[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Garmin kondigt 3 nieuwe trucknavigatie devices aan.


corne64

Recommended Posts

  • Forumlid
11 uur geleden zei Aroni:

 

Juist wel! De Tomtom volgt vanzelf meestal die omleiding al als een wegdeel is gesloten. Op zijn laatst zodra je van de weg wordt afgestuurd door de hekken, maar meestal al lang van tevoren.

Waarom plaatsen ze die borden “ gps off” dan? Dat is toch omdat ze willen dat je de omleiding volgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei lientje:

 

Probeer eens winkeldistributie te rijden :bey:

Dat zal idd in de centrums regelmatig tegenvallen ja, dat ondervind ik zelf ook hoor. Daar hoef je niet enkel winkeldistributie voor te rijden. Maar op de N en A wegen mag je er toch wel vanuit gaan dat een omleiding is te rijden met een vrachtwagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Ger-1957:

Soms vraag ik me af hoe ik vroeger op mijn bestemming ben gekomen 😉

Vroeger stonden boeren nog wel eens te wachten omdat de chauffeur het adres niet kon vinden:D

Telefoon had je niet, dus maar kijken of er ergens een vroege krantebezorger al bezig was, of bij de bakker, die was meestal ook vroeg wakker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 uur geleden zei EJD:

@Aroni: ik schreef het al eerder in dit topic: al die navigatie-shit heeft er mede voor gezorgd dat zelfs een geestelijk gemankeerde van A naar B kan rijden.

 

.

 

Ik snap wie je bedoelt, maar die zouden ook zonder navi wel op pad gaan. Zelf kan ik ontzettend goed kaartlezen en ben gek op kaarten, heb een hele boekenkast vol. Maar die kan ik niet allemaal meenemen en zie het ook niet zitten om, jUIst als er plots een weg is afgesloten, met een boek op schoot een andere route te zoeken. 

Kaarten zijn ook veel mooier maar het is niet meer van deze tijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei roadtrain:

Dan stop je bij die twee huisjes en vraag je even......

ipv domweg de TomTom te volgen want die stuurt je telkens naar hetzelfde punt zolang je geen nieuw adres in geeft. 

 

Wat moet ik vragen? Ik weet dat ik daar moet zijn maar kan er niet meer inkomen zonder de halve stad vast te zetten. 

En het is ook de bedoeling dat hij weer terug gaat naar die bestemming, want daar moet ik wezen. 

Ik rij dus door omdat ik dAAr niet kan draaien of stoppen, snap je. En een paar km verderop hopelijk wel zonder al te moeilijk te hoeven doen. 

Ik heb het hier niet over rijden tussen industrieterreinen en DC's in NL of D. Het gaat om plekken waar je met een span nog maar net kan/mag komen, zonder aanduidingen etc.. Gelukkig komt dat maar een paar keer per week voor, maar ik weet dan gewoon niet hoe het er verderop uitziet.

  • Like 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 minuten geleden zei Aroni:

 

Wat moet ik vragen? Ik weet dat ik daar moet zijn maar kan er niet meer inkomen zonder de halve stad vast te zetten. 

En het is ook de bedoeling dat hij weer terug gaat naar die bestemming, want daar moet ik wezen. 

Ik rij dus door omdat ik dAAr niet kan draaien of stoppen, snap je. En een paar km verderop hopelijk wel zonder al te moeilijk te hoeven doen. 

Ik heb het hier niet over rijden tussen industrieterreinen en DC's in NL of D. Het gaat om plekken waar je met een span nog maar net kan/mag komen, zonder aanduidingen etc.. Gelukkig komt dat maar een paar keer per week voor, maar ik weet dan gewoon niet hoe het er verderop uitziet.

Als je daar niet kan stoppen, hoe ga je daar lossen / laden  dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei lientje:

Misschien na het behalen van het c rijbewijs eerst eens een tijdje laten stunten met een bakwagen door kleine dorpjes en binnensteden?

Ik denk dat meeste bakwagenchauffeurs een beter inzicht hebben dan menig trailer chauffeur :zegtniets:

Dat is bij ons wel de regel. Nieuwbakken chauffeurs komen eerst een paar maanden tot een 1/2 jaar op een bakwagen binnenland voordat ze het "grotere" werk mogen doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei iveco 35c17:

Als je daar niet kan stoppen, hoe ga je daar lossen / laden  dan?

 

Misschien maak jij dat nooit mee, maar waar ik werk komt geregeld voor dat je pas ziet dat er een inrit wAs als je er al vrijwel voorbij bent. Achter dat hek en achter de woonhuizen is dan het bedrijf waar je prima kan lossen, maar dat stond niet of nauwelijks aangegeven. Ook huisnummers ontbreken vaak. 

Als je het eenmaal weet rij je de volgende keer meteen die oprit op, in de hoop dat iemand het hek open doet en je met je staart van de weg kan. Maar de eerste keer rij je er kats voorbij en achteruit kan sowieso niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei Ger-1957:

Vreemd geen idee hoe dat komt?

 

Je citeert uit de post van Roadtrain.

Je had uit het originele bericht van Aroni moeten citeren.

 

Is al een tijdje een 'technisch probleem' hier. ;)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Ik begrijp niet zo goed waarom er nou zo over mede forummer Aroni wordt gevallen.

Ja, hij gebruikt de navigatie misschien wat meer dan dat de gevestigde garde doet. Nou en. Is een andere tijd nu. Navigatie is niet perfect maar hij geeft, naar mijn mening, aan dat dat besef er wel is.

 

Andersom geredeneerd: waarom gebruiken chauffeurs met 30 - 40 jaar ervaring nog navigatie eigenlijk? In al die jaren hebben jullie toch wel de wegen in Europa leren kennen, ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Aroni:

Misschien maak jij dat nooit mee, maar waar ik werk komt geregeld voor dat je pas ziet dat er een inrit wAs als je er al vrijwel voorbij bent.

 

En daarom vindt ik Google map handig. Dan kan op de plattegrond zien of er herkenningspunten zijn waar je moet zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei Durashift:

 

Andersom geredeneerd: waarom gebruiken chauffeurs met 30 - 40 jaar ervaring nog navigatie eigenlijk? In al die jaren hebben jullie toch wel de wegen in Europa leren kennen, ;)

Live file/verkeersinfo. En evt resttijd naar doelbestemming. 
Wel  handig als t minutenwerk is   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid



Wat is de reden dat hij dat aangeeft Andre? 




Ik zou het niet weten,op een paar dwalingen na werkt de navi(transics)normaal.
Zit volgens de geleerden in het adr verhaal(bij Bremen maakt dat niet uit)
Zijn met update bezig.
We zullen zien hoe die het doet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei andremast:

Soms is navi beetje in de war🙄

 

20200623_172929.jpg

Dat doet dat ding bij mij altijd op de A1 van Lille naar Parijs ter hoogte van Arras.
Daar maakt hij een rare hoek en als je gewoon door rijdt gaat er bijna een kwartier van je reistijd af.

Pffffft zit je de hele tijd plankgas plat op het stuur te rije om het net in 4.30 uur te halen, en heb je op het einde 10 minuten over:D

En inderdaad maak je dan toch gewoon pauze.

Dus liever met deze temperatuur niet met 11000 kippies aan boord, dan liever 5 uur rijtijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden