[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Peter Appel Transport en Simon Loos nemen activiteiten VRC Transport over


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
25 minuten geleden zei schoenenreus:

 

 

Dat bedoelde ik ook maar ik dacht dat de tijd nog krapper stond maar het is dus 6 uur. Maar hier houd helemaal niemand zich aan volgens mij of althans ik ken ze niet.

Ja hoor. Had vanmorgen zelf geladen van velsen Naar Hoogeveen en dan retour velsen. 
ik zat eerder aan de 6 werkuren dan aan de 4,5 rijuren dus met 3.30  gepauzeerd. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei Pierre:

Als ik het goed begrijp stop jij op vrijdagavond met 10 arbeidsuren wanneer je vóór 05.00 begonnen zou zijn, jij houd daar serieus rekening mee?

Echt niet......😊. Maar dat is de stelling ook niet. 
maar Iveco moet er niet op vertrouwen dat als een planner hem bewust een rit geeft die qua rijtijd of arbeidstijd niet te doen is en hij doet het toch dat de bekeuring zomaar voor hem betaald word......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei roadtrain:

Echt niet......😊. Maar dat is de stelling ook niet. 
maar Iveco moet er niet op vertrouwen dat als een planner hem bewust een rit geeft die qua rijtijd of arbeidstijd niet te doen is en hij doet het toch dat de bekeuring zomaar voor hem betaald word......

En daarom meld Iveco dat ook netjes. tweede week vakantie was ik eigenlijk wel klaar met dat melden en reed op zaterdagmorgen ongemeld door.  Beetje teveel diensturen. hoeveel te veel kunnen we hier wel om slapen denk ik. Maar kreeg toen wel een uitbrander van de portier/ zaterdagplanner dat ik dat nooit meer moest doen maar altijd moest melden zoals gewoonlijk.  Omdat ze dan boven niet konden beslissen dat dit voor mijzelf was. En hun de keuze hadden om een andere chauffeur naar me toe te sturen. Maar je raad het al wat het antwoord is als je dit meld he! Dus vanaf de week erop maar weer netjes gaan melden, en ook erbij dat de cruise op 90 stond ipv 85 omdat dit toch wat minuten scheelt.  3 collega s keken toch wel heel raar toen ik ze net voor Azelo vol gas voorbij ging😂

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lientje mijn verhaaltje heeft absoluut niet de bedoeling gehad om het brood rijden min of te min te vinden !!!

Ikzelf heb in het begin van mijn carriere regelmatig inval ritjes gedaan bij Bakker Welten in Breda en inderdaad als het je ligt te werken in de nacht had je hetdaar absoluut niet slecht hoor.

 

Waar mijn opmerking zeker over ging is over de door mijn inziens geromantiseerde vacature van dit bedrijf !!! Complete kolder vind ik,en wat betreft het salaris tja dat vind ik (helaas) allemaal een hondenfooi in het transport !!! Zeker gezien de verantwoording die je hebt als chauffeur,maar goed dat is persoonlijk.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Pierre ik heb het idee dat je ergens iets hebt gehoord dat je dit draadje opent.🙃

 

Maar bij een groot bedrijf hebben ze overal een mannetje/vrouwtje voor. Hier gaat alles gaat zo veel mogelijk precies via de regeltjes.

Ze doen hun best, maar het blijft transport.😇🙃

Zo is er iemand op kantoor die ILT laat zien dat het de moeite niet waard is om chauffeurs van Appel aan te houden.

Mocht je wel in een controle komen kunnen onderstaande bedragen consequentie zijn.
 

 

B7624000-1D6B-4221-8FA1-812B94429E57.png

 

 

Rijtijd Rij-uren per dag (rij-uren is alleen de tijd dat je ook echt aan het rijden bent, dus geen werken of andere activiteit)

In een werkweek mag je 2 keer maximaal 10 rij-uren maken.

De overige dagen is dit maximaal 9! 45 minuten pauze (mag gesplitst worden in eerst 15 en daarna 30 minuten ,

let op: alleen in deze volgorde!) voordat je 4,30 uur rijtijd hebt .

 

Diensttijd Een normale diensttijd (je hele werkdag inclusief pauzes) is 13 uur .

Je mag maximaal 3 keer per week dit verlengen naar maximaal 15 uur .

 

Bij een starttijd voor 05.00 mag je maximaal 12 uur ARBEID (dus je pauze mag je nog bij de 12 uur optellen) verrichten volgens onze Overlegregeling.

 

Bij dreigende overschrijding van de 15 diensturen altijd direct contact opnemen met de planning voor verdere instructies.

Nachtrust Normale nachtrust is 11 uur (10.59 uur nachtrust telt ook als 9 uur!)

Minimale nachtrust is 9 uur(dit mag maximaal 3 keer per week).

Weekend rust Normale weekend rust is minimaal 45 uur. Anders gezegd, om de week MOET je 2 dagen achter elkaar vrij zijn!

Let ook op je 15 minuten pauze in 6 uur arbeid. Dan nogmaals een kwartier pauze voor de 9 uur arbeid.

 

In de kolom ‘Strafcode’ zie je een afkorting staan; Hierin worden 3 categorieën gebruikt:

HBI: = Heel Belangrijke Inbreuk

BI: = Belangrijke Inbreuk

KI: = Kleine Inbreuk In de kolom 'Risico’ staat het geldbedrag dat je bij een controle onderweg als boete zou kunnen krijgen per overtreding.

Probeer HBI-overtredingen altijd te voorkomen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maken we niet allemaal wel eens een foutje???
Gisteren een half uur stil gestaan om pauze te maken, blijkt dat ik per ongeluk niet goed gekeken heb en dat hij dus niet op het bedje stond maar op het “overige werken” symbooltje.
Ik zie op het scherm dat hij op 45 minuten springt en ga rijden, blijkt dat er dus geen half uur pauze bijgeschreven was........
Tijd om nog eens een half uur alsnog te maken had ik niet, dus maar door gegaan.....
Een foutje op je kaart is zo snel gemaakt.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ze de boetes niet betalen dan is het dus over en uit met overschrijdingen. Die 10 minuten langer doorrijden om net wel een klant te kunnen laden op vrijdag eind van de middag is er dan niet meer bij. Of een werkdag maken van 16 of 17 uur om een ontzettend belangrijke rit te kunnen doen. Dan volgt er gewoon een berichtje; aangezien ik er niks beter van word maar wel de boetes mag betalen ga ik dat helaas niet halen.

 

Net zoals ik nu gerust een half uur omrij als er staat 'gesloten voor vrachtwagens'. Sinds ik een keer zo'n boete zelf heb moeten betalen neem ik geen risico meer. Het salaris is net wat te laag vergeleken met alle risico's onderweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 10-8-2020 om 12:02 zei lientje:

Je begint dus niet altijd zo vroeg. 

 

Jawel, dat brood rijden is altijd (te) vroeg.

 

Maar de persoon die die advertentie gemaakt heeft is zeker eerst autoverkoper geweest? Die proberen ook de grootste rommel met mooie praatjes te verkopen en er zijn inderdaad altijd mensen die erin trappen.

Mijn mening is dat fatsoenlijk werk eigenlijk geen advertentie nodig heeft, zo'n vacature is in de regel via via heel vlug bezet. Maar als je met dit soort teksten chauffeurs hoopt te werven zegt het naar mijn idee meer dan genoeg over het werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei edje:

Jawel, dat brood rijden is altijd (te) vroeg.


Je hebt vroeg en je hebt idioot vroeg.

Ik bedoelde te zeggen dat niet alle brood ritten zo vroeg starten. 
 

Zo zat ik voorheen vaak met een collega n bakkie te doen. Ik was rond 2.00 klaar na het lossen van gebak in Zaandam en kon richting Middenmeer waar een collega al op mij stond te wachten toen we dat werk van de Makro nog deden, en hij ging door naar Zwanenburg voor de eerste broodrit en was daar rond 6.00 klaar waarna een ander op die wagen stapte.

 

Maar het werk vroeg of laat moet je liggen en wordt ook duidelijk uitgelegd.

Dat late avondwerk kwam mij mooi uit met jonge kinderen.

Ik had weinig oppas nodig heerlijk rustig overal en geen last van files of wachttijden.👍


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei lientje:

heerlijk rustig overal en geen last van files of wachttijden.👍


In tegenstelling tot dagritten. 
Maandag bij XPO in Oss fust lossen en een pendel naar Zaandam laden. Ik ben er van 9 tot 12.30 bezig geweest.

Vandaag in Woerden een lading fust laden. 1 uur gewacht.:rolleyes:

Kijk dit soort fratsen heb je niet of zelden in de avond/nacht/vroege ochtend hoe je het wil noemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 11-8-2020 om 09:07 zei Ger-1957:

 

Hij komt er aan, maar dat heb ik jullie jaren geleden al voorspeld omdat er met de pet naar werd gegooid ;)

Uit het mobility pakage 

 image.thumb.png.822ec627c6d9142e8177cd64904796bb.png

Ger,ik heb t een tijdje geleden al gezegd:

Toen dit mobity package erdoor kwam kon de vlag halfstok,

OP t gevaar af me de woede van Black Matters en Sylvana op de hals te halen zeg ik : een zwarte dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 10-8-2020 om 20:45 zei iveco 35c17:

(..)

 

C. Dan ben ik de laatste 3 weken dus flink in overtreding geweest, of is het anders als je s avonds rond 18.00 begint en doorgaat tot bijna de maximale diensttijd?

 

Nee, is niet anders.. want in jouw dienstblok zit arbeidstijd dat tussen 1 en 5 uur 's nachts is uitgevoerd.

 

Op 10-8-2020 om 10:27 zei lientje:

Brood rijden is geen zwaar werk. Lekker rustig. Onderweg evt. en uurtje achter de stoelen en je bent in ieder geval mooi op tijd klaar met werken. Voor sommigen ideaal.

 

Nou, je zal op tijd het brood bij de klant moeten hebben.. dusss een uurtje slapen lukt alleen nadat je met alleen nog fust in de auto terug naar de standplaats moet..

Maar ja, om 10 uur komen aanrijden ipv 9 uur.. zal de planning wel niet leuk vinden want dan valt er nog weinig 'vliegend te keepen'  vrees ik.

 

Duss, uiteindelijk ben je van 3 uur 's nachts tot minstens 3 uur 's middags in de weer voor Appel... kom je thuis.. en dan? Slapen of op blijven tot na de warme hap en dan slapen tot 2 uur 's nachts? Ik weet niet..  Je kan beter van 22 uur tot een uur of 8/9 werken en dan thuis slapen tot einde middag, mijn inziens.

 

Brood rijden voor AH online is wel relax, dat haal je vroeg in de ochtend op.. en dan eind van de ochtend wat DC ritjes maken tot einde middag.. dat vond ik wel mooi werk.. ook op de zaterdag niet verkeerd om te doen.

 

Ik vind de advertentie van Appel wel goed eigenlijk. Ja, ze kleden het een beetje in.. maar welke vacature tekst doet dat niet?

Ze zijn helder over de starttijden en werkuren, de weekend dagen die je moet werken. Daar kan geen misverstand over zijn.

Je krijgt reiskostenvergoeding.. alleen.. met dergelijke werktijden wil je nou eigenlijk niet al te lang reizen van woon naar werkplek..:p

 

 

  • Like 2
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Durashift:

Nou, je zal op tijd het brood bij de klant moeten hebben.. dusss een uurtje slapen lukt alleen nadat je met alleen nog fust in de auto terug naar de standplaats moet..

Maar ja, om 10 uur komen aanrijden ipv 9 uur.. zal de planning wel niet leuk vinden want dan valt er nog weinig 'vliegend te keepen'  vrees ik.

 

Heb je er ervaring mee of denk je dat?
De wagens komen niet allemaal om 9.00 terug bij de bakkerij om fust te lossen hoor.

 

10 uur geleden zei Durashift:

 

Duss, uiteindelijk ben je van 3 uur 's nachts tot minstens 3 uur 's middags in de weer voor Appel... kom je thuis.. en dan? Slapen of op blijven tot na de warme hap en dan slapen tot 2 uur 's nachts? Ik weet niet..  Je kan beter van 22 uur tot een uur of 8/9 werken en dan thuis slapen tot einde middag, mijn inziens.

 

Het is net wat je het beste ligt. Niet iedereen heeft 8 uur slaap nodig.(in een stuk)
 

10 uur geleden zei Durashift:

 

Brood rijden voor AH online is wel relax, dat haal je vroeg in de ochtend op.. en dan eind van de ochtend wat DC ritjes maken tot einde middag.. dat vond ik wel mooi werk.. ook op de zaterdag niet verkeerd om te doen.

 

Sorry, deze snap ik niet. Is dit anders :confused:

Dit is gewoon een latere rit. Bij appel staat alleen duidelijk er bij hoe laat de eerste rit wordt geladen.

Niet alleen bakkerijen beginnen zo vroeg hoor. Vers ritten willen ze meestal ook vroeg in de ochtend binnen hebben.

Bij de makro's is dat voor 6.00 weet ik dan. 

 

10 uur geleden zei Durashift:

 

Ik vind de advertentie van Appel wel goed eigenlijk. Ja, ze kleden het een beetje in.. maar welke vacature tekst doet dat niet?

Ze zijn helder over de starttijden en werkuren, de weekend dagen die je moet werken. Daar kan geen misverstand over zijn.

 

:ok:

 Alleen zijn sommige denk ik iets van autistisch, dat ze een vacature letterlijk gaan uitpluizen op wat er staat.

Het is een vacature, maar bij een groot bedrijf als Appel  kan er best worden gepraat over het aantal dagen/uren.

Al zou je alleen die rit willen maken... of er een vaste pendel achteraan willen doen en voor 12.00 thuis zijn.

 

 

Ik heb toen gesolliciteerd bij Appel omdat vroeg beginnen mij dus wel wat leek. (open sollicitatie)

Of het mogelijk was om dan in ieder geval voor 15.00 thuis te zijn zodat ik er was als de kinderen uit de basisschool kwamen.

Dat werk was er wel alleen hadden ze een ander voorstel. Om 14.30 beginnen in plaats van vroeg.

Mijn man wekte tot een uur of vijf, dus dat zou maar 1.5 uur oppas zijn voor een paar dagen.

Perfect. En zo langzamerhand werden de diensten langer.... en en schoof het tijdstip naar voren.

Maar dat kan ook zo weer wisselen.

 

10 uur geleden zei Durashift:

Je krijgt reiskostenvergoeding.. alleen.. met dergelijke werktijden wil je nou eigenlijk niet al te lang reizen van woon naar werkplek..:p

 

 

 

En dan zijn er nog chauffeurs die het belachelijk vinden dat ze niet worden uitgenodigd omdat ze te ver van hun werk wonen.

 

 

9 uur geleden zei Pierre:

Zo ik het lees heb je bij Appel € 22,50 voor 210 kilometer woon -werkverkeer, pas wanneer je minimaal 21 kilometer van standplaats woont.

 

Dit is dus ook een voorbeeld Pierre.
Vergoeding vanaf 5 km.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei ELZEN106:

Wanneer moet je daar niet wachten?  Een vreselijk adres.

 

Meestal gaan die pendels met containers langzaam lopende spullen wel vlug.

Men zit er namelijk op te wachten want het moet naar de winkels.

Maar het stond er behoorlijk vol met wagens inderdaad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
 

Mensen -nieuwkomers, zijinstromers- zouden zich eens heel goed bewust moeten worden -of zich in ieder geval beter moeten verdiepen wat het werk als beroepschauffeur precies inhoud, of specifiek wat het werk bij een bepaald bedrijf of tak van sport inhoud en of men daar zijn of haar carrière wel wil beginnen of voortzetten. Dat zou een hoop gejammer en teleurstelling achteraf schelen... Maar lange dagen werken, veel van huis, vroeg op en/of laat thuis is inherent aan dit beroep. Als je daar niet mee kunt dealen, snel afscheid nemen en iets anders zoeken!

Dat “iets” anders zoeken kan uiteraard ook nog steeds als chauffeur hoor. Het is zeker niet bij elk bedrijf “kommer en kwel” hoor.
Ik doe nu ook nog steeds chauffeurs werk met redelijk normale werktijden op een autotransporter met een goed salaris. De werk privé verhouding is prima.
Zoek en gij zult vinden.....
Maar ga je eerst eens goed verdiepen in wat het werk inhoud bij het bedrijf wat je op het oog hebt, scheelt inderdaad veel ellende, zoals Pierre al schrijft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een bedrijf als Appel moet bij je passen. Het werk moet je passen.... en jij moet bij het bedrijf passen.

Als je vaste tijden wil en niet wil overwerken moet je op de vuilniswagen gaan rijden of ga dan 4 dagen werken.

In ons werk is het veel rennen of stilstaan. Hier wordt geklaagd over de periode dat er veel moet worden gewerkt.

Nu is zo’n periode omdat collega’s graag 3 weken vakantie willen en het werk MOET orden gedaan.

Veel werk kan niet de volgende dag.

Ze vergeten te melden dat in periodes dat het rustig is, dat men er alles aan doet om iedere chauffeur aan de gang te houden.

Liefst ook nog wat extra uurtjes laat maken. Dit geld niet alleen voor Appel maar voor meerdere bedrijven in deze sector.

Wat Pierre al opmerkt... weet waar je aan begint als je chauffeur wordt.

Ook al wil men er een beroep van maken met een 8 urige werkdag.... :nee:

 

Maar volgens mij zijn er altijd mensen die het ergens niet naar het zin hebben.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei Durashift:

Nou, je zal op tijd het brood bij de klant moeten hebben.. dusss een uurtje slapen lukt alleen nadat je met alleen nog fust in de auto terug naar de standplaats moet..

Maar ja, om 10 uur komen aanrijden ipv 9 uur.. zal de planning wel niet leuk vinden want dan valt er nog weinig 'vliegend te keepen'  vrees ik.

 

Citaat

Heb je er ervaring mee of denk je dat?
De wagens komen niet allemaal om 9.00 terug bij de bakkerij om fust te lossen hoor.

 

Ik doel niet op het los tijdstip.. maar op het feit dat je een tweede rit, als vliegende keep, geacht wordt erachter aan te doen.

 

Ik denk inderdaad niet dat er in de planning van de broodrit een pauze van een uur gepland staat na uitlevering van het brood én voordat de vliegende keep dienst aanvangt.

Ja, inde praktijk kan het zijn dat een vliegende keep rit bij het DC nog niet klaar is en je daar kan wachten / op je bed kan liggen.

 

Natuurlijk, de wettelijke pauzes moeten gerespecteerd worden etc.. (en de tachograaf dient een getrouwe weergave van de werkelijkheid te tonen;)) maar dat is  toch waar uiteindelijk grotendeels, creatief, omheen gewerkt wordt, is mijn verwachting en gebaseerd op wat praktijkervaring.

 

Citaat

 

Brood rijden voor AH online is wel relax, dat haal je vroeg in de ochtend op.. en dan eind van de ochtend wat DC ritjes maken tot einde middag.. dat vond ik wel mooi werk.. ook op de zaterdag niet verkeerd om te doen.


 

Citaat

 

Sorry, deze snap ik niet. Is dit anders :confused:

Dit is gewoon een latere rit. Bij appel staat alleen duidelijk er bij hoe laat de eerste rit wordt geladen.

 

 

Ik vind dat anders, starten om 7 uur op standplaats en laden op 7:45 bij de bakkerij. Is een dagrit, in de ochtend brood, in de middag dus wat anders.

 

Appel zet niet voor niks een starttijd van 3 uur in de advertentie.. Als 'nieuwe, binnenkomende chauffeur' krijg je toch niet direct de koninklijke starttijden aan het begin van de ochtend??

 

Er wordt ook beschreven dat er met de collega's een kop koffie gedronken wordt. Dus, mij zegt dit dat de meeste ritten toch wel om 3 uur beginnen. Logisch ook, als je 8 adressen hebt met een wagen vol, dan heb je die tijd wel nodig om voor winkelopening het brood in de winkel te hebben, toch?

 

 

 
20 uur geleden zei Durashift:
 

 
Duss, uiteindelijk ben je van 3 uur 's nachts tot minstens 3 uur 's middags in de weer voor Appel...

Citaat

(..).
Om een uur of negen zijn er al weer heel wat wagens terug op de standplaats en stappen de chauffeurs weer in de auto of op de fiets om naar huis te gaan.

 

Dat is positief om te lezen. :ok:

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden