[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Rijden met ADR, geen tank


iveco 35c17

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei volvofh12:

Etiketten is wel een dingetje, soms weet de klant het ook niet. Heb in Duitsland bij een klant weleens moeten betalen voor etiketten.

DE klant DIENT dit te weten,bij verkeerde etikettering,of onjuiste verpakking is HIJ verantwoordelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tijdens het lossen ,laden,behandelen is er een rookverbod,dus niet als je rijdt en achter het stuur zit (vroeger was dat wel),dit geldt ook voor de E sigaret. 

 

Soms kan je gebruik maken van de gedeeltelijke vrijstellingen zoals genoemd in1.1.3.6 ( de 1000 punten regeling)

1000 punten dus he,geen 1000 kg.

Deze punten zijn direct afhankelijk van de transportcatagorie,zoals aangegeven in de nummerieke lijst.( staat in dezelfde kolom als de tunnelcode)

Bij twijfel gewoon de bordjes erop,het gebruik maken van deze regel is geen voorschrift,t mag,maar t moet niet.

 

Verder is t zo dat je met ADR zoveel mogelijk de bebouwde kom moet vermijden,ook al heb je geen routeplichtige stoffen geladen.

Óók als je wel binnen de vrijstelling van de 1000 punten valt geldt deze regel.

 

Zorg dat je weet wanneer de keuringssdatum van brandblussers en oogspoelfessen verlopen zijn.( De bekeuringen zijn behoorlijk hoog)

Een brandblusser moet,buiten dat hij niet over de keuringsdatum mag zijn,ook verzegeld zijn,dit hoeft echter niet beslist een zegel van een keuringsstation te zijn,ook een zegel van een klant( of vraag of de douane er een zegel opknijpt) is goed.

 

Oogspoel fles: een flesje Spa blauw is ook goed,als de dop nog maar niet open is geweest en het niet over de datum( die er ergens op staat) is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 uur geleden zei iveco 35c17:

Zoals ik pas gemeld heb mag ik week 27 mijn ADR diploma gaan halen. 

 

Nu een vraag aan de ervaren chauffeurs  wat zijn de valkuilen cq dingen waar je erg op moet letten in het begin. Ik ga af en toe met ADR stukgoed rijden. Tips??

Hoe is het nu bij je koppel trailers met lading zekeren en verantwoordelijkheid gesteld ?  Wat André al zei : zekering en documentatie , vooral als trailers de trein of boot op gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
54 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

Hoe is het nu bij je koppel trailers met lading zekeren en verantwoordelijkheid gesteld ?  Wat André al zei : zekering en documentatie , vooral als trailers de trein of boot op gaan.

Tot nu toe zat alles best vast, heb geen spanbandje hoeven trekken, 

verantwoordelijkheid 0,0 maar dat snap je wel denk ik😜

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei _alain_:

Als chauffeur blijf je de eindverantwoordelijke.. Ook als je een voorgeladen trailer aankoppelt, dan moet je die openmaken en controleren op ladingzekering. 

Eventueel zelf zekeren indien het niet voldoende is. 

Da's de theorie, zie je dat vaak gebeuren?

 

43 minuten geleden zei iveco 35c17:

Tot nu toe zat alles best vast, heb geen spanbandje hoeven trekken, 

verantwoordelijkheid 0,0 maar dat snap je wel denk ik😜

Snap ik wel maar jij staat er , als je begrijpt wat ik bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei zoetwatermatroos:

Hoe is het nu bij je koppel trailers met lading zekeren en verantwoordelijkheid gesteld ?  Wat André al zei : zekering en documentatie , vooral als trailers de trein of boot op gaan.

Maar serieus, lading zekeren en verantwoordelijkheid nemen is nimmer een probleen geweest, dat ik er af en toe makkelijk over praat weet ik,  maar ik doe niet zomaar wat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

 

 

Snap ik wel maar jij staat er , als je begrijpt wat ik bedoel.

 Daarom vraag ik ook naar valkuilen, dingen waar je in het begin makkelijk mee op je bek kan gaan.

 

de regeltjes e.d leer ik op de cursus wel neem ik aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De wet spreekt over een gevulde oogspoelfles, spa blauw er in mag 🤣😋

 

Wij hadden een klant in Hamburg die een Europees goedgekeurde brandblusser niet wilde accepteren omdat die niet volgens de Duitse norm gekeurd was. 

Dat verhaaltjes heeft ça 1 maand geduurd, we werden nooit geladen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei _alain_:

De wet spreekt over een gevulde oogspoelfles, spa blauw er in mag 🤣😋

 

 

Als je je eigen oogspoel fles met Spa blauw vult zul je er niet mee klaar komen,de dop moet vast verzegeld zijn en er moet een THT datum op de verpakking staan.

Op een originele ,hier voor ontworpen flesstaat dat,maar op een flesje Spa blauw( of welk mineraalwater dan ook) staat dat óók.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei _alain_:

 

 

Wij hadden een klant in Hamburg die een Europees goedgekeurde brandblusser niet wilde accepteren omdat die niet volgens de Duitse norm gekeurd was. 

Dat verhaaltjes heeft ça 1 maand geduurd, we werden nooit geladen. 

Duitsers,(en soms Fransen ook),hebben de eigenschap nogal eens hun eigen uitleg aan de regels te geven,hoe groter het bedrijf,hoe erger het word.

( dat heeft iets met de "ünten treten,oben lecken" mentaliteit te maken.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei henri:

nee dat geloof ik wel.

maar je kunt ook zorgen dat je spullen voor mekaar heb als je op de zaak weg rijdt.

zo heel moeilijk hoeft dat toch niet te zijn ?

maar weg rijden bij een bedrijf dat je niet wil laden ?

omdat je de spullen niet voor mekaar heb .

en als u werkgever dat regelmatig doet.

dan zal het snel einde samenwerking zijn heb ik het vermoeden.

Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen.(:D)

 

Natuurlijk moet je ervoor zorgen dat je spullen in orde zijn( dat zijn ze óók als je een flesje Spa blauw in je ADR set hebt)

Maar onbewust kán het gebeuren dat je originele,bij de vakhandel gekocht ,flesje nét een dag (of twee) over de datum is.

 

Vooral kan dit gebeuren als je wel eens van auto wisselt

 

Overigens is dit flesje spa gewoon wettelijk toegelaten,t probleem is dat soms gebeurt dat degene bij wie je laadt zijn eigen regels maakt.

 

IK ( wij) hebben een grote klant in het Botlekgebied en die wilde hebben dat ik hoge veterschoenen had als ik bij hun het terrein op wilde.

IK zei hem dat ik veiligheidsschoenen had die aan de eisen, die de ARBO wetgeving aan mijn beroep stelt voldoen .

Dat was niet voldoende volgens hem( portier( beveiliger) van een externe firma) dan moest ik ze maar gaan kopen bij de Botlekstore.

Jij mag ze ook gaan kopen zei ik m,ik heb ,maat 42,dan trek ik ze wel aan,en als ik klaar ben krijg je ze weer terug.

Intussen mijn baas gebeld en de zaak uitgelegd, en die gaf me groot gelijk en ging gelijk met de afdeling inkoop bellen,ze zaten nogal te wachten op dat product.

Na n minuut of 10 kwam er een vent met n stropdas naar de poort en daar reed een heftruck achteraan,die mijn pallet in ontvangst kwam nemen,naderhand nooit last meer gehad.

 

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden