[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Garmin kondigt 3 nieuwe trucknavigatie devices aan.


corne64

Recommended Posts

  • Forumlid
39 minuten geleden zei Knoalster:

 

Heb jij daar geen problemen mee Cornë? Dat in de zin van een zwart scherm en opnieuw opstarten? Heb jij deze tomtom ook gekoppeld aan de app op je telefoon?

 

Hendrik

Ik wel.... heb geen zwarte schermen. 
Wel gekoppeld aan telefoon vwb de route opgeven. Ik gebruik m niet als handsfree ding. 
Wel een enkele keer “zomaar” uitgelogd. 
 

en hele enkele keer begint hij uit zichzelf tegen me te praten😂

 

voor de rest prima ding. 

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei EJD:

Al die navigatie-shit heeft er mede voor gezorgd dat zelfs een geestelijk gemankeerde van A naar B kan rijden. En dat in dezelfde tijd als de super NL chauffeur.

 

.

Ja totdat de navigatie uitvalt, dan zijn ze de weg kwijt.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 uur geleden zei Knoalster:

 

Heb jij daar geen problemen mee Cornë? Dat in de zin van een zwart scherm en opnieuw opstarten? Heb jij deze tomtom ook gekoppeld aan de app op je telefoon?

 

Hendrik

Nergens last van. Werkt zonder problemen. Ook icm die app

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Trucknavi is onmisbaar. Maar die van het bedrijf is matig. Dus google maps helpt om toch soms wat andere keuzes te maken. Wegwerkzaamheden en files zijn vaak nauwkeurig. Kent vaak wat meer weggetjes etc.

Kost ook weinig tijd om te vergelijken want je kan de adressen inspreken.

Streetview is ook handig om de situatie alvast even te bekijken.

Tomtom maakt mooie routes maar het menu vroeger was fijner. Het is jammer dat ze voor de truck niet gewoon een app verkopen. Dat doen ze voor tomtom auto wel. Een goede tablet werkt zoveel fijner dan die kastjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
28 minuten geleden zei Aroni:

 Zelfs als ik per ongeluk voorbij de klant rij en verderop wil keren zet ik opnieuw de bestemming erin zodat ik niet mezelf ergens vastrij.

 

Soms denk ik wel eens: des te sneller er autonoom rijdende vrachtwagens zijn, des te beter. Zijn we meteen van dit soort piloten af.

 

Te treurig voor woorden. En dan doel ik niet op het per ongeluk voorbij rijden van de klant.

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Aroni:

Google maps weet veel maar geen truck verboden en hoogtebeperkingen. Zelfs als ik per ongeluk voorbij de klant rij en verderop wil keren zet ik opnieuw de bestemming erin zodat ik niet mezelf ergens vastrij.

Ben benieuwd hoe jij reageert bij wegopbreking wegomlegging die onverwachts opduiken. Google en TomTom weten niet alles. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei iveco 35c17:

Als het goed zou zijn zou je die omleiding gewoon kunnen volgen, maar als je ligt te dromen tijdens die omleiding kan je wel voor een verrassing komen te staan ja.

Heb al te veel omleidingen mee gemaakt die zomaar stopten of over gingen in andere omleidingen (ja dat verzin ik niet, echt meegemaakt) of nachtelijke omleidingen waarvan de borden overdag nog open stonden zonder tijdsaanduiding.

over de grote weg klopt het dan meestal wel maar in de bebouwde kom is het nog veel erger. Staan er borden met die en die straat of brug  of tunnel afgesloten( moet je maar net weten hoe dat heet of waar dat is). En je TomTom maar tegen je aan praten. “ probeer om te keren, probeer om te keren, probeer om te keren”.

als de omleiding niet klopt of stopt en TomTom of googlemaps weet de afsluiting niet dan moet je toch zelf wat gaan verzinnen. 
Ik bedoel dus met “droom lekker verder” dat Je op navigatie of omleidingen Niet zomaar kunt vertrouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Deze Bassie stond twee weken geleden op zaterdagmiddag midden in Hamburg  omdat de 1 dichtzat. En hej. ik ben diezelfde avond nog thuis gekomen. zonder schade Dus ergens zit het wel goed met het richtingsgevoel en oplettendheid. Neemt niet weg dat ik het wel  met je eens ben om niet zomaar blind de tom tom te geloven! gezond verstand [was dat @andremast pas niet die dat zei}is minstens zo belangrijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 21-6-2020 om 19:55 zei EJD:

 

Soms denk ik wel eens: des te sneller er autonoom rijdende vrachtwagens zijn, des te beter. Zijn we meteen van dit soort piloten af.

 

Te treurig voor woorden. En dan doel ik niet op het per ongeluk voorbij rijden van de klant.

 

.

 

Die reactie snap ik niet. Als je voor het eerst naar een nieuwe klant op een onbekende plek ergens in een buitenland gaat en je hebt mbv. Google maps en je Tomtom de exacte positie ingegeven en dan blijkt het een toegangshek tussen twee huisjes te zijn, waar je echt niet meer kan stoppen, dan rij je dus door. Dat kan betekenen dat je het halve dorp door moet tot er een omweg of rotonde komt waar je weer op de terugweg kan. Juist op die plekken midden in een dorp of stadje kom je de gekste dingen tegen. Als je dat niet van te voren weet en op gevoel probeert een terugweg te vinden kom je geheid een keer vast te staan voor een te laag spoorviaduct. Dus, ik zet de bestemming opnieuw in de Tomtom en cross verder en weet zeker dat ik weer op mijn plek kom, zonder een stomme afslag te nemen. Ik zou niet weten hoe dat anders moest. In elk geval snap ik niet wat daar treurig aan is.

Moet je als chauffeur soms helderziende zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 21-6-2020 om 20:47 zei roadtrain:

Ben benieuwd hoe jij reageert bij wegopbreking wegomlegging die onverwachts opduiken. Google en TomTom weten niet alles. 

 

Ik heb eerlijk gezegd nog maar zelden een afsluiting om omlegging meegemaakt die niet op mijn Tomtom stond. Het is soms niet meteen duidelijk waarom hij je omstuurt maar als je het later uitzoekt blijkt er wel degelijk iets afgesloten te zijn. Zo wordt ik meestal over de A3 naar Basel gestuurd (ookal rij ik liever over de A61) maar af en toe gaat 'ie uit zichzelf al over de A61. Dat is dan bv. omdat er ergens 50km voorbij Keulen een kreuz of wegdeel is afgesloten. 

Ik heb helaas geen tijd en behoefte om dat zelf allemaal van te voren uit te zoeken, waarom zou ik ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 21-6-2020 om 23:32 zei iveco 35c17:

Euh, Dan is er toch een omleiding aangegeven! Zijn we de Tom Tom niet nodig toch?

 

Juist wel! De Tomtom volgt vanzelf meestal die omleiding al als een wegdeel is gesloten. Op zijn laatst zodra je van de weg wordt afgestuurd door de hekken, maar meestal al lang van tevoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei EJD:

@Aroni: ik schreef het al eerder in dit topic: al die navigatie-shit heeft er mede voor gezorgd dat zelfs een geestelijk gemankeerde van A naar B kan rijden.

 

.

En dan net voor “B” in het Westland op het verkeerde ventweggetje in de greppel belanden🙀

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei Aroni:

 

Die reactie snap ik niet. Als je voor het eerst naar een nieuwe klant op een onbekende plek ergens in een buitenland gaat en je hebt mbv. Google maps en je Tomtom de exacte positie ingegeven en dan blijkt het een toegangshek tussen twee huisjes te zijn, waar je echt niet meer kan stoppen, dan rij je dus door. Dat kan betekenen dat je het halve dorp door moet tot er een omweg of rotonde komt waar je weer op de terugweg kan. Juist op die plekken midden in een dorp of stadje kom je de gekste dingen tegen. Als je dat niet van te voren weet en op gevoel probeert een terugweg te vinden kom je geheid een keer vast te staan voor een te laag spoorviaduct. Dus, ik zet de bestemming opnieuw in de Tomtom en cross verder en weet zeker dat ik weer op mijn plek kom, zonder een stomme afslag te nemen. Ik zou niet weten hoe dat anders moest. In elk geval snap ik niet wat daar treurig aan is.

Moet je als chauffeur soms helderziende zijn?

Dan stop je bij die twee huisjes en vraag je even......

ipv domweg de TomTom te volgen want die stuurt je telkens naar hetzelfde punt zolang je geen nieuw adres in geeft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei Ger-1957:

Soms vraag ik me af hoe ik vroeger op mijn bestemming ben gekomen 😉

Je citeerd aroni onder mijn naam?????

 

antwoord: kaart of stratenboek en ooit stonden bij de meeste gemeentes wel borden met plattegrond. 
toen ik mijn carrière begon in (1980) Amsterdam waren er al boekjes met stadskaarten. 
later met shell stratenboek op schoot. 
En bij de NWM En Cetra waren er toen al routeboeken,  van iedere klant werd door de eerste die er heen ging een logische route omschreven. (Vooral met meelauto want die hadden de lospunten rechterzijde van de auto dus was wel handig als je meteen van de goeie kant komt aanrijden).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 21-6-2020 om 23:42 zei iveco 35c17:

Als het goed zou zijn zou je die omleiding gewoon kunnen volgen, maar als je ligt te dromen tijdens die omleiding kan je wel voor een verrassing komen te staan ja.

 

Probeer eens winkeldistributie te rijden :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden