Spring naar bijdragen

Het nieuwe aankoppelen

Ger-1957
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
22 minuten geleden zei iveco 35c17:

^^ Strak geparkeerd zou ik zeggen👍

Makkelijk pootjes opdraaien 😂😂

9 minuten geleden zei lientje:

^^ zeker als je de slinger niet kan gebruiken.

Nee dit is echt een nare streek.

Inderdaad slechte streek....

maar aankoppelen, luchtvering omhoog en als de pootjes vrij van de grond zijn even naar voren, poten indraaien en wegwezen. 
heb dit al meerdere keren bij onze “vaste” garage ervaren daar kwakt iedereen maar van alles neer en als je dan aan een kant een slinger hebt wat zou je dan naar de andere kant kijken🙈

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Dat is inderdaad niet handig. Enigste manier is dan de luchtvering van de trekker max omhoog en een stukje naar voren zodat je de slinger kan gebruiken. Maar soms kan dat niet eens omdat ze hem max omhoog zetten bij het afkoppelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 minuten geleden zei roadtrain:

Inderdaad slechte streek....

maar aankoppelen, luchtvering omhoog en als de pootjes vrij van de grond zijn even naar voren, poten indraaien en wegwezen. 
heb dit al meerdere keren bij onze “vaste” garage ervaren daar kwakt iedereen maar van alles neer en als je dan aan een kant een slinger hebt wat zou je dan naar de andere kant kijken🙈

Dat kan idd ja, Als je niet in de hoogste stand afgekoppeld hebt. Dan heb je pech.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
9 minuten geleden zei iveco 35c17:

Dat kan idd ja, Als je niet in de hoogste stand afgekoppeld hebt. Dan heb je pech.

Dan heb je meest achter nog vering die omhoog kan. 
Al kan ik me goed voorstellen dat die functie op een bluk niet aanwezig zal zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
12 minuten geleden zei iveco 35c17:

Dat is alleen voor prutsers......

als ook de luchtvering van de oplegger in de hoogste stand zit (als dat er op zit) ja dan heb je pech. 
voor ik in deze situatie een oplegger zou aankoppelen zou ik toch de beheerder van het terrein er bij halen om een en ander te konstateren. Eigenlijk zou je in deze situatie gewoon eerst die andere oplegger weg moeten laten halen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
4 minuten geleden zei roadtrain:

Dat is alleen voor prutsers......

Maar dat ben ik ook volgens sommigen hier😎

Maar wij moeten zo hoog mogelijk afkoppelen in de haven, 

En de luchtvering van de oplegger naar boven kan idd werken dan als door de gewichtsverplaatsing je trekker dan maar niet in elkaar duikt want dan staan de poten nog op de grond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Dan heb je meest achter nog vering die omhoog kan. 
Al kan ik me goed voorstellen dat die functie op een bluk niet aanwezig zal zijn. 

Voor zover ik weet zit bij de meeste bulk kippers wel hoogteregeling op de luchtvering.
Achterpoten op de grond, luchtvering naar beneden en dan pas opkippen.

—- nulli cedo —-
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
3 minuten geleden zei Dokus:

Voor zover ik weet zit bij de meeste bulk kippers wel hoogteregeling op de luchtvering.

Dat klinkt niet onlogisch. 

Maar ik kan het me ook voorstellen dat je de vering achter niet kán oppompen om te voorkomen dat een talentje de bulk kiept met de achterkant omhoog. Ik stel me zo voor dat dat erg onstabiel wordt. 

Auto’s (zowel trekkers als opleggers) waar ik in Australië mee reed ontbeerden deze functie ook. Er is een mogelijkheid om de lucht uit de balgen te laten. Maar bij wet is het verboden dat je zelfstandig de luchtbalgen omhoog pompt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 minuut geleden zei Dokus:

emoji40.png —- nulli cedo —- emoji40.png

Dat was ook het probleem niet, ik heb hem daar ook wel weg gekregen. Er zat trouwens 29300 kg in dus was wel ff pompen :rolleyes:

Als je onder de oplegger door kijkt zie je dat er plaats zat is, dit is gewoon een bewuste actie geweest van een chauffeur van een niet nader te benoemen bedrijf uit Erp 

Citaat

Fout, volgens beschrijving moet eerst de luchtvering omlaag dan poten aan de grond.

Nu de werkelijkheid, door deze regel in het boekje hebben we nu heel veel kromme mee kiep bumpers, deze raken namelijk de grond als je eerst de luchtvering heb laten zakken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 minuten geleden zei RobNiat:

Maar ik kan het me ook voorstellen dat je de vering achter niet kán oppompen om te voorkomen dat een talentje de bulk kiept met de achterkant omhoog. Ik stel me zo voor dat dat erg onstabiel wordt. 

Geen enkel probleem, we kunnen alle bulken in elke willekeurige stand zetten met de luchtvering

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
33 minuten geleden zei roadtrain:

Eigenlijk zou je in deze situatie gewoon eerst die andere oplegger weg moeten laten halen......

Precies, denken in oplossingen.:ok: Al gaat dat natuurlijk niet als een een kingpinslot op zit. Ik zou hem wel dwars voor alle andere opleggers zetten, zo ben ik dan ook wel weer.

12 minuten geleden zei Ger-1957:

Dat was ook het probleem niet, ik heb hem daar ook wel weg gekregen. Er zat trouwens 29300 kg in dus was wel ff pompen :rolleyes:

Als je onder de oplegger door kijkt zie je dat er plaats zat is, dit is gewoon een bewuste actie geweest van een chauffeur van een niet nader te benoemen bedrijf uit Erp 

Een "wraak"actie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Fout, volgens beschrijving moet eerst de luchtvering omlaag dan poten aan de grond.
Nu de werkelijkheid, door deze regel in het boekje hebben we nu heel veel kromme mee kiep bumpers, deze raken namelijk de grond als je eerst de luchtvering heb laten zakken 

Wij hebben een adres in Aalsmeer waar het straatje waar je staat te lossen zo rond is dat zo’n meekiepende bumper de grond nog raakt met de poten op maximale hoogte.

Gelukkig heb ik er een LAG achter hangen waar de bumper gewoon op de plek blijft tijdens het lossen.

—- nulli cedo —-
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
14 minuten geleden zei Ger-1957:

Geen enkel probleem, we kunnen alle bulken in elke willekeurige stand zetten met de luchtvering

Luchtvering was ook handig als je je bulk moest leeg kiepen.
Er was in Moerdijk zoeen bedrijf die wilde me zonder de poten uit te draaien leeg laten kiepen in een loods.
Dus bulk zonder poten uit omhoog en dan vooruit rijden tot die leeg is☹️

Ik zeg dat gaan we niet doen, want dan kan hij wel een in tween breken.
Dus poten uit, opkiepen tot er niets meer uit kan, bulk naar beneden luchtvering stukkie omhoog en paar meter vooruit.
Dit een keer of 10 herhalen en hij was leeg, en niet in tween gebroken😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Sommige chauffeurs echte eikels zijn, en ja dit was een Nederlander ;)

20200603_131421.thumb.jpg.c70afec7404b22a478681fe735e10859.jpg

Ik zou die zo laag draaien dat hij er niet met de trekker onder geraakt. 

Jij eronder, poten max indraaien en dan rustig laten zakken/vallen. 

Laat hem maar sleuren om hem terug omhoog te krijgen. 

En als hem helemaal wil naaien haal je de slinger eraf 😁

• Like 1
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

Op veerboot terminals hebben ze er in het weekend ook wel een handje van soms omdat ze dan ook vaak met invallers werken om de boten te laden en te lossen. Even een foto maken en door je baas door  laten sturen naar de ferrycompany en dan wordt die chauffeur niet blij, maar dit is echt een luizenstreek. :ja: Zelf houd ik bij afkoppelen met belijning altijd strak langs de linkerlijn aan en als iedereen dat zou doen heb je altijd ruimte voor de slinger. Wat de luchtvering omhoog zetten werkt goed maar niet met zwaar beladen trailers omdat die wat door gaan buigen.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
31 minuten geleden zei iveco 35c17:

Ben toch wel benieuwd naar het verhaal van die andere chauffeur?  Waarom  die de moeite en het risico genomen heeft om de oplegger zo extreem kort naast die van jouw te zetten?

Of zou die alleen maar willen hebben laten zien dat die sturen kan?

Nee, ik denk dat hij een beetje op het forum mee heeft gelezen en toevallig die bluk van Vos zag staan...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
42 minuten geleden zei doemijnbest:

Zelf houd ik bij afkoppelen met belijning altijd strak langs de linkerlijn aan en als iedereen dat zou doen heb je altijd ruimte voor de slinger.

Fout!! Je hebt nm ook opleggers met twee aparte slingers.......

• Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
49 minuten geleden zei doemijnbest:

at de luchtvering omhoog zetten werkt goed maar niet met zwaar beladen trailers omdat die wat door gaan buigen.

Geladen  altijd luchtvering laten zakken!!

leeg maximaal in de rijstand. 

• Like 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei iveco 35c17:

Ben toch wel benieuwd naar het verhaal van die andere chauffeur?  Waarom  die de moeite en het risico genomen heeft om de oplegger zo extreem kort naast die van jouw te zetten?

Of zou die alleen maar willen hebben laten zien dat die sturen kan?

Gewoon achterlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites