijn chauffeur vaak direct naar de juiste plaats rijdt dus een goede navigatie is zeker een goede investering. Maar door vaak met ¨troep ¨b.v. ( Transics navigatie) te komen gaan de chauffeurs zelf hun spullen aanschaffen en is de werkgever vaak weer de lachende .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
36 minuten geleden zei Ger-1957:

Ik denk dat de chauffeur dat ook wel zelf schuld is.

Zakelijk bellen met eigen GSM vinden ze normaal

Zelf navigatie kopen vinden ze normaal

 


We hebben allemaal een Iphone van de firma, plus een Epson printer in de auto om de cmr,s te kunnen printen.
Dit kan nu met b.v met een Samsung niet.

Toen kwam het voorstel, omdat de abonementen afliepen met eigen smartphone dit gaan te doen.

Paar hadden geen bezwaar, maar de meeste willen bij het oude blijven.

Prive en werk gescheiden houden dus.

Ps, navi zit ook in de auto,s

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:


‘Vroeger’ was het normaal dat de baas je kaarten betaalde. Ging je naar een nieuwe bestemming dan kocht je een kaart van de omgeving. Thuisgekomen leverde je het bonnetje in hij de baas en hij betaalde netjes de kosten terug. 
 

 

Wij hadden toen een voorschot van 50 gulden en werd weer aangevuld naar dat bedrag zodra je een bonnetje inleverde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid



Maar door vaak met ¨troep ¨b.v. ( Transics navigatie)


Hebben wij ook ,en op een paar afwijkingen na werk hij best goed.
Heb ook nog een paar algemene kaarten en evt google maps op eigen en zakelijke telefoon,en niet vergeten je eigen gezond verstand(een vd belangrijkste dingen vind ik ).
  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Kiepenboer:


Toen kwam het voorstel, omdat de abonementen afliepen met eigen smartphone dit gaan te doen.

Paar hadden geen bezwaar, maar de meeste willen bij het oude blijven.

Prive en werk gescheiden houden dus.

 

1 uur geleden zei Dokus:

 

 


Dat doe ik ook, maar uit vrije wil.
Ik mocht ook een telefoon van de zaak, maar dat is een simpele Nokia. Zelf heb ik een iPhone en dat werkt toch wel een heel stuk prettiger

 

 

Ik bel/werk ook met mijn eigen telefoon, uit vrije wil.

 

Heb jaren met 2 van die rotdingen lopen slepen. Sinds ik in mijn eigen telefoon 2 simkaarten kan plaatsen heb ik dat geval van mijn werk weer ingeleverd. Het enige wat ik moet doen is bij elke uitgaande oproep selecteren welke simkaart ik wil gebruiken.

 

Je kan zelfs 2 Whatt’s app versies installeren, om gewoon via 2 accounts te kunnen appen.

 

En je krijgt oproepen van beide simkaarten automatisch via je carkit. Geen gekloot meer met overzetten of wat dan ook.

 

sinds kort krijgen we van de baas ook telefoons met duo-sim. maar ik hou het gewoon bij mijn eigen telefoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
3 uur geleden zei andremast:


Hebben wij ook ,en op een paar afwijkingen na werk hij best goed.
 

 

Ik vond het altijd wel goed werken maar sinds een jaar hadden wij het nieuwe model Transics gekregen en ik vond de kwaliteit toen van de navigatie echt belabberd en stuur de me vaak de verkeerde kant uit. Daarentegen heeft google maps me al heel vaak goed geholpen en mijn eigen TT620 is ook wel mijn maatje hoor. En net zoals je zegt, je gezonde verstand is een hele goede radar.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei doemijnbest:

Ik vond het altijd wel goed werken maar sinds een jaar hadden wij het nieuwe model Transics gekregen en ik vond de kwaliteit toen van de navigatie echt belabberd en stuur de me vaak de verkeerde kant uit. Daarentegen heeft google maps me al heel vaak goed geholpen en mijn eigen TT620 is ook wel mijn maatje hoor. En net zoals je zegt, je gezonde verstand is een hele goede radar.😏

 

De navi in de TX-Sky van Transics is mi. niet te vergelijken met een echte losse navi. Er zitten weliswaar Tomtom kaarten in (van 2 jaar geleden) en hij zal je niet zomaar onder een viaduct sturen, maar heeft geen verkeersinfo en geen flitsmeldingen. Bediening vind ik ook erg moeizaam. Ik heb er nooit mee kunnen werken. Altijd een TT6000 Trucker ernaast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 uur geleden zei Aroni:

 

De navi in de TX-Sky van Transics is mi. niet te vergelijken met een echte losse navi. Er zitten weliswaar Tomtom kaarten in (van 2 jaar geleden) en hij zal je niet zomaar onder een viaduct sturen, maar heeft geen verkeersinfo en geen flitsmeldingen. Bediening vind ik ook erg moeizaam. Ik heb er nooit mee kunnen werken. Altijd een TT6000 Trucker ernaast.

Ik heb ook de tx,-sky van transics maar vind dat ook waardeloos heb ook de TT 6200 dat is de laatste tijd ook niet om over naar huis te schrijven:rolleyes: kweet waar dat aan ligt geef iedere week update en nog werkt tie niet meer zoals voorheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei henri:

oke dan heb ik me daar heel erg in vergist.

en met die andere kaarten erbij.

dan zal het al snel toen de tijd richting de 300 gulden zijn gegaan .

 

En je had regelmatig een nieuwe druk nodig... :ja:

 

Meneer Nagamiji vind een kaart op papier nog steeds fijner, voor het overzicht. (Internationale route bepalen als gids.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei road train:

Ik heb ook de tx,-sky van transics maar vind dat ook waardeloos heb ook de TT 6200 dat is de laatste tijd ook niet om over naar huis te schrijven:rolleyes: kweet waar dat aan ligt geef iedere week update en nog werkt tie niet meer zoals voorheen.

 

Misschien een keer een factory reset doen. Dwz. knop vasthouden, maar dan heeeel lang, tot hij weer aangaat. Je moet dan wel opnieuw inloggen bij Tomtom Mydrive onder Services, dan haalt 'ie je favorieten weer op enzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een “Factory reset” doe je via het menu, en dan reset selecteren. Dan start ie opnieuw op, en moet je ALLE instellingen opnieuw aanpassen naar je eigen wensen. Ook moet je je opnieuw aanmelden bij MyDrive.

 

Als je bij een TomTom de aan/uit knop lang ingedeukt houdt, tot het logo verschijnt EN het “tromgeroffel” klinkt doe je een gewone reset. Dan zijn al je gegevens en instellingen nog gewoon beschikbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 2-6-2020 om 18:02 zei Teddybeer:

Een “Factory reset” doe je via het menu, en dan reset selecteren. Dan start ie opnieuw op, en moet je ALLE instellingen opnieuw aanpassen naar je eigen wensen. Ook moet je je opnieuw aanmelden bij MyDrive.

 

Als je bij een TomTom de aan/uit knop lang ingedeukt houdt, tot het logo verschijnt EN het “tromgeroffel” klinkt doe je een gewone reset. Dan zijn al je gegevens en instellingen nog gewoon beschikbaar.

 

Ja, klopt dat je een factory reset ook vanuit het menu kan doen. Die ene keer dat ik het nodig had was er echter geen menu meer 😕 dus ik moest het op de brute manier doen. Ik weet niet meer precies hoe ik het deed, maar het was wel degelijk vasthouden tot de trommel kwam. Je krijgt dan ook even een boot-sequence te zien. Hij is dan inderdaad alles kwijt, maar mijn 100+ favorieten kwamen wel netjes terug na inloggen.

 

Zie http://uk.support.tomtom.com/app/answers/minor_detail/a_id/1898/ onder punt 6.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Op 31-5-2020 om 18:35 zei RobNiat:


Dat is nu net een dingetje dat ik niet begrijp. 
 

‘Vroeger’ was het normaal dat de baas je kaarten betaalde. Ging je naar een nieuwe bestemming dan kocht je een kaart van de omgeving. Thuisgekomen leverde je het bonnetje in hij de baas en hij betaalde netjes de kosten terug. 
 

Maar sinds er allerlei merken en modellen GPS op de markt zijn lijkt het normaal dat de chauffeur de kosten daarvan ophoest. Alsof het een voorwaarde is om ūberhaupt aan de slag te kunnen. Net als een geldig rijbewijs met code 95. 
 

Wat is daar toch gebeurd? Hoe is dat zo gekomen?

Wij hebben allemaal een lossen tomtom 6250 pro van de werkgever.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 31-5-2020 om 15:50 zei Pierre:

 
10 Inch voor €699,-...Da's ook nie voor niks.... :zegtniets:

Het zijn ook android tablets waarop je verschillende apps kunt installere. Geen navigatie alleen dus, Dat is de Garmin die ik heb ook.

Sd kaartje erin met films en verschillende apps erop en je hoeft je tijden wachten niet te vervelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 31-5-2020 om 19:05 zei doemijnbest:

Je vergeet te vermelden denk ik dat het een werkgever heel veel geld scheelt dat zijn chauffeur vaak direct naar de juiste plaats rijdt dus een goede navigatie is zeker een goede investering. Maar door vaak met ¨troep ¨b.v. ( Transics navigatie) te komen gaan de chauffeurs zelf hun spullen aanschaffen en is de werkgever vaak weer de lachende .

Op onze transics box zat ook navigatie. Maar gelukkig heeft mijn werkgever er die af laten halen, en ons een tomtom gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
56 minuten geleden zei corne64:

Wij hebben allemaal een lossen tomtom 6250 pro van de werkgever.

 

 

Heb jij daar geen problemen mee Cornë? Dat in de zin van een zwart scherm en opnieuw opstarten? Heb jij deze tomtom ook gekoppeld aan de app op je telefoon?

 

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden